Csak üresben hallod a zörgést, menetközben nem. Én a lámpáknál mindig behúzott kuplung karral vártam a zöldet, hogy csend legyen. Amúgy üresben 2000-es fordulat felett elhalkul a kuplung zaj.
Sziasztok , ma elmentem megnézni a köv xj 600 -t . A motor gyönyörű volt, se egy rozsdás csavar se egy piciny olaj- benzinfolt, a kaszni is
makulátlan állapotban ,tehát egy nagyon megkímélt gép volt előttem .
Sajnos a dobozról kiderült nem fér bele két sisak, a hátsó gumi cserés
(az eladó ezt egyébként előre mondta tehát korrekt volt ) , gondok voltak a hátsó fékkel fékhatás nem nagyon érezhető . Előtte már mentem párral a kuplung és a gáz összhanggal nem volt gond mindegyikkel szépen lehetett indulni függetlenül attól ,hogy az első alacsony fordulaton nemigen ment . No hát ezzel nem ,pici gázadás már 3-4 ezer környékén pörgött, alapon meg ha nem húzom sztem befulladt volt (bár nem voltam balfék így nem fullasztottam le ),de elég nehézkes volt a dolog . A motor jól ment, alapjában szépen ott volt az úton ,fordultam vele egy 1 km kört és visszamentem, ekkor ért a meglepetés ez a blokk még annál is jobban zörgött kopácsolt mint amit szombaton próbáltam ! Én elhiszem ,hogy ez a típus ilyen (bár egy volt ami nem szólt ) ,de én ezt nem hallgatom ha nem muszáj , azt hiszem nem tudnék együtt élni evvel , így elkezdtem más irányba nézelődni . A közelben volt egy szintén olaj levegő hűtéses gép, ennek a divi-hez képest szolid duruzsoló hangja volt . Bár ,hogy az örömöm ne legyen teljes( a gép egy éve áll) ugyan ment ,de teljesítmény nem volt, a karburátorok totál
koszosak voltak és mivel reggel telefonáltam az emberkének addig jutott ,hogy feltöltötte az aksit és elindította a karbikat majd a héten kipucolja és az igazi próba akkor lesz . A szerencse az ,hogy a lakóhelyemtől fél óra ,ha szól akár meló után robogóval is el tudok menni próbálni . Nem hittem ,hogy ennyire bonyolult lesz ,és mégis
Nem tudom menyire kopott, mert még a megfelelő méréseket nem csináltam meg pl. nyomásveszteség mérést, de ami késik nem múlik. A suliban most ezt tanuljuk, így aztán kíváncsi lettem, hogy a Divit adott estben fel lehet-e újítani jó alkatréssszel, és nem arany árban lévő gyárival , amiből amúgy is csak két túlméret létezik. Egyenlőre sajnos nem találtam ilyen gyártót, de lehet, hogy csak elnéztem valamit. Sok szem,többet lát.
Tudja valaki, hogy a gyárin kívül gyárt-e még valaki túlméretes dugattyút a hozzá való cullanggal, és lehetőleg nem feles, hanem kisebb méretlépcsővel?
Szia ! Meg nem tettem fel hirdetesbe , de erosen foglalkoztat , hogy aruba bocsajtom a 98-as XJ-met. Az adatlapomon talalsz e-mail elerhetoseget es fenykepeket . vitarij tel.: 70 6142584
Oksi köszi lehet élni fogok vele , ha aktuális itt megbeszéljük .
Kedden ha minden igaz(szabit kell kérnem ) megyek nézni még egyet,
egyszer majd csak sikerül
Vegyél nagyon olcsón - én az enyémet bicikli árban vásároltam - és újítsd fel. Így tudod, hogy jó lesz, és amennyit költesz rá, azzal csak a piaci árat éred el - vagy felette valamennyivel. Viszont ezzel nem egyszerre adod ki a nagyobb összeget, ígaz, folyamatosan kell rá költeni. De lehet, hogy egy drágábban vettre is áldozni kell ennyit.....ez lutri.
Egy ennyi idős motornál nem nehéz belenyúlni. Megpróbálom összefoglalni az enyém történetét.
Az én motorom egy Ausztriából behozott példány, állítólag egy idős bácsié volt aki sajnos elhunyt. A motor az elmúlt 7 évben keveset futott. Amikor megvettem nagy volt az öröm,hogy megkímélt motor stb., de szépen sorjában jöttek a gondok. Elég kedvező áron jutottam hozzá, de ez a csúnya festés és egy idomsérülés miatt volt. Amit már megvételkor tudtam, hogy cserélni, szervizelni kell azok a következők voltak: hátsó gumi kuka, teleszkópok szimmeringje, összes olaj cseréje, szűrők, gyertyák, hisz sokat állt a motor. Amikor ezek megvoltak elvittem Kéthelyre a Yamaha szervizbe egy alapos átnézésre és szinkronra. Nagyon dicsérték a motort (már műszakilag, a színe nekik sem tetszett), bár a 25000 km óraállásra ők is azt mondták, hogy valószínűleg nem valós, de ne is foglalkozzak vele, mert nagyon szépen jár a motor, rendszeresen karbantartották stb. A kuplung persze ezen is szól, de én olyan divit még nem láttam amelyiken nem.
Ezután kezdődött a szívás.
Elkezdtem használni a motort és ilyen 7 literes fogyasztások jöttek ki, gondoltam ez egy kicsit sok amikor 5 körül kéne lennie (nem szoktam tépni neki). Kiderült, hogy átereszt a benzincsap, ezt korábban úgy szétbarmolta valaki, hogy a javítókészlet nem elég, csere utángyártottra, ez 3 hónapig bírta,ezután beiktattam egy manuális zárat is a rendszerbe, ugyanis amikor kiderült, hogy átereszt a gyári csap akkor kiderült, hogy a tűszelepek is szarok és szépen feltelt a 3-as hengerem benzinnel, olaj+olajszűrő csere ismét. Az új tűszelepekkel együtt cseréltem az összes tömítést a karburátorokban, megint szinkron, továbbra is 7 liter fogyi. Vettem egy bontott karburátorsort, kicseréltem az összes fúvókát, súbert, gyakorlatilag mindent, megint szinkron. Azóta a fogyasztás rendben lett.
Közben a hátsó gumi cserekor kiderült, hogy a fék nem okés, mert ferdén van kopva a betét, persze be van állva a hátsó fék és csak az egyik dugattyú mozgott, fékbetét csere + féknyereg tisztítás, azóta rendben. Elővigyázatosságból cseréltem az első fékbetétet is, szerencsére ott nem volt semmi probléma.
Gyertyacserekor végigmértem az elektromos rendszert, szerencsére csak a gyertyapipák voltak rosszak, csere azt is.
Eddig 3000km-t mentem a motorral, és elgondolkoztam már rajta, hogy ez nem is "A motor" nekem és nem a sok szívás és sok munka miatt, hanem apróságok, pl. a kuplung zörgés jobban zavar mint gondoltam, a 4500 környéki minimális rezgés, ezek a kis dolgok amik ennek a motornak úgymond sajátosságai. Viszont most adjam el amikor van egy olyan motorom amin minden ki van már cserélve ami szóba jöhet? Megfordult a fejemben, de a festése miatt kétlem, hogy értelmes áron elviszik (ha összeszámoljuk a vételárat + amit ráköltöttem, közeledünk a 500000-hez, ez pedig irreális ár lenne érte).
És ezeket nem azért írom, hogy elvegyem a kedved tőle, ez egy nagyon is szerethető motor, ami egy agyonüthetetlen, bombabiztos technikával van szerelve, nem hiába volt rendőrmotor.
Szerintem érdemesebb egy napi használatban levőt venni, akkor a tulaj talán odafigyelt a motorra és kevesebb a hibalehetőség.
Ha Keszthely felé jársz, szólj és szívesen megmutatom a vasat, még akár üzletet is köthetünk :P
No igen ,tisztában vagyok azzal ,hogy minden használt jármű lutri .
Azért megpróbál az ember mindent kiszűrni amit csak lehet, van mikor sikerül és van mikor nem . Ilyenkor nem árt egy jó nagy szerencse
Illúziód ne legyenek. Minden használt motorra (ha nem az adott típus legdrágább példányaiból válogat az ember) rá kell költeni vétel után rövid időn belül minimum 100 ezer forintot, és ha csak ennyit, akkor nagy lehet az öröm, mert ez azt jelenti, hogy nem sikerült belenyúlni valami szarba.
Köszi a választ legalább a következőkben már tudom mit kell tennem .Nagyon úgy néz ki ,hogy ettől függetlenül arról a gépről lemondok mert ha számolni kezd az ember akkor bizony rájön ,hogy egy Magyar műszakival forgalmival rendelkezővel jobban jár ! Mire megkapná azt a felszereltséget ami nekem kell, doboz, jó gumik stb .............. épp 430 körül állna meg mivel a gumik cserések doboz tartó nincs ,lejárt a kinti műszaki , kinézne ez miatt
egy szerviz is ,és egy 1993 motorról beszélünk . 400 ezer környékén már van mindennel felszerelt itthoni 1997-s, 500 környékén 2002 már dupla első tárcsás változat .Az elején a dolog egyszerűnek tűnt (van pénzed és veszel egy motort ) ,de nem az
mert rosszat az ember nem akar venni , és a választék tőlem szinte minden esetben 150 km túl van
Lehet az elsőnél csak a súbert kell helyre rakni, egy szinkronnál belövik jól.
Az enyém is gyengusz volt alacsony fordulaton, az előző tulaj megemelte a szintet a két középső karbiban. Három eredménye volt: Alacsony fordulaton nem volt ereje, sokat evett ha húztam ha nem, kormolt nagyobb kakaónál.
Ha csak annyi baja volt, hogy nem húzott menj vissza, csavard meg rendesen meleg motornál üresben. Ha lassan ejt, és 8ezernél kormol akkor rossz a szinkron és a keverék túl dús.
Kérdezném tőletek nincs-e itt a fórumon Kaposvár közeli fórumtárs ?
Mert ha lenne elmennék hozzá meghallgatnám a motort így talán fogalmam lenne mi fér bele ennél a típusnál ,a még nem túl nagy baj ha zörög fogalmába
Ma elmentem megnézni még egyet ,sajnos csak egy tapasztalattal lettem gazdagabb, miszerint többet meg kell nézni és ha jót akarsz venni mélyebben kell a pénztárcába nyúlni ! Amit először néztem nem csörgött nem kopogott a kuplung motor váltó jó állapotban volt ,viszont alacsony fordulaton nem ment . Amit ma próbáltam már alulról is rendesen húzott és úgy ment ahogy kell ,de azok a hangok amik alapjáraton jöttek abból a motorból nem sok jóval kecsegtettek . Kicsit csörgött a kuplung ami ugye nem végzetes hiba ,de a motor konkrétan kopogott. Így nem mertem megvenni mert semmi garancia nincs arra ,hogy bírja akár 10 évig avagy szétesik 2 hét alatt ! Nézegetek tovább mást úgysem tehetek .
Sziasztok! Elszallt az xj400-asom oninditoja, tud esetleg vki egy bontot Pesten, vagy a kornyeken? Illetve mennyire gyakori az, hogy 1 kipufogoval rendelkeznek 400-as xj-k? 110 a vegsebessege az enyemnek, ez nyilvan nem normalis, de arra gondoltam, hogy eleg kokany megoldas ez az 1 kipufogos rendszer, es h lehet e ez az oka a butitott kiadasnak? Hozzatennem, h technikai analfabeta vagyok. :)
makulátlan állapotban ,tehát egy nagyon megkímélt gép volt előttem .
Sajnos a dobozról kiderült nem fér bele két sisak, a hátsó gumi cserés
(az eladó ezt egyébként előre mondta tehát korrekt volt ) , gondok voltak a hátsó fékkel fékhatás nem nagyon érezhető . Előtte már mentem párral a kuplung és a gáz összhanggal nem volt gond mindegyikkel szépen lehetett indulni függetlenül attól ,hogy az első alacsony fordulaton nemigen ment . No hát ezzel nem ,pici gázadás már 3-4 ezer környékén pörgött, alapon meg ha nem húzom sztem befulladt volt (bár nem voltam balfék így nem fullasztottam le ),de elég nehézkes volt a dolog . A motor jól ment, alapjában szépen ott volt az úton ,fordultam vele egy 1 km kört és visszamentem, ekkor ért a meglepetés ez a blokk még annál is jobban zörgött kopácsolt mint amit szombaton próbáltam ! Én elhiszem ,hogy ez a típus ilyen (bár egy volt ami nem szólt ) ,de én ezt nem hallgatom ha nem muszáj , azt hiszem nem tudnék együtt élni evvel , így elkezdtem más irányba nézelődni . A közelben volt egy szintén olaj levegő hűtéses gép, ennek a divi-hez képest szolid duruzsoló hangja volt . Bár ,hogy az örömöm ne legyen teljes( a gép egy éve áll) ugyan ment ,de teljesítmény nem volt, a karburátorok totál
koszosak voltak és mivel reggel telefonáltam az emberkének addig jutott ,hogy feltöltötte az aksit és elindította a karbikat majd a héten kipucolja és az igazi próba akkor lesz . A szerencse az ,hogy a lakóhelyemtől fél óra ,ha szól akár meló után robogóval is el tudok menni próbálni . Nem hittem ,hogy ennyire bonyolult lesz ,és mégis
Kedden ha minden igaz(szabit kell kérnem ) megyek nézni még egyet,
egyszer majd csak sikerül
Ha gondolod Nagyatádon valamelyik hétvégén meghallgathatod az XJ-m ;)
Az én motorom egy Ausztriából behozott példány, állítólag egy idős bácsié volt aki sajnos elhunyt. A motor az elmúlt 7 évben keveset futott. Amikor megvettem nagy volt az öröm,hogy megkímélt motor stb., de szépen sorjában jöttek a gondok. Elég kedvező áron jutottam hozzá, de ez a csúnya festés és egy idomsérülés miatt volt. Amit már megvételkor tudtam, hogy cserélni, szervizelni kell azok a következők voltak: hátsó gumi kuka, teleszkópok szimmeringje, összes olaj cseréje, szűrők, gyertyák, hisz sokat állt a motor. Amikor ezek megvoltak elvittem Kéthelyre a Yamaha szervizbe egy alapos átnézésre és szinkronra. Nagyon dicsérték a motort (már műszakilag, a színe nekik sem tetszett), bár a 25000 km óraállásra ők is azt mondták, hogy valószínűleg nem valós, de ne is foglalkozzak vele, mert nagyon szépen jár a motor, rendszeresen karbantartották stb. A kuplung persze ezen is szól, de én olyan divit még nem láttam amelyiken nem.
Ezután kezdődött a szívás.
Elkezdtem használni a motort és ilyen 7 literes fogyasztások jöttek ki, gondoltam ez egy kicsit sok amikor 5 körül kéne lennie (nem szoktam tépni neki). Kiderült, hogy átereszt a benzincsap, ezt korábban úgy szétbarmolta valaki, hogy a javítókészlet nem elég, csere utángyártottra, ez 3 hónapig bírta,ezután beiktattam egy manuális zárat is a rendszerbe, ugyanis amikor kiderült, hogy átereszt a gyári csap akkor kiderült, hogy a tűszelepek is szarok és szépen feltelt a 3-as hengerem benzinnel, olaj+olajszűrő csere ismét. Az új tűszelepekkel együtt cseréltem az összes tömítést a karburátorokban, megint szinkron, továbbra is 7 liter fogyi. Vettem egy bontott karburátorsort, kicseréltem az összes fúvókát, súbert, gyakorlatilag mindent, megint szinkron. Azóta a fogyasztás rendben lett.
Közben a hátsó gumi cserekor kiderült, hogy a fék nem okés, mert ferdén van kopva a betét, persze be van állva a hátsó fék és csak az egyik dugattyú mozgott, fékbetét csere + féknyereg tisztítás, azóta rendben. Elővigyázatosságból cseréltem az első fékbetétet is, szerencsére ott nem volt semmi probléma.
Gyertyacserekor végigmértem az elektromos rendszert, szerencsére csak a gyertyapipák voltak rosszak, csere azt is.
Eddig 3000km-t mentem a motorral, és elgondolkoztam már rajta, hogy ez nem is "A motor" nekem és nem a sok szívás és sok munka miatt, hanem apróságok, pl. a kuplung zörgés jobban zavar mint gondoltam, a 4500 környéki minimális rezgés, ezek a kis dolgok amik ennek a motornak úgymond sajátosságai. Viszont most adjam el amikor van egy olyan motorom amin minden ki van már cserélve ami szóba jöhet? Megfordult a fejemben, de a festése miatt kétlem, hogy értelmes áron elviszik (ha összeszámoljuk a vételárat + amit ráköltöttem, közeledünk a 500000-hez, ez pedig irreális ár lenne érte).
És ezeket nem azért írom, hogy elvegyem a kedved tőle, ez egy nagyon is szerethető motor, ami egy agyonüthetetlen, bombabiztos technikával van szerelve, nem hiába volt rendőrmotor.
Szerintem érdemesebb egy napi használatban levőt venni, akkor a tulaj talán odafigyelt a motorra és kevesebb a hibalehetőség.
Ha Keszthely felé jársz, szólj és szívesen megmutatom a vasat, még akár üzletet is köthetünk :P
Azért megpróbál az ember mindent kiszűrni amit csak lehet, van mikor sikerül és van mikor nem . Ilyenkor nem árt egy jó nagy szerencse
egy szerviz is ,és egy 1993 motorról beszélünk . 400 ezer környékén már van mindennel felszerelt itthoni 1997-s, 500 környékén 2002 már dupla első tárcsás változat .Az elején a dolog egyszerűnek tűnt (van pénzed és veszel egy motort ) ,de nem az
mert rosszat az ember nem akar venni , és a választék tőlem szinte minden esetben 150 km túl van
Az enyém is gyengusz volt alacsony fordulaton, az előző tulaj megemelte a szintet a két középső karbiban. Három eredménye volt: Alacsony fordulaton nem volt ereje, sokat evett ha húztam ha nem, kormolt nagyobb kakaónál.
Ha csak annyi baja volt, hogy nem húzott menj vissza, csavard meg rendesen meleg motornál üresben. Ha lassan ejt, és 8ezernél kormol akkor rossz a szinkron és a keverék túl dús.
Ha jó az ár, viszem.
Mert ha lenne elmennék hozzá meghallgatnám a motort így talán fogalmam lenne mi fér bele ennél a típusnál ,a még nem túl nagy baj ha zörög fogalmába
Sajnos nekem jobb oldali hangtompító kellett volna, ha nem sérült - írtad, hogy az -, na meg bukócső, amiről meg azt írtad, hogy elkelt.