Mivel nem vezetsz 125/50es motort, ezért te sem, meg mi sem vesztünk vele sokat, ha nem olvasod. A motor kihúzásnak akkora az esélye, mint, hogy a rendőr megállít titeket "nagymotorosokat" gyorshajtásért, és ti megálltok... És most senki ne jöjjön azzal, hogy betartjátok a sebességkorlátokat... Az esélyünk arra, hogy elcsapjanak, nagyjából ugyanakkora, és akkor valószínű a nagymotoros is bukja a motort, és rosszabb esetben a testi épségét... Nem kívánom senkinek ezt!
Pepe. Én már általában a topikot sem olvasom az olyanok miatt mint te.
Amúgy igazuk van: addig vagy nagyfiú, amíg el nem csapnak. És onnantól bukod a motort, a balesetért te leszel felelős, és mivel biztosításod sincs azért is megcsesznek. És még igazuk is van.
Az, hogy normálisak a rendőrök, vagy csak belefáradtak már abba a hülyeségbe amit csináltok nem jelenti azt, hogy egyszer nem fogják kihúzni alólad a motort.
Nyilván, ha látszik rajta, hogy ért hozzá(úgy gondolom, hogy az átlag rendőr nem nagyon, kivéve a motorost), és azzal kezdi, hogy ez nem 50es, akkor felesleges bizonygatni az ellenkezőjét, abból biztos nem jössz ki jól! Meg kell próbálni a szívére hatni! Végső megoldásnak megpróbálhatsz a pénztárcájára is, de ez nem tudom mennyire lehet sikeres taktika...
Azokkal a motorosokkal mi a helyzet aki most járja a tyúklétrát? simson stb. most van egy 125 ös Nsr em no rendszám mert suli mennett nem tudok pénzt keresni ezt a motort is ugy szereztem h addog fograttam a dolgokat h jól jöjjek ki belőle. Nem vok Ghost Rider utód és ésszel szoktam közlekedni.Most csinálom az Akorl.vizsgát 8éve motorozok és nem az a célom h valakit is összetörjek vagy balesetet okozzak. Vmi megoldás csak van h milyen viselkedési módot alkalmazzak ha a rendőr megállit. Ha látom h megakar állitani +is állok nem fogok elkezdeni menekülni mert felesleges.
1 éve van a Lead, és sem a pénzem, sem a rutinom nem elég még egy nagyobb motorra. Sőt igazából nem is vágyom egyenlőre nagyobbra, a városi közlekedéshez, ennél erősebb robogó, vagy motor nem hiszem, hogy kéne alám, így is elég veszély van Pesten. Volt már vétlen egy balesetben egy haverom 125/50es motorral, semmit nem kezdtek vele, csak rommá tört szegénynek a motorja... A felelősséget, illetve a büntethetőséget nem tudod "átkenni", max. külön eljárás indul a robogós ellen... Úghogy csak okosan azokkal a balesetekkel!
Az élet tényleg szopás,ha a rossz végén állsz, én szopatásnak nevezném, mert én a jó végén állok mindig a fasznak
én is szeretek, és ezért tettem is, meg a jogsit is leraktam suliidőben , mert engem komolyan éredekel a motorozás, nem úgy mint téged, és ami most van kezdőmotorom, 2 év és cserélek, nemtom neked mióta van meg a lead, de ha komolyabban érdekelne a dolog már lecserélted volna és nem igy álnál hozzá a motorozáshoz. Amugy nekem nem szúrja a szemem, de egy komolyabb, munkáját végző nem nyálgép rendőrrel futsz őssze mint mondjuk a tesóm te fogod megszopni, meg ha vétlen leszel egy balesteben egyből rádkenik majd a dolgot, egy biztos ha én leszek egy hibás egy balesetben hasonló szituban egyből rákenem a jogsi nélkülire, majd akkor én vigyorgok, hogy ez van, ilyen az élet, szopás......
Mea culpa, azt hittem, hogy ezt az én hozzászólásomra írtad, és azt vettem le belőle, hogy aki robogózik, az nem motoros! Ha nem ennek szántad, akkor sry! Késő van már
Nevezd aminek akarod, én akkor is inteni fogok az Xt600-as motorosnak is, hogyha nem int vissza, mert robogón ülök... Bár a nagy többség nem ilyen, de téged vigasztaljon az a felsőbbrendűség tudat, hogy te "igazi motoros" vagy.
bocsi, nekem minden ami Ottó Langenen és Diesel találmányából indul ki az ha benzin illetve gázolaj üzemű az robbanomotor (még a Dongókerékpár meghajtás is) ami elektromos áramal műkődik, az villanymotor.
Persze szemlélet és felfogás kérdése.
A rendőrnek sem kifogásként mondtam, csupán tényként szeretek motorozni, és továbbra is fogok! Ja és igen, ami itt ezen a topicon a leginkább a szemeteket szúrja, 100/50essel Csókolom
ez nem kifogás, én is diák vagyok és nekem sem a szülők adták a pénzt sem a motorra, sem a jogsira, és egyátalán a motorozásomban a szüleimnek annyi költségük van, hogy apám kocsijával mentünk megvenni a motorom. Pénztkeresni ott a nyáriszünet 2 és fél hónap a pénzkeresésre, ha igazán akarsz motorozni teszel érte.
szevasztok! nem inden a köbcenti, az 50-es hez más, a nagyobbhoz is más rutin kell.
Én egy R69 nagykerekü BMW megszokott rutinjával mentem át egy 50 ccm kiskerekü Yamahával ugyanazon sinpáron, amin éveken keresztűl jártam, 15 méter csúszás az oldalamon volt az eredmény.
Mellesleg stabilitásban az sem mindegy, hogy a nagyobb gépnél (125ccm) térdel támasztod a tankot (3 pont- kéz, dérd, talp), míg a kicsiknél (50ccm robogó) libeg a térd (2 pont- kéz és talp).
Bocs hogy beleszóltam széles utat mindenkinek: jenőpapa
Na jól van, itt sem változott semmi 1 év alatt Ha lenne itt bármiféle moderátor, nem jelenne meg 1 írás se ezen a témán, mivel a 90% offtopic, de sebaj A "nagymotorosok" továbbra is oktatják a "kismotorosokat"...
A Fórumtémához kapcsolódó esetem, történetem:
100/50el közlekedek 1 éve Pesten. Általában napi szinten megyek el rendőr mellett, soha nem állítottak meg(a motoros rendőrök is intenek szinte mindig). A pirosnál egyszer egy rendőr megkérdezte, hogy miért nincs rendszám a motoron? Azt feleltem, mert diák vagyok, és ezt tudom önköltségen fenntartani a saját fizetésemből. Annyit mondott, hogy vigyázzak magamra az utakon... Persze lehet, hogy egyedi eset, és csak ő volt ilyen jófej, de azt tanácsolhatom a 125/50el közlekedő bajtársaimnak, hogy ne elkerülni próbálják a KPMet, vagy elmenekülni előle, a nagy többség amúgy sem foglalkozik vele, a többivel meg ált. lehet beszélni.
sziasztok! azt szeretném kérdezni egy sima rendőr lehessek mien feltételek kellenek? gondolok igy iskolára,mert éretségim van de gondolom azzal még nem lehetek mivel nem rendészetin végesztem.
én nem nézem le az 50-es robogókat nekem is az volt 2 évig, és nem kifejezetten smkp jogsival ültem fel először robogóra. Én speckó görögben mentem először motorizált 2 kerekün egy 50-es robogón , szerintem semmi ördöngősség nincs benne mentem 3 kört egy parkolóban a 4-ik köröm már több tíz km-es szerpentínekkel sűrűn cifrázott kisebb túra volt. Utána meg 125-öst béreltünk azt sem nehezebb semmivel irányitani. Én úhy gondolom, hogy robogót vezetést 1 pillanat műve megtanulni, de ahhoz , hogy jól kezeled ahhoz is rutin kell mint minden máshoz. Vannak emberek akik még soha nem ültek robogón sem , de lenézik mert van autójogsijuk, ó mi nekik ez a kis pöcsköszörű... na épp egy ilyen stílusú emberke törte össze az egyik robogót meg huzta le a fál lábáról kezéről a bőrt rendesen , felült rá és a kavicsos uton huzott egy kövért gázt görögben annó
Chevy-nél a pont! Tudom h én egy kis szaros robogós vagyok (remélem már nem sokáig ). Annyit szenvedtem egy kis hülye 50-es jogsiért. Kresz, EÜ, rutin,forgalmi. Kíváncsi lennék h egy kezdő B jogsis meg tudná-e csinálnálni p. la rutint.
ha újonan veszel jövőre 50-es motort, azt már rendszámmal fogod venni, a quadokat 2009 márciusig kell rendszámoztatni a többi motort meg asszem 2010 vagy 2011-ig
Amúgy igazuk van: addig vagy nagyfiú, amíg el nem csapnak. És onnantól bukod a motort, a balesetért te leszel felelős, és mivel biztosításod sincs azért is megcsesznek. És még igazuk is van.
Az, hogy normálisak a rendőrök, vagy csak belefáradtak már abba a hülyeségbe amit csináltok nem jelenti azt, hogy egyszer nem fogják kihúzni alólad a motort.
Az élet tényleg szopás,ha a rossz végén állsz, én szopatásnak nevezném, mert én a jó végén állok mindig a fasznak
Persze szemlélet és felfogás kérdése.
a robogó nem motor, az robogó
ezek a kis mini szutykok meg még majdnem azok sem........
Én egy R69 nagykerekü BMW megszokott rutinjával mentem át egy 50 ccm kiskerekü Yamahával ugyanazon sinpáron, amin éveken keresztűl jártam, 15 méter csúszás az oldalamon volt az eredmény.
Mellesleg stabilitásban az sem mindegy, hogy a nagyobb gépnél (125ccm) térdel támasztod a tankot (3 pont- kéz, dérd, talp), míg a kicsiknél (50ccm robogó) libeg a térd (2 pont- kéz és talp).
Bocs hogy beleszóltam széles utat mindenkinek: jenőpapa
A Fórumtémához kapcsolódó esetem, történetem:
100/50el közlekedek 1 éve Pesten. Általában napi szinten megyek el rendőr mellett, soha nem állítottak meg(a motoros rendőrök is intenek szinte mindig). A pirosnál egyszer egy rendőr megkérdezte, hogy miért nincs rendszám a motoron? Azt feleltem, mert diák vagyok, és ezt tudom önköltségen fenntartani a saját fizetésemből. Annyit mondott, hogy vigyázzak magamra az utakon... Persze lehet, hogy egyedi eset, és csak ő volt ilyen jófej, de azt tanácsolhatom a 125/50el közlekedő bajtársaimnak, hogy ne elkerülni próbálják a KPMet, vagy elmenekülni előle, a nagy többség amúgy sem foglalkozik vele, a többivel meg ált. lehet beszélni.
http://www.rendeszeti-oktat
as....
Olvass egy picit. Megtalálod amit keresel.
Valaki tud pontosat,hogy az 50 ccm-ek rendszámoztatása mikor indul be?