Hát nem én cserélgettem. Most derült ki, hogy a nyereg 91es évjáratú vagy régebbi, és ahhoz tartozik ez a típus. Kapni hozzá betétet, és a hátsót is meg kell nézzem, szét kell szedjem, mert lehet más a villa mint váz. 95-ben feltehetően új blokkot kapott és akkor került ismét forgalomba, ezért egyezik a váz és a motor száma, és ezért lehet eltérés másban is mint amit eddig a szervízkönyvben láttam. Ez egy meglepetés kupac. Csak nem mindig tudok örülni amikor kiderül egy.
Köszönöm a tanácsokat. Egyre nagyobb bennem az a tudat, hogy szinte semmit nem tudok erről típusról. Írtad a "XADO" nevezetű dolgot. Esetemben üzemanyag adalékra gondoltál? Vagy más termékre. És még egy fontos kérdésem lenne. Lánc kenésre mit ajánlasz? Olvastam hogy jó a 30-50w motorolaj is és mindenféle spayt is ajánlottak már főleg boltokban. Szerinted?
a hétvégén ausztriában elszakadt a km óra spirálom.. van valami pro-tipp a cseréhez vagy egyszerűen lehúzom a kerékről+km óráról és rádugom az újat? (még nem szereltem ilyet :( )
ezenkívül ha valakinek van tippje hogy pontosan milyen izzó mehet a naked műszerfalba azt nagyon megköszönném, mert azt is cserélnem kell :)
1998-as német származású Yamaha XJ600N,
Akkor gyorsan cseréld le a féknyergedet talán a gyárira, főképp, ha azt sem tudod milyen típusú vagy mire való eredetileg . A fékkel nem jó szórakozni, mert pofára esés lehet a vége..... a szó szoros értelmében. Én a gyárinak megfelelőt ajánlottam, nem egy "mókolmányra" valót.
Én az EBC rész szinteres betétet favorizálom. Nem a legolcsóbb, de érezhetően jobb fékhatást biztosít, mert nagyobb a súrlódási tényezője, mint az organikus betéteknek, és féktárcsát sem terheli érezhetően jobban, mivel csak egyharmad részben tartalmaz szinteres anyagokat. Előre EBC FA179V, míg hátra: http://www.xj600.szermek.eu/?page_id=482
Lecseréltettem a gumikat, és a szerelő volt olyan jó, és elmondta, hogy a fékbetéteim csere érettek. Az a baj viszont, hogy a típushoz való fékbetét nem passzol előre. A hátsót csak remélni tudom, hogy jó lesz, még nem sikerült kiszedni. Tapasztaltabbakat kérdezem, melyik típushoz való ez, mert a Unix-nál cseréltetném amit vettem...
Előre is köszönöm a válaszokat. 95-ös évjárat papíron...
Lásd, amit írtam sejtéseimről. Véleményem szerint minél egyenletesebb az alapjárat, annál kisebb a zaj. Ezért segít átmenetileg a XADO is (csökkenti a súrlódást, egyenletesebb lesz a motor járása, kisebb tehetetlenségi erőhatások alakulnak ki).
Nem mellesleg igyekszem megismerni a típust, mert nekem ez az állatorvosi ló. Ha sikeresen kikezelem egy bajából, számos tapasztalattal leszek gazdagabb, amit más példányoknál is kamatoztatni lehet. Szívócső diagnosztikában már eddig is nagyon sokat segített.
Úgy tűnik, a csattogásnak köze nincs a kuplunghoz. Amit lehetett, megcsináltam a tengelykapcsolónál, eredménytelenül, ide értve az erősebb rugókat, az olajpumpát hajtó fogaskerék rögzítő csapjának megfelelő méretűre cserélését ...... :-(
Tovább gondolva a rendszert, és ami miatt a starter láncot tartom a bűnösnek,, az a következő:
A láncot egy rugóval előfeszített, olajnyomás által működtetett alkatrész feszíti. Ha tehát az alapjárat nem egyenletes - és csak alapjáraton vagy annak környékén lehet hallani a zajt -, két dolog is megvalósul. Egyfelől az olajnyomás ingadozó lesz - itt még nem épül fel a maximum, tehát érzékenyebb rá a feszítő -, másfelől közvetlenül rendesen megrángatja az erőátviteli rendszert is. Az is logikus, hogy a behúzott kuplungnál elég nagy forgatandó tömeget kapcsolunk le, ami egyébként a "tehetetlensége" révén intenzívebbé teszi az egyenetlen forgást, ezáltal jobban megtépázza a láncot, amit amúgy is csak ímmel-ámmal feszít ebben a fordulatszám tartományban az olaj.
Teóriám megerősítése vagy elvetése érdekében szétdöntöm a blokkot - amúgy is ez a sors vár rá, mert jó pár fő alkatrész cserés lesz - és ezzel együtt megvizslatom a feszítő és lánc állapotát. A rugót már megrendeltem bele.
A régi NDK motorok váltója húzóékes volt, ami természetszerűleg nem csattan. A ma elterjedt nyomatékváltók körmös kapcsolásúak , melyek úgy vannak kitalálva, hogy mi csak "elindítjuk" a váltást, de azt maga a váltó mechanizmusa "fejezi be". Ez kisebb-nagyobb zajjal jár, melynek erőssége a jobb kezünktől függ. Ha pl. jól eltaláljuk a felfelé váltáskor a gáz visszaengedést, mint a CTS váltó, nem is kell kuplungolni, és minimális a csattanás.
Én eddig akármilyen négyütemű motorral mentem csattant váltáskor, valamelyik kisebbet valamelyik nagyobbat. Régebbi kis köbcentis kétüteműeknél (MZ,Simson és társai) nem emlékszem, hogy lett volna ilyen.
Szia! Köszönöm a gyors válaszokat. Most értem haza egy kissebb 60 km es motorozásból. Továbbra is az előzőekben írtak a jellemzők. Nem érzem, hogy nagy lenne a baj, mivel odafigyeléssel szépen símán lehet váltogatni. Már az is eszembe jutott, hogy én vagyok a béna ehhez a típushoz. kettő kivételével korábban is váltós motorjaim voltak, de egyik sem igényelte azt, hogy a síma váltás érdekében a gáz levétellel egy időben kapcsoljak felfelé. Valami azt sugalja, hogy te ezt a típust jól ismered, ha nem zavarlak vele továbbra is érdekelne, a szerzett tapasztalatod, annál is inkánbb, mivel újdonsült divis lévén csupán ismerkedési szakban vagyok -e típussal. Sajnos felénk jó motorszerelő alig van, ezért ha mégis szerelőre lenne szükségem nem árt, ha némi rálátással bírnék, mielőtt lehúznak.
Még csak annyit, hogy a motoron szép egyenletes az alapjárat, a kuplung behúzásánánál-kiengedésénél sem változik a hangja.
Hát nem tudom? Nálam behúzott kuplungnál szinte semmi zaj nem volt, kiengedettnél/ természetesen alapjáraton üresben/ eléggé zörgött a gép. Erősebb rugók sokat javítanak a dolgon, de ezt is hallomásból tudom. Tehát a Divik csúnya hangja szerintem kuplung szerkezet büne.
A váltó csattanásos zaja nem probléma, amennyiben nincs egyéb tünet. Ez a váltó működési mechanizmusa miatt van, ami akár természetes rántást is okozhat a rendszerben, ide értve a láncot is. Nem akarok belemenni a váltó rejtelmeibe, de amit leírtál az természetes a motorkerékpár váltóknál.
Az érces hang engem is zavart, sok-sok videót megnéztem, cikket elolvastam, csináltam is olyan "feljavításokat", amik a kuplunggal kapcsolatosak. A zaj kicsit mérséklődött, de nem szűnt meg. Amire egyébként gyanakszom, annak kuplunghoz nem sok köze van, inkább a starter láncnak, a feszítője mechanizmusának és az ezzel szorosan összefüggésben lévő egyenetlen alapjáratnak. Szét fogom dönteni a blokkot, utána talán már okosabb leszek ezen zajügyileg.
A "lánckerék menesztő", vagyis a rezgéscsillapító gumibetétek elsőrendű feladata a főtengely ingadozásból adódó rezgés csillapítás, így biztosítva a kisebb gumikopást és a megfelelő úttartást. Ez nem ad csattanó hangot, mert ha valami történik is eggyel, a többi dolgozik helyette, de ha a Murphy törvénye alapján valamennyi tönkre menne, akkor sem tud eltűnni a helyéről, így még ha gyatrán is, de feladatát ellátja .
Szia!
A korábban általam hardinak nevezett dolog, valójában lánckerék menesztő, ami tudomásom szerint a lánckerék és a kerék közötti kapcsolatot hivatott rugalmassá tenni.
Szia!
Amikor 1 be rakom, akkor biztosan a váltóból jöhet a hang, azonban a többinél nem vagyok benne boztos. Egyéként nincs neki menet közben semmmi mellék zöreje, sőt az a tipikus kuplung hang sem jött még elő. A youtubon sok divi motorhangját meghallgattam, az enyém is hasonló kissé érces motorhangot ad. Tapasztalatom alapján amikor huzatást követően a gáz visszavételllel szinte egy időben váltok felfelé akkor símán hang mentesen vált, azonban ha a gáz vissza engedés követően a fordulat visszaesése után váltok akkor hallani egy hangot, és úgy érzem mintha rántana egyet a láncon. Mivel a kuplungja jól kiemel és nem is csúszik, ezért gondoltam a hardira, amit a szakzsargon lánckerék menesztőnek nevez. Visszafelé váltásoknál annyira nem jellemző a hang, illetve teljes lelassítás esetén az egész lassú tempónál történő visszakapcsolások zajtalanok, de nagyobb sebességnél már némi lánc rántásnak vélt hangot lehet hallani. Szerinted a láncmenesztő elhasználódása okozhatja a leírtakat?
Üdvözlök mindenkit! Egy hozzáértő segítségét kérném egy kérdésben. 97-es évjáratú XJ 600-as-nál azt tapasztalom, hogy sebességváltásoknál amikor a kuplungot kiengedem, kattanó hangot hallok. Ezt esetenként akkor is hallom amikor a gázt vissza engedem mejd újból húzom.
Ijenkor mintha rántana egyet. Arra gondoltam, hogy nem lehet -e esetleg a hátsó lánckeráknél olyan hardi féleség mint a simsonoknál MZ-k nél, és nem -e annak elhasználódásának tudható be ez a jelenség? Akinek volt már hasonló tapasztalata kérem ossza meg velem.
További szép napot.
sziasztok,
1-2 hét állás után mentem tegnap egy kört a motorral. nem is volt semmi gond, de amikor visszagurultam a garázshoz erős csattogó varrógép hangja volt a motornak.. nem nagyon volt lehetőségem ott hirtelen átnézni mi lehet a gond, csináltam róla egy rövid videót aztán eljöttem.. nemtom mennyire hallható ki belőle, de szerintetek mi lehet ? nagyon elment a szelephézag pl és az csattog?
itt a link a vidihez: https://drive.google.com/folde...
Az olajcsere szükséges, de a gyenge rugót nem pótolja, legfeljebb a csillapítás javul. Mellesleg megnéztem az ajánlott honlapot, ahol 0,46litert ír!!!! EZZEL CSAK FEJRE ÁLLNI LEHET !!! A gyári mennyiség 379 ccm / 111 mm. A tökéletes megoldás egy erősebbre méretezett (nem hosszabb) rugó.
ezenkívül ha valakinek van tippje hogy pontosan milyen izzó mehet a naked műszerfalba azt nagyon megköszönném, mert azt is cserélnem kell :)
1998-as német származású Yamaha XJ600N,
Lecseréltettem a gumikat, és a szerelő volt olyan jó, és elmondta, hogy a fékbetéteim csere érettek. Az a baj viszont, hogy a típushoz való fékbetét nem passzol előre. A hátsót csak remélni tudom, hogy jó lesz, még nem sikerült kiszedni. Tapasztaltabbakat kérdezem, melyik típushoz való ez, mert a Unix-nál cseréltetném amit vettem...
Előre is köszönöm a válaszokat. 95-ös évjárat papíron...
Nem mellesleg igyekszem megismerni a típust, mert nekem ez az állatorvosi ló. Ha sikeresen kikezelem egy bajából, számos tapasztalattal leszek gazdagabb, amit más példányoknál is kamatoztatni lehet. Szívócső diagnosztikában már eddig is nagyon sokat segített.
Tovább gondolva a rendszert, és ami miatt a starter láncot tartom a bűnösnek,, az a következő:
A láncot egy rugóval előfeszített, olajnyomás által működtetett alkatrész feszíti. Ha tehát az alapjárat nem egyenletes - és csak alapjáraton vagy annak környékén lehet hallani a zajt -, két dolog is megvalósul. Egyfelől az olajnyomás ingadozó lesz - itt még nem épül fel a maximum, tehát érzékenyebb rá a feszítő -, másfelől közvetlenül rendesen megrángatja az erőátviteli rendszert is. Az is logikus, hogy a behúzott kuplungnál elég nagy forgatandó tömeget kapcsolunk le, ami egyébként a "tehetetlensége" révén intenzívebbé teszi az egyenetlen forgást, ezáltal jobban megtépázza a láncot, amit amúgy is csak ímmel-ámmal feszít ebben a fordulatszám tartományban az olaj.
Teóriám megerősítése vagy elvetése érdekében szétdöntöm a blokkot - amúgy is ez a sors vár rá, mert jó pár fő alkatrész cserés lesz - és ezzel együtt megvizslatom a feszítő és lánc állapotát. A rugót már megrendeltem bele.
Még csak annyit, hogy a motoron szép egyenletes az alapjárat, a kuplung behúzásánánál-kiengedésénél sem változik a hangja.
Az érces hang engem is zavart, sok-sok videót megnéztem, cikket elolvastam, csináltam is olyan "feljavításokat", amik a kuplunggal kapcsolatosak. A zaj kicsit mérséklődött, de nem szűnt meg. Amire egyébként gyanakszom, annak kuplunghoz nem sok köze van, inkább a starter láncnak, a feszítője mechanizmusának és az ezzel szorosan összefüggésben lévő egyenetlen alapjáratnak. Szét fogom dönteni a blokkot, utána talán már okosabb leszek ezen zajügyileg.
A "lánckerék menesztő", vagyis a rezgéscsillapító gumibetétek elsőrendű feladata a főtengely ingadozásból adódó rezgés csillapítás, így biztosítva a kisebb gumikopást és a megfelelő úttartást. Ez nem ad csattanó hangot, mert ha valami történik is eggyel, a többi dolgozik helyette, de ha a Murphy törvénye alapján valamennyi tönkre menne, akkor sem tud eltűnni a helyéről, így még ha gyatrán is, de feladatát ellátja .
A korábban általam hardinak nevezett dolog, valójában lánckerék menesztő, ami tudomásom szerint a lánckerék és a kerék közötti kapcsolatot hivatott rugalmassá tenni.
Amikor 1 be rakom, akkor biztosan a váltóból jöhet a hang, azonban a többinél nem vagyok benne boztos. Egyéként nincs neki menet közben semmmi mellék zöreje, sőt az a tipikus kuplung hang sem jött még elő. A youtubon sok divi motorhangját meghallgattam, az enyém is hasonló kissé érces motorhangot ad. Tapasztalatom alapján amikor huzatást követően a gáz visszavételllel szinte egy időben váltok felfelé akkor símán hang mentesen vált, azonban ha a gáz vissza engedés követően a fordulat visszaesése után váltok akkor hallani egy hangot, és úgy érzem mintha rántana egyet a láncon. Mivel a kuplungja jól kiemel és nem is csúszik, ezért gondoltam a hardira, amit a szakzsargon lánckerék menesztőnek nevez. Visszafelé váltásoknál annyira nem jellemző a hang, illetve teljes lelassítás esetén az egész lassú tempónál történő visszakapcsolások zajtalanok, de nagyobb sebességnél már némi lánc rántásnak vélt hangot lehet hallani. Szerinted a láncmenesztő elhasználódása okozhatja a leírtakat?
Ijenkor mintha rántana egyet. Arra gondoltam, hogy nem lehet -e esetleg a hátsó lánckeráknél olyan hardi féleség mint a simsonoknál MZ-k nél, és nem -e annak elhasználódásának tudható be ez a jelenség? Akinek volt már hasonló tapasztalata kérem ossza meg velem.
További szép napot.
1-2 hét állás után mentem tegnap egy kört a motorral. nem is volt semmi gond, de amikor visszagurultam a garázshoz erős csattogó varrógép hangja volt a motornak.. nem nagyon volt lehetőségem ott hirtelen átnézni mi lehet a gond, csináltam róla egy rövid videót aztán eljöttem.. nemtom mennyire hallható ki belőle, de szerintetek mi lehet ? nagyon elment a szelephézag pl és az csattog?
itt a link a vidihez: https://drive.google.com/folde...