Ráadásul a tulajdonjogot igazolni kell valahogyan, és ez általában egy adás-vételi szerződés. Ha nincs nálad, akkor le lesz foglalva, aztán majd jöhetsz érte. Közben ketyeg a tárolási díj...
Ha elindul egy eljárás veled szemben, akkor nem adhatod el közben a járművet!
Ha ezt megteszed, beismerted, hogy sáros voltál, majd még eljárás indul ellened bizonyíték eltüntetése/megmásítása/ ..stb. ügyben is!
Na és ha talán elkapnának és küldik a csekket addig úgy kell tenni mintha eladtad volna a motort mert akkor törlődik az egész!Ezt nem garantálom mert engem még nem állítottak meg de én biztos ezt fogom csinálni!
Nekem b jogsim van még csak és lehet vezetni motorokat 50köbcenti-ig!Meg azt is lehet hogy veszel egy 125-öst és köttec rá egy olyan biztosítást ami segédmotorkerékpárra szól és az adásvételin ne legyen rajta hogy mennyi volt a motor ára és hogy hány köbös!ENNYI!
Ha bevallod hogy tudtad esetleg elenged a yard, gondoljatok bele mennyire unjákmár hogy mindenki teljesen hülyére szeretné venni öket.(meg ugye én nemtudtam ezért füt-fát belerángatok sem 1 büszke huzás...)
Hali! hát azzal nem értek egyet hogy bevaljuk hogy tényleg 125 ös mert úgyius kiderül így legalább látják hogy az ember nem tudja , engem megállítottak egy aprilia af1 125/50 el és a rendőr beolvastatta az alvázszámot a számítógépbe , és máris kiderült hoyg 125 ös mert régebben úgy volt használva és annak nyoma van:(:( de úygnézki hogy talán csak enyhe büntetést kapok mivel (úgy tudom hogy 50 es )
köszi a választ csak az a tény hogy idén decemberben töltöm 21 --et ezért is akarok motort mert jövőre le tenném a korlátlan vizsgát ,és ha azt tenném hogy meg veszem rá íróm hogy 50-es az adásvételre ,vagy esetleg kivonatom a forgalomból és úgymond ha meglesz a jogsi jövő nyáron akkor vissza csinálom a dolgokat és nyugodtan mennék?
Ne csináld Tedd le a jogsit, és indulj tiszta lapon jövő szezonban. Ha 50es papírokkal vetted az más tészta, mert akkor azt mondhatod, hogy nem tudtál róla, és az jobb mintha te okirathamisítassz egy adásvételit.
Én is mentem többm itn 1 évig 125/50el, egy szolid kis régidobozos TZRel, elég keskeny kis gép, nem feltűnő. De egyszerűen szar érzés volt, többször megállítottak rendőrök, elengedtek, volt, hogy én léptem le. De egyszerűen a lényegét vesztette a motorozás, már nem tudtam élvezni, mert nem mehettem nyugodtan, mindíg azt kellett sasolni, hogy mikor satuzzak le 40-re mert rendőr. Meg ha rendőr van akkor 4esbe 35tel, hogy ne legyen feltűnő a hangja stb. Egszerűen nem tudtam élvezni a motorozást.
Qrvasokba került egy rendszámos motort venni, átiratni, kipofozni, megcsinálni a jogsit. Majd egy évig nem motoroztam, csak a pénzt kapartam meg a motort bütyköltem, de megérte, mert jövőhéten megkapom a jogsimat, és motorozhatok nyugodtan, meg merek állni a rendőrnek, megmutatom a papírokat, nem kell fosni, hogy mi lessz.
Neked ebből a sok szarból amit most felsoroltam a drágább része, a rendszámos motor már megvan. Mostmár csak a picivel olcsóbb de nehezebb része, hogy szerezz egy jogsit, és ugyanitt tartassz.
Ha 50esnek akarod, akkor nyomtatsz egy adásvételi formanyomtatványt, ráírod, hogy motor típusa pl. HONDA NSR50-R alvázszám, motorszám rendszámot kihúzod, kitöltöd a többit is értelemszerűen, aláírod, meg aláírja még a haverod, meg tanúknak a szomszéd vagy akárki. Kötsz rá kb. 4-5ezer forintért egy "segédmotoros kerékpár" kötelező biztosítást. És mehetsz.
De he baleset van, és főleg ha te okoztad: okirathamisiítás, engedély nélküli vezetés, biztosítási csalás(és persze neked kell kifizetni a Mercit amibe belementél pl.)
Megéri? Nem olcsóbb már csak megcsinálni egy jogsit?
Te döntésed, működik mindkettő, csak az egyik motorozás a másik pengeélen táncolás.
Sztem elmondtam mindent, amit tudnod kell, gondold meg.
Hali bocs hogy csak úgy bele pofátlankodok de elég új vagyok szóval csak egy kérdésem volna és már nem is zavarok szóval van egy Honda motor 125-ős normális papírokkal meg minden rendszám ...stb... de nekem egyenlőre csak B-és szóval max. 50 ccm a lényeg az lenne hogy hogyan tudom el intézni hogy az a motor 50-es papírokat kapjon?
Hát szentem nem nagyon foglalkoznak vele... Vagyis én még senkitől nem hallottam olyant h ez miatt lett volna vmi gáz... Meg hát különösebben nem is érdekel, szerintem nyugodtan mehetsz utassal is (persze normálisan)...
Nincsen olyan, hogy 50-es papír. Az adásvételibe 50-est írsz és ennyi. Az elég baj, hogy nincs 50-es abban a típusban, de a lényegen nem változtatsz, ha van, ha nincs simlis leszel ezentúl...
csak annyit szeretnék kérdezni,hogy ha veszek egy 125 ccm-s mocit arra hogyan lehet 50 es papírokat szerezni? ja és az gond-e ha az a cég nem gyárt 50 es endurókat hanem csak 125 ösöket?
Honnan veszel ilyen égbekiáltó hülyeséget? Honnan hallod ezeket?
Lehet, hogy kocsira sem kell tenni jogsit és ha elég öreg egyszerűen beülsz és vezetsz...
Ne viccelj már. Ne legyél naív. Jogsi nélkül törvényesen sehogy nem lehet 125-öst vezetni, hiába a nyugati példa stb... Ezt el kell felejteni. Inkább a szígorítás várható mint enyhítés. Az enyhítés az államnak bevétel kiesés, így nem sok esély van, hogy bármikor bármit megengednének.
Hidd el nem éri meg!
Ha ezt megteszed, beismerted, hogy sáros voltál, majd még eljárás indul ellened bizonyíték eltüntetése/megmásítása/ ..stb. ügyben is!
Ne legyetek már okosabbak mindenkinél!
Nekem b jogsim van még csak és lehet vezetni motorokat 50köbcenti-ig!Meg azt is lehet hogy veszel egy 125-öst és köttec rá egy olyan biztosítást ami segédmotorkerékpárra szól és az adásvételin ne legyen rajta hogy mennyi volt a motor ára és hogy hány köbös!ENNYI!
Én is mentem többm itn 1 évig 125/50el, egy szolid kis régidobozos TZRel, elég keskeny kis gép, nem feltűnő. De egyszerűen szar érzés volt, többször megállítottak rendőrök, elengedtek, volt, hogy én léptem le. De egyszerűen a lényegét vesztette a motorozás, már nem tudtam élvezni, mert nem mehettem nyugodtan, mindíg azt kellett sasolni, hogy mikor satuzzak le 40-re mert rendőr. Meg ha rendőr van akkor 4esbe 35tel, hogy ne legyen feltűnő a hangja stb. Egszerűen nem tudtam élvezni a motorozást.
Qrvasokba került egy rendszámos motort venni, átiratni, kipofozni, megcsinálni a jogsit. Majd egy évig nem motoroztam, csak a pénzt kapartam meg a motort bütyköltem, de megérte, mert jövőhéten megkapom a jogsimat, és motorozhatok nyugodtan, meg merek állni a rendőrnek, megmutatom a papírokat, nem kell fosni, hogy mi lessz.
Neked ebből a sok szarból amit most felsoroltam a drágább része, a rendszámos motor már megvan. Mostmár csak a picivel olcsóbb de nehezebb része, hogy szerezz egy jogsit, és ugyanitt tartassz.
Ha 50esnek akarod, akkor nyomtatsz egy adásvételi formanyomtatványt, ráírod, hogy motor típusa pl. HONDA NSR50-R alvázszám, motorszám rendszámot kihúzod, kitöltöd a többit is értelemszerűen, aláírod, meg aláírja még a haverod, meg tanúknak a szomszéd vagy akárki. Kötsz rá kb. 4-5ezer forintért egy "segédmotoros kerékpár" kötelező biztosítást. És mehetsz.
De he baleset van, és főleg ha te okoztad: okirathamisiítás, engedély nélküli vezetés, biztosítási csalás(és persze neked kell kifizetni a Mercit amibe belementél pl.)
Megéri? Nem olcsóbb már csak megcsinálni egy jogsit?
Te döntésed, működik mindkettő, csak az egyik motorozás a másik pengeélen táncolás.
Sztem elmondtam mindent, amit tudnod kell, gondold meg.
FIGHT THE POWER (TO THA MOTORLOBBI)
De embere válogatja....
Szerintetek a Zsernyákok szolnak érte,ha megálítanak 2 szemállyel és még nincs 2 év gyakorlatom....
DE ha ezt csinálod bűncselekmény követsz el!
csak annyit szeretnék kérdezni,hogy ha veszek egy 125 ccm-s mocit arra hogyan lehet 50 es papírokat szerezni? ja és az gond-e ha az a cég nem gyárt 50 es endurókat hanem csak 125 ösöket?
Lehet, hogy kocsira sem kell tenni jogsit és ha elég öreg egyszerűen beülsz és vezetsz...
Ne viccelj már. Ne legyél naív. Jogsi nélkül törvényesen sehogy nem lehet 125-öst vezetni, hiába a nyugati példa stb... Ezt el kell felejteni. Inkább a szígorítás várható mint enyhítés. Az enyhítés az államnak bevétel kiesés, így nem sok esély van, hogy bármikor bármit megengednének.