Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha mégis bemérik a segédmotorokat akkor meg olcsók lesznek a 80asok--- ez a dolog jó oldala, már aki megtartja
persze teljesen igazad van. én használom mindenhol de normális hak kipuffal és bizom benne hogy nem lesz baj.semmiképp nem akarom eladni nagyon megvagyok vele elégedve, majd esetleg késobb ha nagyobbat veszek de még csak B-s jogsim van
most mire vagy kíváncsi?
mert ha tényleg bemérik a segédmotorokat akkor kibukik hogy nem 50es, ha meg nem mérik akkor továbbra is használod
ha kibukik akkor csak terepen használod
nekem is 80as van de eddig nem volt gondom pedig már 2x leállítottak
halk kipufogó kell, és normálisan menni
szerintem a rendőrök 99% normális, nem kötözködnek avval hogy 50es vagy 80as.....
inkább a 125ös sportosok lesznek feltűnőbbek...
tényleg nincs vmi infótok kulfoldon hogy megy-ez. nekem 80as dt-m van de megszeretném tartani 50es ként:)
Annyit, hogy ha 50-esre rendszámot raknak akkor arra kell számítani mint külföldön! Vagyis, az a lényeg, hogy évente egy bizonyos színnel hozza ki a biztosító a rendszámot, midnen évben fel kell aggatni a motorra, semivel sem lesz másabb mint a "matrica" csak éppen jobban látszik... de elég nagy baromság egy sisonon eredetiségvizsga, meg bemérik majd hány kW-osXD hát LOL lenne (most nekem amugy 80-as DT-m van, annyi rajta a forgalmi mitn a többin, de most tervezek egy Aprilia RX-et ehelyett, azon lesz rendszám)
Csak a tuning kipuffot ne találták volna ki robogóra rohadt idegesítő hangja van
nézem ezeket a 14-16 éveseket
kikönyörgik a -sok esetben új- robogókat és már berhelik is 1000el hogy jobban menjen
2-3 év alatt lelakják és szegény szülő csak néz, hogy vettük 600ért és nem tudjuk eladni csak 150ért....
kölök meg csak pislog, hogy téééényleg?
Hidd el, addig jó míg álom marad!
Mindenkinek jó! Kivéve azt a pár fiatalt, akik MOST úgy érzik, hogy nekik ez nem jó.
Majd kicsit később megértik (talán) ők is, hogy mégis csak jó!
Így a motoros balesetek legnagyobb százalékát robogósok, smkp-sok okozzák.
Akkor ez a szám még tovább nőne, sőt nem csak több baleset lenne hanem temetés is.....
ha jól tudom angliában ilyen rendszer van szóval ez nem álom de nem vagyok benne 100%ig biztos de jó lenne ha nálunk is .... de nálunk tuti álom marad
Én pedig B-s jogosítvánnyal nem engedném az smkp vezetését sem.
sőt sokkal több gyakorlás kellene a motorjogsihoz
nagyon keveset gyakorolnak
pl segédmotornál meg sem engedném robogókkal vizsgázni
Amit lentebb olvatál erről, az mind hiú ábrád és álom!
Sosem lesz ilyen! A B-s jogosítvány személygépkocsii kategóriába eső járművek vezetésére jogosít fel.
Tehát AUTÓ nem pedig motorkerékpár jogosítvány!
Motorkerékpárra külön kategóriás jogosítvány szükséges!
üdv

lentebb olvastam és én is hallottam már, hogy 2008ban szóba kerülhet, hogy B-s jogsival lehet vezetni 125ös gépeket. Bár szerintem nem fogják bevezetni, hivatkozva a sok balesetre, EU-s irányelvekre, de van rá esély, hogy lesz belőle valami? Máshol európában van ilyen rendszer?
kezdő motornak bőven elég egy simsom
igaz nem gyorsasági, nem endúró, de lehet gyakorolni a váltásokat finoman a döntögetést
elég olcsó, ha törik kis pénzért meg lehet csinálni és 1-2 év használat után szinte ugyanannyiért el lehet adni mint a vételár
rendőrök nem igazán szarakodnak vele, még ha kicsit nagy a hangja is...
kösz,akkor még várok pár napot
van amelyik rendőr elfogadja csak ne találkozzon veled mégegyszer, amúgymeg ugyanaz a birság mintha nem lenne jogsid mert az a lap nem felel meg érvényes vezetői engedéjnek...
szentigaz.... lehet hogy tényleg lehet hogy B nem kellene hogy M-nek számítson
Viszont szerintem ha szigorítanak olyan téren hogy "B"-vel SMKP-t sem lehet vezetni, akkor nyugodtan össze lehetne vonni a 125 ccm-el. Ugyan olyat lehet zakózni egy 50-es RS-el, mint pl egy 125 Dt-vel. sokkal az sem többet mint egy 50-es RS. Szerintem. A korhatárt meg felemelnék 16 évre azt kész. Nem kell ennyi kategória. Nincs értelme, csak a pénzlehúzás.
Az meg hogy most a "A"-t 18 vagy 21 évesen lehet megcsinálni megint olyan hogy majdnem tök mindegy. Legyen PÁV-hoz közve aztán kész. (bár lehet ez se segít)
Mennyire vághatnak meg,ha van B jogsim,a motor minden papírja rendben,és az összes vizsgám is megvan a jogsihoz,megvan a vizsglapom,de még nem voltam kpm-nél és ocsmányirodában?
Amúgy szerintem bolbond aki 125/50-el jár... a lejjebb felsorolt okok miatt...
Szertintem a jelenlegi rendszer hibátlan.. ha belegondolsz miért baj az hogy valaki lerakja 16évesen az A1-et aztán meg 18évesen az A-t? Hiszen 21 évesen ugyanakkorát lehet esni mint 18évesen! szertintem meg ha valaki normálisan gondolkodik akkormeg úgyis fokozatosan fogja csinálni ezért praktituk a 2éves rendszer.... amúgy a személyszállítás 2éves tiltását énsem értem igaz a rendőr nem szólt érte amikor megállított
ok, csak a reakcióját olvastam, bocs.
Bocs, hogy csak úgy közbeszólok. Olvasgatom a topicot. De lehetne az egyik lehetséges megoldás szerintem (én így csinálnám):
"B"-vel nem lehet semmilyen motorkerékpárt vezetni. (SMKP-t se) Viszont "A1" (125 ccm) kategória mgszűnne, helyette az "M"-et kiterjesztenék 125 ccm 15kW-ig. A korhatárt 14-ről 16-ra emelnék. Az Akorl (250ccm) kategóriát meghagynám 18 éves korra. A korlátlant meg 21 éven hagynám, és újra kötelezővé tenném a PÁV-ot. A két év gyakorlat után nagyobbat eltörölném, hülyeség pl ha valaki levizsgázik és 2 évig nem is ül motorn akkor mit értek el vele. Semmi. Elvileg jó, de gyakorlatilag nem. Csak a megadott életkor betöltése után lehetne menni. Ugyan így hülyeség hogy két évig nem vihet utast, bár ez azért meggondolandó. A kategóriák között különbözeti vizsgát lehetne tenni. Pl. teljesen új kresz hülyeség, semmivel nem másabb egyik kategóriánál sem. (bár nem árt az ismétlés) Viszont a korhatár szigorú lenne.
Persze a végén itt a kérdés mi lenne azzal akinek jelenleg a "B" jogsijában benne van az "M" kategória.
Olvasd már el vagy 2 előtti hozzászólásom. Én nem csinálok hülyeséget. Mindenem legális.