Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az ilyen nem fog úgysem soha motorozni, főleg nem 1000res gixerrel.
Az esze csak azt adja ki, hogy a szar 8év futamidőre vett swiftjével kihajtson eléd a főútra, mert nem lát meg... és fingja sincs a motor mozgásáról, lehetőségeiről.
én azt utálom mikor motoros jogsival nem rendelkező életükben 2 szer 20 métert simsonozó vagy robogózó egynéhány agyoniskolázott osztálytársam osztja nekem az észt a motorokról.....szokás dumák: "méé nem 1000-es gixxert vetéé, én majd eccer azt veszek, annál kisebb izére nem ülök ....és mindig olyan mondja ezt aki életében saját bevallása szerint is 1 szer ment robogón....és akkor is félt egy kicsit hogy mien erős néha, bírom az ilyen szájhős dumákat a nagymenő autósoktól, multkor áltunk osztálytársaimmal egy motor melett, és pont az a 2 emberke akit az előbb emlitettem mien szövegeket nyomat nekem úgy lesték azt a 250-es uj kis kawa ninját mint ahogy egy normál motoros áhittal egy hayabusát nézték nézték mintha értenének hozzá 2 perc múlva közelebb jöttek és megkérdezték, hogy te roli , te értesz hozzá hogy is kell ezen váltani meg kuplungolni meg izé...stb azt hittem beszarok rajtuk ...1000-es gixxer mi , fogalmatlanok ökörállatok
Annyira azért mégsem hülyeség. Gondolj csak arra, hogy motorhoz kellenek bizonyos fizikai adottságok amik autóhoz nem. Pl. egy 200kg-os motort megtartani nem ugyanaz mint csücsülni egy tonnánál nehezebb kocsiban ami megtartja magát. Ezért találki ki a 8-as tolást amit sajnos sok helyen mellőznek....
Állítom sok 17 évesnek nincs ereje megtartani egy nagymotort, de ha nyeszletten autóba ül nem gond mert ki van szervózva, dönteni se kell, érezni sem kell annyira. Ezért vezethetnek közlekedésben rettegő anyukák kombikat, de motorral 2 perc alatt öngyilkosok lennének....
Nekem is...de szerintem azért 1motorral könnyebb megdögleni nem...(amugy beakarják vezetni autóknál is a kw határt..)Ja éshogy kicsit fesszegessük a témát. B-vel robogózhatsz...csipem hogy 1böl feltételezik hogy mindenki tud kismotorozni mert van B je,ugy csinálnék 1szuróprobás felmérést gyanitom lenne perec rendesen . .
Részemről hülyeség ez a fokozatosság duma...Autóknál akkor mért nincs így? Jól nézne ki, ha ott is többször kéne lerakni pl: 2000ccm-ig aztán 3000ig,5000fölött stb...Motornál 21től meg bárki lerakhatja a korlátlant,ha jól tudom,előzetes tapasztalatszerzés (A,A1) nélkül! Akkor hogy is van ez,hát nagyon rosszul!
ilyenkor mindig az jut eszembe hogy én csóri vagyok tehát én vagyok a hülye.

erre én is szoktam gondolni

csak nem venné be a gyomrom, ha vmilyen "ügyes" módon jutnék vagyonhoz
Nem neked szántam a pofon veréses dolgot, hanem barbár kolléga írására, Miszerint ha még ő a hibás akkor is rátolja a másikra a felelőséget. (pedig a motorsok jó emberek)
Igen jól láttad nincs rajta rendszám ,..Azért nincs mert ezeket a robogókat én nem rendszámoznám szívem szerint. az is igaz hogy itt már a 180-as runner már nem férne bele. Tehát nem cm3-hez kötném a rendszámot hanem LE-höz. 125-ös kymco agility rendszámmal
Egyébként meg mindenki olyan motort vessz magának amilyet akar ,és amilyen tetszik neki.
Én busával járnék legszívesebben.
Azt ,hogy valakinek pedig megveszik a szülei a drága motort , és valakinek nem, szimpla írigység.
Azért mert valaki kő gazdag attól még nem biztos hogy hülye is, sőt ilyenkor mindig az jut eszembe hogy én csóri vagyok tehát én vagyok a hülye.
Sziasztok.Többszöri vizsga miért is lehuzás(ugye különbözeti kell a motor kategoriák között...)Ezthivják fokozzatosságnak ugye?!Drága jogsi/motor Azért fogadok arra hogy a többségnek van szgépe/laptopja,mobilja,mp lejátszója,jár nyaralni/telelni..stb...Na arra van/nemsajnálják a pénzt...A lényeg kicsit lejjebb kell adni az igényeket és marad jogsira és/vagy motorra is...És még mielött jön a gazdaggyerekvagyok duma!Igen 50Ft volt a kismotor papirom,csak 800Ft volt a használt kosárban vett rigám(eladtam a bicajom+3hét rekeszpakolás nyáron........)szoval ha valaki nagyon akar az tud
Itt némileg tévedsz. A 250-es motor a mai tömegautóknál is lényegesen fürgébb, és 20 éve sokkal kevesebb autó volt, tehát a kisebb forgalomban az átlagsebesség nem volt rosszabb. Ha csak nem a pályás 200 feletti esztelenkedést nézed, akkor én az öreg MZ-mel ma is gyorsabb lennék, mint a tömegautók. És egy mai 250-es 30-60 LE-s, nem 21...
Itt kétfelé kell venni a problémakört:
1: Ez a többszöri vizsga mindenképp csak lehúzás, hisz nagy követelményt támaszt (fokozatosság, közben idő) Míg pont Te írod, hogy autót vezethet már 17 évesen... akkor annak a 17 évesnek nagyobb a felelősség-tudata? Mert nem 600as motoron, hanem egy 20 éves Golfban ül, amivel esetleg megöl discó után 4 embert ?
2: Pénz. A motor árának megszerzése nem feltétlen függ össze a felelősséggel (úgymint "megdolgozott érte, felelősebb lesz) A feleslegesen kidobott pénzt meg mindenki megérzi (többszörös vizsgadíjak) Az én srácom 14, sokszoros tanulmányi verseny győztes, 3 nyelvet tanul, 6 éve zenél, fél6-kor kel minden nap a távoli suli miatt. És ha motort szeretne, mit mondjak neki? Mennyé, dógozz meg az áráért ?
amugy meg nem véletlen, hogy ha nincs korkedvezményed mert nem volt 2 évig a1-ed van korlátozottad akkor 21 évesen rakhatod csak le a korlátlant, míg b kategóriát már 17 évesen lerakhatod , érett fejjel gondolkodó emberekre számítanak a tanfolyamon, ezzel nem azt mondom, hogy atól , még hogy valaki gyerek nem lehet felelősségtudó, érett gondolkodású, de általában nem ez a jellemző.
figyelj 2 évente procedúra annak aki lépcsőzetesen halad a kategóriákban, de erre csak azt tudom mondani, hogy mindennek ára van, ha valaki gyerekkorában szülöi segitséggel, mert nem saját pénzböl kezd el az ember 14-16 -18 évesen motorokat váltogatni...annak arra is legyen pénze hogy jogsi árakat fizeti. Tudjuk, hogy drága, semmi sincs ingyen de senki nem állította egy percig sem, hogy a motorzás egy olcsó hobbi és ha nincs pénzed nagyobbra marad a jól bevált módszer a szorgalmas gyűjtögetés ahogy azt a felnőttek csinálják, nem pedig a szülők lehúzása, ilyen az élet , nem mindig vehetjük meg azt amit szeretnénk, és nem mindig csinálhatjuk azt amihez kedvünk van , úton útfélen szabályokba ütközünk, amik behatárolják szaros életünket, ez ugynis nem a középkor hogy mindeki azt csinál amit akar, meg türelem is létezik a világon, ennyi erővel én sem szeretnék 400-as 10 éves kawával járni de ez van nekem erre futja , majd talán 2-3 év és váltahtok komolyabb , ujabb szebb motorra .......
Hajjaj. Érdekes érvek jöttek itt elő.... Nem lehet diákmunkából elég pénzt szerezni motorvételhez és jogsihoz. 18 éves korom óta dolgozok először gimi mellett aztán egyetem mellett most meg meló mellett megy az egyetem. Szeretem a Bentleyket, szóval ha veszek egyet feketén óccsóér, hamis papírokkal, (ami talán lopott) és csak mellékutakon közlekedek lassan akkor az oké? Mert nincs pénzem egy legálisra átiratással, de ha jófiúként vezetek akkor ugy enem gond?

250-el is túráztak régen? Persze! De mikor70-es 80-as években? Akkor hány lóerős milyen kocsik mentek az utakon? Wartburgok, Trabantok, nyugaton is 50 lovas Mercik és 60 lovas BMW-k. Meglelhetősen lassabb volt a forgalom ritmusa, kevesebb autó mint most,de azóta felpörgött a világ és vele együtt a forgalom ezt van.
Vannak játékszabályok amit mindenki érdekében alkottak, ha csak a felét betartanák más lenne a magyar közlekedés. Sokat vezetek nyugaton Magyarországtól keletre közlekedni jó dolog. Itthon nem annyira, és nem a 80 helyett 100 miatt. Vannak helyek ahol belefér. De a felelőtlenség és a nemtörődömség döbbenetes. Jó lenne ha mindenki össze tudna dolgozni egy motort, és nem tartom szerencsésnek azt sem ha vlakinek a szülei mindent azonnal a segge alá tolnak, mert felelőtlenséget szül.

Csak jó lenne néha hosszú távon gondolkodni és felmérni a döntések következményeit.

Bocsa ha hosszú lett.
amíg nem volt más, nem volt lehetőséged jobbat venni
most van és ki is szeretnénk használni, ez sztem természetes, emberi gyarlóság, vagy csak az örökös gyerek bennünk...

nem is bántom a fiatalabb kollegákat, csak sokan elmagyarázták már, hogy mi a következménye és milyen felelőséggel jár a 125/50
A teljes vizsga procedura 1x megy le, utána, ha jól tudom csak rutin és forgalom van
bocsi hogy beleszolok de én igy vizsgáztam és jonak tartom.ugyanis valahol megkell szerezni a rutint.nem megcsinálni a korlátlant azt 1000res gsx-r utánameg a koporso.lehet fikázni ezért de nem 1eset történtmár.köszi ennyi.
Nem védeni akarom a kiscsákókat, akik nagyobb motorral szeretnének menni, de az is vicc, hogy gyakorlatilag 2 évente meg kell csinálniuk a teljes vizsga-procedúrát, mire eljutnak a korlátlanig.
Meg a motorvásárlás: adott egy 14 éves, aki szeret motorozni, és tudja, hogy feljebb lép, mihelyst lehet... akkor ő most 2 évente vegyen egy másik motort ? Ha az esetleg új, akkor bukjon 100ezreket ? Ez se van jól. A megoldást nem tudom, de a csalás (50/125) nem megoldás. Talán a ccm-t a korhoz kötném, nem kéne újra vizsgázgatni, ez a probléma egy részét megoldaná.

Másik a teljesítmény. Sokan írták itt, hogy azért kell a 400 ccm, mert túra, meg 2 személy meg csomag. Nos, annak idején a 250esekkel is túráztunk, meg 125össel is, mikor csak azok voltak. Úgyhogy mindenki a nagyobbat szeretné, nem kell ide a képmutatás. A kicsiket meg fikázzuk, hogy "minek neked 125"... pedig ők is csak nagyobbat szeretnének, ez emberi gyarlóság.
És itt nem védeni akarom a fiatalokat, csak jelzem, el kellene fogadni az ő szempontjaikat is valamennyire (jelzem, anno 2-3 LE-s ötvenesekkel baromkodtunk ifjan, a mai 50esek ereje ennek duplája-3szorosa)
Jól mondod,a MABISZ fizet a kötelezővel nem rendelkező károkozó helyett.
A MABISZ utána behajtja az okozott kárt+visszamenőleg a kötelezőt+ a kamat.
Te tudod mi a MABISZ?Amugy meg annyi hogy megbizod hogy téged kártalanitson és részedröl oké
Neked van legalább jogosítványod. Rendszám mégsincs a mocin, ha jól láttam. Miért?

A pofénverem dolgot én sem szívlelem, nem is írtam ilyet, azonban nagyon nyűgös lennék, ha ilyen történne. A rendes biztosítókból is nehéz kiverni a pénzt, kiváncsi lennék egy MABISZ-os ügyintézésre.

Az meg való igaz, hogy többet hallunk a nagygépes balesetekről.
Érdekes lenne egyszer készíteni egy összefoglaló statisztikát, hogy a motoros balesetekben milyen korú, felszerelésű emberek milyen gépekkel törték össze magukat.

Az endurózás meg igen klassz dolog, ha lenne keret, én is tartanék + 1 125ccm endurót, de sajna nincs. Így marad 1 masina.

A nagy gép meg azért kell, hogy egy túrán kényelmesen tudjak felbatyúzva is haladni. Egyébként csak 48 pacis a masina.
Akik kételkednek abban h nyári melóból nemlehet motort venni, de lehet csak nem fél milliós motort kell kinézni, meg a motort fent is kell tartani, +még ha vmi elromlik.Persze ilyenkor jönnek a szülök amiket már leirtatok. 14-15 évesen tanuljatok meg 50-el normálisan menni mert azzal sem tudtok valamit korrigálni kell azt estek-keltek.Teljesen eggyetértek akik azt irják h akinek segédmotoros-kerékpárra van jogsija az azzal is mennyen. Hogynézne már ki hogyha pl. autóra van jogsid aztán busszal mászkálnál, hát szép lenne azisbiztos.
amugy arról, hogy a nagyobb, rendszámos motorral rendelkezők lenézik a kisebb motorost annyit, hogy én 50-es gépeknek is intek néha, azért csak néha, mert nem egyszer történt már meg velem, hogy intettem a kis simósnak, vagy robogósnak és bunkó mód oda se baszott , vissza se intett, multkor is túráztam vaterral jött szembe egy 50-es robogó intett neki vater én is az meg nézett ránk pökhendien szorongatta a kormányt tovább, mondtam is veternak késöbb hogy micsoda bunko egy majom az is életében eccer történt meg vele szerintem, hogy int neki egyszerre 2 nagyobb motor, akkor sem képes viszainteni.... ettől függetlenül én nem utálom és nézem le a robogósokat, a profilomban látszik, hogy nekem is az volt 2 évig, sőt 50-es robogóra ülve lettem rabja a 2 kerekűeknek és szerettem a robogóm is, ma is eljárnék vele ha nem kellett volna eladnom a másik megvételéhez, városban jobb közlekedési eszköz nincs egy jó kis 50-esnél, fürge, kicsi, ott prakolhatsz ahol kedved tartja, tökéletes. Én az automata motorosoknak nem intek csak na ilyen http://totalbike.hu/tesztek/apriliamana8/ homokos buziknak való motorral közlekedőnek nem intek .
pontosan én ismerek 1 régi sport motor versenyzőt saját magán sponzorálta 1 szer elesett komoylabban a motoral eltört mind a 2 lába és a keze is azóta abba hagyta és motorokat szerel teszem hozzá 750 es suzuki azt ne kérdezd h mien mert nem tom
Ettől természetesen még megtörténhet a baj...De mindenesetre csökkentem a kockázati tényezőket!
Mörfi hozzászólását kiegészítve én még nem nagyon hallottam olyanról sem hirekben,hivatalos oldalokon stb...Hogy 125/50es motorral balesetet okozott valaki,inkább a nagyobb kategóriás motorokról hallok ilyeneket(persze ettől még lehetett ilyen is)! Ez az általánosítás meg tényleg nem helytálló! Én pl kb70-80% ot terepen,a többit meg aszfalton teszem meg azt is többnyire 40-50km/h-s sebességgel és se nem 1kerekezek(nem is tudok),se gumit nem füstölök...Egyszóval nem "baromkodok",hanem amég úton megyek addig vigyázok! Tehát nem mindenki elfajult gyermek!