hát, alapvetően a gond ezzel az, hogy amit tervezel az okirathamisítás, és mint olyan BŰNCSELEKÉNY. értsd: bíróság, börtön(valeszeg felfüggesztett), miegymás macera. persze én is így motoroztam évekig, sőt furákodtam is, de nekem volt összesen két évnyi eltilátsom és vagy 3kilót fizettem be. ez van.
Nem vakok a rendőrök, főleg mostanában mivel különös figyelmet fordítanak a nem smkp. kategóriába tartozó motorkerékpárok smkp-nak történő használatának ellenőrzésére!
Amiket variálni akarsz az adásvételikkel, amellé jusson eszedbe, hogy az okirathamisítás! (bűncselekmény)
Szóval a rendőrők egyből levágják, hogy nem smkp.
Ha kötsz az adataival smkp-ra biztosítást, akkor legközelebb a következő biztosítás kötésénél (is) egyből dobja a gép, hogy ez egy 125-ös motor, de már kötöttek rá smkp. biztosítást.
Nem buktatói vannak a B kategóriás jogosítvánnyal történő vezetésre, hanem büntetései!
(csak párat említek: kategóriára érvényes jogosítvány nélküli vezetés, műszaki vizsga hiánya, rendszám hiánya, biztosítás hiánya....stb., eltíltás)
Sok-sok pénzedbe kerülhet, rengeteg utánajárásba, idegeskedésbe (minden útadon).....
Ha van eszed, akkor ezt így gyorsan elfelejted, amit kitaláltál!
Ugyan már 100x le lett írva de legyen mégegyszer. Te döntöd el hogy mennyire tökös legény van és vezetsz-e ilyen gépet rendszám és jogsi nélkül. Ha igen akkor utána ne síránkozz az eltiltás, pénzbüntetés, baleset esetén lelkismeretfurdalás büntetéseken. Azt, hogy mennyire veszik komolyan nem lehet mit mondani, de rendőre válogatja, de egyre inkább total buko ez az egész 125/50.
100 szónak is egy vége ha nem akarsz félni a kékektől és szeretnél nyugodtan legálisan motorozni akkor feletsd el ezt a motort, ha tökös legény vagy akkor csináld, de legyenek helyén a golyóid ha történik valami. Más kérdés, hogy a büntetésen szinte kapsz egy jogsit.
Már elég sok oldalon túlvagyok a forumból viszont konkrét választ sehol nem láttam kérdésemra, ami a következő lenne: a hétvégén fogok vásárolni egy Aprilia RS 125-ös csodát és kíváncsi lennék rá, hogy a rendőrök mennyire eszik meg hogy 50-es? Sajna csak "B" kategóriám van :-( Lenne még egy kérdés: úgy gondoltam írok a tulajjal 50-es adás vételit és rendes 125-ös adás vételit dátum nélkül hogy később forgalomba tudjam helyezni, külföldi a motor. Viszont csak a kinti adás vételije lesz ill. a kinti forgalmiának a fénymásolata. Ez a két dolog elég lesz ha jövőre leakarom papíroztatni? Amúgy 2002-es évjárat szóval a korával biztos nem lesz gond! Ja és lenne itt mégvalami! :-) Ugye az 50-es adás vételin a 125-ös motor adatai alváz, motorszám lesz. Ha ezzel bemegyek a biztosítóba akkor ott nem fogják levágni, hogy ez nem 50-es?
Illetve milyen buktatói vannak egy ilyen motor használatának "B" kategóriával? :-)))
látni kéne, milyen papírjaid vannak hozzá, de elméletileg megoldható. Az adásvételi ne legyen 15 napnál régebbi a benyújtásnál, forgalmi, törzskönyv, rendszám és szerintem mehet.
Először is leszögezném hogy sokat olvastam meg utána jártam ennek a dolognak.
Én sem támogatom igazán ezt a rendzsám nélkül szaladgáljunk dolgot de most van egy lehetőség.
Szal van havernak egy eladó f12-je ami 100 ccm-es. Most rendszám nélküli, de egy pár éve volt már forgalomban csak ki lett vonva. Tehát az lenne a kérdésem ha én ezt most megveszem és egy ideig használom ötvenesként(amig nincs meg az A1-em) akkor utána ha a papírjaival bemegyek az önkormányzathoz akkor minden gond nélkül forgalomba helyezhető? Kérlek segítsetek mert nem akarok utána szívni vele! Köszi
5 éve még ki lehetett magyarázni............
már ha nem 130-al kapott le a trafi
most már annyira felfújták ezt a motoros témát hogy az is tud róla mindent akit nem is érdekel
Ennyire azért nem szeretném rendszámoztatni.... De ilyet még nem is hallottam.
Ha nem sértek meg senkit... nem rosszindulatból mondom (írom) de ennek a fórumnak rossz a címe. Ez nem a 125/50 kimagyarázása, hogyan kerüljük el...stb. Hanem, hogyan győzzük meg a szabálytalankodó kollegákat, hogy teljesen szabályosan közlekedjenek... Bocsánat mégegyszer ha sértő voltam, de bárhányszor olvasva a fórumot ez jutott eszembe.
Egyébként beszéltek itt a külföldi motorok rendszámoztatásáról. Nem igazán úgy van sztem ahogy mondjátok. Ismerősöm tavaly júniusban hozott Olaszországól egy 1000-res BMW-t, minden papaírja megvolt. Most májusra lett annyi pénze, hogy a regadót mg mindent fizetni tudjon és nem volt ilyen, hogy két héten belül be kellett mutatni blabla... Papír van? Van! Regadó, műszaki, első forgalomba helyezés, törzskönyv, kész.
van még egy esélyed a rendszámoztatásra
egy kicsit átalakítod és egyedi engedélyeztetéssel megkaphatod a rendszámot
kell egy mérnökkel rajzot készíteni majd vinni hatóságira
de valószínűleg több lesz mint a motor
nekem utánfutóra 45 ezer volt a tervrajz 12 éve
Vettem egy Honda nsr 125-öt, de még csak most lesz meg az A1-es jogsim. Namost az nsren van rendszám, 2010-ig műszaki, minden papírja rendben van. De A1-el úgytudom, hogy csak 11 kw-ig vezethetek motor-t, az nsr pedig 20 kw(annyi van a forgalmiban). Ha megállít a rendőr, akkor mi lesz, ha észreveszi? Szokták egyáltalán ilyenkor ezt figyelni? Mert nagyon sokan mennek A1-es jogsival 2t-vel, ami egyértelmű, hogy erősebb 11kw-nál. És nem akartam egy 125-ös 4t-t venni. Nyugtassatok meg !
hello
Senki nem beszél róla de az első dolog,a lakhelyedhez legközelebbi vám és pénzügyőrségen kell bemutatni a külföldi adásvételit.Amely nem lehet 1 vagy 2 héttel régebbi keltezésű.Visszamenőleg a külföldi kereskedő hivatalosan nem tud és nem fog új keltezésű adásvételit adni.Tehát legálisan néhány éve Mo-gon lelő motorokat NEM lehet lerendszámoztatni!A vámosok nem fogadnak el évekkel ezelőtti papírcafrangokat.
Ha a geped kulfoldon forgalomba volt helyezve, akkor itthon is forgalomba helyezheted. Ehhez kell az adasveteli (ketnyelvu, vagy leforditva magyarra), es elvileg a kulfoldi forgalmi is kell (de valoszinu e nelkul is el lehet intezni). Ha kulfoldon nem volt forgalomba helyezve, akkor csak akkor tudod itthon rendszamoztatni, ha teljesiti az Euro 3-at. Ha valami regebbi jargany, akkor ez mar nem valoszinu.
óvatosan megkérdezném, hogy van a 125-ösnek valamilyen másik módja amivel rendszámozni lehet. Pl: ha nincs semmilyen papírom, csak adás-vételim. Nem volt a motor forgalomba helyezve itthon.... külföldi behozatal.
Szóval ki leste, kinek a gondolatait?
Amiket variálni akarsz az adásvételikkel, amellé jusson eszedbe, hogy az okirathamisítás! (bűncselekmény)
Szóval a rendőrők egyből levágják, hogy nem smkp.
Ha kötsz az adataival smkp-ra biztosítást, akkor legközelebb a következő biztosítás kötésénél (is) egyből dobja a gép, hogy ez egy 125-ös motor, de már kötöttek rá smkp. biztosítást.
Nem buktatói vannak a B kategóriás jogosítvánnyal történő vezetésre, hanem büntetései!
(csak párat említek: kategóriára érvényes jogosítvány nélküli vezetés, műszaki vizsga hiánya, rendszám hiánya, biztosítás hiánya....stb., eltíltás)
Sok-sok pénzedbe kerülhet, rengeteg utánajárásba, idegeskedésbe (minden útadon).....
Ha van eszed, akkor ezt így gyorsan elfelejted, amit kitaláltál!
100 szónak is egy vége ha nem akarsz félni a kékektől és szeretnél nyugodtan legálisan motorozni akkor feletsd el ezt a motort, ha tökös legény vagy akkor csináld, de legyenek helyén a golyóid ha történik valami. Más kérdés, hogy a büntetésen szinte kapsz egy jogsit.
Forgalomba helyezéshez eredeti papírok kellenek.
Már elég sok oldalon túlvagyok a forumból viszont konkrét választ sehol nem láttam kérdésemra, ami a következő lenne: a hétvégén fogok vásárolni egy Aprilia RS 125-ös csodát és kíváncsi lennék rá, hogy a rendőrök mennyire eszik meg hogy 50-es? Sajna csak "B" kategóriám van :-( Lenne még egy kérdés: úgy gondoltam írok a tulajjal 50-es adás vételit és rendes 125-ös adás vételit dátum nélkül hogy később forgalomba tudjam helyezni, külföldi a motor. Viszont csak a kinti adás vételije lesz ill. a kinti forgalmiának a fénymásolata. Ez a két dolog elég lesz ha jövőre leakarom papíroztatni? Amúgy 2002-es évjárat szóval a korával biztos nem lesz gond! Ja és lenne itt mégvalami! :-) Ugye az 50-es adás vételin a 125-ös motor adatai alváz, motorszám lesz. Ha ezzel bemegyek a biztosítóba akkor ott nem fogják levágni, hogy ez nem 50-es?
Illetve milyen buktatói vannak egy ilyen motor használatának "B" kategóriával? :-)))
Köszönök minden választ előre! Üdv. Gábor
Itt találsz olvasni valót. Ideiglenesen és véglegesen kivont szekérről is.
Először is leszögezném hogy sokat olvastam meg utána jártam ennek a dolognak.
Én sem támogatom igazán ezt a rendzsám nélkül szaladgáljunk dolgot de most van egy lehetőség.
Szal van havernak egy eladó f12-je ami 100 ccm-es. Most rendszám nélküli, de egy pár éve volt már forgalomban csak ki lett vonva. Tehát az lenne a kérdésem ha én ezt most megveszem és egy ideig használom ötvenesként(amig nincs meg az A1-em) akkor utána ha a papírjaival bemegyek az önkormányzathoz akkor minden gond nélkül forgalomba helyezhető? Kérlek segítsetek mert nem akarok utána szívni vele! Köszi
már ha nem 130-al kapott le a trafi
most már annyira felfújták ezt a motoros témát hogy az is tud róla mindent akit nem is érdekel
Ha nem sértek meg senkit... nem rosszindulatból mondom (írom) de ennek a fórumnak rossz a címe. Ez nem a 125/50 kimagyarázása, hogyan kerüljük el...stb. Hanem, hogyan győzzük meg a szabálytalankodó kollegákat, hogy teljesen szabályosan közlekedjenek... Bocsánat mégegyszer ha sértő voltam, de bárhányszor olvasva a fórumot ez jutott eszembe.
egy kicsit átalakítod és egyedi engedélyeztetéssel megkaphatod a rendszámot
kell egy mérnökkel rajzot készíteni majd vinni hatóságira
de valószínűleg több lesz mint a motor
nekem utánfutóra 45 ezer volt a tervrajz 12 éve
Vettem egy Honda nsr 125-öt, de még csak most lesz meg az A1-es jogsim. Namost az nsren van rendszám, 2010-ig műszaki, minden papírja rendben van. De A1-el úgytudom, hogy csak 11 kw-ig vezethetek motor-t, az nsr pedig 20 kw(annyi van a forgalmiban). Ha megállít a rendőr, akkor mi lesz, ha észreveszi? Szokták egyáltalán ilyenkor ezt figyelni? Mert nagyon sokan mennek A1-es jogsival 2t-vel, ami egyértelmű, hogy erősebb 11kw-nál. És nem akartam egy 125-ös 4t-t venni. Nyugtassatok meg !
Senki nem beszél róla de az első dolog,a lakhelyedhez legközelebbi vám és pénzügyőrségen kell bemutatni a külföldi adásvételit.Amely nem lehet 1 vagy 2 héttel régebbi keltezésű.Visszamenőleg a külföldi kereskedő hivatalosan nem tud és nem fog új keltezésű adásvételit adni.Tehát legálisan néhány éve Mo-gon lelő motorokat NEM lehet lerendszámoztatni!A vámosok nem fogadnak el évekkel ezelőtti papírcafrangokat.
óvatosan megkérdezném, hogy van a 125-ösnek valamilyen másik módja amivel rendszámozni lehet. Pl: ha nincs semmilyen papírom, csak adás-vételim. Nem volt a motor forgalomba helyezve itthon.... külföldi behozatal.