Ez egy korrekt kereskedés. Egyébként ha a srác balesetet csinál, akkor a kereskedést is elővehetik, szóval a dolog érthető.
Én vettem külföldön motort, a kereskedő felajánlotta (!), hogy papíron lefojtatja. Mondom ez szuper, csináljuk. A forgalmi OK, az adásvételibe viszont beleírta, hogy "eladva 1 db motor meg 1 db fojtó kit, de a fojtás csak a forgalmiban szerepel, ő azt nem építette be"... Úgyhogy őt ezért nem vehetik elő, csak engem meg a műszaki vizsgáztatót...
Ma voltam szegeden a yamahába, kvíáncsi voltam az R125-re, előttem volt egy csávó és megmondták neki hogyha 50-esként akarja használni azt a robogót el se adják neki.
U.i.: Gyönyörű az R125. Csak kár h olyan drága...
Bocsi az offért. :D:D
A biztosítási papíron rajta van a köbci. De jövőre bevezetik az 50-re is a regisztrációt-rendszámot, és akkor a forgalmi nélkül használt 125-ök lebuknak! Szóval ez annyira nem jó biznisz...
Egyik ismerősöm is szeretne így behozni mocit, és hasonlóban gondolkodik, hogy tudná 50-esként használni? behozza, ott kivonják forgalomból, és hogy köt rá úgy biztosítást...aszondja h 50es azt szevasz?
amúgy a biztosításos papíron rajta van h hány köbcenti nem?
Sehogy nem tudod megoldani, vagy elkap a rendőr, vagy nem... Az, hogy rajtahagyod-e a rendszámot, vagy sem , az esetben eléggé mindegy, mert az eredmény ugyanaz... Szerintem ha leszeded a rendszámot, és nincsen nálad érvényes forgalmi, akkor még nagyobb is a bünti!
csáó fiuk!
azibn filozok venék egy RS 125 öt..és még van bő1 évem a jogsiig...szerintetek hogy tudnám megoldani hogy 50 esként tudjam használni? az ok hogy leszedem a rendzsámot...de vmi papirok?
Ha nincs meg a papírja, az még nem tragédia, mert külföldön nem olyan linkek az emberek, úgyhogy valószínű benne van a nyilvántartásban, ha forgalomban volt (meg az is benne van, ha esetleg lopott...) Szerintem utánna lehet járni, csak kicsit több macera, mintha meglenne a forgalmija. A Totalbike-on volt erről egy cikk!
Csak feljelentés? És az nem elég? Az a legrosszabb, mert bennmarad a rendszerben. És minden egyes szabálysértésednél figyelembe veszik. Egyébként, ha fiatal korú vagy és nincs vagyonod, kereseted akkor nem kaphatsz helyszíni bírságot, csak feljelentést. De ha a motor a te neveden van, akkor az már vagyon és kaphatsz helyszíni bírságot is.
Ujjujjj, ha 2002-es, akkor az biztosan rosszabb, mint Euro 3! Külföldön forgalomba volt helyezve? Ha igen, és megvan a külföldi forgalmija, akkor itthon is forgalomba helyezheted! Ha még sose volt forgalomba helyezve, akkor többet nem is lehet sajna.
+ Valami hivatalos leírást tudnál linkelni vagy küldeni? Vagy bővebben írni erről az egészről. Ár meg stb. Az előző tulaj külföldről vette, ugyanúgy kell regadót fizetni? Köszönöm előre is a válaszokat.
Van egy adásvételim. Ez egy 2002-es Hyosung XRX 125. Honnan lehet megállapíani, hogy Euro 3-mas-e? És mi a teendőm vele? Bővebben tudnál írni valamit? Nem akarok 125/50-ként szaladgálni.
De rám azt nem szabhatnak ki nem? mivel 18 év alatt vagyok. Vagyis amikor két személyeztem még 50essel, és megfogtak, akkor nem volt semmi csak feljelentés
Az azt jelenti, hogy engedélyed már van, de érvényes kézzel fogható vezetői engedélyed a helyszínen még nincs amit át tudnál adni, így nem közlekedhetsz, mert szabályt sértesz. Nem engedély nélküli vezetés lesz hanem csak kisebb fokó szabs de az sem jó.
Segédmotorkerékpáron utast szállítani nem lehet, tehát ha lerendszámoztatod és utast is akarsz vinni akkor motorkerékpárként kell levizsgáztatni. Feltétel az ülés, kapaszkodó, lábtartó.
Aham, köszi!
És ha befejezem a vizsgákat, akkor kapok ugye egy papírt, hogy várjak a jogsiig, amit elég soká küldenek ki általában... Azzal mi a helyzet? Vezethetek vele? Azért kategóriától való eltiltás lehet? Pénzbirság, vagy egyéb? :)
Még azt megkérdezhetném hogy ha veszek egy 125-ös rendszámos,forgalmis motort akkor az átíratás,eredetvizsga stb. mennyibe kerül kb.?