Srácok! Nem lesz törzskönyv meg hasonlók 50-esre! A Biztosításhoz jár majd egy igazolólap meg a "rendszám" Pici, mint Ausztiában pl. Származást meg első körben nem fogják firtatni, képzeld el, hogy igazolnád a szalmakazal alatt talált Verhovina vagy a szomszéddal 79-ben két tojótyúkra cserélt Schwalbe származását? Hacsak a vázszáma nem szerepel kőrözésben mert az tényleg bukta.
gyerekek.
Védőruha: ki nem szarja le, hogy meg tudod-e venni vagy nem? Ha meghalsz, sokba kerülsz az államnak, mert belédölt egy csomót, amikor tanított, stb. Ha megsérülsz, akkor sokba kerülsz, mert gyógykezelni kell.
Ha én ütlek el sokba kerülsz, mert meghurcolnak miattad, akár én voltam hülye, akár te. Tegyék csak kötelezővé, aki már esett tudja, van értelme izzadni.
Rendszám: A motorosbalesetek 60% robogóval történik, lakott területen. Ha nincs aki ellenőrízze milyen műszaki állapotban van a motor, van-e biztosítása, akkor fokozott kockázat, amit meg kell szüntetni.
Kétévente megnézik, karbantartod-e a motort. Neked is jó, mert ha ellopják az eredetvizsga miatt és a rendszám miatt nehezebb lesz eladniuk.
Ki fog szűrni egy halom 80-125-ös motort, aminek nincs papírja, nincs biztosítása, ami jelenleg megdrágítja a mi biztosításunkat.
Igen, egy csomó ember le kell, hogy tegye roncstelepre a tisztázatlan eredetű motorját. Amikor megvette erre miért nem gondolt?
A szabályokat be kell tartani. Ha nem tetszik akkor meg viseld a következményeket.
VPDIESEL. Te meg mondogasd magadnak, hátha valóra válik.
ez még csak tervben van ugye mint az elmult 5 évben, mivel még az akkori simson által csinálták meg a 40 km/ h sebességet azota nem nyultak a segédmotorosok törvényeihez
sztem kb 4-5 év lesz mire ezt bevezetik de addigra meg már B jogsival vezethetsz 125-ös mocit is az unio miatt...
Én oly szívesen mennék 60-70-nel... csak ez a "versenygép" nem bír többet mint 50, szal marad a bicikliút ha városban tolom, csak olyankor elég csúnyán néznek rám , a megoldás sajna nagyob cm3-nél keresendő. Ja és én azok közé tartozom akiknek "B"-s jogsija van(egyenlőre) , de nem kellett külön tanfolyam hogy motorra átüljek elég volt 5 perc(a váltó fokainak tisztázása). 125-ös géppel is mentem és azzal is be bírtam venni a kanyarokat, szóval én támogatok olyasfalyta törvénymódosításokat hogy "B"-s jogsival lehessen tolni 125-ös gépnek, csakhogy ilyen biztos nem lesz mert akkor nem kéne külön jogsi A kategóriának így kisebb lenne az állam bevétele és hajaj még a végén csökkenteni kéne az elnökúr másfélmillás fizuját is.
Szerintem aki állat motoron annak mindegy hogy 120 vagy 50 a vége, mindkettőbe belehalhat, viszont a tötymörgés hosszabb távon nagyon veszélyes. Ja és erre a sok sz*rra amit beírtam lenne alternatív megoldás ez az 125/50-es dolog. Meg ugye növekedtek a motoros balesetek számai, arról egy betüt nem láttam hogy 125/50-esel nyomulók okozzák ezeket. De mindegy is már kivárom ezt a maradék évet a korlátlan jogsiig, jobb a békesség, jobb ha a yard spanod, nem pedig főellenség.
A legbiztonságosabban szerintem úgy lehet közlekedni ha felveszed a forgalom tempóját és nem előz meg mindenki, mert az annyiszor veszélyes. Nálunk fél méteres vályúkat csinálnak a kamionok, és az út szélén nagyon veszélyes. A legjobb ha 60-70nel mész a kocsikkal egy sebességgel. Ez a védőruhás dolog egy vicc... Akkor az autósok is szereltessenek be bukócsövet és viseljenek sisakot. Utakat kellene építeni, autopályákat, körgyűrűket, hogy a városokat ki tudják kerülni a nagyforgalmú utak, nem elbaszni a pénzt és ökörségeket kitalálni, mint ez a védőfelszerelés kevesebb forgalom a városban kevesebb baleset ennyi.
Hát ez a védőruhás dolog, nem semmi pl el tudok képzelni egy nyugdíjas papit, aki a babettájához amire ippen hogy csak tellet most vehet 4* annyiért védőruhát, asszem elég viccesen nézne ki mikor 40 fokba boltba menet nyakig beöltözve 30-cal hasítana. Meg ha smkp kategóriában is vizsgáztatni kell majd 2 évente a gépeket asszem megfogyatkoznának a robik. De az álamnak biztos jó bevételi forrás lenne eleinte....
Különben illen 50-es szerkezettel városban 50-nel menni is veszélyes, mert a nyerges lendületből beelőz a szele beránt alá, engem meg kaparhatnak össze kis kanállal. Tapasztalat: az autósok ha nincs kint a yard 60-70-nel mennek városban(na persze magam is autós volnék, olyankor felveszem a forgalom tempóját )
Sziasztok!
Szomorúan olvasgattam végig az utóbbi néhány oldalt, mert engem is érint a rendszámozás. Mondjuk nekem csak egy 80-as RG-m van, de az a 30 ccm is bőven elég, hogy ne számítson SMKP-nek. Na mind1 kisebbik gond, hogy mondjuk letenném nagy motorra a jogsit. A nagyobbik viszont, hogy szegény kis Suzo-mhoz nincs semmiféle papírom, csak annyit tudok róla, hogy Németországból jött. Ennek követketkeztében, ha jól vettem ki, ez azt jelenti, hogy dobhatom ki a vasat, ha bejön a rendszámosítás?
Ez ha lesz kb olyan lesz mint kanadában a cross/és quadoknál,(utcán nem mehetnek )csak azonositás(biztositás) miatt kell,ha valami gebaszvan(pl:balesetnél tényleg 50ccm)azért kell majd nálunk......szerintem
A motoroknál és az autóknál is egyaránt 2 évente van műszaki vizsga.Ha bevezetik a segédmotorra is ,szerintem annál sem lesz kivétel . szerintem ott is 2 évente vizsga lesz,forgalmi ,eredetvizsga, stb......
Ezeket a hozzászólásokat olvasva, most kezdek örülni annak, hogy amikor júniusban motort vettem, akkor nem 125/50-est, hanem maradtam az 50-esnél! 19 vagyok,sokat gondolkoztam egy NSR 125-ön, meg TDR 125-ön, persze rendszám nélkül, de végüls egy 50-es Derbi GPR-nél maradtam,főleg az itteni hozzászólásokat olvasva, hogy milyen következményei is lehetnek annak, ha elkapnak! Itt a környéken már az összes haveromat megvágták 125/50 miatt, ők persze továbbra is cseszegetnek hogy méé nem veszek nagy motort, meg minek egy 50-es! Annak ellenére hogy a 10.000-es bírságot már szinte mind1iküknek kikellett fizetni. Amúgy faterom rendőr, ő se nagyon örült volna a 125/50-ek....persze azt mondat hogy rám bízza, 19 vagyok, azt veszek amikor akarok, de ha megbüntetnek ki is fizetem, ő nem fog semmit se csinálni! Egyébként ha az 50-esek is rendszámot kapnak akkor = lesz törzskönyvük meg forgalmijuk is? Amit persze 2 évente újítani kell? nem mintha életem végig 50-esnél szeretnék maradni....
Az összes nagymotor ami 50-esnek van álcázva, ki fog esni a KPM vizsgán ,ahol majd rendszámozni fogják őket. Itt a cikk : http://www.fn.hu/belfold/0708/...
Addig is amelyiket megfogom, az kemény büntetésre számíthat. (egy zsaru)
Védőruha: ki nem szarja le, hogy meg tudod-e venni vagy nem? Ha meghalsz, sokba kerülsz az államnak, mert belédölt egy csomót, amikor tanított, stb. Ha megsérülsz, akkor sokba kerülsz, mert gyógykezelni kell.
Ha én ütlek el sokba kerülsz, mert meghurcolnak miattad, akár én voltam hülye, akár te. Tegyék csak kötelezővé, aki már esett tudja, van értelme izzadni.
Rendszám: A motorosbalesetek 60% robogóval történik, lakott területen. Ha nincs aki ellenőrízze milyen műszaki állapotban van a motor, van-e biztosítása, akkor fokozott kockázat, amit meg kell szüntetni.
Kétévente megnézik, karbantartod-e a motort. Neked is jó, mert ha ellopják az eredetvizsga miatt és a rendszám miatt nehezebb lesz eladniuk.
Ki fog szűrni egy halom 80-125-ös motort, aminek nincs papírja, nincs biztosítása, ami jelenleg megdrágítja a mi biztosításunkat.
Igen, egy csomó ember le kell, hogy tegye roncstelepre a tisztázatlan eredetű motorját. Amikor megvette erre miért nem gondolt?
A szabályokat be kell tartani. Ha nem tetszik akkor meg viseld a következményeket.
VPDIESEL. Te meg mondogasd magadnak, hátha valóra válik.
ez még csak tervben van ugye mint az elmult 5 évben, mivel még az akkori simson által csinálták meg a 40 km/ h sebességet azota nem nyultak a segédmotorosok törvényeihez
sztem kb 4-5 év lesz mire ezt bevezetik de addigra meg már B jogsival vezethetsz 125-ös mocit is az unio miatt...
Szerintem aki állat motoron annak mindegy hogy 120 vagy 50 a vége, mindkettőbe belehalhat, viszont a tötymörgés hosszabb távon nagyon veszélyes. Ja és erre a sok sz*rra amit beírtam lenne alternatív megoldás ez az 125/50-es dolog. Meg ugye növekedtek a motoros balesetek számai, arról egy betüt nem láttam hogy 125/50-esel nyomulók okozzák ezeket. De mindegy is már kivárom ezt a maradék évet a korlátlan jogsiig, jobb a békesség, jobb ha a yard spanod, nem pedig főellenség.
Különben illen 50-es szerkezettel városban 50-nel menni is veszélyes, mert a nyerges lendületből beelőz a szele beránt alá, engem meg kaparhatnak össze kis kanállal. Tapasztalat: az autósok ha nincs kint a yard 60-70-nel mennek városban(na persze magam is autós volnék, olyankor felveszem a forgalom tempóját )
Szomorúan olvasgattam végig az utóbbi néhány oldalt, mert engem is érint a rendszámozás. Mondjuk nekem csak egy 80-as RG-m van, de az a 30 ccm is bőven elég, hogy ne számítson SMKP-nek. Na mind1 kisebbik gond, hogy mondjuk letenném nagy motorra a jogsit. A nagyobbik viszont, hogy szegény kis Suzo-mhoz nincs semmiféle papírom, csak annyit tudok róla, hogy Németországból jött. Ennek követketkeztében, ha jól vettem ki, ez azt jelenti, hogy dobhatom ki a vasat, ha bejön a rendszámosítás?
pláne amikor a kamion elmegy melletem 140-el
de ha ez tényleg törvénybe jön számoljátok ki mennyibe kerülne az egész motorozás
nem állunk olyan jol magyarországon hogy ezt is bevezessék
http://www.fn.hu/belfold/0708/...
A cikk az oldal középtáján van........
Ezeket a hozzászólásokat olvasva, most kezdek örülni annak, hogy amikor júniusban motort vettem, akkor nem 125/50-est, hanem maradtam az 50-esnél! 19 vagyok,sokat gondolkoztam egy NSR 125-ön, meg TDR 125-ön, persze rendszám nélkül, de végüls egy 50-es Derbi GPR-nél maradtam,főleg az itteni hozzászólásokat olvasva, hogy milyen következményei is lehetnek annak, ha elkapnak! Itt a környéken már az összes haveromat megvágták 125/50 miatt, ők persze továbbra is cseszegetnek hogy méé nem veszek nagy motort, meg minek egy 50-es! Annak ellenére hogy a 10.000-es bírságot már szinte mind1iküknek kikellett fizetni. Amúgy faterom rendőr, ő se nagyon örült volna a 125/50-ek....persze azt mondat hogy rám bízza, 19 vagyok, azt veszek amikor akarok, de ha megbüntetnek ki is fizetem, ő nem fog semmit se csinálni! Egyébként ha az 50-esek is rendszámot kapnak akkor = lesz törzskönyvük meg forgalmijuk is? Amit persze 2 évente újítani kell? nem mintha életem végig 50-esnél szeretnék maradni....
de a cikket nem találom. Vak vagyok?
http://www.fn.hu/belfold/0708/...
Addig is amelyiket megfogom, az kemény büntetésre számíthat. (egy zsaru)