drága okos aranyos thebear..na jó,legyen szimplán köcsög..visszaolvasva jópár oldalt,nem találtam kérdésemre választ..szóval ne gyere most is,mint eddig a lenéző,okoskodó dumáddal...de hát itt csak veterán einsteinek vannak..kár volt pazarolni időmet erre a szar fórumra..tisztelet a kivételnek!
Na várj csak, összerakjuk az öreg TS-t és kihívunk egy városi kamikazéra... Azt hiszem sírni fogsz! A TS kurv@jól kanyarodik,nagyon eltalálták az egyensúlyát és tanksapkáig dönve is stabil! Öreg csótány, gyenge de én nem becsülném le mert ha a megfelelő emberek ülnek rajta akkor csodákra képes.
9 évesen kezdtem "motorozni" és már akkor tudtam,hogyha perecelek az sokáig fog fájni, meg lehet negyobb baj is. Nos akinek ehhez a "bölcsességhez" 23 évesnek el kell múlnia, háááát én csak sajnálni tudom, nem erre a világra való.
Amikor még 50esre raktam a jogsimat, volt egy 50 év körüli nő, kb 40 kg. A jogsit akart szerezni, először rutin előtt egy ts mz-vel tanították, amikor elengedték egyedül elsőre bement a fák közé és összetörte magát. A férje kiröhögte, ráült a harlyére és otthagyta. Második ilyennél az oktató is hazazavarta. Képzeljétek el egy 1000-resen
de ha belegondolsz, akkor egy 18 éves még kevébé megfontolt, mint egy 23 éves.....
és persze, robogón is meg lehet halni, kizárni nem lehet. DE csökkenteni a balesetek számát igen.....
Amíg gyökketővel tötyörgés a bólyák között=rutinoktatás addig hozhatnak akármilyen törvényt nem lesz itt kevesebb baleset. Attól biztos nem,hogy a korhatárt emelgetik, aki hülye az 50évesen is hülye marad.
azért a törvény sosem tudja a hülyéket kiszűrni....
annak idején amikor az A nem volt szétszedve kategóriákra nekem kb 20 perc volt az összes vezetésem
egy 125ös ts-el (akkor kezdték feszegetni hogy a rendszámos simson már nem igazán jó)
utánna volt aki meghalt a 250es "csúcs"etz-vel volt aki nem
hozhatnak itt bármilyen törvényt is a hülye ember megmarad
200 órás tanfolyam meg rendes pszichológia vizsgálat sosem lesz
szinte mindenhol azt olvasom: xxxy motorom van mit csináljak hogy jobban menjen?
ez itt a gond..........
Én már ezt ugyfogom fel(tudom csunya dolog)ha hülye akkor huljon a férgesse,az emberek nemtudják kontrolálni magukat,csak állandóan a majdén megmutatom az megy.Én beszéltem olyan emberrek aki nemhogy robógóval nem ment,de még bicajozni sem tudott,persze a tanfolyam elvégzése alatt már azonfilozott melyik 1000rest vegye
Az a baj a szabályokkal, hogy... nem jók semmire! Tehát: levizsgázik az embör A1-re, egyáltalán nem ült se előtte se utána motorra, tehát motorozni sem tud mert a tanfolyamon azt ugye nem tanítják. Két év múlva elmegy és 2x2 óra rutin meg 2x2 óra forgalom után megkapja a korlátlant! Nincs semmi gyakorlata, motorozni se tud de törvényesen lehet jogsija mert letelt a 2 év?!? ...aztán vesz egy Gixxer1000-ret és felkenődik az első fára. EZ A TÖRVÉNY! Megteheti bárki.
angilaci! Az szép egy baleset volt . Amúgy én is azt mondom, hogy ahogy az az A1 és Akorl. jogsiról, A -ra történő váltás is egy külömbözeti vizsgát igényel csak, ugyan ezt be lehetne vezetni a segédmotoros jogsiról nagyobb kategóriára áttérésnél is. Persze itt is kellenének feltételek mint az A1 és Akorl. -ról történő váltásnál is, ami annál például a 21. életév betöltése, vagy 2 év gyakorlat. Ehhez tényleg csak 1 törvénymódosítás kellene, de szerintem kedves kormányunk ilyen ügyekkel nem nagyon foglalkozik.
Tehát, akkor ha most van egy rendes 50-es robeszom, akkor rövid idő mulva vagy eladom, vagy teszek egy különbözeti vizsgát, mert a már meglévő "B"-s jogsim nem lesz rá jó. Azért akinek már megvan, azt nem kéne visszaminősíteni, bár valszeg nem ilyen egyszerű a dolog. De az akkor is kicsit etikátlan lenne, hogy hirtelen nem lesz érvényes. Jó legyen, de annak aki innentől kezdve szerez "B" jogsit.
Értem, hogy sok a baleset, szigorítani kell, de valjuk be azért a lehúzás is szerepet játszik.
Bocsesz nem azt mondom hogy friss jogsival tegye mindezt és azt sem mondom hogy az oktatónak teszi a zsebébe a pénzt hanem az államéba aki 2000 éves törvényeket alkalmaz.4 év után az aki napi szinten 50-es motorral megy 1nap 125-ös mocizás (ésszel nem a csajok elött megjátszott aggyal) után képes ugyanojan módón közlekedni szabályosan.miért nem lehet különbezeti vizsgát tenni az megoldás lenne,mert 125 után ha tesz valaki és vesz egy 1300ccm-es Hayabusát az ugyanilyen állatsághoz vezet. Láttam 5méterről balesetet ugyanis a haverom elöttem ment és az autósra kenődött és engem is csaptak el úgy hogy 1 hétig nyugim volt.
Szia. A 125-ös kategóriához való kérdésedhez, csak annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy nem tudom hányszor voltál baleset közelében ahhol 10x éves gyerekek 125-ös 80-as okosságokkal milyen sérüléseket szenvednek. Anyuci pénze ilyenkor nem az oktatók zsebében vándorol, hanem az orvosokéban. Igen ott sokkal jobb helyen van. Megmondom neked öszintén, hogy az 50-es kategóriát sem engedném vezetni B-s jogsival. Nem tudom hány éves lehetsz, de ezeket a dolgokat megérteni és feldolgozni kell egy kis kor és tapasztalat. De ha gondolod nagyon szivesen elviszlek egyszer oktatásra, mikor smkp-ra oktatok forgalomban és akkor meglátod majd, hogy kiket akarsz 125- ösre rászabaditani. Ha érdekel : +36703344668. Üdv
az ORFK álláspont az, hogy nem vesszük át ezt a szabályt. Sőt, a B-s jogsi sem lesz elég az 50-re sem, hanem külön vizsga kell majd. Mindezt azért, mert a motorosbalesetek 60%-ban robogóval, smkp-val történnek.
Amúgy az EU-s szabály is a szigorítás felé megy el.
Tud valaki közületek egy olyan ismerőst aki megtudná mondani hogy miért nem módositják a segédmotoros törvényt ha már az únióban lehet 125öst vezetni smkp. jogsival.Tudom ez nekünk úniós magyaroknak kajak nagy pénzkiesés lenne,mert így kevesebb lenne a jogsikból befolyó zseton.Aki csinál 50-es jogsit az pár év múlva menjen végig a ranglétrán(kategóriák) és vigye anyuci kis pénzét ha tanul még az illető.Nem kéne hogy felmehessen az illetö 125ssel az aútópályára csak ha rendszámos úgyis kötelező a matrica és az szerint tudnak csak megbuktatni ha bliccelsz.Rendőr ismerősünk nemtudná megírni hogy mikor változtatnak a törvényen ha egyáltalán lesz ilyen az elkövetkező években?
amúgy az mz ritka szar a mai motorokhoz képest irányíthatóságra.
és persze, robogón is meg lehet halni, kizárni nem lehet. DE csökkenteni a balesetek számát igen.....
annak idején amikor az A nem volt szétszedve kategóriákra nekem kb 20 perc volt az összes vezetésem
egy 125ös ts-el (akkor kezdték feszegetni hogy a rendszámos simson már nem igazán jó)
utánna volt aki meghalt a 250es "csúcs"etz-vel volt aki nem
hozhatnak itt bármilyen törvényt is a hülye ember megmarad
200 órás tanfolyam meg rendes pszichológia vizsgálat sosem lesz
szinte mindenhol azt olvasom: xxxy motorom van mit csináljak hogy jobban menjen?
ez itt a gond..........
Értem, hogy sok a baleset, szigorítani kell, de valjuk be azért a lehúzás is szerepet játszik.
Amúgy az EU-s szabály is a szigorítás felé megy el.