Nem érdemes. Motorszám megmondja hány ccm-es így hátadra is fel lehet írva. Elveszik a jogsidat (ha van). B-set is. Kapsz egy sárga csekket 40-100-ig. Kb ennyi.
Szerintetek A1-es jogosítvánnyal ha megállít a rendőr ki lehet magyarázni hogy 400 ccm-es motort vezettem? Hozzá teszem, hogy a motor műszakilag hibátlan, rendszámos, minden okés rajta. Másik kérdés, hogy ha látják a rendszámot, meg az érvényes műszakit és nem vadulok vele, akkor van esély rá, hogy nem vadásznak rám, nem vesznek ki a sorból?
Hello! Én most adtam el a motoromat mert itt BAZ-megyében most rengeteg rendőr van mindennap vannak igazoltatások főleg itt Ózd környékén, amúgy Tzr 125-ösöm volt, de most nagyon rávannak állva a sünök a motorosokra. Nem éri meg kockáztatni engem mondjuk 2-szer megállítottak, de mind2 elhitte hogy 50-es mert van 1 kamu felragasztott papír:) vázszám 4DL Tzr 49R.
Sziasztok! Olvasgattam a topicot, de hosszú, és inkább megkérdezem... Ha egy '25ös MTX-el elkapnak, akkor mennyibe fájhat nekem? Ha amúgy nem mentem gyorsan/szabálytalanul, meg van jogsi, lámpa, 50-es bizti... Minden rendben.... De ha a rendőrbácsinak szemet szúr, hogy ez kicsit lehet nagyobb, mint az 50...? KPM lehet belőle, vagy ő mit tehet ellenem? A hengerben benne van am. hogy 50CM, meg elég gyárinak néz ki...
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy egy 125-ös motort, amit idáig 50ccm-esként használtak, milyen papírok kellenek hozzá hogy én azt letudjam vizsgáztatni?
Értem,köszi szépen!
De vannak 4 ütemű 50 ccm motorok is nem?De lehet én tudom rosszul.....4 ütemű 50ccm és 125ccm motor között is olyan nagy a különbség?Méretben nem hinném hogy olyan nagy eltérés lenne,mert megvan még a Derbi Predator kétütemű 50ccm robogóm is,az elég nagy testű robogó.Mellette a Piaggióm úgy nézett ki mint egy gyerekmotor.A mostani 50ccm motorok is elég masszív felépítésűek,de mégis "csak" 50ccm....
szia annyira nem hülyék a rendőrök inkább a kétüteműt ajánlom neked... 125ös f12 m volt 3 liciből eljárt ha normálisan mentél és nem is ment rosszul üdv! 4üteművel az a baj h jellegzetes a hangja...
Üdv!
Tegnap este vagy 2 órát olvasgattam ezt a fórumot,van sok érdekes hozzászólás.Én is vennék egy 125-ös 4ütemű robogót ami 9 kw és 12 LE,nem vadulásra kellene már kinőttem abból a korból.Volt egy 50 ccm piaggióm,ami nem volt rossz,de hosszabb távon egyhuzamban(50-60km)gyötrelem.Szóval ezért szeretnék egy Malaguti Madison 125 robogót vásárolni,amivel kényelmesebben lehetne picit hosszabb távokat teljesíteni,nem is fogyaszt sokat sem.Teljesítményre meg annyi mint egy tuningolt 50-es!Mivel csak B-s jogsim van(13 éve),nem tudom belemerjek e vágni.A robogó amit kinéztem külföldi papírokkal rendelkezik,nálunk még nem volt forgalomba helyezve.Viszont annyit nem ér nekem hogy letegyem az A1-es jogsit és kifizessem a reg. adót+müszaki+rendszám meg egyéb költségek....Munkába járáshoz szerintem nem ér ennyit az egész!Nem akarok személyt szállítani sem vele....csak normálisan,biztonságosabban közlekedni!A nagyobb testű robogóknál is ennyire szigorúak a rendőrök?!Biztos sokan vannak az én helyzetemben,akik nem agyontuningolt 50 ccm motorokkal szeretnének közlekedni,hanem normális kúltúrált módon 125 ccm robogóval....csak az a törvény,meg a vele járó kínos szituációk nem engedik!
Bocs ha hosszú voltam,de szerintem kicsit elavult az erre vonatkozó törvény!
Én megértem az írást egyet is értek vele, talán ott nem, hogy nem mindegy, hogy 125 4t robogó vagy 125 2t poweres nsr. Mert ott már kezdtem gondolkodni, hogy vissza kellene engedni a gázt, mert barnul a gatya. Tapasztalatlansággal meg könnyen tragédiába torkollik az egész aztán meg megint a felelősöket keresik.
Mostanában azt veszem észre, hogy egyre több a rendszám nélküli nagy motor a környékünkön, főleg drz-k meg nagy endurok, de a rendszám nélküli régebbi kawa meg suzuki gyorsaságik sem ritkák...Ezek az emberek mire játszanak? Vagy hogy képzeleik ezt el? Vagy én vagyok a naiv?
Mint -majdnem- minden, ez is rendőrfüggő. Haverom 250est vezet A1-es jogsival és még nem volt gondja belőle. Mindig azt mondta, hogy az EU szabály miatt ő úgy tudja h lehet... de te döntesz
Hát nézd megcsinálod a jogsit, nyugodt szívvel motorozhatsz, nem kell állandan lesni a rendőröket. Ha meg meglesz az A, akármit vezethetsz.
125/50: Ha az adásvételin 50-es van, az már hamisítás, ha kötsz biztosítást, biztosítási csalás, jogsi nélküli vezetés + sok egyéb nyalánkság.
Kérdem én, megéri? A jogsi a büntetéshez képest elszórt $, ha találsz valami jó helyet. Nekem az A1 30 vol + 20 lesz az A....
Most inkább kipengeted a büntetést vagy jogsire fordítod?
Mit kell tudni? Nem érdemes '25/50-ezni?
A motor behozatal külföldről topikban sok mindent találsz erről a témáról. Am. forgalmi adásvételi elég hozzá!
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy egy 125-ös motort, amit idáig 50ccm-esként használtak, milyen papírok kellenek hozzá hogy én azt letudjam vizsgáztatni?
Üdv
én nem járnék ezzel(mással sem) segédmotorként
szabály az szabály még akkor is ha elavult...
De vannak 4 ütemű 50 ccm motorok is nem?De lehet én tudom rosszul.....4 ütemű 50ccm és 125ccm motor között is olyan nagy a különbség?Méretben nem hinném hogy olyan nagy eltérés lenne,mert megvan még a Derbi Predator kétütemű 50ccm robogóm is,az elég nagy testű robogó.Mellette a Piaggióm úgy nézett ki mint egy gyerekmotor.A mostani 50ccm motorok is elég masszív felépítésűek,de mégis "csak" 50ccm....
Tegnap este vagy 2 órát olvasgattam ezt a fórumot,van sok érdekes hozzászólás.Én is vennék egy 125-ös 4ütemű robogót ami 9 kw és 12 LE,nem vadulásra kellene már kinőttem abból a korból.Volt egy 50 ccm piaggióm,ami nem volt rossz,de hosszabb távon egyhuzamban(50-60km)gyötrelem.Szóval ezért szeretnék egy Malaguti Madison 125 robogót vásárolni,amivel kényelmesebben lehetne picit hosszabb távokat teljesíteni,nem is fogyaszt sokat sem.Teljesítményre meg annyi mint egy tuningolt 50-es!Mivel csak B-s jogsim van(13 éve),nem tudom belemerjek e vágni.A robogó amit kinéztem külföldi papírokkal rendelkezik,nálunk még nem volt forgalomba helyezve.Viszont annyit nem ér nekem hogy letegyem az A1-es jogsit és kifizessem a reg. adót+müszaki+rendszám meg egyéb költségek....Munkába járáshoz szerintem nem ér ennyit az egész!Nem akarok személyt szállítani sem vele....csak normálisan,biztonságosabban közlekedni!A nagyobb testű robogóknál is ennyire szigorúak a rendőrök?!Biztos sokan vannak az én helyzetemben,akik nem agyontuningolt 50 ccm motorokkal szeretnének közlekedni,hanem normális kúltúrált módon 125 ccm robogóval....csak az a törvény,meg a vele járó kínos szituációk nem engedik!
Bocs ha hosszú voltam,de szerintem kicsit elavult az erre vonatkozó törvény!
Kicsit
off, de ezt olvastátok?
Mostanában azt veszem észre, hogy egyre több a rendszám nélküli nagy motor a környékünkön, főleg drz-k meg nagy endurok, de a rendszám nélküli régebbi kawa meg suzuki gyorsaságik sem ritkák...Ezek az emberek mire játszanak? Vagy hogy képzeleik ezt el? Vagy én vagyok a naiv?
http://kepesmotor.hu/kawasaki-...
a1-gyel bukó, ugye?
125/50: Ha az adásvételin 50-es van, az már hamisítás, ha kötsz biztosítást, biztosítási csalás, jogsi nélküli vezetés + sok egyéb nyalánkság.
Kérdem én, megéri? A jogsi a büntetéshez képest elszórt $, ha találsz valami jó helyet. Nekem az A1 30 vol + 20 lesz az A....
Most inkább kipengeted a büntetést vagy jogsire fordítod?