Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello lazargabor,aCM50 a vázszám elé vagy mögé (vagy éppen ahol elfért a vázszám mellett) ütötték be. Nekem van még egy zsír Jawa Musztim azon is a vázszám elé van beütve, de én úgy tudom ez már a múlté a simós korszakban volt divat. Ha rosszul tudom javítsatok ki!
Használtat nemtudsz hivatalosan lefolytatni...
Hát azt én már nem tudom. Biztos megvan a módja, majd valaki megválaszolja.
És én hogy tudnám lefolytani annyira ideiglenesen?
A közlekedés felügyeletnél amennyiben bemérik és tényleg 11 kw akkor ott elintézik, hogy az okmányirodában is az legyen beírva. Pontos menetét nem tudom. Vagy ha újjat veszel akkor ott folytással eladva ők helyezetetik forgalomba szintén közlekedésfelügyeletnél és lehet 11 kw-os a nagyobb erejű motor is.
És azt hogy hány lóerős a motor meg ilyeneket azokat hol írják bele a forgalmiba? Eredetiségvizsgán? És hogy lehet elintézni hogy 11kW kerülön a papírra?
Tévedsz.

"2009.01.01.-től rendszámkötelesek."
Ez annyit jelent, hogy ettől a naptól! Tehát nem eddig a napig kell mindre rendszám.
Ez a legszomorúbb. Amiket meg kellene javítani (ezáltal biztonságosabb lenne a jármű), azoknak az árát inkább kifizeti plusszba, csak legyen vizsga. Aztán meg visszaül az ugyanolyan rossz állapotú járműbe/re... és a kifizetett összegből rendbe lehetne. "Betegség" van a fejekben sajnos.
Hát figyelj, ha gondolod kérdezd meg karakter01 et én tőle tudom. ők rakják ösze a dobozban érkező motorokat és rendszámmal viszik már tovább a nagyáruházakba. Az egy dolog hogy mettől kötelező a rendszám rá. Az a végső határidő. Addig meg mindet fel kell rendszámozni. A dátum nem azt jelenti hogy onnantól kezdve kell akkor rendszámozni, hanem akkor már minden egyes motornak rendszámmal kell rendelkeznie. Amúgy én is egy kibaszott nagy faszságnak tartom, mert mi lesz így azokkal a motorokkal amik eleve csak 5-10-15 ezer ft-ot érnek (babetta, riga, komár, romet, simson stb.)
Ezért írtam, hogy "legalább is remélem", mert mint tudjuk a kihelyezett műszakiztató állomásokon pénzért minden megoldható........ahelyett, hogy azt a pénzt a járműre fordítanák.
Aztán (most nem beszélve a kiskapukról) remélhetőleg jobb műszaki állapotú smkp-k lesznek a közutakon.
Azt nem tudom kell e hordani 2 évente majd, de ha most egy motor műszaki vizsgája 4000 Ft-ból megvan a Közlekedés felügyeletnél akkor nem hiszem, hogy a robogó műszakiztatása nagyon nagy pénzbe kerülne 2 évente. És jobb lesz, mert ha maost ellopnak egy robogót a tulajok 80%-ának nincs róla papírja nem tudja az alvázszámot, így nem is tudják mi alapján körözni őket. A rendszámot már csak meg tudják jegyezni ill. ez alapján már a gépben meglesz minden adat a robogóról és lehet körözni. Nameg ugye véget ér ez az 50-es nem 50-es mizéria.....legalább is remélem.
Szia
Szerintem ez azért egy nagy faszság mert most majd az 50es robogókat is hordhatjuk 2évenként műszakizni hogy valaki megint jó gazdag lehessen! Picsa szar egy országban élünk!
Hehe
Azt kérdezi hogy dizel is belsőégésű-e! Miért szerinted hol ég el a gázolaj? Az autó tetején? Azért belsőégésű mert egy zárt térben ég el az üzemanyag! Az hogy otto-e vagy dizel csak motor kialakításán és az üzemanyagon múlik!
A cm 50-et a blokkba ütik.
oksa, köszi
A "vagy" azt a lehetőséget adja, hogy:

-vagy 50 ccm és belső égésű

-vagy akármilyen más de az 4 kw
Szerintem a Bíró nem ért hozzá szerinte meg én. Bár a kisautónál vannak egyéb gondok is ami miatt nem lehet smkp és ezet a Nemzeti közlekedési hatóság is leírta, de a Bíró a Magyar Köztársaság nevében felülbírál mindent.

A lényeg belső égésű motor: benzin, diesel, hidrogén, mittomén 50 ccm a határ.
Villanymotorból lehet neked 3000 ccm-is is vagy atomreaktorból de az meg a 4 kw teljesítményt nem haladhatja meg.
Ezt ketté is lehet venni és akkor így néz ki, de a "vagy"-al van elérve, hogy ne kelljen 2x írni ugyanazt az elején és a végén.

smkp: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.

amkp: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ezt már most énsem vágom, a diesel is belső égésű vazze
De e szerint a fogalom szerint ha egy 125ös 4kw-os akkor az smkp, mert az van benne, hogy VAGY.
Úgy, hogy a Bíró szerint a disel motor nem belső égésű motor ........vagy én vagyok nem hozzá értő?
Mármint a zsír újjak. A régiek még 2011.05.01.-ig maradnak így, de már beszélték, hogy lerövidítik és 2009.05.01. lesz belőlle. Ez nem hivatalos, majd meglátjuk.
2009.01.01.-től rendszámkötelesek.
smkp: Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.


A motorszámból simán megmondják hogy a te motorod 125-ös. Cseszheted. Még a motort sem kell látnia senkinek.