De bizony, hogy lesz. Épp ma szívta meg egy srác, benézett egy vivaro hátsó ablakán mert az be akart fordulni balra lassított a srác meg elbambult. smkp szerinte......a blokkba meg beütve 123 ccm .......ezt megszívta. Szóval lehet ezzel szórakozni de a végzet előbb utóbb mindenkit utólér
125re is csak tudod ahoz kell pár dolog(kinti papirok,regadó...)ami nehezen jön ki 20bol. Amugy nemlesz 2évente müszaki az 50esekre...vásárold fel de max bontót tudsz majd nyitni
Egy kérdés! most lessz ez a rendszámozós dolog hogy az 50es motorokat 20kemény ezerforintért basznak rá rendszámot kétévente műszakiztatni kell meg ameik nem felel meg az EU-s szabványnak nem is engedik forgalomba őket bla bla de mivan akkor ha odaviszel neki egy 125ccm-es motort? arra nem raknak rendszámot neked 20000FT-ért? ugyan úgy mint az 50eseknél akkor ezt is meg lehetne jáccani ennyi erővel (mondjuk én már kimásztam az 125/50ből de érdekelne a dolog mert lehet felvásárolnék pár 125/50es motort olcsón aztán műszaki után meg drágábban eladnám )
Ha már így felhozódott a személyszállítás én is kérdeznék róla vmit:
Néha én is elviszem a barátnőmet robogózni a kávédarálómmal, Tom, h nem igazán szabályos, de eddig nem volt belőle gáz.
Nos ha mégis szembetalálom magam a rend őreivel mit kaphatok érte.(ha jól tom most szigorították a pénzbüntit).
Nem túl gyakran fordúl elő, úgyhogy még néhány tizest bevállalnék, de a jogsim az kéne.... elvehetik érte?
Ja és még vmi: A rendszámozás után rendes RENDSZERES műszaki vizsga kellesz a robogókra is, mer ha már szopatnak inkább nagyobbra váltok, és akkor a barátnőmmel se rizikós?.....
Itt aztán repkednek a hülyébnnél hülyébb kérdések:D és még én hittem azt h én kérdeztem itt nagyon alapető dolgokat!Megnyugodtam:)vannak még nálam is NAGYOBB KÉRDEZŐK:D amugy reg díj 135ös 2003as motorra 46600Ft!Minél öregebb ennél egy ilyen annál kevesebb!
Nem mehetsz, semmi sem OK.
Nem "tanfolyamra járok" igazolás/papír kell a járművezetéshez, hanem vezetői engedély ill. jogosítvány!
Belédköthet, sőt nem kötözködik csak a munkáját végzi.
Bünti és eltíltás is lehet. Nem éri meg....szerintem.
Ha elkezdem lerakni kocsira a jogsit de már leraktam a kresz vizsgát és arról kapott papirral amivel igazolom hogy tanfolyamra járok és megvan a kresz akkor mehetek kismotorral(simson,róbokó) .Rendőr kéri a jógsit mutatom neki a papiromat a vizsgáról akkor minden ok ? vagy belém köthet ha akkar ? mert ha minden igaz akkor teljes jogsi kocsira csak szeptemberben lesz de nyáron szeretném kergetni a simokat .
körbekérdezgettem
egy 80as 125 ös motort kb 50 ezer ft úgy megperselyezni hogy 50ccm legyen belőle
ez a persely dugó és a munkadíj
pl 80asnál 30as dugattúval üzemelne
aztán hogy ez működőképes lenne-e azt nem tudom
elméletileg a sűrítési arány ugyanannyi lenne mint gyárilag
hengerfejnél lenne még egy kis hiba mert az maradna az eredeti átmérő
vagy ezt is kipótolni ami szerintem lenne még 15 ezer
akkor venni egy másik hengert a motorra amit lehetne átalakítani az is vagy 5-10 ezer
és arra jövünk rá hogy nem éri meg egy kicsit sem a trükközés
egy nagy előnye lenne hogy ugyanavval a blokk számmal lenne 2 hengered
egy amivel használod egy a vizsgákhoz
kb 70 ezerért
aztán ha a vizsgán a hengert is megjelölik akkor meg maradt a szopi.........
Segítek feleleveníteni:
smkp: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ez az igaz. Ne emelj ki egy részletet sem és figyelj a kötőszavakra is és az egész mondatot értelmezd.
a 4KW alatt a párszáz cm3-es játékautókra (mozgássérült vagy fenetudja) vonatkozik, könnyű őket megismerni tényleg csak 40-45-el mennek mindenki azokat kerülgeti...
Bocs a hülyeségért, de a kressz mér rég volt, a motorra vonatkozó dolgok sajnos gyakorlás híjján feledésbe merültek.
Amúgy én is másoktól hallottam, ezért gondoltam megkérdezem azokat, akik erről többet tudnak.
A neten böngészve találtam egy motorsulit ami szerint nem ccm-től függ:
Állítólag:
SMKP 'M' kategória - Moped: segédmotorkerékpár 4kW alatt
A1 kategória - motorkerékpár 11kW alatt
A-korlátozott kategória - motorkerékpár 25kW alatt
A+ kategória - motorkerékpár 25kW fölött
Kössz a gyors választ, ezek szerint félreérthető voltam, ezt a szöveget kívülről fúlyom , az ezt követő költségekre vonatkozna pl, lesznek-e feltételei melyik 50-es kaphat melyik nem, eddigi éves biztosításon fellül lesz-e évenkénti 2 évenkénti egyéb költség (pl vizsgáztatás) ilyesmi
A Kkt. 25/A. §-a d) pontjának rendelkezését a 2009. január 1-jét megelőzően használatba vett
a) négykerekű segédmotoros kerékpárokra 2009. május 1-jétől,
b) kétkerekű és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra 2011. január 1-jétől kell alkalmazni
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátását az üzemben tartónak - külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint kell kezdeményeznie.”
szerintem nem kell bemutatni a médiát!
Kár agyalni mi lesz majd....., akkor ki fog derülni! Ennyi.
Ha már így felhozódott a személyszállítás én is kérdeznék róla vmit:
Néha én is elviszem a barátnőmet robogózni a kávédarálómmal, Tom, h nem igazán szabályos, de eddig nem volt belőle gáz.
Nos ha mégis szembetalálom magam a rend őreivel mit kaphatok érte.(ha jól tom most szigorították a pénzbüntit).
Nem túl gyakran fordúl elő, úgyhogy még néhány tizest bevállalnék, de a jogsim az kéne.... elvehetik érte?
Ja és még vmi: A rendszámozás után rendes RENDSZERES műszaki vizsga kellesz a robogókra is, mer ha már szopatnak inkább nagyobbra váltok, és akkor a barátnőmmel se rizikós?.....
Nem "tanfolyamra járok" igazolás/papír kell a járművezetéshez, hanem vezetői engedély ill. jogosítvány!
Belédköthet, sőt nem kötözködik csak a munkáját végzi.
Bünti és eltíltás is lehet. Nem éri meg....szerintem.
egy 80as 125 ös motort kb 50 ezer ft úgy megperselyezni hogy 50ccm legyen belőle
ez a persely dugó és a munkadíj
pl 80asnál 30as dugattúval üzemelne
aztán hogy ez működőképes lenne-e azt nem tudom
elméletileg a sűrítési arány ugyanannyi lenne mint gyárilag
hengerfejnél lenne még egy kis hiba mert az maradna az eredeti átmérő
vagy ezt is kipótolni ami szerintem lenne még 15 ezer
akkor venni egy másik hengert a motorra amit lehetne átalakítani az is vagy 5-10 ezer
és arra jövünk rá hogy nem éri meg egy kicsit sem a trükközés
egy nagy előnye lenne hogy ugyanavval a blokk számmal lenne 2 hengered
egy amivel használod egy a vizsgákhoz
kb 70 ezerért
aztán ha a vizsgán a hengert is megjelölik akkor meg maradt a szopi.........
smkp: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ez az igaz. Ne emelj ki egy részletet sem és figyelj a kötőszavakra is és az egész mondatot értelmezd.
Bocs a hülyeségért, de a kressz mér rég volt, a motorra vonatkozó dolgok sajnos gyakorlás híjján feledésbe merültek.
Amúgy én is másoktól hallottam, ezért gondoltam megkérdezem azokat, akik erről többet tudnak.
A neten böngészve találtam egy motorsulit ami szerint nem ccm-től függ:
Állítólag:
SMKP 'M' kategória - Moped: segédmotorkerékpár 4kW alatt
A1 kategória - motorkerékpár 11kW alatt
A-korlátozott kategória - motorkerékpár 25kW alatt
A+ kategória - motorkerékpár 25kW fölött
na ezek után valaki mondja meg, hogy melyik igaz!
Köszi
a) négykerekű segédmotoros kerékpárokra 2009. május 1-jétől,
b) kétkerekű és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra 2011. január 1-jétől kell alkalmazni
A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátását az üzemben tartónak - külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint kell kezdeményeznie.”