Figyelj, most beszélgethetünk erről-arról, ki mit tologat, mi abszurd meg mi nem ebben a törvényi hivatkozásban, meg hogy kit hogyan engedett el a rendőr meg stb..
Nem erről volt/van szó, hanem a jogszabály mit enged, mit nem.
Erre fog hivatkozni a rendőr, ha megb@sz valakit, nem arra, ki hogyan járt egyszer-kétszer szerencsésebben....
A segédmotorkerékpárt tolás közben nem kell irányban kormányozni, fékezni vagy megállni? Még a biciklit is csak így lehet tolni, de akkor még nem is beszéltünk arról hogy egy lovat pld. milyen feltételekkel lehet vezetni. Van már nem egy segédmotor ami bőven 100 kg feletti tömeggel rendelkezik. Kíváncsi lennék hány embert állítottak már meg rendőrök motor tolása közben. Amikor elcsúsztam a motorral, bocsánat segédmotorral és toltam hazafelé, este sötétben sisak nélkül, felvettem a mellényt és az úton tologattam hazafelé, útközben elhaladt mellettem egy rendőrökkel teli jármű, nem nagyon foglalkoztak velem. Pedig csak kötött sapka volt a fejemen, mivel fázott a fülem.
Basszus, beidézitek a jogszabályt - Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. - ahol ott a kitétel, hogy csak a biciklit és az smkp-t lehet tologatnia bárkinek úgy, hogy azt vezetőnek minősítenék. Tehát így ők mentesülnek a KRESZ általi követelmények alól, amik kimondják, ezeket a járműveket milyen feltételekkel mehetek a forgalomban az esetben, ha rajta ülök és haladok vele. Mindegy, hogy gépi vagy emberi erővel hajtva, vagy magától gurulva. Ez erről szól. A vezető mint fogalom kivételeiről.
Minden más esetben, minden más járművel való közúton való hajtásához, irányításához azt már csak az adott járműhöz szükséges jogszabályi engedélyekkel és keretek közt lehetséges megtenni.
Magyarán: tolod a nagymotort, már vezetésnek minősül. Azt kezelni kell, irányban kormányozni, megállni, fékezni vele. Jogsi kell hozzá.
Autóval ugyan az a helyzet.
Hat éves Pistike is tologathatná letekert ablakon át kormányozva ilyen erővel az utcán a kamazt....vagy gurulhatna le vele a lejtőn leállított motorral...
Nekem volt szerencsém tolni a motoromat (258 kg) melegben, nemhogy a sisakot de még a dzsekit is levetettem! Pedig csak ilyen 300 m körül kellett tolni igaz,emelkedőn!
Nem biztos hogy jót irtam, utánanéztem kicsit : http://motorozz.hu/main.pl?menupage=news&nid=1888&session_id=
elégé megoszlanak a vélemények, rendőrök is mást mondanak, meg a Közlekedési hivatalnál is. De nekem ugy jött le, hogy nem minősül vezetésnek sem a kis-, sem a nagymotor tolása
Akkor mi a helyzet ha mondjuk ülök a motoron, a motor nem jár, csak ülök rajta és úgy gurulok sisakba. Akkor is kénének a papírok? Mert néha haza szoktam gurulni a hegyről, csak félek hogy 1x rendőrrel találkozok és nem birom gyorsan beindítani a motort :/ :D
,Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek."
A (nagy)motorkerékpár tolásához bukósisakot kell viselned!
Lehet ez sok embernek már világos volt, de én hallottam olyat hogy ha tolod is ugyan úgy elkrik a papírjait a motornak, és ha nincs akkor... Olyat is hallottam, hogy még zárt pályán is elkérhetik a jogosítványt... Tehát akikben ezek a kérdések megfordultak, itt a válasz.
Szia! Tehát a kérdésem tömören még egyszer: Ha veszek például egy 250ccm-es crossmotort, amit ki tudok tolni egy közeli zárt crosspályára, akkor kell-e jogsim, a motornak milyen papírjának kell hogy legyen?...
A válasz: "A motorkerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. Bukósisak ezért is nem kell. Ha a crosspálya zárt akkor ott használhatsz akár mekkora motort. Adás-vételi kell hozzá amin bizonyítod, hogy megvetted. Arra vigyázz nehogy lopottat vegyél. Érdemes megvételkor a helyi kapitányságon ezt leellenőriztetni."
Itt a példám: 15 éves vagyok, smk jogsim van. Hivatalosan nem vezethetnék se 125, semmiféle nagyobbat közúton. De aki megteheti, és anélkül ki tudja vinni a motort, hogy az közúton menne vele (kitolja, utánfutón viszi...) abba az emberbe nem köthetnek bele, hogy hogy a jogsija rá, forgalmi, rendszám stb. A zárt pályán, mindenki akkorával mehet, amekkorával akar, de azt is figyelembe kell venni, hogy van pár olyan pálya ahol elő van írva hogy akkorával mehetsz amekkora jogsid van. (Előtte jobb körbe kérdezni.)
Ezt a választ egy kedves rendőrtől kaptam, aki eléggé benne van az ilyen fajta kérdésben. Még egyszer köszönöm neki, és remélem így több ember is kicsit megvilágosodott. (És akkor ha tolnád, bukósisakot sem kell viselni.)
mta4
ha már nyilvánosan tettél fel kérdést, kiírhatnád a választ is, mást is érdekelhet.
a KRESZ 2.par.III.bek. a.pont. motorkerékpárt toló személy vezetőnek minősül
Sziasztok! Most eléggé jól visszaolvasgattam ezt a topikot, mert én is tervezek venni egy 125ccm-es enduromotort. Viszont a magyar eladók mondjuk 99%-a nem papíroztatta/papíroztatja le az 125-ös motorokat. Szóval muszáj ilyenben gondolkodnom. Őszintén megmondom, hogy pályára szeretném vele menni, szóval nem is muszáj közúton mennem vele, mert ha kell kitolom. Nem szeretek kockáztatni... Tehát a kérdésem az lenne, hogyha például egy Aprilia Rx 125-ös gépet tolok a járdán, és odajönnek rendőrök, mit fognak kérni tőlem? Az addig rendben, hogy van adás-vételim mint 125-ös, mert ha jól tudom toló személy nem minősül vezetőnek, hanem gyalogosnak. tehát ekkora gépnél mint gyalogos igazolnom kell hogy az enyém ---- adás-vételi. De akkor is kérhetik a "forgalmiját" rendszámát, hogyha ténylegesen nem veszek rész a forgalomban? Olyat is hallottam, hogy motorkerékpárt toló személynek kötelesen kell lenni a fején bukósisaknak, különben megbüntetik. Ez hogy is van? Mert ha elég adás-vételi akkor gondolkozok kicsit nagyobb motorokon is. (Zárt pályára vinném.)
A motor hengerűrtartalmát a Furat x Löket = köbcenti adja! Ilyen egyszerű. Ezt minden motoros tudja. Ha ránéz valaki egy hengerre, és azt látja hogy "ott" ahol a lényeg van, az a méret 60-65 mm között van , akkor látja rajta, hogy az nem az a madár! Aki rajta ül, az pedig nem azon agyal, hogy kerülje el , a bajt, hanem éppen mikor bukik le! Mert addig nincs baj, amíg nincs baj! Mert, ha bajt csinálsz, akkor fognak elővenni! És akkor megszívod mint az állat!
Jóvicc :D Az s51 simó gyári alapméretes hengere ha jól emlékszem 38.73mm furatú , az s51 esetében a nálad említett "smkp" kategóriába tartozó 43mm-es furat már olyan 65ccm
Jó reggelt kívánok!
A "segédmotor" 50 köbcentis hengerének furata 39 -43 mm között van! A 125 köbcentis motor furata 56-60 mm! Addig jártok a 125-ös "kútra" míg meg lesztek dugva aztán meg lehet itt siránkozni, hogy elvesztettétek az "ártatlanságotokat"!
sziasztok.van egy Aprilia RX125-ős motorom 50-es papírokkal.tegnap megálított a rendőr.leszálított a motorról.leellenőrizte a dolgokat,ránézett a hengerre.(49cc van nekem belepréselve a 124cc helyére)kérte az adásvételit látta hogy Aprilia RX 50 Castrol Replica,mondta hogy köszönőm szépen,és már engedett is tovább.
A mondanivalód egy részével egyetértek, de hogy a rendőröknek típusismereti oktatásuk lenne, hát..... az egyik ellenőrzésük során nekem nem úgy tűnt hogy túl nagy szakértelmük lenne. A gázhúzásról nem is beszélve.
gyerekek, a rendörök nem hülyék, egyik az hogy a hengerbe nem bele van ütve a ccm, hanem domboru gyárilag, ez az egyik a másik, a motorosrendöröknek van egy ugynevezett tipusismereti oktatásuk, ezekmellett simán ha huzol neki egy gázt abban a pillanatban tudja hogy az nem segédmotor, a szankciókról nem is beszélve, drága mulatság nem segédmotorral segédmotorként közlekedni. üdv, csak ovatosan.
Nem erről volt/van szó, hanem a jogszabály mit enged, mit nem.
Erre fog hivatkozni a rendőr, ha megb@sz valakit, nem arra, ki hogyan járt egyszer-kétszer szerencsésebben....