általában fullfull gyári állapotban tényleg csak 45 körül mennek.. csak sokszor az importőr már a bejáratás után megoldjahogy haladjon is ak isgép. De németben pl a helyszínen főbe lőnek ha a robeszed nem annyit tud amennyit kell ha csak oylanravan jogsid.
Belső égésű motor:
Olyan Otto- vagy dízelmotor, amely a tüzelőanyag-levegő keveréket körfolyamatának egyik szakaszában a motoron belül égeti el.
Ez a körfolyamat lehet kétütemű (egy munkavégzési ütem jut minden második dugattyúütemre) vagy négyütemű (egy munkavégzési ütem minden negyedik dugattyúütemben). A hőerőgépek közé sorolható eszközök.
Ezek szerint hiába hajtja dízel motor a kis tetvet, csak 400 vagy 500ccm ami szerintem nem segédmotor.
Miért is nem lehet vezetni? 50ccm és tervezett sebessége nem nagyobb 45-nél. Ha magyarországi a motor, akkor eladáskor nem is megy nagyon többet. Persze aztán lehet módosítani rajta. A lényeg, hogy eladáskor megfeleljen a kresznek. Gyakorlatban csak az 50ccm számít.
ÜDV!
Akkor M kategóriás jogsival pl.50-es Aprillia Rs-t vagy valamilyen 50-es endurót nem lehet vezetni? (hirtelen csak ez jutott eszembe) Köszönöm a válaszokat..
ÜDV!
Benne van a cikkben:
Ennek alapja egyebek mellet a KRESZ azon előírása, hogy segédmotoros kerékpár az olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 m3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Belső égésű motor: 50 ccm max. 45km/h tervezési seb, 350kg
Egyéb motor (villany): 4kw. 45km/h tervezési seb, 350kg
hát, ha le tudod vizsgáztatni egyedi forgalombahelyezéssel segédmotoros kerékpárként, akkor oké. Mondjuk kikérném a közlelekési felülügyelet álláspontját előre, ne legyen gubanc, aztán go on plíz. (halkan jegyzem meg az egykerő szabálysértés, tehát azt nem mondanám hogy dehát ezt a motort csak kifejezetten szabálysértésre építettem azért megy csak ennyit )
tegyük fel életem célja az egykerekezés
építek egy motort (meglévő típusok alkatrészeiből)
olyan váltó van benne ami max 45el tudja vinni a vasat
akkor ez tervezett 45 lesz?
vagy pl építek egy gokartot, quadot a gyermeknek ami ismét max 45el tud menni
ez is tervezett 45?
most ez elvi sík, azért kérdezem mert a mi jogszabályainkat többnyire nem egyértelműen fogalmazzák meg
vagyis a tervezett maximális sebessége nem több, vagyis egy 300káemhára tervezett ezrest hiába folytasz le, akkor is többre van tervezve. Ez kacifántos de sztem érthető.
Persze elég érdekes, ahogy nálunk kezelik ezeket az ügyeket, ugyanis amíg a mopedautóknál szőröznek, addig a segédmotorkerékpároknál a rendszámozással még mindig nem tudnak mit kezdeni, pedig az eu-ban az már elfogadott-használt. Ugye viszont a mopedautó az meg segédmotornak minősül az eu-ban. Kíváncsi lennék, ha egy francia ide találna tévedni kis hazánkba, meghurcolnák-e?
Sziasztok.Ez is érdekes http://totalcar.hu/magazin/koz... hiába eu nálunk mindenhol/mindentéren a pénzlehuzás a lényeg.Mi mindent Magyarositunk/átirjuk hogy minéltöbb pénztkaszirozunk be,igy vagy ugy.. Mondjuk ez a mopedautó pont semmiresem alkalmas...számomra legalábbis biztosan
Lessz a fenét.Fogod húzni neki mint a meszes.Míg nekikoccansz valakinek vagy belefutsz valami csúnya nagy rendőrbácsiba.Az lessz a nagy szám mikor megtudja az a morcos csóka akinek netán összetöröd a kocsiját hogy a biztosításod nem érvényes így a biztosító nevetve tagadja meg a kárigényét.Lessz ott futkosás.
Nah mindegy majd tanulsz a saját károdon.Szassz.
És szerinted mennyire fognak neked örülni mikor 130-al fogsz belefutni egy közuti ellenőrzésbe?
Legalább ne tóld neki agyatlanul.Ha meg büntetnek legalább ne ide gyere sírni hogy jaj de sok a bünti.Ismit 50e re büntették és még jóindulatú is volt.
ÜDV!