jó, nagy a szánk 30 évesen, nem vagyunk irigyek, csak mérlegeljük a helyzetet, gondolj bele, amikor mi tettük le a jogsit, milyen teljesítményű gépek voltak, max mentek jóesetben 120-140-et, mostmeg mész 100 al, és rádelőznek az ifjú titánok olyan tempóval, hogy kiszállsz a kocsidból mert azthiszed állsz!nem az fáj, hogy megteheti, hogy vegyenek neki autót motort, hanem az hogy 16 17 évesen még gyerek az ember, nincs akkora felelősségérzete, felvágni mások előtt, mert "én nyomom neki"aztán meg egy óvatlan pillanatban esetleg vízátfolyás a kanyarban és már hullák is az utasok!csak tapasztalatból mondom,általában az ilyen emberek gumit sem tesznek a gépeikre, mert sajnálják a lét rá, de nagy autó bazi nagy kerék, és én vagyok a janigyerek , de a seggébe még semmi tapasztalat veztés terén, ezek kicsit átgondolandó dolgok nem gondolod?
Az utóbbi 1 oldalból kitükröződik sokatok tulajdonsága:
Az első, és leg szembetűnőbb: Irigység
A második az, hogy most 30 meg 35 évesen könnyű mondogatni, hogy ne 17 évtől legyen B-s jogsi, kíváncsi lennék ti mit szóltatok volna, ha 30 éves korotokig várni kell. Az egy dolog, hogy van aki nem csinálhatja meg (Pénz, szülők etc.), az meg egyéni szocprobléma. Pl. motornál is már annyi korlátozgatás van (autónál is van ilyen, lásd: utánfutó), hogy nem vihetsz személyt stb., Ez igy van rendjén... De az enyhén vicces lenne, hogy egy 18+ ember ne vezethessen autót. Amugy csak hogy elinditsak még1 Flame hullámot: Ha 16 évesen megcsinálod az A1-et, akkor rá két évre ami kb. 18.5 már KORLÁTLAN jogosítványod lehet, de azért 4.5 év alatt csak megtanul valaki annyira motorozni, hogy egy 400-as túramotort elvezessen. Aki meg kapásból nagyobbat vesz, annak meg tökmind1, hogy van-e jogsija, mert elmegy Horvátországba, és a kutya sem kérdezi meg tőle, aztán majd ott összetöri magát...
Nah jó Flémelést :)
de elötte megvárod még én megcsinálom B re utána majd lehet mindeféle változást csinálni...
nekem sem száguldozni kell hanem szálítani, ebbe is gondolj bele
amúgy a 350es motoromra 7 ezer a kötelező nej 50es robijára meg 6400
teljesítményadót nem tudom, még nem küldték
de az sem egy ökör ára......
tehát egy 125ös sem sokkal több fizetnivalós mint egy 50es......
sajnos túl sok, nem irigység, de én utálom, ha valaki kapott dologgal menőzik, az olyan ember nekem szánalmas legalábbis. Ha 21 évesen van olyan ember aki aki önerőből kifizet egy 150 lovas motort annak elismerésem de tényleg, arra azt mondom, hogy kiérdemelte, megdolgozott érte, tud felnőtt fejjel gondolkodni, gyűjteni valamire céltudatosan, tehát nem szeleburdi szülőpumpoló kis majom az illető
ennek az évekre osztott ranglétra is csak azoknál érne valamit, akik valóban motoroznak is, nem csak azért vesznek motort, mert túl sok a kidobni való pénzük meg ez most divatosa, fel lehet vele vágni a haveroknak, hogy már ilyen is van. Szóval akik évi 1000-2000km-et mennének azoknál ez semmit sem érne.
Viszont a B kategóriát én sem adnám 17 évtől, megjegyzem nekem is akkor lett meg , de igazából semmi gyakorlati értelme nincs, hisz nem sok 17 évesnek van sakját autója, akiknek van az meg csak kamuzik, vaterja kölcsönadta neki , na ezek meg mikor megkapják a családi autó kulcsát akkor aztán rászabadulnak a gázpedálra mertkülönben szégyenben maardnak a suliba másnak a nagyotmondó versenybe, hogy ki tud gyorsabban menni... autó jogsit 19 évtől adnék kb, a motor jogsikkal szerintem korhatárilag nincs gond, szerintem a 21 év a korlátlanhoz korrekt. nem hiszem, hogy kopaszodnom, meg őszülnöm kéne ahhoz, hogy nekem tetsző köbcentis gépet vegyek, meg a magamfajta aki 21 évesen saját pénzből veszi az első nagy motorját annak nem lesz a segge alatt 150 lovas gép, csak az elkényesztetett ujgazdagok kölyköknek.
a villanyos szarokat én is jogsihoz kötném, a biciklit a sok se hall se lát , kreszt hírből sem ismerő vén böszme miatt, meg 60 év felett jogsihoz kötném
igen , a b is megérdemelne egy minimum 18 évet,hiába vezethet most csak kísérővel, lesz..ják a rendőrők, és igencsak sok a friss jogsis haláleset!keresem a megfelelő embert aki kis hatássaal lehetne az efajta módosítások kezdeményezésére!
És igen be kéne nyújtani egy ilyen összefoglaló áttekintést meg javaslatokat a változtatásokra...de nem vagyunk a "nagyokhoz" képest senkik... ezért mi úgy látjuk úgysincs értelme, "fenn" meg nem foglalkoznak vele! Akik meg a rendeleteket hozzák...azok biztos kúúúúúrvasokat motoroztak már
pontosan ezzel akartam folytatni! Sokkal kevesebb lenne a baleset, nagyobb lenne a felelősségérzet és a tapasztalat! Jah és B-s jogsit sem kellene adni 17 kortól! Mert nem egyszer volt h magával együtt 5 embert ölt meg a 17 éves kisfiú! Úgyhogy sok baj van itt ezekkel a rendeletekkel meg a hozzá nemértéssel.
DE BIZTOS ÍGY VAN JÓL A MAGYAR EMBER MEG ELHISZI H JÓ!
én is engedném a 125öt segédmotornak, ha már megvan a B-s jogsid 5 éve, vagy az M-es 5 éve....
mindegy 1szó mint 100...ennek így kellene lennie, és nem 125/50ért kellene ugatni h NNEEEEM EZ NEM ÖTVENEEES, hanem megnézni mióta van jogsid, mióta motorozol...meg AZ ELEKTROMOSRA LEGYEN MÁR A JOGSI...AZ IS MEGY 40et, és a 45-re már JOGSI KELL...
igen valahol van igazság nállad is, épp most olvasgatom ezek a rendeletek 1975 ben íródtak,akkor még lehetett tartani, mert mik voltak, verhovina, komá, simson,nagymotor:jawa ,pancsi, stbb, max mentek 120 130 at,de azóta semmi nem változott! igazad van csak a lóvét húzzák le rólunk!de szerintem akkor is B-s jogsival 25 év felett engedném a 125 ccm et segédmotornak!
Szerintem ami ebben az országban megy az egy nagy kalap szar egy undorító kizsákmányolás hogy nőjjön a TERMELÉS bazdmeg...egyszerűen minősíthetetlen
A motorjogsikról meg annyit hogy baromság a korhoz kötés...szerintem 15 éves korban 50ccm-ig lehetne motort vezetni, miután ez a jogsi megvolt 3 évig, utána 11kW-ig A1-es jogsi, majd ha ezis megvolt 3 évig akkor lehetne A korl. jogsival 25kw-ig motort vezetni. Majd ha ezután szintén 3 évet motoroztál benne, lehetne egy A KORLÁTLAN JOGSID. EZ ÍGY KORREKT. Aki nemakar az úgysem fog vizsgázgatni aki meg akar motorozni az megcsinálná. 9 év motorozás(tanulás) után adnék KORLÁTLANT VALAKINEK A KEZÉBE. És ha semmilyen jogsit nem csinált meg valaki, annak 30 éves kortól A korlátozottat és 3 év után korlátlant adnék, ÉS NEM LENNE EGY 21 ÉVES KEZÉBEN 150 LÓERŐ ÚGY H A RUTINPÁLYÁN VEZETETT ELŐSZÖR! MEG A KURVA ELEKTROMOS GECIKKEL MENNEK 40et A FŐÚTON ARRA NEM KELL JOGSI ÁÁÁÁ MINEK AZ NEM JÁRMŰŰŰŰ MERT ÉÉÉLEKTRÓÓÓMÓÓS.....faszság..
BOCS A CSÚNYA SZAVAKÉRT CSAK AHOGY ITT OLVASGATOK FELMENT A PUMPA
itt igazán arról lenne szó, hogy kb 25 30 évesen már volna az embereknek némi felelősségtudata a repkedésre, én híve vagyok a "járd ki a kategóriák iskoláját"gondolj bele, egy babszi után felül valaki egy gixxerre, ideig óráig kibírja, hogy ne húzza neki,de pár nap mulva "én vagyok a fasza gyerek(biztonságba érzi magát 200 km-er megtétele után), aztán elkezdi cibálni a gázt, bizony 2 kiló felett már oda kell figyelni mikor kezdessz fékezni stbb,!itt lenne szükség a folyamatosságra!jaa és a villanymotort is sm hez kötném és a felső korhatárt is szabályoznám 50 évre
21 év az A korlátlan. Nem kor függő a körültekintő motorozás, és szerintem nem is sebeség kérdése a biztonságos motorozás sem. Van aki lassan, elektromos biciklivel nagyobb veszély az utakon, mint egy busás 200+ -os utazóval. Ennek a köbcentis ranglétra dolognak meg semmi értelmét nem láttam sose, vannak alap dolgok , mondjuk nem 1800-as intruderrel, meg 1000-es gixxerrel kell elkezdeni motorozni, de a jóizlés határán belül simán lehet nagymotorral kezdeni, jóformán akármivel, nem a motorom múlik semmi, hanem azon , hogy ki vezeti.
ha jól tudom a korl korhatára 23 év ügye,akkor tehát :14 évesen leteszed a jogsit sm re, van (bohockodni)6 éved 50 ccm re, betöltöd a 20 évet , mocizol egyedül 3 évet,(tanulsz), utánna a korl,aszem 23 kw, ott már viheted a csajod is tekeregni, (kicsit már benő a fejed lágya a biztonságos motorozáshoz), és 30 évre hoznám a korlátlan jogsit,ez szerintem reális lenne, mind biztonság szempontjából mind a "motoros élet iskolájának kijárásához"!
Szerintem meg annak is örülni kell, h a segédmotoroknál lemondtak a lerendszámozásról. Lemondtak annak ellenére, h igenis sok országban a segédmotorra is kell azonosító. Mondjuk azok a "segédmotorok" amik 100 felett közlekednek ( 80, 125 cm3 mutyizások ) el fogják érni, h ez újra felmerüljön és csak bevezessék. Azért ne hagyjuk figyelmen kívül, h nem ugyanolyan veszélyforrás egy 15-16 éves gyerek kezében egy olyan motor ami 50-60-al közlekedik mint ennek a kevés rutinnal rendelkező réteg kezében egy olyan motor ami 120-140-el közlekedik és sportot űz a nem állok meg a rendőrnek dologból!
olyan 300ccm-ig filléres egy motor éves fenntartási költsége, ez nem lehet indok a 125/50 -re szerintem. A jogsi sem egy egetrengető összes pláne nem 125-re, egyszer ki lehet fizetni, aztán lehet mondani, hogy nem a pappíral megy a motor meg hasonlók, meg, hogy jogsi nélkül is jobb motoros vagyok mint mások dumákat, lehet, ki tudja, de a kidumálás helyett egy sikeres jogsival jobban bizonyíthatja az illető, hogy megérett az adott gépezet vezetésére
még mindíg örökös probléma a 125/50,lassan ujj törvényeket kéne alkotni a nagyoknak odafent,pl:20 éves kor alatt 50ccm a segédmotor, felette engedném a 125-ös ként a segédmotor használatát rendzám nélkül egy személlyel,ez szerintem reális dolog lenne! mit szóltok?
Az első, és leg szembetűnőbb: Irigység
A második az, hogy most 30 meg 35 évesen könnyű mondogatni, hogy ne 17 évtől legyen B-s jogsi, kíváncsi lennék ti mit szóltatok volna, ha 30 éves korotokig várni kell. Az egy dolog, hogy van aki nem csinálhatja meg (Pénz, szülők etc.), az meg egyéni szocprobléma. Pl. motornál is már annyi korlátozgatás van (autónál is van ilyen, lásd: utánfutó), hogy nem vihetsz személyt stb., Ez igy van rendjén... De az enyhén vicces lenne, hogy egy 18+ ember ne vezethessen autót. Amugy csak hogy elinditsak még1 Flame hullámot: Ha 16 évesen megcsinálod az A1-et, akkor rá két évre ami kb. 18.5 már KORLÁTLAN jogosítványod lehet, de azért 4.5 év alatt csak megtanul valaki annyira motorozni, hogy egy 400-as túramotort elvezessen. Aki meg kapásból nagyobbat vesz, annak meg tökmind1, hogy van-e jogsija, mert elmegy Horvátországba, és a kutya sem kérdezi meg tőle, aztán majd ott összetöri magát...
Nah jó Flémelést :)
nekem sem száguldozni kell hanem szálítani, ebbe is gondolj bele
teljesítményadót nem tudom, még nem küldték
de az sem egy ökör ára......
tehát egy 125ös sem sokkal több fizetnivalós mint egy 50es......
Viszont a B kategóriát én sem adnám 17 évtől, megjegyzem nekem is akkor lett meg , de igazából semmi gyakorlati értelme nincs, hisz nem sok 17 évesnek van sakját autója, akiknek van az meg csak kamuzik, vaterja kölcsönadta neki , na ezek meg mikor megkapják a családi autó kulcsát akkor aztán rászabadulnak a gázpedálra mertkülönben szégyenben maardnak a suliba másnak a nagyotmondó versenybe, hogy ki tud gyorsabban menni... autó jogsit 19 évtől adnék kb, a motor jogsikkal szerintem korhatárilag nincs gond, szerintem a 21 év a korlátlanhoz korrekt. nem hiszem, hogy kopaszodnom, meg őszülnöm kéne ahhoz, hogy nekem tetsző köbcentis gépet vegyek, meg a magamfajta aki 21 évesen saját pénzből veszi az első nagy motorját annak nem lesz a segge alatt 150 lovas gép, csak az elkényesztetett ujgazdagok kölyköknek.
a villanyos szarokat én is jogsihoz kötném, a biciklit a sok se hall se lát , kreszt hírből sem ismerő vén böszme miatt, meg 60 év felett jogsihoz kötném
DE BIZTOS ÍGY VAN JÓL A MAGYAR EMBER MEG ELHISZI H JÓ!
mindegy 1szó mint 100...ennek így kellene lennie, és nem 125/50ért kellene ugatni h NNEEEEM EZ NEM ÖTVENEEES, hanem megnézni mióta van jogsid, mióta motorozol...meg AZ ELEKTROMOSRA LEGYEN MÁR A JOGSI...AZ IS MEGY 40et, és a 45-re már JOGSI KELL...
A motorjogsikról meg annyit hogy baromság a korhoz kötés...szerintem 15 éves korban 50ccm-ig lehetne motort vezetni, miután ez a jogsi megvolt 3 évig, utána 11kW-ig A1-es jogsi, majd ha ezis megvolt 3 évig akkor lehetne A korl. jogsival 25kw-ig motort vezetni. Majd ha ezután szintén 3 évet motoroztál benne, lehetne egy A KORLÁTLAN JOGSID. EZ ÍGY KORREKT. Aki nemakar az úgysem fog vizsgázgatni aki meg akar motorozni az megcsinálná. 9 év motorozás(tanulás) után adnék KORLÁTLANT VALAKINEK A KEZÉBE. És ha semmilyen jogsit nem csinált meg valaki, annak 30 éves kortól A korlátozottat és 3 év után korlátlant adnék, ÉS NEM LENNE EGY 21 ÉVES KEZÉBEN 150 LÓERŐ ÚGY H A RUTINPÁLYÁN VEZETETT ELŐSZÖR! MEG A KURVA ELEKTROMOS GECIKKEL MENNEK 40et A FŐÚTON ARRA NEM KELL JOGSI ÁÁÁÁ MINEK AZ NEM JÁRMŰŰŰŰ MERT ÉÉÉLEKTRÓÓÓMÓÓS.....faszság..
BOCS A CSÚNYA SZAVAKÉRT CSAK AHOGY ITT OLVASGATOK FELMENT A PUMPA