Sziasztok, lehet volt már róla szó, de egész pontosan lehet már tudni hogy fog alakulni ez a rendszámozás úgy 2011-ben? Már olyanokat hallotam hogy nem is minden 50-es motor kaphatja meg, mert némely külföldi nem felel meg, nincs rajtuk valmai jel, + rendszeresen kell majd vizsgáztatni, szal ezek rémhírek? Tud valaki valami biztosat?
Van neked jogsid? Vagy csak aludtál kresz órán. Azért jó lenne ha lenne fogalmad arról, hogy legalább mit kellene betartani. Az smkp 50ccm. Ezt vésd az eszedbe. Nem 70, nem 80. Smkpnál nem kell csak adásvételi. Biztosítást ne felejts el kötni azért.
Köszi a tanácsot, azt hiszem, igazad van!
Egyenlőre az arany középutat választom, épp a minap néztem egy 80 ccm-s mocit.
csak az a gond hogy nem igazán tudom, hogy a B kat. mennyit enged meg, egyesek azt mondják, h. 50cc mások szerint a teljesíténytől függ. Most akkor hogy is van valójában?
Ja és kismotoroknál elég egy adásvételi, és áldás békesség, vagy ott is kell átiratás, meg miegymás?
95e, de minél öregebb a szekér annál olcsóbb (amit linkeltél tehát tényleg olyan 30 körül vagy még kevesebb a regadó. A listából egyedül a kpm vizsga maradt ki.
a vám az vám, sztem gombok a regadó. az igen önálló, de főleg zsidó öcsém okoskodás helyett felhívott valami olyat ahol ezzel foglalkoznak és egy perc alatt megmondták konkrétan neki, de neked ilyen 30körülre tippelem a regadót.
Hello. Van egy 1994 es af1- es 125 ccm es motorom. Az a kérdésem hogy erre mennyi reg adot kell fizetnem ha forgalomba kell helyeznem? Mondjuk kaptam egy vámpapírt amin van valami olyan hogy a belföldi forgalom számára vámkezelve. Ez mi lenne? Válaszokat elöre is köszönöm.
De -szerintem- a legjobban akkor jársz, ha egy jogsit, és egy Honda Innovát kerítesz. Nagykerekű, automata kuplungos, körváltós, négyütemű gép, kb 2l/100km fogyasztással. És mivel a legendás Cub utódja, talán még a minőséggel sem lesz gondod.
Amit leírsz elvileg működik, az alábbi módon. Veszel egy kétszemélyes 50-est. Amig nincs "A" jogsid nem helyezed forgalomba, segédmotorként 1 személlyel használhatod. Ha megszereztél valamilyen "A"-st, forgalomba helyezed, (regadó, vizsga, törzskönyv, biztosítás, adó) és akkor már a forgalmi szerint 2 fővel is mehet. Száguldozni nem fogsz, az biztos. Ahol Görögországban csak 50-est tudtunk bérelni, az asszony a meredekebb hegyoldalakon gyalogolt! (Például a képen!) Én budapesten 50-essel nem szívesen mennék. Most is 125-össel (rendszámos) járok, mert ha nincs erőd eltaposnak. Sajnos. Vidéken felvállalható akár 2 személlyel is. Ha megfogadod a tanácsomat, kétszemélyhez nagykerekűt veszel. Stabilabbak.
Hát, sajna ez sikerült, úgy voltam vele, hogy legyen meg minál hamarabb, aztán kivagyok vele békülve. Így alakult, mostmár nem érdekel, de A-t is ott csinálom sztem, csak picit pörgősebben
Erre azt tudom mondani, hogy a lehető legszarabb iskolát sikerült kiválasztani!
Én tudok egy jó (ha nem a legjobb iskolát) normálisak, rugalmasak, nagyon jó barátom a motoros oktató. (motorral megy mögötted, nem kocsival!) Folyamatosan mehetsz motorral az órák alatt....
Nem kötelező bejárni elméletre?
Egyántalán nem kötelező elméleti tanfolyamra jelentkezni. Ha akarsz egyből mehetsz a Petzválba vizsgázni.
Csak mint magánzó, elég nehezn kapsz vizsgaidőpontot. Iskolák előnyben.
Azért nembiztos hogy egy hónap ugyan Akorl-om van, de elkezdtem áprilisban, és október vagy novemberben lett meg Igaz az enyém nagyon szélsőséges példa. Beültem a kresz első órájára, ami ugyebár ilyen kis felvezetés, elmondják mennyit kell csengetnetek. Megkérdezte a faszi, van-e kérdés, énmeg kérdeztem h mikor lehetne vizsgázni? Erre lehidalt, h először még jelentkezni kell. Erre mondom én nem fogok bejárni úgysem a kresz tanfolyamra, megvan a B, otthon megtanulom, szeretnék menni mihamarabb vizsgára. Hozzá kell tennem, természetesen kifizettették a kresz tanfolyamot, pedig egyiken sem voltam bent, amit közöltem előre is Aztán elkezdődött az időhúzás, nem kaptunk vizsgaidőpontot, és valamikor nyár közepe végefelé tudtam vizsgázni (amire egy óra el-alvás után mentem be még részegen -ebből adódi a hat hibapont ) Utána kezdődhetett a motorozás, mindenkinek ismerős, hogy rutin az váltott motorozás, voltunk 2-3an egy mocira, persze sokkal kevesebbet motoroztunk, mint amit fizettünk. Városival ugyanez volt, de szerencsére minden meglett elsőre. majd fél év volt a jogsi, pedig jóval hamarab is lelehetne zavarni
Remélem másoknak hamarabb meglesz
Én nem 125/50-esről beszéltem, hanem sima legális 50-esről.
"Dagadt" Írására hivatkozva gondoltam, hogy vennék egy ötvenest és amíg nincs a jogsi addíg valahogy megpróbálom megúszni, aztán ha meg van elvileg legális
"Ha a jármű tipusbizonyítványában, illetve a műszaki leírásában 1 személyes, akkor a forgalmiban is az lesz, nem szállíthatsz vele utast. A két személy szállítására alkalmas 50-est ha segédmotornak vizsgáztatod 1 személyes, ha motorkerékpárnak, akkor 2 személyes. Ez utóbbi esetben A1 jogsi kell hozzá. (Nemrég láttam rendszámos Simsont.) Alekítgatni csak engedéllyel lehet (szabályosan)."
Szerintem nem kötelező bejárni legalábbis én ugy mentem A-katra hogy nemhiszem hogy sokat fognak látni (B-C voltmár...)Persze mondták majd jol meghuznak vizsgán és rájövök hogy bekellet volna járnom....hát koppantak
Ha tudsz motorozni (az oktató szerint is)....
Nem kell eü-ből vizsgáznod, elég a kötelező óra, első vizsgákon megfelelsz.
Intenzíven, heti sokszor mész órákra.
Esetleg még gyorsíthatsz, ha nem jársz elméletre, hanem csak vizsgázni mész.
Ez negatív diszkrimináció Falun mivel lenne másabb, én nem tudom... Nekem volt jogsim, rendszámom mégis feljelentettek azért mert nem voltak nálam a papírok. Haverom meg addig húzta a gyufát 125/50nel, hogy nem állt meg és a társai, hogy most veszélybe került a B katja is. Ügyészséget és bíróságot járja, vitázik hazudozik. Megéri?
1 hónap alatt megvan az A kategória. Az sok idő? Messze van még a nyár vége.
Csakis legálisan motorozz és akkor nyugodtan alszol!
A büntetésből úgyis kijönne a jogsi, a többiből meg jobb kimaradni.
Csak általánosságban...annyira nemhülyék a rend örei,(föleg ha arcoskodnak/flegmáznak velük)ha kpm-re küldenek ott sem hülyék az ott dolgozók,nemértem miért nem fogjátokfel nemolcsóbb a 125/50 mint a jogsi (föleg hogy ott is van részletfizetési lehetöség..)
Egyenlőre az arany középutat választom, épp a minap néztem egy 80 ccm-s mocit.
csak az a gond hogy nem igazán tudom, hogy a B kat. mennyit enged meg, egyesek azt mondják, h. 50cc mások szerint a teljesíténytől függ. Most akkor hogy is van valójában?
Ja és kismotoroknál elég egy adásvételi, és áldás békesség, vagy ott is kell átiratás, meg miegymás?
Köszi
Dagadt
A regadó mértékét itt megtalálod, vagyis 95 000Ft a 125-ös méretben. Plusz törzsköny, forgalmi, rendszám, biztosítás kb 16-18 eFt.
Dagadt
Dagadt
Amit leírsz elvileg működik, az alábbi módon. Veszel egy kétszemélyes 50-est. Amig nincs "A" jogsid nem helyezed forgalomba, segédmotorként 1 személlyel használhatod. Ha megszereztél valamilyen "A"-st, forgalomba helyezed, (regadó, vizsga, törzskönyv, biztosítás, adó) és akkor már a forgalmi szerint 2 fővel is mehet. Száguldozni nem fogsz, az biztos. Ahol Görögországban csak 50-est tudtunk bérelni, az asszony a meredekebb hegyoldalakon gyalogolt! (Például a képen!) Én budapesten 50-essel nem szívesen mennék. Most is 125-össel (rendszámos) járok, mert ha nincs erőd eltaposnak. Sajnos. Vidéken felvállalható akár 2 személlyel is. Ha megfogadod a tanácsomat, kétszemélyhez nagykerekűt veszel. Stabilabbak.
Dagadt
Én tudok egy jó (ha nem a legjobb iskolát) normálisak, rugalmasak, nagyon jó barátom a motoros oktató. (motorral megy mögötted, nem kocsival!) Folyamatosan mehetsz motorral az órák alatt....
Egyántalán nem kötelező elméleti tanfolyamra jelentkezni. Ha akarsz egyből mehetsz a Petzválba vizsgázni.
Csak mint magánzó, elég nehezn kapsz vizsgaidőpontot. Iskolák előnyben.
Ha kifizeted a tandíjat leszarják bemész vagy nem.
Remélem másoknak hamarabb meglesz
"Dagadt" Írására hivatkozva gondoltam, hogy vennék egy ötvenest és amíg nincs a jogsi addíg valahogy megpróbálom megúszni, aztán ha meg van elvileg legális
"Ha a jármű tipusbizonyítványában, illetve a műszaki leírásában 1 személyes, akkor a forgalmiban is az lesz, nem szállíthatsz vele utast. A két személy szállítására alkalmas 50-est ha segédmotornak vizsgáztatod 1 személyes, ha motorkerékpárnak, akkor 2 személyes. Ez utóbbi esetben A1 jogsi kell hozzá. (Nemrég láttam rendszámos Simsont.) Alekítgatni csak engedéllyel lehet (szabályosan)."
Annyiban más ha falun laksz, hogyha elég kicsi falu nincs zsaru.
Nem kell eü-ből vizsgáznod, elég a kötelező óra, első vizsgákon megfelelsz.
Intenzíven, heti sokszor mész órákra.
Esetleg még gyorsíthatsz, ha nem jársz elméletre, hanem csak vizsgázni mész.
Csakis legálisan motorozz és akkor nyugodtan alszol!
A büntetésből úgyis kijönne a jogsi, a többiből meg jobb kimaradni.