Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazad van! Személyes tapasztalatommal csatlakozom véleményedhez!
3 éve voltam itt utoljára, hogy infot gyűjtsek, azóta ez a legnormálisabb hangnem amit itt olvastam a 125/50 ellenzőitől, és józan ésszel, kellően megindokolt érvekkel támasztja alá a véleményét!:)

Saját tapasztalat: (nem feltétlenül követendő példa, de helye van itt)
3 évig voltam tulaja egy 100as Honda SCV Leadnek, ebből 2 és fél évet B jogsival vezettem, aztán tavaly nyáron letettem az A korlátlant, de továbbra is a robit használtam. Félve vásároltam még a motort mert már akkor rebesgették, hogy jövőre jön a kötelező rendszám, persze ebből azóta sem lett semmi... Úgy gondolom, hogy felelősség teljesen használtam, annak ellenére, hogy tanulópénzként pereceltem vele egyszer egy nagyot. 3 év alatt egyszer állított meg rendőr, aki a papírok ellenőrzése után szó nélkül engedett is tovább, nem bántam meg, hogy illegálisan használtam, és hihetetlenül élveztem a használatát ebben a 3 évben, és most 2 hétre rá hogy meghirdettem el is vitték. Azt kell megfontolni, hogy megéri e az érzés az esetleges büntetést, nekem személy szerint megérte.
Sziasztok!

Régóta olvasgatom ezt a fórumot, az eltelt idő alatt összeszedtem némi infót. Ezt szeretném megosztani veletek.
125/50 létezik, sokan csinálják, de már kb fele annyian, mint tavaly. Az ok roppant egyszerű: tavaly 100EFt volt a bünti, azonban idén már a vizsgálatokkal együtt kb 300eFt.

Itt nálunk nagyon g*cik a rendőrök. Akit utolérnek, azt meg is fogják. (Ennek köszönhetően sok 650-1000ccm apuka drága kisfiacskája típusú buzi is van az úton, akiket soha nem bántanak -tisztelet a normálisan közlekedő kivételnek-, azonban ezek a személyek potenciálisan növelik a leendő donorok számát...). Köszönhetően, hogy 11db 125/50-es gép volt és a fiatal kis hülyegyerekek nem bírtak magukkal, amikor én tavaly kitaláltam, hogy én is ezt fogom tenni, nos rá egy hónappal kaptam az infót, hogy ne csináljam, mert a 11-ből 7db-ot már megfogtak. Az első embernél dobták csak fel, hogy kinek van még ilyen gépe, nyilván enyhítésért elmondta. A rendőr alapvetően nem rossz szándékú (többnyire). (Ismétlem magam: nálunk ge*cik, de a szomszéd településeken, akiket ismerek, azok nem azok...)
Őt nem érdekli hogy vetted, vagy milyen motor, mert utasításba van adva, hogy a megállított gépjárművet ellenőrízze. Ennyi. Ha van műszaki, forgalmi, rendszám, akkor nyilván kéri a vezetői engedélyt, ha nincs, akkor lekéri a központból a vázszám alapján, hogy mekkora motort szereltek a járműbe gyárilag. Bizony. Ugyanis rendelkeznek a vázszámokkal minden motorhoz (a gyár kiadta, hogy pl a 812 kezdetű vázszámok bizony 125-ös motorral voltak szerelve), nem csak a forgalomban levőkhöz, valamint a vázszámok alapján gyakran meghatározható a beépített motor mérete is.

Tegyük fel, hogy nálatok nincs rendőr, vagy ismered és nem piszkált még soha sem, azonban az előttem író néhány személy is baromira igazat írt. Nem a rendőr fog meg, de valaki szabálytalanul kikanyarodik eléd, vagy rádnyitja az ajtót, véletlenül te okozol balesetet: mindig te leszel a hunyó (akkor is, ha nem te vagy a hibás!), nincs érvényes biztosításod, ezért mindent az utolsó fillérig te fizetsz. Ismétlem: Akkor is, ha nem te voltál a hibás!

Konklúzió: nekem a papír nélküli géphez váz beszerzése, átszerelése, a javítások, az alkatrészek, a rizikó, hogy esetleg nem felel meg a műszakin valami, az üzembe helyezés épp elég lecke volt, hogy mégegyszer a büdös életben ne vegyek papír nélküli 125-öt. Ez szívás! Nekem cca 180eFt-ba volt a javításokkal együtt (ez nem tartalmazza a motor vételárát!). Viszont már nem akartam eladni, ha ennyit rádolgoztam. Tehát a kérdés: megéri? Ha megfognak +300, ha veszel egy jó állaputú külföldi papírokkal rendelkezőt, akkor cca +85, ha papír nélkülit veszel, minimum +130eFt (ha te magad át tudod szerelni és semmit nem kell javítanod....).

Ennek fényében annyit tudnék javasolni, hogy vásárláskor mindenki higgadtan gondolja át, megéri-e rizikózni, megéri-e felesleges kockázatot vállalni, valamint, hogy esetleg mire belátod az általam leírtakat és eladnád a géped, már nem fogod tudni eladni, mert max bontásban tudsz megszabadulni a motorodtól hatalmas bukással?!

Senkit nem kívántam megsérteni a fentebb leírtakkal, ha véletlenül sikerült, akkor bocs! Csak a személyes tapasztalataim szerettem volna megosztani a témát olvasókkal.

Olcsó benzint és széles utat!

Üdv: Szeemee
Hello. Egy kis segítségre van szükségem ! Nem tud valaki egy eladó Derbi gpr125-öst 2-3 max 4 éves kellene ! Egy viszonylag megkímélt darab ! Ha lehet valamilyen sötét színben ! Előre is köszi
pár vessző lemaradt
itt a lényeg az...... alvázszámod vagy a motorszámo fogják ellenőrizni és ha a sz,gép azt dobja ki hogy 50 es gyárilag nem fogjáka hengert lefele huzogatni ..... és a rendőr majd hejszínen neki áll számolgatni löketshoszz sé dugóátmérőből?
ha gyárilag 50 es olyan hengert raksz rá amit el bíra pénztárcád... ha meg elküld kpm re visszapatintod a gyári hengert oszt csáááá
Ide normális emberek járnak, akik át tudják gondolni a tettűk következményeit. A te "segédmotorod " miatt mert téged védve kikerül összeütközik két autó és lesz két milliós kár, mit gondolsz a biztosító kinek fogja a seggét széjjelqrni, ha kiderül, hogy semmi sem igaz a "segédmotorod" körül?
De szard le és hajts! Aztán majd lehet sírni mennyire Zsanetteznek meg !
Most 50ccm vagy 70 sztem ugyan mindegy, kis robesz az kisrobesz így is úgy is De nyugodtan lehet variálni, nem azzal van a gond De ha az ember bebukja vagy baleset vagy más miatt akkor egye meg amit főzött
Nem kell tolószék. Kanyarban besokallsz, és leütöd a szembejövő E osztályos merci tükrét. Alaphangon 100 e Huf a javítási költség. A biztosító pedig megnézi, hogy mire is fizet.


De nyugodtan lehet menni. Van olyan rendőr aki leszarja, de egyre kevesebb. Ha meg mindenképpen nem bírsz a valagadon ülni, akkor menj!
Ide most vagy túl sok rendőr jár,vagy fosós emberek. :D
Segedmotor def...igen..de azért azt tanácsolják itt sokan hogy vegyen 70-es hengert és jó lesz,pedig már az is szabályellenes és ha kiderül ugyanazt kapod mintha 1000cm3-vel kapnának el...márpedig ki fog derülni- a ti elméletetek szerint- ..persze ha balesetet okozol akkor talán,de ha egy ilyen kis szarral elesel akkor szerintem nem azon fog főni az agyad h uh most mennyid kell fizetned,hanem talán h tolószék vagy koporsó lesz e belőle.
Olvass vissza B+! ötvenet és tudni fogod ! Nem értem mit kell ezen kérdezősködni ! Menjetek vele ! Aztán ha bebuktok akkor annyi !
KRESZ-könyved van? Olvasd el a "segédmotoros kerékpár" definícióját !
Van még egy 100-as aeroxom azzal mi a helyzet? Határeset? Olyasmi végül is mint a 50/70.
Plussz a motor is rámegy.
Ennyi. Ezt mondom én is folyton a sok okosnak
csak bátran gyerekek lehet tökösen motorozni bármivel "50es papírokkal"
de akkor is legyetek tökösek amikor a szülök 2 havi bevétele elmegy büntire meg egyéb dolgokra
-adócsalás bűntett a teljesítményre
- biztosítási csalás bűntett a biztosításra
- műszaki hiánya szabs.
- regadó meg nem fizetése- vétség
Hirtelen ennyi jutott eszembe
amúgy, kb 80.000 lenne rendszámozni.
De háát, lehet adócsalás, a teljsítménymiatt is, vagy elkerülésvagymi, meeg biztosítási csalás egyértelműen, ezek talán bűncselekmények, és jó sok szabálysértés, érvényes műszaki néküli jármű, bizti nélküli, hatósági jelzés... Ha ez a pénz most nálam lenne, őszinte lenne a mosolyom
Üdv,
mi törtenik akkor ha lerakom az A korlatozott jogsit,elkapnak egy 125-ös mocival..ami alapesetben nem gaz,csak annyi problema van vele h nincs levizsgaztatva?: D
Azaz kategoria stimmel,biztositas,papirok nem.
Vagyis ha kapasbol ravagom h ez bizony 50-es,megnezi a jogsit amiben benne van az "aK" akkor baszakszik meg vagy az ugy mar mehet?
(nyilvan hengerbe 50es felirat lenne,rendszamtablatarto off,120as orat cserelnem 60asra h azert hihetöbbnek nezzen ki)
Egyebkent nemet papiros yamaha dt-röl lenne szo,es nem gyere be a plusz 180k vagy mennyi amennyiert "legalisan" hasznalhatnam.
full mindegy, ha 50esnek használod. Max írsz egy adásvételit valaivel, az adott motor és vázszámra
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.
Vettem egy aprilia rx- 50 köbcentis motor vázat, amihez kaptam eredeti osztrák papírokat. Aztán most vettem bele egy belevaló 50- köbcentis blokkot. A kérdésem az, hogy mit jelent az osztrák papír? Szóval járhatok vele Magyarországon is? A másik problémám, hogy a motornak az eredeti papírján más motorszám van beírva.
Ezt jogilag hogyan tudom megoldani? Mivel ez a motor 50- es, segédmotor, akkor elég lenne egy adásvételi és kész?
Én direkt azért vettem ezt a vázat mert van hozzá papír és így előre akartam gondolkodni, mikor bejön rendszámos időszak.
Bár ez még messze van de már beszéltek róla. Ha behozzák a rendszámot a segéd motorokra, akkor szerintetek milyen dokumentum kellenek majd hozzá?
Most mit csináljak a motorommal? Csináljak rá egy adásvételit, alvázszám, motorszám és kész? Hogy működik ez az egész?

Köszönöm szépen!
Ezt én tudom nagyon jól, hogy így van és gondolom a motoros kolléga is tudja, csak vázoltam neki a helyzetet hogy mit tud csinálni, ha ötvenesként akarja használni egy ideig, majd utána törvényesen.

Amugy szerintem senki nem mondja meg pl. egy yamaha jog adásvételijéről, hogy hamis-e vagy nem...akárki akárkivel írhatta. Ugyanígy más motornál is. Nem lehet utólagosan ellenőrizni egy 50esnél hogy tényleg azé volt-e aki rajta szerepel...
A jelenleg elfogadott adásvételi okiratnak számít.
ha pedig nem valódi, akkor okirat hamisítás, + biztosítási csalás....nem beszélve ha balesetnél kiderül (mert ki fog), hogy más kategória.....
Annyiszor leírtuk már, hogy egy ilyen bukta tönkreteheti valakinek az életét...... kell ez?

Te meg erre biztatod?
Annyi, hogy megkötöd egy X biztosítónál ötvenesként, aztán írtok egy kamu adásvételit, hogy eladtad a haverodnak, a biztosítás megszűnik, majd másik adásvételivel megint megkötöd egy Y biztosítónál mint nagymotor szvsz...
Senkit nem akarok hülyének nézni de itt írt valaki róla és mivel nem vagyok jártas a témában ezért gondoltam megkérdezem mert sok itt az olyan amber aki jártas az ilyenbe, de azért értékelem a hozzászólásodat köszi :-)
Bemész a biztosítóhoz:
-Jó napot kívánok! szeretnék az XY0123 alvázszámú 50! cm3-es smkp-ra biztosítást kötni.
Megcsinálják, majd két hónap mulva:
-Jó napot kívánok! szeretnék az XY0123 alvázszámú 150! cm3-es motorkerékpárra biztosítást kötni.

Kit akarsz ennyire hülyének nézni?