Hát nem tudom , balesetnél szerintem nem igazán lenne "lelkiismeretfurdalásom" mert ez ugyanúgy megtörténhetett volna 50essel is .. és azzal is lehet ám 80-90el menni , szóval azt azért nem lehet mondani hogy ,,jogosítvány nélkül vezetett.." csak éppen nem arra a kategóriára szól és szvsz 50-125 még elmegy persze egy busa-ra nem mernék már ráülni.
Pontosan erről szól a fórum, milyen megoldásokkal lehet eltüntetni ezeket az "árulkodó jeleket",és nem pedig ,,menj el tanfolyamra ".
Nekem per pill lenne most rá pénzem de azt a pénzt inkább költeném robogóra pontosabban abból már egy fél robogó megvan mint jogsira, mert ha egy 50-es apriliat el tudok vezetni akkor egy 125-öset is valszeg ha nem vagyok balfasz.
Nagymotornál én sem jártam be elméletre. Nem is vezettem le a kötelező óraszámot. Elsőre átmentem mindenből. Persze kifizettem mindent de legalább haladtam. 92 rugó volt az A korlátlan jogsi. Én nem akarok úgy motorozni, hogy azt lessem mikor basztatnak, mikor vágnak elém csekket, mikor veszik el a B-s jogsim. Meg aztán én szeretem ha rendben vannak a dolgaim és nem kell reszketnem.
+arra hogy mekkora "élmény"azhogy mindig figyelem nehogy a yard észrevegyen hogy"gyorsan/ban"mert hátha megállit.....Más:Tudom lerágott csont és értem én hogy nagyobb kell ,de mostanság már csak a nyügvan a 125/50el.Persze jó az amig nincs gond belöle de nempapolok és vitátsem szeretnék de az értelmesebb 2x-meggondolja és más kárán tanul
Hát én nem tudom te hova jártál jogsira, de normálisabb helyeken sztem 80 körül meg lehet csinálni, én 65éer csináltam tavaly az Ak-t!
Másik része a dolognak, h okés eljársz 125össel 50esként, de egyszer fognak meg a rendőrök és kiderül a dolog és kiszabnak rád akkora bírságot amiből simán kifizethetted volna a jogsidat!
Az, h 4 éve nem volt baleseted az jó dolog, meg ügyes vagy, de nem azt jelenti, h nem is lesz, arról nem is beszélve, ha a közúton nem csak te közlekedsz, hanem rajtad kívül még sokan mások aki között nagyon sok a fasz! Elég ha egyszer felök vagy elcsap valaki kocsival, hiába nem te vagy a hibás, onnantól, h nincs jogsid a mocira már kennek rád mindent!
Ehhez, h nincs kedved beülni kresszre meg végighallgatni, csak paraszt módon annyit fűznék hozzá, h akkor ne motorozz bazd+! Vannak gyorsított tanfolyamok meg stb! Bocs!
És persze lehet sok mindent 50es 70re tuningolni meg 125el 50esként menni, de az, h rendbe legyenek a dolgaid AZ CSAK IS A TE ÉRDEKED, a rendőrt meg szerintem téged se fog különösebben érdekelni, h amikor neked írja a csekket hány 125/50es megy el melletetek vagy van egyébként az úton!
Nos azért szól minden második komment mert a szabály így szól 125-öst csak A1 vagy felette lévő jogsival rendelkező vezetheti és pont.Namost itt a fórumon csak maximálisan törvénytisztelő emberke lézeng így sajnos az a vélemény hogy "áh vezess csak bármit akár 1000 res gixert a rendőr sosem veszi észre ha lebegtetsz egy 50-es adásvételit" nemigen fogsz hallani.Namost míg a játékszabályok ilyenek és tuti egy ideig nem fognak változtatni addig ez van fogadd el.
Tehát a felállás az hogy tilos vezetni ilyen kategóriájú gépet addig a rendőrség ezt megpróbálja betartatni és sajnos bünteti is rendesen.
Két választásod van vagy morogva ,fogcsikorgatva betartod a dolgot és minden rendben lessz.
Vagy nem és megoldod de az itt megjelenő pár ilyedt kérdést olvasva az a gyanum hogy előbb-utóbb belefutsz egy ellenőrzésbe és jön a jobb esetben jópárezres bünti rossz esetben bünti és a B-s jogsinak is búcsut mondhatsz pár hónapra.
Namost erre a témára nagyon harapnak a döntéshozók tehát szerintem ha veszel egy 125/50-es jószágot tegyél félre büntire is pénzt.Két 40-50eres büntiből simán kijön egy A1-es jogsi KB tehát még csak meg sem éri szerintem de ez már csak lábjegyzet.
Na szóval szerintem a döntés a tied már csak azt jegyezném meg hogy nemigen tudom mekkorák lennének egy esetleges baleset után a költségek egy ilyen mókának.Ne adj isten személyi sérülés történik megsérül gyerek is akkor hogy nézel a szemébe a szülőknek?
Há én csak spórolni akartam.
Attól, hogy még nem volt baleseted az nem azt jelenti, hogy nem is lesz. Nekem sem volt még a saját hibámból. Azon kívül 2. Azért egy 70-es motor teljesen más, mert az alapból gyári 50-esről indult, amit mutat bilétája és a motorszáma, ellenben a 125-tel. Ha leteszed az A1-et utána már csak különbözetit kell tenned. Ezt mindannyian végigcsináltuk végig csöngettük aki szeret motorozni. előbb utóbb csak tellett rá. Én 14 évig 50-70-et hajtottam, mire lett suskám nagyobb szekérre és jogsira.
Szevasztok!
Végigolvastam már legalább 40oldalt és úgy éreztem hogy kommentelnem kell.
Szóval a fórum témája szerintem az hogy "hogyan alakítsuk át a 125-ös robogónkat/motorunkat hogy ne legyen annyira feltűnő " = nem megoldás az hogy minden második komment arról szól hogy ,, rakd le az A1-es jogsit..és akkor nem kell trükközni".
Érdekes még hogy minden 3. ember fel van háborodva hogy 50-es jogsival mért akar a gyerek 125-ösre ülni,és az is érdekes hogy a 70-es robikkal nincs "probléma" hiába hogy már az is szabály ellenes.
Őszintén szólva én is egy 125-ös SR-t nézegettem mert a hasznaltauto.hu-n minden 125-ös robogó mellé oda van írva hogy 50-es papírokkal használtam/ható.Ezért is jutottam erre a fórumra.
Nekem egy 50/70-es jog-om van 4éve és most szeretnék váltani valami nagyobbra.Viszont egyáltalán nincs kedvem előről kezdeni a kresz tanfolyamot stb..mert ugyanúgy ki kell fizetni ugyanúgy be kell járni mint M katnál és B -nél.Jah igen azt még nem mondtam hogy 14évesen M-re mentem 110eFT-ból meglett amit persze a szüleim fizettek ki, most nem rég mentem B-re ugyancsak 110eFT körül meglett a jogsi.Éééés most ha egy 125-ös robogót szeretnék venni UGYANÚGY 110eFt mert ugye a kreszt újra kell tanulni mert nem volt már elég 2x 30-35eFT...
Ha csak rutin / forgalom lenne csökkentet óraszámban akkor még okés de így egyáltalán nincs hozzá kedvem majd 21évesen legfeljebb A korlátlan.
Nah igen és a robogó.Leszögezném hogy még nem volt balesetem a 4év robogózás / 1év autókázás alatt kopp kopp.Szóval nekem nem az a célom hogy a 125-ös robogóval beleszálljak valakibe sőt városba sincs kedvem 50nél többet menni,ééés autópályán / autóúton sincs kedvem mászkálni,csak azért kéne a 125-ös hogy külterületen normálisan lehessen menni , vagy esetleg a Mátrában mivel gyöngyösi vagyok,tény hogy a 50/70-es mocikon is lehet alakítani az enyémre is minimum 90eFt volt költve és most már ráfoghatjuk hogy "MEGY" ...viszont ezt nincs kedvem még egyszer eljátszani , ezért is kéne egy 125-ös SR pl.Mivel alapból annyit megy mint egy agyontuningolt 70-es SR,és legalább nem kell 2havonta cserélni rajta valamit mert elbaszódott.
Jah és igen egy tuningolt 70-es SR-el is ugyanúgy össze tudod törni magad mint egy gyári 125-össel,és nem feltétlen szükséges hozzá "speciális" tudás hogy el tudj vezetni egy 125-öst és ezért is értelmetlen az A1-es jogosítvány .. jó persze nem értelmetlen mert pályán / autóúton azért más de mint mondtam ahhoz nincs kedvem.
Ámen.
Csak félve kérdezem meg.Mért nem jó a legális út.Lerakod a jogsit majd 125-ös rendszámos gép és utána cseszegethet a yard nem tud mibe belekötni?
Így is stresszes a motorosélet a biztonság miatt mé kell még a para a rendőrőkkel?
De-de tisztában vagyok vele, hogy mit akartál mondani. És végülis teljesen igazad van . Csupán azért szeretnék 25-öst venni mert vidéki vagyok és így pl egy nagyobb gépel könyedén betudok menni a 70 km.re eső városba, vagy akár eltudok menni mátrázni a többi haverral aki már 25.össel tolja. Én a szágoldozást a mindennapi közlekedésre értettem, de ebből nemcsinálunk vitát.
Chevy arra gondolt, hogy mi a fenének neked 125-ös vagy nagyobb gép, ha se rendszám se jogsid sincs és még gyorsan sem akarsz menni. Miért nem elég az 50-es szekér városban járni.
És egy Gilera Runnernél mire figyeljek oda? Nyilván másik km óra számlap, nem száguldozni . És még mit éri meg rajta megváltoztatni? A Hengeren a ccm felirat jó látható helyen van?
nekem egy 90 es hondám van edig elég sokszor álitottak meg...
de mivel ez a honda elég picike felse tünik senkinek ...
a legtöbb 50 es is nagyobb (testre)
jah és hiába 90 es a legtöbb 50 sport cső nagykarbi görgő
oda ver 70 ig ezért nem értem ezt h ha anyi ereje van mint egy 50 esnek durván akk mért baszakodnak ...
Csak ha személyi sérülés van akkor muszáj rendőrt hívni. Egyébként meg ha nem te vagy a hibás akkor meg a fene ismeri el. Ha a tag ért valamit a motorhoz egyből mondja hogy cimbi nagyon tuned ez a verda. Még azt is rád verik amit el sem követtél. Tudod mikor.
Hello, személyes tapasztalat pont ezzel a zipussal kapcsolatban.
Nekem a kormánynyaknál volt egy matrica amin rajta volt a tipus, egyébként ez leszedhető.
Engem soha meg nem állitottak, azt hittem nem lesz semmi gond, de sikerült egy mercist becuppantanom hátulról, mert az faszul kanyarodott, nah mind1.
Na ilyenkor van gáz, mert nálam mentő rendőrség is jött szerencsétlenségemre.
Ugye oldalidom leszállt, nem kellett nagy tudás hozzá hogy megnézze milyen blokk van benne, utána meg már fotózák a kormánynyaknál lévő matricát, meg mindent ami a csalásra utalt.
Nem az a baj ezzel hogy megállít és ki tudod e magyarázni, hanem at hogy beléd mennek is te vagy a hibás, mert te vagy a csaló, amint kibukik a dolog: pénzbirság, magánokirathamisitás miatt eljhárás indul stb, és lehet hogy ezt egy részeg autósnak köszönheted, és a biztositó se fizet.
Én nem mondhatom neked hogy ne vegyél olyat, de ha vmi baleset van ha lehetséges kerüld el a rendőröket, töltsetek ki egy betétlapot és csá.
A motorszámban is benne van típus és a ccm. A power szelepről egyből lerí, hogy nem 50-es. A blokk, és henger is kövérebb. Szerintem azért ne nézz hülyének senkit és nem lesz bajod. (Azért, ha egy faluban laksz és egy héten 1x veszed a motort és ismered a helyi KMB-st haveri szinten és megvan rá a jogsid is akkor elmegy a dolog).
Nekem per pill lenne most rá pénzem de azt a pénzt inkább költeném robogóra pontosabban abból már egy fél robogó megvan mint jogsira, mert ha egy 50-es apriliat el tudok vezetni akkor egy 125-öset is valszeg ha nem vagyok balfasz.
Másik része a dolognak, h okés eljársz 125össel 50esként, de egyszer fognak meg a rendőrök és kiderül a dolog és kiszabnak rád akkora bírságot amiből simán kifizethetted volna a jogsidat!
Az, h 4 éve nem volt baleseted az jó dolog, meg ügyes vagy, de nem azt jelenti, h nem is lesz, arról nem is beszélve, ha a közúton nem csak te közlekedsz, hanem rajtad kívül még sokan mások aki között nagyon sok a fasz! Elég ha egyszer felök vagy elcsap valaki kocsival, hiába nem te vagy a hibás, onnantól, h nincs jogsid a mocira már kennek rád mindent!
Ehhez, h nincs kedved beülni kresszre meg végighallgatni, csak paraszt módon annyit fűznék hozzá, h akkor ne motorozz bazd+! Vannak gyorsított tanfolyamok meg stb! Bocs!
És persze lehet sok mindent 50es 70re tuningolni meg 125el 50esként menni, de az, h rendbe legyenek a dolgaid AZ CSAK IS A TE ÉRDEKED, a rendőrt meg szerintem téged se fog különösebben érdekelni, h amikor neked írja a csekket hány 125/50es megy el melletetek vagy van egyébként az úton!
Tehát a felállás az hogy tilos vezetni ilyen kategóriájú gépet addig a rendőrség ezt megpróbálja betartatni és sajnos bünteti is rendesen.
Két választásod van vagy morogva ,fogcsikorgatva betartod a dolgot és minden rendben lessz.
Vagy nem és megoldod de az itt megjelenő pár ilyedt kérdést olvasva az a gyanum hogy előbb-utóbb belefutsz egy ellenőrzésbe és jön a jobb esetben jópárezres bünti rossz esetben bünti és a B-s jogsinak is búcsut mondhatsz pár hónapra.
Namost erre a témára nagyon harapnak a döntéshozók tehát szerintem ha veszel egy 125/50-es jószágot tegyél félre büntire is pénzt.Két 40-50eres büntiből simán kijön egy A1-es jogsi KB tehát még csak meg sem éri szerintem de ez már csak lábjegyzet.
Na szóval szerintem a döntés a tied már csak azt jegyezném meg hogy nemigen tudom mekkorák lennének egy esetleges baleset után a költségek egy ilyen mókának.Ne adj isten személyi sérülés történik megsérül gyerek is akkor hogy nézel a szemébe a szülőknek?
Há én csak spórolni akartam.
Végigolvastam már legalább 40oldalt és úgy éreztem hogy kommentelnem kell.
Szóval a fórum témája szerintem az hogy "hogyan alakítsuk át a 125-ös robogónkat/motorunkat hogy ne legyen annyira feltűnő " = nem megoldás az hogy minden második komment arról szól hogy ,, rakd le az A1-es jogsit..és akkor nem kell trükközni".
Érdekes még hogy minden 3. ember fel van háborodva hogy 50-es jogsival mért akar a gyerek 125-ösre ülni,és az is érdekes hogy a 70-es robikkal nincs "probléma" hiába hogy már az is szabály ellenes.
Őszintén szólva én is egy 125-ös SR-t nézegettem mert a hasznaltauto.hu-n minden 125-ös robogó mellé oda van írva hogy 50-es papírokkal használtam/ható.Ezért is jutottam erre a fórumra.
Nekem egy 50/70-es jog-om van 4éve és most szeretnék váltani valami nagyobbra.Viszont egyáltalán nincs kedvem előről kezdeni a kresz tanfolyamot stb..mert ugyanúgy ki kell fizetni ugyanúgy be kell járni mint M katnál és B -nél.Jah igen azt még nem mondtam hogy 14évesen M-re mentem 110eFT-ból meglett amit persze a szüleim fizettek ki, most nem rég mentem B-re ugyancsak 110eFT körül meglett a jogsi.Éééés most ha egy 125-ös robogót szeretnék venni UGYANÚGY 110eFt mert ugye a kreszt újra kell tanulni mert nem volt már elég 2x 30-35eFT...
Ha csak rutin / forgalom lenne csökkentet óraszámban akkor még okés de így egyáltalán nincs hozzá kedvem majd 21évesen legfeljebb A korlátlan.
Nah igen és a robogó.Leszögezném hogy még nem volt balesetem a 4év robogózás / 1év autókázás alatt kopp kopp.Szóval nekem nem az a célom hogy a 125-ös robogóval beleszálljak valakibe sőt városba sincs kedvem 50nél többet menni,ééés autópályán / autóúton sincs kedvem mászkálni,csak azért kéne a 125-ös hogy külterületen normálisan lehessen menni , vagy esetleg a Mátrában mivel gyöngyösi vagyok,tény hogy a 50/70-es mocikon is lehet alakítani az enyémre is minimum 90eFt volt költve és most már ráfoghatjuk hogy "MEGY" ...viszont ezt nincs kedvem még egyszer eljátszani , ezért is kéne egy 125-ös SR pl.Mivel alapból annyit megy mint egy agyontuningolt 70-es SR,és legalább nem kell 2havonta cserélni rajta valamit mert elbaszódott.
Jah és igen egy tuningolt 70-es SR-el is ugyanúgy össze tudod törni magad mint egy gyári 125-össel,és nem feltétlen szükséges hozzá "speciális" tudás hogy el tudj vezetni egy 125-öst és ezért is értelmetlen az A1-es jogosítvány .. jó persze nem értelmetlen mert pályán / autóúton azért más de mint mondtam ahhoz nincs kedvem.
Ámen.
Így is stresszes a motorosélet a biztonság miatt mé kell még a para a rendőrőkkel?
Kecsón van egy srác, 125 ccm 4t-je van, s tudják a rendőrök róla, hogy nem 50-es, "baztatják is érte"
de mivel ez a honda elég picike felse tünik senkinek ...
a legtöbb 50 es is nagyobb (testre)
jah és hiába 90 es a legtöbb 50 sport cső nagykarbi görgő
oda ver 70 ig ezért nem értem ezt h ha anyi ereje van mint egy 50 esnek durván akk mért baszakodnak ...
Nekem a kormánynyaknál volt egy matrica amin rajta volt a tipus, egyébként ez leszedhető.
Engem soha meg nem állitottak, azt hittem nem lesz semmi gond, de sikerült egy mercist becuppantanom hátulról, mert az faszul kanyarodott, nah mind1.
Na ilyenkor van gáz, mert nálam mentő rendőrség is jött szerencsétlenségemre.
Ugye oldalidom leszállt, nem kellett nagy tudás hozzá hogy megnézze milyen blokk van benne, utána meg már fotózák a kormánynyaknál lévő matricát, meg mindent ami a csalásra utalt.
Nem az a baj ezzel hogy megállít és ki tudod e magyarázni, hanem at hogy beléd mennek is te vagy a hibás, mert te vagy a csaló, amint kibukik a dolog: pénzbirság, magánokirathamisitás miatt eljhárás indul stb, és lehet hogy ezt egy részeg autósnak köszönheted, és a biztositó se fizet.
Én nem mondhatom neked hogy ne vegyél olyat, de ha vmi baleset van ha lehetséges kerüld el a rendőröket, töltsetek ki egy betétlapot és csá.