3 éve voltam itt utoljára, hogy infot gyűjtsek, azóta ez a legnormálisabb hangnem amit itt olvastam a 125/50 ellenzőitől, és józan ésszel, kellően megindokolt érvekkel támasztja alá a véleményét!:)
Saját tapasztalat: (nem feltétlenül követendő példa, de helye van itt)
3 évig voltam tulaja egy 100as Honda SCV Leadnek, ebből 2 és fél évet B jogsival vezettem, aztán tavaly nyáron letettem az A korlátlant, de továbbra is a robit használtam. Félve vásároltam még a motort mert már akkor rebesgették, hogy jövőre jön a kötelező rendszám, persze ebből azóta sem lett semmi... Úgy gondolom, hogy felelősség teljesen használtam, annak ellenére, hogy tanulópénzként pereceltem vele egyszer egy nagyot. 3 év alatt egyszer állított meg rendőr, aki a papírok ellenőrzése után szó nélkül engedett is tovább, nem bántam meg, hogy illegálisan használtam, és hihetetlenül élveztem a használatát ebben a 3 évben, és most 2 hétre rá hogy meghirdettem el is vitték. Azt kell megfontolni, hogy megéri e az érzés az esetleges büntetést, nekem személy szerint megérte.
Régóta olvasgatom ezt a fórumot, az eltelt idő alatt összeszedtem némi infót. Ezt szeretném megosztani veletek.
125/50 létezik, sokan csinálják, de már kb fele annyian, mint tavaly. Az ok roppant egyszerű: tavaly 100EFt volt a bünti, azonban idén már a vizsgálatokkal együtt kb 300eFt.
Itt nálunk nagyon g*cik a rendőrök. Akit utolérnek, azt meg is fogják. (Ennek köszönhetően sok 650-1000ccm apuka drága kisfiacskája típusú buzi is van az úton, akiket soha nem bántanak -tisztelet a normálisan közlekedő kivételnek-, azonban ezek a személyek potenciálisan növelik a leendő donorok számát...). Köszönhetően, hogy 11db 125/50-es gép volt és a fiatal kis hülyegyerekek nem bírtak magukkal, amikor én tavaly kitaláltam, hogy én is ezt fogom tenni, nos rá egy hónappal kaptam az infót, hogy ne csináljam, mert a 11-ből 7db-ot már megfogtak. Az első embernél dobták csak fel, hogy kinek van még ilyen gépe, nyilván enyhítésért elmondta. A rendőr alapvetően nem rossz szándékú (többnyire). (Ismétlem magam: nálunk ge*cik, de a szomszéd településeken, akiket ismerek, azok nem azok...)
Őt nem érdekli hogy vetted, vagy milyen motor, mert utasításba van adva, hogy a megállított gépjárművet ellenőrízze. Ennyi. Ha van műszaki, forgalmi, rendszám, akkor nyilván kéri a vezetői engedélyt, ha nincs, akkor lekéri a központból a vázszám alapján, hogy mekkora motort szereltek a járműbe gyárilag. Bizony. Ugyanis rendelkeznek a vázszámokkal minden motorhoz (a gyár kiadta, hogy pl a 812 kezdetű vázszámok bizony 125-ös motorral voltak szerelve), nem csak a forgalomban levőkhöz, valamint a vázszámok alapján gyakran meghatározható a beépített motor mérete is.
Tegyük fel, hogy nálatok nincs rendőr, vagy ismered és nem piszkált még soha sem, azonban az előttem író néhány személy is baromira igazat írt. Nem a rendőr fog meg, de valaki szabálytalanul kikanyarodik eléd, vagy rádnyitja az ajtót, véletlenül te okozol balesetet: mindig te leszel a hunyó (akkor is, ha nem te vagy a hibás!), nincs érvényes biztosításod, ezért mindent az utolsó fillérig te fizetsz. Ismétlem: Akkor is, ha nem te voltál a hibás!
Konklúzió: nekem a papír nélküli géphez váz beszerzése, átszerelése, a javítások, az alkatrészek, a rizikó, hogy esetleg nem felel meg a műszakin valami, az üzembe helyezés épp elég lecke volt, hogy mégegyszer a büdös életben ne vegyek papír nélküli 125-öt. Ez szívás! Nekem cca 180eFt-ba volt a javításokkal együtt (ez nem tartalmazza a motor vételárát!). Viszont már nem akartam eladni, ha ennyit rádolgoztam. Tehát a kérdés: megéri? Ha megfognak +300, ha veszel egy jó állaputú külföldi papírokkal rendelkezőt, akkor cca +85, ha papír nélkülit veszel, minimum +130eFt (ha te magad át tudod szerelni és semmit nem kell javítanod....).
Ennek fényében annyit tudnék javasolni, hogy vásárláskor mindenki higgadtan gondolja át, megéri-e rizikózni, megéri-e felesleges kockázatot vállalni, valamint, hogy esetleg mire belátod az általam leírtakat és eladnád a géped, már nem fogod tudni eladni, mert max bontásban tudsz megszabadulni a motorodtól hatalmas bukással?!
Senkit nem kívántam megsérteni a fentebb leírtakkal, ha véletlenül sikerült, akkor bocs! Csak a személyes tapasztalataim szerettem volna megosztani a témát olvasókkal.
Hello. Egy kis segítségre van szükségem ! Nem tud valaki egy eladó Derbi gpr125-öst 2-3 max 4 éves kellene ! Egy viszonylag megkímélt darab ! Ha lehet valamilyen sötét színben ! Előre is köszi
itt a lényeg az...... alvázszámod vagy a motorszámo fogják ellenőrizni és ha a sz,gép azt dobja ki hogy 50 es gyárilag nem fogjáka hengert lefele huzogatni ..... és a rendőr majd hejszínen neki áll számolgatni löketshoszz sé dugóátmérőből?
ha gyárilag 50 es olyan hengert raksz rá amit el bíra pénztárcád... ha meg elküld kpm re visszapatintod a gyári hengert oszt csáááá
Ide normális emberek járnak, akik át tudják gondolni a tettűk következményeit. A te "segédmotorod " miatt mert téged védve kikerül összeütközik két autó és lesz két milliós kár, mit gondolsz a biztosító kinek fogja a seggét széjjelqrni, ha kiderül, hogy semmi sem igaz a "segédmotorod" körül?
De szard le és hajts! Aztán majd lehet sírni mennyire Zsanetteznek meg !
Most 50ccm vagy 70 sztem ugyan mindegy, kis robesz az kisrobesz így is úgy is De nyugodtan lehet variálni, nem azzal van a gond De ha az ember bebukja vagy baleset vagy más miatt akkor egye meg amit főzött
Nem kell tolószék. Kanyarban besokallsz, és leütöd a szembejövő E osztályos merci tükrét. Alaphangon 100 e Huf a javítási költség. A biztosító pedig megnézi, hogy mire is fizet.
De nyugodtan lehet menni. Van olyan rendőr aki leszarja, de egyre kevesebb. Ha meg mindenképpen nem bírsz a valagadon ülni, akkor menj!
Ide most vagy túl sok rendőr jár,vagy fosós emberek. :D
Segedmotor def...igen..de azért azt tanácsolják itt sokan hogy vegyen 70-es hengert és jó lesz,pedig már az is szabályellenes és ha kiderül ugyanazt kapod mintha 1000cm3-vel kapnának el...márpedig ki fog derülni- a ti elméletetek szerint- ..persze ha balesetet okozol akkor talán,de ha egy ilyen kis szarral elesel akkor szerintem nem azon fog főni az agyad h uh most mennyid kell fizetned,hanem talán h tolószék vagy koporsó lesz e belőle.
Olvass vissza B+! ötvenet és tudni fogod ! Nem értem mit kell ezen kérdezősködni ! Menjetek vele ! Aztán ha bebuktok akkor annyi !
KRESZ-könyved van? Olvasd el a "segédmotoros kerékpár" definícióját !
csak bátran gyerekek lehet tökösen motorozni bármivel "50es papírokkal"
de akkor is legyetek tökösek amikor a szülök 2 havi bevétele elmegy büntire meg egyéb dolgokra
-adócsalás bűntett a teljesítményre
- biztosítási csalás bűntett a biztosításra
- műszaki hiánya szabs.
- regadó meg nem fizetése- vétség
Hirtelen ennyi jutott eszembe
amúgy, kb 80.000 lenne rendszámozni.
De háát, lehet adócsalás, a teljsítménymiatt is, vagy elkerülésvagymi, meeg biztosítási csalás egyértelműen, ezek talán bűncselekmények, és jó sok szabálysértés, érvényes műszaki néküli jármű, bizti nélküli, hatósági jelzés... Ha ez a pénz most nálam lenne, őszinte lenne a mosolyom
Üdv,
mi törtenik akkor ha lerakom az A korlatozott jogsit,elkapnak egy 125-ös mocival..ami alapesetben nem gaz,csak annyi problema van vele h nincs levizsgaztatva?: D
Azaz kategoria stimmel,biztositas,papirok nem.
Vagyis ha kapasbol ravagom h ez bizony 50-es,megnezi a jogsit amiben benne van az "aK" akkor baszakszik meg vagy az ugy mar mehet?
(nyilvan hengerbe 50es felirat lenne,rendszamtablatarto off,120as orat cserelnem 60asra h azert hihetöbbnek nezzen ki)
Egyebkent nemet papiros yamaha dt-röl lenne szo,es nem gyere be a plusz 180k vagy mennyi amennyiert "legalisan" hasznalhatnam.
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.
Vettem egy aprilia rx- 50 köbcentis motor vázat, amihez kaptam eredeti osztrák papírokat. Aztán most vettem bele egy belevaló 50- köbcentis blokkot. A kérdésem az, hogy mit jelent az osztrák papír? Szóval járhatok vele Magyarországon is? A másik problémám, hogy a motornak az eredeti papírján más motorszám van beírva.
Ezt jogilag hogyan tudom megoldani? Mivel ez a motor 50- es, segédmotor, akkor elég lenne egy adásvételi és kész?
Én direkt azért vettem ezt a vázat mert van hozzá papír és így előre akartam gondolkodni, mikor bejön rendszámos időszak.
Bár ez még messze van de már beszéltek róla. Ha behozzák a rendszámot a segéd motorokra, akkor szerintetek milyen dokumentum kellenek majd hozzá?
Most mit csináljak a motorommal? Csináljak rá egy adásvételit, alvázszám, motorszám és kész? Hogy működik ez az egész?
Ezt én tudom nagyon jól, hogy így van és gondolom a motoros kolléga is tudja, csak vázoltam neki a helyzetet hogy mit tud csinálni, ha ötvenesként akarja használni egy ideig, majd utána törvényesen.
Amugy szerintem senki nem mondja meg pl. egy yamaha jog adásvételijéről, hogy hamis-e vagy nem...akárki akárkivel írhatta. Ugyanígy más motornál is. Nem lehet utólagosan ellenőrizni egy 50esnél hogy tényleg azé volt-e aki rajta szerepel...
A jelenleg elfogadott adásvételi okiratnak számít.
ha pedig nem valódi, akkor okirat hamisítás, + biztosítási csalás....nem beszélve ha balesetnél kiderül (mert ki fog), hogy más kategória.....
Annyiszor leírtuk már, hogy egy ilyen bukta tönkreteheti valakinek az életét...... kell ez?
Annyi, hogy megkötöd egy X biztosítónál ötvenesként, aztán írtok egy kamu adásvételit, hogy eladtad a haverodnak, a biztosítás megszűnik, majd másik adásvételivel megint megkötöd egy Y biztosítónál mint nagymotor szvsz...
Senkit nem akarok hülyének nézni de itt írt valaki róla és mivel nem vagyok jártas a témában ezért gondoltam megkérdezem mert sok itt az olyan amber aki jártas az ilyenbe, de azért értékelem a hozzászólásodat köszi :-)
Saját tapasztalat: (nem feltétlenül követendő példa, de helye van itt)
3 évig voltam tulaja egy 100as Honda SCV Leadnek, ebből 2 és fél évet B jogsival vezettem, aztán tavaly nyáron letettem az A korlátlant, de továbbra is a robit használtam. Félve vásároltam még a motort mert már akkor rebesgették, hogy jövőre jön a kötelező rendszám, persze ebből azóta sem lett semmi... Úgy gondolom, hogy felelősség teljesen használtam, annak ellenére, hogy tanulópénzként pereceltem vele egyszer egy nagyot. 3 év alatt egyszer állított meg rendőr, aki a papírok ellenőrzése után szó nélkül engedett is tovább, nem bántam meg, hogy illegálisan használtam, és hihetetlenül élveztem a használatát ebben a 3 évben, és most 2 hétre rá hogy meghirdettem el is vitték. Azt kell megfontolni, hogy megéri e az érzés az esetleges büntetést, nekem személy szerint megérte.
Régóta olvasgatom ezt a fórumot, az eltelt idő alatt összeszedtem némi infót. Ezt szeretném megosztani veletek.
125/50 létezik, sokan csinálják, de már kb fele annyian, mint tavaly. Az ok roppant egyszerű: tavaly 100EFt volt a bünti, azonban idén már a vizsgálatokkal együtt kb 300eFt.
Itt nálunk nagyon g*cik a rendőrök. Akit utolérnek, azt meg is fogják. (Ennek köszönhetően sok 650-1000ccm apuka drága kisfiacskája típusú buzi is van az úton, akiket soha nem bántanak -tisztelet a normálisan közlekedő kivételnek-, azonban ezek a személyek potenciálisan növelik a leendő donorok számát...). Köszönhetően, hogy 11db 125/50-es gép volt és a fiatal kis hülyegyerekek nem bírtak magukkal, amikor én tavaly kitaláltam, hogy én is ezt fogom tenni, nos rá egy hónappal kaptam az infót, hogy ne csináljam, mert a 11-ből 7db-ot már megfogtak. Az első embernél dobták csak fel, hogy kinek van még ilyen gépe, nyilván enyhítésért elmondta. A rendőr alapvetően nem rossz szándékú (többnyire). (Ismétlem magam: nálunk ge*cik, de a szomszéd településeken, akiket ismerek, azok nem azok...)
Őt nem érdekli hogy vetted, vagy milyen motor, mert utasításba van adva, hogy a megállított gépjárművet ellenőrízze. Ennyi. Ha van műszaki, forgalmi, rendszám, akkor nyilván kéri a vezetői engedélyt, ha nincs, akkor lekéri a központból a vázszám alapján, hogy mekkora motort szereltek a járműbe gyárilag. Bizony. Ugyanis rendelkeznek a vázszámokkal minden motorhoz (a gyár kiadta, hogy pl a 812 kezdetű vázszámok bizony 125-ös motorral voltak szerelve), nem csak a forgalomban levőkhöz, valamint a vázszámok alapján gyakran meghatározható a beépített motor mérete is.
Tegyük fel, hogy nálatok nincs rendőr, vagy ismered és nem piszkált még soha sem, azonban az előttem író néhány személy is baromira igazat írt. Nem a rendőr fog meg, de valaki szabálytalanul kikanyarodik eléd, vagy rádnyitja az ajtót, véletlenül te okozol balesetet: mindig te leszel a hunyó (akkor is, ha nem te vagy a hibás!), nincs érvényes biztosításod, ezért mindent az utolsó fillérig te fizetsz. Ismétlem: Akkor is, ha nem te voltál a hibás!
Konklúzió: nekem a papír nélküli géphez váz beszerzése, átszerelése, a javítások, az alkatrészek, a rizikó, hogy esetleg nem felel meg a műszakin valami, az üzembe helyezés épp elég lecke volt, hogy mégegyszer a büdös életben ne vegyek papír nélküli 125-öt. Ez szívás! Nekem cca 180eFt-ba volt a javításokkal együtt (ez nem tartalmazza a motor vételárát!). Viszont már nem akartam eladni, ha ennyit rádolgoztam. Tehát a kérdés: megéri? Ha megfognak +300, ha veszel egy jó állaputú külföldi papírokkal rendelkezőt, akkor cca +85, ha papír nélkülit veszel, minimum +130eFt (ha te magad át tudod szerelni és semmit nem kell javítanod....).
Ennek fényében annyit tudnék javasolni, hogy vásárláskor mindenki higgadtan gondolja át, megéri-e rizikózni, megéri-e felesleges kockázatot vállalni, valamint, hogy esetleg mire belátod az általam leírtakat és eladnád a géped, már nem fogod tudni eladni, mert max bontásban tudsz megszabadulni a motorodtól hatalmas bukással?!
Senkit nem kívántam megsérteni a fentebb leírtakkal, ha véletlenül sikerült, akkor bocs! Csak a személyes tapasztalataim szerettem volna megosztani a témát olvasókkal.
Olcsó benzint és széles utat!
Üdv: Szeemee
ha gyárilag 50 es olyan hengert raksz rá amit el bíra pénztárcád... ha meg elküld kpm re visszapatintod a gyári hengert oszt csáááá
De szard le és hajts! Aztán majd lehet sírni mennyire Zsanetteznek meg !
De nyugodtan lehet menni. Van olyan rendőr aki leszarja, de egyre kevesebb. Ha meg mindenképpen nem bírsz a valagadon ülni, akkor menj!
Segedmotor def...igen..de azért azt tanácsolják itt sokan hogy vegyen 70-es hengert és jó lesz,pedig már az is szabályellenes és ha kiderül ugyanazt kapod mintha 1000cm3-vel kapnának el...márpedig ki fog derülni- a ti elméletetek szerint- ..persze ha balesetet okozol akkor talán,de ha egy ilyen kis szarral elesel akkor szerintem nem azon fog főni az agyad h uh most mennyid kell fizetned,hanem talán h tolószék vagy koporsó lesz e belőle.
KRESZ-könyved van? Olvasd el a "segédmotoros kerékpár" definícióját !
de akkor is legyetek tökösek amikor a szülök 2 havi bevétele elmegy büntire meg egyéb dolgokra
- biztosítási csalás bűntett a biztosításra
- műszaki hiánya szabs.
- regadó meg nem fizetése- vétség
Hirtelen ennyi jutott eszembe
De háát, lehet adócsalás, a teljsítménymiatt is, vagy elkerülésvagymi, meeg biztosítási csalás egyértelműen, ezek talán bűncselekmények, és jó sok szabálysértés, érvényes műszaki néküli jármű, bizti nélküli, hatósági jelzés... Ha ez a pénz most nálam lenne, őszinte lenne a mosolyom
mi törtenik akkor ha lerakom az A korlatozott jogsit,elkapnak egy 125-ös mocival..ami alapesetben nem gaz,csak annyi problema van vele h nincs levizsgaztatva?: D
Azaz kategoria stimmel,biztositas,papirok nem.
Vagyis ha kapasbol ravagom h ez bizony 50-es,megnezi a jogsit amiben benne van az "aK" akkor baszakszik meg vagy az ugy mar mehet?
(nyilvan hengerbe 50es felirat lenne,rendszamtablatarto off,120as orat cserelnem 60asra h azert hihetöbbnek nezzen ki)
Egyebkent nemet papiros yamaha dt-röl lenne szo,es nem gyere be a plusz 180k vagy mennyi amennyiert "legalisan" hasznalhatnam.
A segítségetekre lenne szükségem.
Vettem egy aprilia rx- 50 köbcentis motor vázat, amihez kaptam eredeti osztrák papírokat. Aztán most vettem bele egy belevaló 50- köbcentis blokkot. A kérdésem az, hogy mit jelent az osztrák papír? Szóval járhatok vele Magyarországon is? A másik problémám, hogy a motornak az eredeti papírján más motorszám van beírva.
Ezt jogilag hogyan tudom megoldani? Mivel ez a motor 50- es, segédmotor, akkor elég lenne egy adásvételi és kész?
Én direkt azért vettem ezt a vázat mert van hozzá papír és így előre akartam gondolkodni, mikor bejön rendszámos időszak.
Bár ez még messze van de már beszéltek róla. Ha behozzák a rendszámot a segéd motorokra, akkor szerintetek milyen dokumentum kellenek majd hozzá?
Most mit csináljak a motorommal? Csináljak rá egy adásvételit, alvázszám, motorszám és kész? Hogy működik ez az egész?
Köszönöm szépen!
Amugy szerintem senki nem mondja meg pl. egy yamaha jog adásvételijéről, hogy hamis-e vagy nem...akárki akárkivel írhatta. Ugyanígy más motornál is. Nem lehet utólagosan ellenőrizni egy 50esnél hogy tényleg azé volt-e aki rajta szerepel...
ha pedig nem valódi, akkor okirat hamisítás, + biztosítási csalás....nem beszélve ha balesetnél kiderül (mert ki fog), hogy más kategória.....
Annyiszor leírtuk már, hogy egy ilyen bukta tönkreteheti valakinek az életét...... kell ez?
Te meg erre biztatod?
-Jó napot kívánok! szeretnék az XY0123 alvázszámú 50! cm3-es smkp-ra biztosítást kötni.
Megcsinálják, majd két hónap mulva:
-Jó napot kívánok! szeretnék az XY0123 alvázszámú 150! cm3-es motorkerékpárra biztosítást kötni.
Kit akarsz ennyire hülyének nézni?