Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én meg azt hittem azért írtad, hogy kíváncsi vagy figyelünk-e.
meg az egyiknél a 17éves pöcs megölhet magán kívül még 4 személyt a kocsiban vagy 6ot is...stb.
azaz: a jog nem ismerete nem mentesít basszus, sok volt a bor
Akármilyen elektronika van egy 600-as autóban,ész nélkül fent lehet lenni pillanatok alatt a fákon,ugyanúgy mint egy 625ös KTM-el is.:D
Annyi különbséggel hogy az egyikkel elég egyszer levizsgázni Kreszből/forgalomból a másikkal meg 3x is akár (M---A1---A)
akkor szar ez az egész....nem ér ennyit
A komplett motorhoz van forgalmi nemcsak a vázhoz. Ez nem így megy. Igazolnod kell az új blokk származását is. De ez csak akkor megy ha már a neveden van.
Mert ha van a vázhoz forgalmi akkor abban benne van a motorszám is. De ha az előző tulaj vagy én (nemtom pontosan hogy) jelentem hogy blokkcsere történt és ITT van az új szám...azt átírják az okmányban nem?
a jog ismerete nem mentesít...elsőéves jogtudós tananyag. Na de nem is érdekes, követni kell és kész.
A B-s jogsi korlátozása: az értelme, hogy ha vontatsz, ne csapódj ngy súllyal rutin nélkül másba....3500 kiló alatt elég jó elektronikák vannak, és a fékút is kisebb.
Nem értem miért a vázhoz ragaszkodtok. A motorszám is ugyanolyan fontos. Nincs papír= nem tudom lepapírozni= nem tudom legálissá tenni= alkatrész= folyóba mehet tőkének.
Nincs legális megoldás, lehet 2 év problémamentesen, de lehet 2 nap is. De ha jön a bünti akkor az két ököllel törli az ember a szemét, hogy mekkora állat volt.
mármint rendszámozáshoz és forgalomba állításhoz?
amúgy ha az égvilágon semmi papír nincs a motorhoz, akkor a vázcserén kívül van még valami KPM-es megoldás?
Bukna. De nem is akar új kategóriát. (tudom ez sovány... ettől még ismerni kék minden újat, és a szabályok nem ismerete nem mentesít a betartása alól.)
Aki pedig 40éve rakta le a jogsit,annak meg már 600ponton változott ,mégis mehet.
akkor a szabályváltozásokat csak azok ismerik akik új jogsit akarnak szerezni?

aki 30 éve szerezte a B jogsit...olyan 19 pontos kreszvizsgát írna mint a huzat
Hát ez az ,hogy én sem tudom még hogy később hogy lesz:).
Most per pill bejön ez a motorozgatás...de robogóval is így volt 14évesen:),1évig napi szinten mentem..második évben már csak heti szinten utána az utolsó két évben meg évente 50km-t ESETLEG,ezért gondoltam ezzel talán el lehetne járni egy ideig 50es-ként,aztán majd jövő tavasszal meglátom hogy mennyire vágyom nagyobbra,ha érdekel a dolog akkor persze leteszem az A korlátozottat,ha nem akkor eladom a mostanit és autót veszek magamnak,ez is volt eredetileg a tervem,csak múlt héten elővettem a robogómat -idén először ..mentem egy pár kört a Mátrában és rájöttem h venni kéne egy fasza kis 125-ös yamahat..aztán pár nap múlva vettem is egyet,ami most még bejön,de lehet h ősz végére már úgy leszek vele , h na ebből is elég volt,eladom és jövő nyáron kabriózok inkább.

Apropó autók,milyen korlátozás is van B-re? Max 3500kg..hogy 60 vagy 600lóerő az nem lényeg.:) Érdekes mindenesetre..csak hogy tökmindegy miket írok/írunk ide,úgysem fogják megváltoztatni:).
a KRESZ ismétlése azért van, mert pl. idén 60 szabály változott
Az EÜ. na az egy marhaság. 100 autósból 99 nem tudja mit kell tennie. Ez van. A vértől 100 emberből 80 van rosszul.....szóval, a lényege, hogy az alapokat tudd, akit érdekel úgyis megjegyzi, akit nem inkább ne is nyúljon hozzá.
Nem nagyon. Több jogsid lesz amit el lehet venni és ez annál jobban fog fájni.
Hát ez van. Egy kis logikát bele lehetne csempészni de ez az ország egy hányás és itt soha semmi nem lesz normálisan kitalálva...

Pl. a kreszből csak a különbözőségeket kérjék...ne kelljen már az összes buzi kérdésből újra faszkodni....
dehát így éri meg a fentieknek

Én eddig (és most is) ezzel a megoldással élek hogy rendszám nélkül megyek egy nagymotorral. Már 22 vagyok lassan és most csinálom a korlátlant.

Ha addig meglesz ez a motor akkor talán jobban lehet merni használni /50-ként A jogsival?
én is vezettem 125-ös CBR-t jogsi nélkül, majdnem egy egész évig rendszám nélkül jártam vele. Szerencsére nem büntettek meg, igaz nem is mentem vele hülyén, bár ezzel a biciklivel nagyon nem is lehet De én is azt mondom, hogy bármilyen szemét a legális út, sokkal jobban megéri úgy motorozni, hogy nem a félelem miatt vagy tele adrenalinnal, hanem az élvezettől. 26 évesen nekiálltam, leraktam az A vizsgát, lerendszámoztattam a gépet (olasz papírokkal, regadó, forgalombahelyezés, stb...), összességiben bő 230rugóm bánja, meg kicsivel több mint 2 hónap. Szóval tudom én mekkora szívás, de ha EGYSZER megállít egy rendőr, elkéri és rendben találja az összes iratot, felszerelést, stb. akkor már jól jöttem ki anyagilag/jogsiilag .
1, Örülj neki, hogy jó. Egy dolog amit engednek és nincs értelme, igazából én sem engedném, de legalább nem kell költeni rá.
2, mert kategóriánként más vonatkozik különböző esetekben. (személy,csomagszállítás, parkolás, behajtás, stb...)
3. tényleg faszság, hogy eüt nem kell ismételni, de az nem változik.
4. nagymotorral a rutinpályán nem szerzel rutint, de látják, hogy elindulni, 8-ast írni és gyorsulni és megállni tudsz. Ez is valami. (annak idején volt akit lucernából kellett összeszedni mert nem ment a rutinpálya)
5. sok olyan dolog van amiben nincs logika, mert elektromos söprünyéllel simán le lehet nyomni egy babettát.
6. A szabály az szabály. Inkább arról van szó, hogyha történi egy baleset és kiderül a szabálytalanság akkor megkérdik, hogy hol voltak a rendőrők hogy betartassák a szabályokat? Nézőpont kérdése.
Amúgy ezek télleg idegesítőek és bennem is felnyomják a pumpát...

Csak egy két dolog:

- a B kat. az mi a faszért jó kismotorra?

- minek hússzor kresz vizsgát tenni?

- az eü-t kellene ismételgetni azt 2003 ban csináltam és az most is jó...ez is buziság

-nagymotorral meg nem a rutinpályán, meg 50nel tötyögve a stoptábláknál szerezzük meg a rutint...

-biciklire, elektromos GECIKRE miért nem kell jogsi? ezekkel is lehet 45öt menni


ez csak pár dolog amiben NINCS LOGIKA

és akkor jönnek HOGY EZ NEM 50-es...nem ezzel kellene foglalkozni
Ez meg a legnagyobb dolog, ász lap amit bárki is mondhat. Elképzelhető, hogy normális munkahely közelébe kerülsz és akkor kár lenne ilyen faszság miatt bukni.

Én tudod miért vagyok benne a nyilvántartásban? Mert vettem egy KÁRTYÁS telefont amit kivittek yugóba eladni (anno). A csákót elkapták, előszedték az emberkéket akik vették a telefont. (kártyás, nem előfizetésesről dumálok). Kérdeztem mi a gond. Szerződéssel aláírtam, hogy használni fogom és mégse... 30 rongy bünti, de legrosszabb az volt, hogy kép oldaról, kép szemből, ujj lenyomat... mondom baszki nem öltem meg senkit... azt mondták ki a faszt érdekel, akit meggyanúsítanak az már bekerül a renszerbe.

Pár évre rá betörtek hozzám elvittek ajtót ablakot 500e körüli értékben. Bemegyek feljelentést tenni, a nevem mellett ott volt a büntetés. (már eltelt 3-4 év).Mondja a srác ajjaj... Mondom én már örökre ilyen megbélyegzett ember leszek mert vetem 1 telót?. Végül mondták, hogy 5 év és delete, de a fényképem akkor is ott marad.... csak nevem mellől tűnik el, hogy vettem egy telefont....

Vonja le mindenki a következtetést.
Ezt mondom. Geci a legális út. Senki sem mondta, hogy nincs gyakorlatod, gyökér vagy hozzá stb. De hidd le leteszed a jogsit egyszer és vége. Vehetsz bármekkora motort. Ez tetszik nem tetszik így van. Nekem is fájt a 100 rugós A tanfolyam. De mostani fejemmel már sokkal korábban elkezdtem volna. Igaz engem nem büntettek meg, de a tuning árából lazán kijött volna az A kategória. Ha szereted a motorokat és későbbi terveid között még szerepel a motorozás tedd le a jogsit, mert bárhogy is küzd bárki ez az egyetlen és normális út. Egy büntetés árából kijön a jogsi. Akkor miről beszélünk.
szia.
Tudod több gondom van ezzel a sztorival.
Az egyik, hogy mi lesz, ha nem ilyen fakabáttal randizol? A 100 a max bírság, ha nincs múltad akkor 30-60 a csekk. De ha látja, hogy nagy a blokk, és rá van heggesztve egy 50-es akkor már nem lesz ilyen barátságos, hiszen egyedi azonosító jel meghamisítása bcs amit megvalósítasz, és ezért kemény évek járnak. Érted, miről beszélek? Ráadásul nem kapsz erkölcsit, nem tudsz elmenni olyan helyre melózni ahol kérik. Sőt, nekem anno iskolában is kérték. Na akkor most számolj.
Figy,most nem erről van szó..csak tudod 14évesen letettem M-re ( 110-ből megvolt nálunk...pesten ez 70 lett volna,de nem érte volna meg bejárni minden második nap,ugyan ott vagyok plusz egy fél év buszozás),aztán B-re letettem 4év múlva 18évesen (100-110 volt ez is - elsősegély már ugye nem kellett) ...na és most tegyem le még egyszer A-ra?Miért is?Változott valamit a KRESZ?Az mindig változik..utánanézek hogy mi kell és ennyi,ennyi erővel a 70éves faszikat is be lehetne küldeni,akik körforgalomba "körbe körbe indexelnek",és nem tudják hogy pályán van külső sáv is...ja és mellesleg 190 volt a moci,és még ehhez jöjjön még 100 A. korlátozott jogsi ,aztán 2év múlva nagy A plusz 30ból...ja és persze neeem lehet hogy úgy megoldani h kifizetem a KRESZ vizsgadíjat azt a 5k-t (?)..fizessek ki 40-et,aztán mehetek vizsgázni..utána a rutin motorral,és forgalmi már harmadjára...mintha olyan nagy cucc lenne ezzel a szarral menni,nem mondom 1nap kellett mire megtanultam váltani,de 100ezret azért erre ne kérjenek el...és mint mondtam,nem lehet úgy h KRESZ vizsgadíj 5000Ft,rutinból veszek 1 max 2órát elmagyarázza hogy kell körbe menni ...aztán forgalomból 2óra és vizsga..kijönne 20-30ból,helyette inkább legyen 100,mert nem elég volt kétszer megtanulni a KRESZ-t ,meg kétszer rutinon/forgalomban szenvedni...(mellesleg minden elsőre meglett)