hát csak úgy alakul a dolog, hogy kicsit törvényt kell sértenem...találtam egy gyönyörű állapotú motort, amit elbír a pénztárcám is és valószínűleg nem hal meg a szezon alatt ,de a forgalmija 26kw-os én meg korlátozott jogsis vagyok....semennyi rizikót nem akartam bevállalni de úgy néz ki muszáj lesz, jövő tavasszal úgyis jön a nagy A
Hova kell menni,hogyha megszeretném tudni,hogy egy motor volt-e már Magyarországon forgalomba helyezve? Okmányiroda vagy rendőrség?
Köszi a válaszokat előre is.
na ez igaz
nekem volt egy dt 80 aztán baszogtattak mi lesz ha a yard megfog
el is adtam és vettem egy 600ast
így még az sm biztosítást is megspóroltam......
azzal minek vacakolni?500ccm-t neki...legyen már valami értelme
az a baj,hogy nem csak a donor blokkot nézik hanem a kötést is amivel beépíted és a felhasznált anyagok minőségét
Ennyire azért nem olyan egyszerű
előbb meg kell terveztetni mielőtt átépítésre kerül...legalább is nekünk a gazella így kapott egy 5 hengeres merci motort és merci váltót
az EU más kérdés, európai típusengedélye van akkor mehet.
Ini, nem, ha nem vizsgáltatod be akkor jogosan kefélnek meg. Ezen az alapon ha nem megy egy henger a kocsidon akkor az már nem 96 kw csak 60?
kicsit elkanyarodtunk ezért összegzem(aztán abba is hagyom mert ugye kicsit értelmetlen)
veszek egy 150ccm-es leonardot, segédmotoros adásvételivel ami ezt tartalmazza: aprilia leonardo 50 segédmotor.
megcsinálom a hengert ténylegesen 49,9 ccm-re motorszám vázszám egyezik az adásvételivel
és ekkor engem büntetnének meg?
2 tanú igazolja hogy én egy segédmotort vettem, ami teljesen úgy is viselkedik mint egy segédmotor
te mint ügyvéd nem mondod, hogy ebből nem vakarnál ki.......
a segédmotor is csak úgy közlekedhet, forgalmazható hivatalosan, ha a típusengedélye le van adva az NKH felé.
Gondold el, mi lenne, ha bármi beépíthető lenne, a váz az első gyorsításnál hajlana kettőbe
Ha nem felel meg az EU előírásoknak, akkor nem mehet forgalomba. Ha ilyennel lenne baleset a gatyáját elvesztené aki forgalmazza, robogónként 50.000 haszonért ezt senki nem kockáztatja. Más kérdés a szürkeimport kínai konténeres alkatrésznekhozombe kereskedés.
igen, csak a további szabályozás szerint ha típusidegen blokkot teszel egy motorba az engedély-köteles. A te logikáddal be lehetne tenni egy Honda blokkot a Simson Schwalbe vázba. Ami ugye nonszensz.
Az 50 beütése utólagosan pedig bcs.
Éppen ezért nem értem hogy mi alapján nem sorolják át az elektromos bringákat a segédmotorkerékpár kategóriába? Kötelező sem kell rájuk mint ahogy a kerékpárokra sem.
pl akkor ha egy nő mögött megyek a járdán akkor felmerülhet benne a gyanú hogy erőszakot teszek? mert ugye minden eszközöm megvan hozzá és még ráutaló magatartást is mutattam mivel megvakartam a szerszámot
én kertész vagyok nem jogász szóval én csak a nép eszével tudok gondolkozni
akkor ez most hogy van? :
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott
eszerint lehet motorcsere meg miegymás, bár kicsit kilóg a lóláb, mivel az eredeti nem volt sm, de az összes paraméternek átalakítás után megfelelne
mondjuk ez a jog sem igazán egyértelmű dolog
Csibewer, ez annak köszönhető, hogy Grand Dinkek rohangáltak papírok nélkül, a futárok alatt is volt jópár, ezért rászálltak erre a típusra. 50-es szerintem Pesten nem is volt belőle itt, csak papíron. Az más kérdés, hogy a tieden van pár dolog ami miatt látszik, hogy nem nagyobb, de a rendőrnek elég a gyanú, hogy NKH vizsgára küldhessen. Ez mondjuk nem egy jó szabály.
Ez egészen igaz, mármint " De a lényeg: gyerekek, senki nem hiszi el egy 200 kilós, 2 méteres nagyrobogóról, hogy az 50-es. " Tavaly a túránk során úgy körbefogtak négyen is mint valami veszélyes bűnözőt hogy nem 50-s a robogóm pedig csak útbaigazítást szerettem volna kérni mivel kissé eltévedtünk a pesti rengetegben. Nagyon nehezen fogták fel hogy az enyém tényleg csak 50 ccm. Már azon voltam hogy álljanak neki azt szedjék darabokra ha nem hiszik el, bár a gyári kipufogó elég bizonyíték arra hogy csak segédmotorról van szó. Attól függetlenül felénk is van jó pár a városban ami rendszám nélküli, a hangjukról azonnal felismerhetőek.
Az A jogsid nem veszik el, de biztosítási csalás, műszaki, papírok nélkül mentél, olyan 100.000 körül lesz.
Őszintén, miért éri ez meg? 120 papír a teljesen legális motor, nekem 250-re éves 3600 a biztosítás, 2 évente 5000 a műszaki. És nem parázok, hogy baszogat a rendőr.
ini, nincs igazad. A helyzet az, hogy ha az adott típusból nem gyártottak soha 50-et akkor bizony felel érte a tulaj, ráadásul okirathamisítás.
A pesti nagyrobikról. Mostanában rohamosan csökken a számuk, nap mint nap megyek, látom. Sok a motoros rendőr, aki levadássza őket. A másik, a múltkor álltam a Majestyvel ( 250-es rendszámos) a lámpánál, és beáll mellém balról egy másik ugyanolyan Maja. Nézem, rendszám nulla. Majd lassan elécsorog egy rendőrmotor, mögötte meg már állt is a másik.......gyönyörű konvoly volt ahogy elindultak, kék fel a zöldnél, gyerek kint, én is, mert ugye nem lehet megelőzni a kék lámpást.......motor leállít, bukó le, rendőr odaszól: 125 vagy 250? Mondom 250. Rendőr: köszi, akkor az úrnak sokban lesz. Mondtam neki, van 125 is, de azt mondja nézték a lámpánál, ugyanaz a blokk.
De a lényeg: gyerekek, senki nem hiszi el egy 200 kilós, 2 méteres nagyrobogóról, hogy az 50-es. Olyan árulkodó jelek vannak......Főleg nem, ha gyönyörűen gyorsul 60 felett is.
Sziasztok a KPM-es vizsgálatnál szokott lenni ugyebár Decibel mérés is menniy a határértél ami még meg engedett? hány DB?
és ha bírságot kajnék mert túlépte a határértéket akkor a bírságot hogy szabják meg?
Köszi a válaszokat előre is.
nekem volt egy dt 80 aztán baszogtattak mi lesz ha a yard megfog
el is adtam és vettem egy 600ast
így még az sm biztosítást is megspóroltam......
az a baj,hogy nem csak a donor blokkot nézik hanem a kötést is amivel beépíted és a felhasznált anyagok minőségét
előbb meg kell terveztetni mielőtt átépítésre kerül...legalább is nekünk a gazella így kapott egy 5 hengeres merci motort és merci váltót
Ini, nem, ha nem vizsgáltatod be akkor jogosan kefélnek meg. Ezen az alapon ha nem megy egy henger a kocsidon akkor az már nem 96 kw csak 60?
veszek egy 150ccm-es leonardot, segédmotoros adásvételivel ami ezt tartalmazza: aprilia leonardo 50 segédmotor.
megcsinálom a hengert ténylegesen 49,9 ccm-re motorszám vázszám egyezik az adásvételivel
és ekkor engem büntetnének meg?
2 tanú igazolja hogy én egy segédmotort vettem, ami teljesen úgy is viselkedik mint egy segédmotor
te mint ügyvéd nem mondod, hogy ebből nem vakarnál ki.......
Gondold el, mi lenne, ha bármi beépíthető lenne, a váz az első gyorsításnál hajlana kettőbe
Ha nem felel meg az EU előírásoknak, akkor nem mehet forgalomba. Ha ilyennel lenne baleset a gatyáját elvesztené aki forgalmazza, robogónként 50.000 haszonért ezt senki nem kockáztatja. Más kérdés a szürkeimport kínai konténeres alkatrésznekhozombe kereskedés.
egyáltalán azon bármi is engedélyköteles lenne?
hogy tekerné már a szimó vázat egy 400as blokk
japók vinnék egyből driftelni
Az 50 beütése utólagosan pedig bcs.
Éppen ezért nem értem hogy mi alapján nem sorolják át az elektromos bringákat a segédmotorkerékpár kategóriába? Kötelező sem kell rájuk mint ahogy a kerékpárokra sem.
ez a gyanú meg egy röhej
pl akkor ha egy nő mögött megyek a járdán akkor felmerülhet benne a gyanú hogy erőszakot teszek? mert ugye minden eszközöm megvan hozzá és még ráutaló magatartást is mutattam mivel megvakartam a szerszámot
akkor ez most hogy van? :
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékének, a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak „r” pontjában a következő módon definiálja a segédmotoros kerékpár fogalmát: „Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.” A segédmotoros kerékpáron motorcserét, és a hajtáslánc megváltoztatását a fent idézett jogszabályok rendelkezéseinek megtartásával, illetve azok figyelembe vételével lehet elvégezni, amely nem jár a jármű közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemzőinek romlásával, illetve a beépített elektromos motor teljesítménye nem haladhatja meg a 4 kW teljesítményt. Továbbá az új motor, és a hozzá kapcsolódó hajtásláncnak olyannak kell lennie, hogy a jármű végsebessége, és a saját tömege az átalakítás után sem haladhatja meg, a fent idézett 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelékében megadott
eszerint lehet motorcsere meg miegymás, bár kicsit kilóg a lóláb, mivel az eredeti nem volt sm, de az összes paraméternek átalakítás után megfelelne
mondjuk ez a jog sem igazán egyértelmű dolog
Ez egészen igaz, mármint " De a lényeg: gyerekek, senki nem hiszi el egy 200 kilós, 2 méteres nagyrobogóról, hogy az 50-es. " Tavaly a túránk során úgy körbefogtak négyen is mint valami veszélyes bűnözőt hogy nem 50-s a robogóm pedig csak útbaigazítást szerettem volna kérni mivel kissé eltévedtünk a pesti rengetegben. Nagyon nehezen fogták fel hogy az enyém tényleg csak 50 ccm. Már azon voltam hogy álljanak neki azt szedjék darabokra ha nem hiszik el, bár a gyári kipufogó elég bizonyíték arra hogy csak segédmotorról van szó. Attól függetlenül felénk is van jó pár a városban ami rendszám nélküli, a hangjukról azonnal felismerhetőek.
Őszintén, miért éri ez meg? 120 papír a teljesen legális motor, nekem 250-re éves 3600 a biztosítás, 2 évente 5000 a műszaki. És nem parázok, hogy baszogat a rendőr.
A pesti nagyrobikról. Mostanában rohamosan csökken a számuk, nap mint nap megyek, látom. Sok a motoros rendőr, aki levadássza őket. A másik, a múltkor álltam a Majestyvel ( 250-es rendszámos) a lámpánál, és beáll mellém balról egy másik ugyanolyan Maja. Nézem, rendszám nulla. Majd lassan elécsorog egy rendőrmotor, mögötte meg már állt is a másik.......gyönyörű konvoly volt ahogy elindultak, kék fel a zöldnél, gyerek kint, én is, mert ugye nem lehet megelőzni a kék lámpást.......motor leállít, bukó le, rendőr odaszól: 125 vagy 250? Mondom 250. Rendőr: köszi, akkor az úrnak sokban lesz. Mondtam neki, van 125 is, de azt mondja nézték a lámpánál, ugyanaz a blokk.
De a lényeg: gyerekek, senki nem hiszi el egy 200 kilós, 2 méteres nagyrobogóról, hogy az 50-es. Olyan árulkodó jelek vannak......Főleg nem, ha gyönyörűen gyorsul 60 felett is.
és ha bírságot kajnék mert túlépte a határértéket akkor a bírságot hogy szabják meg?