Ezt raktam bele! Talán tényleg halkít valamit, de alapvető alapjárati zakatolás megmaradt! Valószínű valamilyen bevonatot képez a felületeken, ami első hallásra jó megoldás is lehet, de mi van a vékony olajfuratokkal? http://motorolaj-adalek.aruker...
Minden motornak megvan a jellegzetes hangja.
A léghűtéses motorok alapból zajosabbak, nincs szigetelő vízréteg és nagyobbak a gyártási tűréshatárok.
Lehet, jó a Xado valamire, de nem csodaszer! A lötyögő kuplungot, megnyúlt primer és vezérmű láncot nem fogja összébb zsugorítani, pigmentált fogaskerekeket sem fogja helyrehozni!
Amit én tapasztaltam a kezelés után, hogy az olajnyomás megnőtt, mert az olajszűrő mellet el kezdett szivárogni.
Ha javítás nélkül szeretnél, halk motort marad a régi bevált nepper trükk kis fűrészpor és kussol, amíg a vevő elviszi. Utána …….!
Szia köszi hogy irtál nekem még a zörgésen kivüli gondom sajna az ötödik sebességben hangos a váltó búg ha bele rakom az adalékot és melyiket javasolnád váltosztatna rajta szerinted?
Röviden? Ez ilyen.
A működés szempontjából igazán nem oszt, nem szoroz, meg kell szokni. Számtalan közvetett oka lehet, de az tény, minél egyenletesebben jár a motor, annál kevésbé "rángatja" a többi szerkezeti elemet, így annál kevésbé zörög. Itt fontos, hogy az alapjárati fordulatszám jól legyen beállítva - lehetőleg műszerrel - mert a Divik órája csal. Nálam a megfelelő alapjárat esetén (1150-1250f/p) olyan 1350-1400-et mutat, vagyis, ha óra alapján állítanám a gyári fordulatot, lehet, hogy 1000 alá menne, ami nem igazán üdvös. Ja .... és én az egyik ismert "motormahinátor" javaslatára "megszadóztam" a gépet, egész jó lett.
Én ezt használom: MOTUL 4T 5100 10W-40 . Több félét is próbáltam, de még ez vált be a legjobban. Igaz, hogy félszinti olaj - szerintem felesleges a Divibe a teljesen szintetikus - de a célnak tökéletesen megfelel és az ár/érték aránya is jó. Persze kinek a papné, kinek a pap
A mi éghajlati viszonyainknál a 10W-40 viszkozitású olaj tavasztól ősz végéig tökéletesen megfelel. Ha télen is hajtod, akkor 5W-40-es. Ha a legjobbat akarod, akkor fullszintetikus, hacsak jót, akkor félszintetikus, ha csak megfelelőt akkor sima ásványit is rakhatsz bele. A márka a pénztárcától függ. Én az eddigi gépeimnél használtam ilyet is, olyat is, nem vettem észre eltérést. Azért szerintem 6000km-enként vagy szezononként megérdemel egy fullszintis olajat. Nem egy akkora érvágás a motorozás egyéb költségei mellett.
Sziasztok !
Van egy 1995-ös rendőr Xj 600-asom eladó.10 hónap műszakival, nincs leállítva, míg jó volt az idő,használtam. Egyben az ára:250 e. de ha lenne több érdeklődő az alkatrészeire, akkor szétbontom.Nem tudom hol tárolni télre, és van még egy motorom.Megtekinthető Budapesten vagy környékén. E-mail címre tudok további infókat, vagy képeket küldeni a jelenlegi állapotáról.
A zaj csökkenése pedig a kisebb súrlódásból következő egyenletesebb motorjárásból adódhat, mert így nem rángatja annyira a szerkezeti elemeket.