Én értem és énis azt támogatom, hogy mindenki tegye le a nagymocira a jogshit, ha teheti, valamint énis ezt tenném, ha lenne pénzem, de egyelőre egy 50-es robogóm van...
Ember! Ugyanezt írhatnám énis neked! A jegyzőkönyben bennelesz, hogy én tudtam róla, hogy az nem 50-es?!?!?! Ha mondom a rendőrnek ige, ha tagadom nem, tehát a vádnak bizonyítania kell, hogy tudtam róla, külömben csak rágalmazás. (hozzáteszem a joghoz nemértek, nemvagyok jogász)
"mindenféle motoros gyakorlat nélkül ülhet fel valaki smkp-ra (többnyire robogóra) és rutintalanul törje össze magát"
Könyörgöm, akkor honnan szerezzen rutint? Leteszi az smkp jogshit, ami szintén semmire sem jó, mert motorozni még nem fog tudni ettől függetlenül! AHHOZ HOGY MEGFELELŐ RUTINJA LEGYEN VALAKINEK, ÉVEKIG TARTÓ TANULÁSRA LENNE SZÜKSÉGE! És itt most nemcsak motorra gondoltam, hanem autóra is! Évekig tartó rutinozgatást meg: 1. senki nemfizetné meg, mert horror összegekbe kerülne 2. senki nemcsinálná végig, mert ő úgyis tud motorozni...
Azért vagyok komolytalan, mert komolytalannak veszem azt amiket tartasz a 125-ös gépekről.
A lovas példát meg komolyan gondoltam! Te tudsz bánni a lovakkal? Mert én nem! Lehet, hogy ha odaültetnének a lovaskocsira, akkor végigmennék rajta 3 autón+ elütnék vele egy csomó gyalogost... Ennyiből már ahhoz is komoly rutin kéne, nameg persze a ló az egy élőlény, nem egy élettelen tárgy.
Tegyük fel, hogy még soha a büdös életben nem motoroztam. Bemegyek, A korlátlan jogshit letenni, mert elmúltam 21. Leteszem, megvan a jogsi. Mondván már rutinos motoros vagyok, mert van jogsim, veszek egy hayabusát. Aztán amikor az első fára rákenődök 260-nál, akkor a halálom előtti pillanatban rájövök, hogy a jogsi az csak egy engedély, ami a hatóságoknak kell, azért, hogy több pénzt kitudjanak szedni belőlem. Rutint ugyanis nagyon minimálisat szerez belőle az ember, kb annyit, hogy eltudjon indulni a motorral. Aki ezt megtudja tenni, annak valszeg meglehetne a jogsija is rá. A 125-ös motor meg annyira nem veszélyes eszköz, inkább szerintem a forgalomba való minimum követelmény lenne egy 125-ös...
Kár, hogy sokan nem értik, hogy én "építő" jó útra terelő szándékkal írok ide.
De sokan személyesen "megtalálva" érzik magukat, ahelyett, hogy elgondolkodnának azon, hogy megéri-e a kockázat.
Lehet, hogy valaki sosem bukik le, de minden nap ott a lehetőség! Ma, holnap....holnapután.....
Páran már "megtértek" és elkezdték vagy már le is rakták a lehetőségeikhez képest elérhető jogosítványt. Ők tudják, hogy jól döntöttek!
Ebben szerepe van Matska barátomnak is, ő is próbál mindenkit rábeszélni a legális motorozásra!
Ha vád tudná bizonyítani, akkor a vádlottnak nem kellene megszólalni sem.
Példa:
Ha én téged megvádollak valamivel, hogy itt és itt ezt csináltad, akkor neked kell bebizonyítani, hogy nem! Ha ez sikerül, akkor engem elővesznek hamis vádért.
"Veled szemben ott lesz a KPM vizsgálati jegyzőkönyv." ismétlésnek....
Sajnos ezen írásod alapján azt bizonyítottad, hogy te gondolkodsz nevetségesen!
Ha elolvastad volna az akkor irásomat, abban azt hegyeztem meg, hogy mindenféle motoros gyakorlat nélkül ülhet fel valaki smkp-ra (többnyire robogóra) és rutintalanul törje össze magát ill. mást is.
Te ezt szeretnéd egy 125-ös motorral is?
Látom, nem érted....
Ha nem lenne nagymotorom, nem akarnám az ellenkezőjét! Értsd már meg az előző írásom!
Nem vagyok senki, nem hasonlítom magam senkihez és nem tudok motorozni!
De akinek csak B-s jogsija van az mennyire tud? (ne a kivételekről beszéljünk, mert azoknak egyértelmű, hogy van motoros rutin, tapasztalat a hátuk mögött még ha jogsijuk nincs is Én is motoroztam mindennel jogsi nélkül, de nem akartam legalizálni!)
Nagyon elpoénkodod, de te tudod.
Ebből is látszik, hogy az ezeket megelőző és a mostani irásomból sem szűröd ki a lényeget!
Csak fogást keresel rajta!
Nőjjél még te is kicsit.....
ui: Olvasd el mindkettőnk írását, rájössz, hogy a tiéd a nevetséges....
Ja ésmég kihagytam a biciklit, rakassunk mindegyikre rendszámot, legyen rá jogosítvány, meg súlyadó. Ha 20 év fölött vagy, akkor már tekerheted akár 2lábbal is a mountain bikeot, mert az már úgy veszélyes ám!
"Korábban már írtam, hogy B-s jogosítvánnyal sem szabadna semmilyen kétkerekű motorral hajtott járművet vezetni! Csakis ELMÉLETI és GYAKORLATI vizsga után!"
Ja hogyne. Hameg neked nemlenne nagymotor jogsid, akkor meg az ellenkezőjét akarnád, mert tevagy valentino rossi és tudsz motorozni. Nevetségesen diktatórikus gondolkodásmód: nekem lehessen a többieknek ne.
Vagyinkább korlátozzuk le a lovaskocsin is, hogy B-sjogsival nelehessen aztsem vezetni, sőt! Legyen Lkorl. jogosítvány, ami csak az egylóerős lovaskocsikra vonatkozik és 50év fölött, ill. kisebbségi bizonyítvány esetén lehessen letenni az L lovasítványt!
Vagy minden kezdő autósofőr maximum 1000ccm-ig vezethessen autót, sőt még inkább az alatt, mert azzalis lehet balesetet okozni, vagyis inkább semmivel sem mehessen 10évig, amig megnem szerzi a tapasztalatot!
Amúgy természetesen mindenki azt csinál, amit akar.
De akkor vállalja érte a következményeket is!
Én csak azért próbálkozom itt gondolatokat futtatrni, mert szeretnék mindenkit rábeszélni és rávenni a legális motorozásra, ami mindenkinek jobb!
Nem kell a balhét keresni a "trükközésekkel"!
Magyarországon nem sokan (senki) jártak jól a jogokkal szemben. Ezt szeretném elkerültetni!
Te vagy a doktorok doktora, névtelen és arctalan "senki"!
Mi jogon ítélsz te meg mást pl. engem, hogy "de a joghoz nem értesz ez azonnal látszik abból amit írsz"
Ezt inkább magadról irtad, szerintem.....
De igenis ellent modasz magadnak! Olvasd már el, amit írtál. Ha kell lassan, tagoltan.
Sajnos -mert ugye ennek nem örül az ember- voltam néhány tárgyaláson és nagyon úgy van, ahogy én mondom!
De majd ha "előkerül" thebear a GSR fórumról, akkor majd ő elmagyarázza neked. Bár te őt is kioktatod biztos, pedig ő jogász.....
Az biztos, hogy mindenki azt gondol amit akar. Senkit nem is érdekel, mit gondol.
De egy ilyen 125/50 esetben nem a gondolatok döntenek!
Szabályok, jogszabályok, törvények és szakértői vizsgálati jegyzőkönyvek.
nem neked írtam hanem ginonak. a véleményemet leírtam, mindenki úgy motorozik ahogy akar, én - mint írtam is - a legális utat választottam (mást nem is tehettem volna). ügyvédre meg nincs szükségem.
nem is kell meggyőzni........
az biztos 125/50ért büntetni fognak
és az eladót is ha 50esnek adta el......
és nem azért büntetnek mert tudtad vagy nem hogy 125ös a mocc, hanem azért mert 125ös
csak ha bevallod hogy tudtad akkor még tetézi a büntetésed
ha nem tudtad akkor az eladó is büntethető megtévesztésért
ha van jó ügyvéded kevéssel megúszod, bár akkor az ügyvédnek fizetsz
ennyi.... többet nem írok ez ügyben
nem akarlak meggyőzni semmiről sem. nem akarlak megbántani de a joghoz nem értesz ez azonnal látszik abból amit írsz. nem mondok ellent saját magamnak. de hát ugye mindenki azt gondol amit akar.
volt szerencsém mostanában egy csomó jogot tanulni.........
nem az a kérdés hogy tudják-e hogy tudtad - mert azért ennyire senki sem hülye... persze hogy tisztába van vele mindenki, hogy tudtad-
csak a bizonyítás nem fog menni
ettől sokkal komolyabb esetek is megdőltek már bizonyítás(bizonyíték) hiányában
ilyen meg nincs, hogy köteles vagy vizsgálódni... majd megteszi a kpm
majd ha előírják akkor leszel köteles, de akkor sem te hanem a kijelölt helyek
Aki motorozik, az nehogy már érezze, hogy 50-es vagy 125-ös motoron ül!
Jóhiszeműen vesz egy "50-es" motort és 160-at megy vele.....
Biztos, még véletlenül sem goldolja, hogy talán nem 50-es? Vicc....
Ha viszont "nem tudta" és érzi, hogy jobban megy (mert ugye hülye duma, hogy nem tűnt fel), mint egy smkp. akkor viszont köteles lenne meggyőződni róla, hogy valójában milyen motort vett!
Innentől kezdve szándékossan közlekedik szabálytalanul!
Egyébként a mai világban, neked kell bebizonyítani mindent, nem veled szemben!
Voltál mostanában tárgyalásokon?
Veled szemben ott lesz a KPM vizsgálati jegyzőkönyv.
"Te mit bizonyítasz?
Kamu adásvételi? Nem tudtam szöveg.... Bizonyítsd, hogy nem tudtad!"
nem neked kell bizonyítani hogy nem tudtad
azt kell rád bizonyítani hogy tudtad.....
ha veszel egy motort ami xxx50 ként szerepel az adásvételin jogosan gondolja az ember hogy az 50ccm
és ezt senki nem bizonyítja hogy te tudod hogy nem 50 ccm
de ezektől függetlenül büntetés jár ha 125ös géppel jár valaki rendszám nélkül.........
Korábban már írtam, hogy B-s jogosítvánnyal sem szabadna semmilyen kétkerekű motorral hajtott járművet vezetni! Csakis ELMÉLETI és GYAKORLATI vizsga után!
Persze, még 125-öst is..... csak B-vel, mi?
Saját magadnak is ellent mondasz!
"c. Belemenni a KPM vizsgálatba és ragaszkodni az "én úgy tudom, hogy 50-es" verzióhoz. Ugyanis jogilag nemvagy köteles ellenőrízni megvételkor, hogy a moci valóban 50-es e. Viszont így belerángatod az eladót is, aki ellen magánokirat hamisítás lehet a vád, ha úgy adta el a mocit, hogy bizonyíthatóan tudta, hogy nem 50-es. A te esetben meg azt kell bizonyítani a hatóságnak, hogy tudtad, hogy nem 50-es, hát ez nehéz lesz. Szóval minden jogi eljárásban a lényeg a bizonyíthatóság!"
"Nem érdekes ki mit tud, a lényeg az mi bizonyítható és mi nem."
Na látod, ez a lényeg!
A rendőr azt tudja bizonyítani, hogy te az smkp kategóriát meghaladó motorral közlekedtél -és ezek szerint szabálytalanul- amikor ő ellenőrzött!
Te mit bizonyítasz?
Kamu adásvételi? Nem tudtam szöveg.... Bizonyítsd, hogy nem tudtad!
Amúgy miért nem vagy köteles jogilag, -hogy téged idézzelek- ellenőrizni mit veszel?
Igen is kell ellenőrizned, hogy azt veszed-e meg ill azt adja-e el neked az eladó, ami a papíron van!
Ha ezt elmulasztod (vagy direkt nem teszed meg) onnantól tied a felelősség egy része!
"Ellpoták" mielőtt be kéne vinni a KPM-hez?
Szerinted ki nem vágja, hogy kamu? Micsoda véletlen, pont az előtt lopták el, mielőtt vizsgálatra kéne bevinned..... Gyerekek, ne nézzünk már madárnak mindenkit!
Ráadásul még hazudsz ill. félrevezeted a hatóságot! Ezek komoly dolgok ám!
A következményük is az!
Aztán leírhatod a motorodat is. Mert vagy a bányatóba lököd vagy úgy el kell raknod, hogy még véletlenül se kerüljön elő egy darabja sem.
Tehát nem motorozol vele többet!
Nyugalom, tessék várni...... legálisan motorozni és csak a motorozás örömére figyelni, nem a rendőrökre!
Sziasztok. Olvasgattam itt ezt a forumot és én is hozzászólnék.
1. A rendőr jogosan kérheti a KPM ellenőrzést és ez alapján jogosan indíthatja meg az eljárást ha kiderül, hogy nem 50-es a motor ugyanis nálunk még él ez a nevetséges SMKP kategória. Tessék végig menni a hungária körúton vagy a váci úton egy SMKP-val szabályosan. Akit elsőre nem ütnek azt majd másodikra. Egyszerűen az idő eljárt e kategória felett. De akkor mit lehet tenni? Hát azt amit már megtettek nálunk kulturáltabb országokban is. Kibővíteni az SMKP kategóriát a 125cc-sekkel (persze a telj. korlát megmaradna), B-s jogi kellene hozzá és minden SMKP-re rendszámot rakni. Sztem ez az egyetlen normális megoldás. Az nem megoldás amit most a rendőrök meg a polgárok csinálnak, hogy oda vissza szopatják egymást. Nézzünk például egy runnert, egy 50-esnek nincs nagy légszűrője és nagy kipufogója és az alvázszáma is tök más mint nagyoké (50-esé ZAPC14-vel 125-ösé ZAPM07 míg a 180-asé ZAPM08-al kezdődik, kétüteműekről van szó). Pesten ezt tudják a rendőrök, nem hülyék.
2. Mit lehet tenni ha elkapnak és KPM ellenőrzésre hívnak be?
a. Eladni a motort nem jó ötlet mert be kell mutatnod az adásvételit és akkor attól kérik be a motort akinek eladtad.
b. Ha véletlenül ellopják a motort az jó, mert ez esetben nincs mit vizsgálni nincs eljárás. Max. ha felmerül a gyanu, hogy közöd volt a lopáshoz akkor eljárás indulhat ellened, de akkor nyomozni is kellene meg házkutatni meg bizonyítani, szóval ez nem fog menni a hatóság részéről. Magyarán mire be kellene vinned a moci vizsgálatra a moci tulajdonjoga már ne legyen a tied de úgy, hogy ne is lehessen bevinni (pl közúti balesetben megsemmisül és leadod bontóba vagy eltulajdonítják)
c. Belemenni a KPM vizsgálatba és ragaszkodni az "én úgy tudom, hogy 50-es" verzióhoz. Ugyanis jogilag nemvagy köteles ellenőrízni megvételkor, hogy a moci valóban 50-es e. Viszont így belerángatod az eladót is, aki ellen magánokirat hamisítás lehet a vád, ha úgy adta el a mocit, hogy bizonyíthatóan tudta, hogy nem 50-es. A te esetben meg azt kell bizonyítani a hatóságnak, hogy tudtad, hogy nem 50-es, hát ez nehéz lesz. Szóval minden jogi eljárásban a lényeg a bizonyíthatóság! Nem érdekes ki mit tud, a lényeg az mi bizonyítható és mi nem.
Szóval ezer szónak is egy a vége, bármelyiket is választod mindegyik pénzügyi bukás a c. esetben is megbüntetnek max. pár százezerre! A jó út sztem a legális út, le kell rakni a jogsit ha nagy mocira vágysz és venni kell egy legális motort rendszámmal. Ekkor már nem kell bujkálni a yard elől és te is tudsz felszabadúltan motorozni. Ez persze nem olcsó, de mindennek megvan az ára és mindenki lebukik egyszer, csak idő kérdése. Ne felejtsétek ezt. Bocsi ha hosszú voltam.
Nemmindenre megoldás az észnélküli tiltás!
Ember! Ugyanezt írhatnám énis neked! A jegyzőkönyben bennelesz, hogy én tudtam róla, hogy az nem 50-es?!?!?! Ha mondom a rendőrnek ige, ha tagadom nem, tehát a vádnak bizonyítania kell, hogy tudtam róla, külömben csak rágalmazás. (hozzáteszem a joghoz nemértek, nemvagyok jogász)
Könyörgöm, akkor honnan szerezzen rutint? Leteszi az smkp jogshit, ami szintén semmire sem jó, mert motorozni még nem fog tudni ettől függetlenül! AHHOZ HOGY MEGFELELŐ RUTINJA LEGYEN VALAKINEK, ÉVEKIG TARTÓ TANULÁSRA LENNE SZÜKSÉGE! És itt most nemcsak motorra gondoltam, hanem autóra is! Évekig tartó rutinozgatást meg: 1. senki nemfizetné meg, mert horror összegekbe kerülne 2. senki nemcsinálná végig, mert ő úgyis tud motorozni...
Azért vagyok komolytalan, mert komolytalannak veszem azt amiket tartasz a 125-ös gépekről.
A lovas példát meg komolyan gondoltam! Te tudsz bánni a lovakkal? Mert én nem! Lehet, hogy ha odaültetnének a lovaskocsira, akkor végigmennék rajta 3 autón+ elütnék vele egy csomó gyalogost... Ennyiből már ahhoz is komoly rutin kéne, nameg persze a ló az egy élőlény, nem egy élettelen tárgy.
Tegyük fel, hogy még soha a büdös életben nem motoroztam. Bemegyek, A korlátlan jogshit letenni, mert elmúltam 21. Leteszem, megvan a jogsi. Mondván már rutinos motoros vagyok, mert van jogsim, veszek egy hayabusát. Aztán amikor az első fára rákenődök 260-nál, akkor a halálom előtti pillanatban rájövök, hogy a jogsi az csak egy engedély, ami a hatóságoknak kell, azért, hogy több pénzt kitudjanak szedni belőlem. Rutint ugyanis nagyon minimálisat szerez belőle az ember, kb annyit, hogy eltudjon indulni a motorral. Aki ezt megtudja tenni, annak valszeg meglehetne a jogsija is rá. A 125-ös motor meg annyira nem veszélyes eszköz, inkább szerintem a forgalomba való minimum követelmény lenne egy 125-ös...
De sokan személyesen "megtalálva" érzik magukat, ahelyett, hogy elgondolkodnának azon, hogy megéri-e a kockázat.
Lehet, hogy valaki sosem bukik le, de minden nap ott a lehetőség! Ma, holnap....holnapután.....
Páran már "megtértek" és elkezdték vagy már le is rakták a lehetőségeikhez képest elérhető jogosítványt. Ők tudják, hogy jól döntöttek!
Ebben szerepe van Matska barátomnak is, ő is próbál mindenkit rábeszélni a legális motorozásra!
Ennyi a lényeg!
Ha vád tudná bizonyítani, akkor a vádlottnak nem kellene megszólalni sem.
Példa:
Ha én téged megvádollak valamivel, hogy itt és itt ezt csináltad, akkor neked kell bebizonyítani, hogy nem! Ha ez sikerül, akkor engem elővesznek hamis vádért.
"Veled szemben ott lesz a KPM vizsgálati jegyzőkönyv." ismétlésnek....
Az utolsó sort nem szoktad?
"Veled szemben ott lesz a KPM vizsgálati jegyzőkönyv."
Ha elolvastad volna az akkor irásomat, abban azt hegyeztem meg, hogy mindenféle motoros gyakorlat nélkül ülhet fel valaki smkp-ra (többnyire robogóra) és rutintalanul törje össze magát ill. mást is.
Te ezt szeretnéd egy 125-ös motorral is?
Látom, nem érted....
Ha nem lenne nagymotorom, nem akarnám az ellenkezőjét! Értsd már meg az előző írásom!
Nem vagyok senki, nem hasonlítom magam senkihez és nem tudok motorozni!
De akinek csak B-s jogsija van az mennyire tud? (ne a kivételekről beszéljünk, mert azoknak egyértelmű, hogy van motoros rutin, tapasztalat a hátuk mögött még ha jogsijuk nincs is Én is motoroztam mindennel jogsi nélkül, de nem akartam legalizálni!)
Nagyon elpoénkodod, de te tudod.
Ebből is látszik, hogy az ezeket megelőző és a mostani irásomból sem szűröd ki a lényeget!
Csak fogást keresel rajta!
Nőjjél még te is kicsit.....
ui: Olvasd el mindkettőnk írását, rájössz, hogy a tiéd a nevetséges....
Ja hogyne. Hameg neked nemlenne nagymotor jogsid, akkor meg az ellenkezőjét akarnád, mert tevagy valentino rossi és tudsz motorozni. Nevetségesen diktatórikus gondolkodásmód: nekem lehessen a többieknek ne.
Vagyinkább korlátozzuk le a lovaskocsin is, hogy B-sjogsival nelehessen aztsem vezetni, sőt! Legyen Lkorl. jogosítvány, ami csak az egylóerős lovaskocsikra vonatkozik és 50év fölött, ill. kisebbségi bizonyítvány esetén lehessen letenni az L lovasítványt!
Vagy minden kezdő autósofőr maximum 1000ccm-ig vezethessen autót, sőt még inkább az alatt, mert azzalis lehet balesetet okozni, vagyis inkább semmivel sem mehessen 10évig, amig megnem szerzi a tapasztalatot!
Nevetségesen gondolkozol!
Mocsok igazságtalan ez az ország!
De akkor vállalja érte a következményeket is!
Én csak azért próbálkozom itt gondolatokat futtatrni, mert szeretnék mindenkit rábeszélni és rávenni a legális motorozásra, ami mindenkinek jobb!
Nem kell a balhét keresni a "trükközésekkel"!
Magyarországon nem sokan (senki) jártak jól a jogokkal szemben. Ezt szeretném elkerültetni!
Mi jogon ítélsz te meg mást pl. engem, hogy "de a joghoz nem értesz ez azonnal látszik abból amit írsz"
Ezt inkább magadról irtad, szerintem.....
De igenis ellent modasz magadnak! Olvasd már el, amit írtál. Ha kell lassan, tagoltan.
Sajnos -mert ugye ennek nem örül az ember- voltam néhány tárgyaláson és nagyon úgy van, ahogy én mondom!
De majd ha "előkerül" thebear a GSR fórumról, akkor majd ő elmagyarázza neked. Bár te őt is kioktatod biztos, pedig ő jogász.....
Az biztos, hogy mindenki azt gondol amit akar. Senkit nem is érdekel, mit gondol.
De egy ilyen 125/50 esetben nem a gondolatok döntenek!
Szabályok, jogszabályok, törvények és szakértői vizsgálati jegyzőkönyvek.
az biztos 125/50ért büntetni fognak
és az eladót is ha 50esnek adta el......
és nem azért büntetnek mert tudtad vagy nem hogy 125ös a mocc, hanem azért mert 125ös
csak ha bevallod hogy tudtad akkor még tetézi a büntetésed
ha nem tudtad akkor az eladó is büntethető megtévesztésért
ha van jó ügyvéded kevéssel megúszod, bár akkor az ügyvédnek fizetsz
ennyi.... többet nem írok ez ügyben
nem az a kérdés hogy tudják-e hogy tudtad - mert azért ennyire senki sem hülye... persze hogy tisztába van vele mindenki, hogy tudtad-
csak a bizonyítás nem fog menni
ettől sokkal komolyabb esetek is megdőltek már bizonyítás(bizonyíték) hiányában
ilyen meg nincs, hogy köteles vagy vizsgálódni... majd megteszi a kpm
majd ha előírják akkor leszel köteles, de akkor sem te hanem a kijelölt helyek
"Aki motorozik, az nehogy már NE érezze, hogy 50-es vagy 125-ös motoron ül!
Jóhiszeműen vesz egy "50-es" motort és 160-at megy vele.....
Biztos, még véletlenül sem goldolja, hogy talán nem 50-es? Vicc....
Ha viszont "nem tudta" és érzi, hogy jobban megy (mert ugye hülye duma, hogy nem tűnt fel), mint egy smkp. akkor viszont köteles lenne meggyőződni róla, hogy valójában milyen motort vett!
Innentől kezdve szándékossan közlekedik szabálytalanul!
Egyébként a mai világban, neked kell bebizonyítani mindent, nem veled szemben!
Voltál mostanában tárgyalásokon?
Veled szemben ott lesz a KPM vizsgálati jegyzőkönyv.
"Te mit bizonyítasz?
Kamu adásvételi? Nem tudtam szöveg.... Bizonyítsd, hogy nem tudtad!"
nem neked kell bizonyítani hogy nem tudtad
azt kell rád bizonyítani hogy tudtad.....
ha veszel egy motort ami xxx50 ként szerepel az adásvételin jogosan gondolja az ember hogy az 50ccm
és ezt senki nem bizonyítja hogy te tudod hogy nem 50 ccm
de ezektől függetlenül büntetés jár ha 125ös géppel jár valaki rendszám nélkül.........
Persze, még 125-öst is..... csak B-vel, mi?
Saját magadnak is ellent mondasz!
"c. Belemenni a KPM vizsgálatba és ragaszkodni az "én úgy tudom, hogy 50-es" verzióhoz. Ugyanis jogilag nemvagy köteles ellenőrízni megvételkor, hogy a moci valóban 50-es e. Viszont így belerángatod az eladót is, aki ellen magánokirat hamisítás lehet a vád, ha úgy adta el a mocit, hogy bizonyíthatóan tudta, hogy nem 50-es. A te esetben meg azt kell bizonyítani a hatóságnak, hogy tudtad, hogy nem 50-es, hát ez nehéz lesz. Szóval minden jogi eljárásban a lényeg a bizonyíthatóság!"
"Nem érdekes ki mit tud, a lényeg az mi bizonyítható és mi nem."
Na látod, ez a lényeg!
A rendőr azt tudja bizonyítani, hogy te az smkp kategóriát meghaladó motorral közlekedtél -és ezek szerint szabálytalanul- amikor ő ellenőrzött!
Te mit bizonyítasz?
Kamu adásvételi? Nem tudtam szöveg.... Bizonyítsd, hogy nem tudtad!
Amúgy miért nem vagy köteles jogilag, -hogy téged idézzelek- ellenőrizni mit veszel?
Igen is kell ellenőrizned, hogy azt veszed-e meg ill azt adja-e el neked az eladó, ami a papíron van!
Ha ezt elmulasztod (vagy direkt nem teszed meg) onnantól tied a felelősség egy része!
"Ellpoták" mielőtt be kéne vinni a KPM-hez?
Szerinted ki nem vágja, hogy kamu? Micsoda véletlen, pont az előtt lopták el, mielőtt vizsgálatra kéne bevinned..... Gyerekek, ne nézzünk már madárnak mindenkit!
Ráadásul még hazudsz ill. félrevezeted a hatóságot! Ezek komoly dolgok ám!
A következményük is az!
Aztán leírhatod a motorodat is. Mert vagy a bányatóba lököd vagy úgy el kell raknod, hogy még véletlenül se kerüljön elő egy darabja sem.
Tehát nem motorozol vele többet!
Nyugalom, tessék várni...... legálisan motorozni és csak a motorozás örömére figyelni, nem a rendőrökre!
Üdv:Gino
1. A rendőr jogosan kérheti a KPM ellenőrzést és ez alapján jogosan indíthatja meg az eljárást ha kiderül, hogy nem 50-es a motor ugyanis nálunk még él ez a nevetséges SMKP kategória. Tessék végig menni a hungária körúton vagy a váci úton egy SMKP-val szabályosan. Akit elsőre nem ütnek azt majd másodikra. Egyszerűen az idő eljárt e kategória felett. De akkor mit lehet tenni? Hát azt amit már megtettek nálunk kulturáltabb országokban is. Kibővíteni az SMKP kategóriát a 125cc-sekkel (persze a telj. korlát megmaradna), B-s jogi kellene hozzá és minden SMKP-re rendszámot rakni. Sztem ez az egyetlen normális megoldás. Az nem megoldás amit most a rendőrök meg a polgárok csinálnak, hogy oda vissza szopatják egymást. Nézzünk például egy runnert, egy 50-esnek nincs nagy légszűrője és nagy kipufogója és az alvázszáma is tök más mint nagyoké (50-esé ZAPC14-vel 125-ösé ZAPM07 míg a 180-asé ZAPM08-al kezdődik, kétüteműekről van szó). Pesten ezt tudják a rendőrök, nem hülyék.
2. Mit lehet tenni ha elkapnak és KPM ellenőrzésre hívnak be?
a. Eladni a motort nem jó ötlet mert be kell mutatnod az adásvételit és akkor attól kérik be a motort akinek eladtad.
b. Ha véletlenül ellopják a motort az jó, mert ez esetben nincs mit vizsgálni nincs eljárás. Max. ha felmerül a gyanu, hogy közöd volt a lopáshoz akkor eljárás indulhat ellened, de akkor nyomozni is kellene meg házkutatni meg bizonyítani, szóval ez nem fog menni a hatóság részéről. Magyarán mire be kellene vinned a moci vizsgálatra a moci tulajdonjoga már ne legyen a tied de úgy, hogy ne is lehessen bevinni (pl közúti balesetben megsemmisül és leadod bontóba vagy eltulajdonítják)
c. Belemenni a KPM vizsgálatba és ragaszkodni az "én úgy tudom, hogy 50-es" verzióhoz. Ugyanis jogilag nemvagy köteles ellenőrízni megvételkor, hogy a moci valóban 50-es e. Viszont így belerángatod az eladót is, aki ellen magánokirat hamisítás lehet a vád, ha úgy adta el a mocit, hogy bizonyíthatóan tudta, hogy nem 50-es. A te esetben meg azt kell bizonyítani a hatóságnak, hogy tudtad, hogy nem 50-es, hát ez nehéz lesz. Szóval minden jogi eljárásban a lényeg a bizonyíthatóság! Nem érdekes ki mit tud, a lényeg az mi bizonyítható és mi nem.
Szóval ezer szónak is egy a vége, bármelyiket is választod mindegyik pénzügyi bukás a c. esetben is megbüntetnek max. pár százezerre! A jó út sztem a legális út, le kell rakni a jogsit ha nagy mocira vágysz és venni kell egy legális motort rendszámmal. Ekkor már nem kell bujkálni a yard elől és te is tudsz felszabadúltan motorozni. Ez persze nem olcsó, de mindennek megvan az ára és mindenki lebukik egyszer, csak idő kérdése. Ne felejtsétek ezt. Bocsi ha hosszú voltam.