A kuplung nélküli váltásnak nincs semmilyen káros következménye: Itt a miért
A GS-en eltöltött 65 ezer kilométerből legalább 50-et jellemzően kuplung nélküli felváltásokkal tettem meg (mindennemű probléma nélkül), és a Divin se nagyon használom, igaz ezzel még olyan sokat nem mentem.
6-8ezer között használom a motort ha fürgén utazok, ez inkább olyan 150-170 közötti utazótempót jelenthet, mert általában valahol ezen intervallum közepén szoktam kavirnyászni. Biztos ezért is eszik nekem 6,5 liter körül vegyesben
Szia np!
Én is tapasztaltam már az általad leírtakat (bár nálam csak felfelé váltáskor jelentkezett), de egyrészt nagyon ritkán váltok 7000 fölött (talán csak hirtelen előzéseknél), másrészt ez a motor egy-egy gyorsulást leszámítva nem is tartós 8000+ fordulatra való (vagy csak én megyek túl ritkán 180 felett ) hiába ott a teljesítménycsúcsa, ezért ez a fajta váltás gond nem igazán érint szerencsére.
Az olaj viszkozitása is befolyásolhatja valamennyire, de ez mindenkinek saját meggyőződése, nekem valamiért a 10W50 vált be, a kuplungkarnak viszont állíts holtjátékot, ne feszüljön állandóan a bowden.
A Dipshit által leírt kuplung nélküli felváltást próbáltam már, tényleg gyors és fülre zajmentes, de hosszú távon sem a fogaskerekek, sem a kapcsolóvillák sarkai nem fogják tolerálni, ahogy conquistador is írta itt már nem pár 10Nm-ről van csak szó...
Azért azt ne feledjük, hogy a gs-ben "uralkodó" 30-35 Nm nem ugyan az mint egy 900-as 80 Nm-e, ha húzod a gázt ha nem és erre még ott van a suzuki bicikli súlya a yamahához képest! Tehát ne hasonlítsuk össze a két vasat ilyen téren sem.
Lánc spay-t szereték venni, és van amelyik dobozon rajta van, hogy X gyűrűshöz, a máikon hogy O gyűrűs, a Repsol-on meg semmi nincs.
Számít ez bármit is, figyelembe kell venni vásárláskor, hogy nekem milyen a láncom? DID 520 VX van fent, gondolom akkor X gyűrűs.
Itt helyben van Castrol 2600-ért, meg repsol is 2200-ért, illetve no name 1600-ért. Van valami különbség közöttük, vagy egy kutya lehet mind?
Illetve csakis X gyűrűshöz valót nézzek e, mert akkor a kérdés is eldőlt.
A haynes manual (2001-es kiadás) 20w40-es olajat ír elő a 900-as Divibe, én 20w50-essel használom.
Az említett "hiba" nálam is előjött párszor, de kizárólag akkor ha nagy volt a fordulatszám és kuplunggal akartam váltani. Mostanában én már csak induláskor meg egyesből kettesbe váltáskor használok kuplungot felfelé, főleg ha sietni akarok.. azóta nincs is vele ilyen problémám.
A lefelé váltásnál meg valóban nem szereti a motor ha folyamatosan lassulva, visszaváltogatva 8 ezer körül akarom tartani a fordulatot, de ez is csak megszokás és odafigyelés kérdése, mert egy kis gázfröccsel visszaváltva, jól ütemezve a visszaváltás idejét is elkerülhető ez a probléma. Mondjuk az is tény hogy a GS zokszó nélkül vette ilyen estben, trükközés nélkül is a fokozatokat (ott viszont 5-6 között lehetett luftott váltani ha nem volt elég határozott a váltás).
Szóval felfelé kuplung nélkül, lefelé meg nem nagyon kell forszírozni a magas fordulatra visszaváltós történetet... legalábbis nekem ez vált be.
Akinek 900-as Divije van nem tapasztal olyat, hogy erőteljesebb gyorsításokkor, magasabb fordulaton nehezen veszi be a sebességeket? Visszaváltáskor is tapasztalható, úgy tűnik minél magasabb a fordulat, annál nehezebben veszi.
Egyszerű példa: 25km/h vagy afeletti guruláskor üresből kettesbe, ilyenkor meg lehet számolni a fogakat :(
Mindez már a Biti által ajánlott friss olajjal (Repsol 15W-50, előtte Motorex 10W-40 volt benne, azzal is tapasztaltam), kuplungkar holtjáték eltüntetve. Ezek után valamivel jobb lett, de sajnos nem lett tökéletes.
Itt megtalálod! http://www.wemoto.com/bikes/ya...
Ha rámész a sárga I betűre kiírja a méreteket, amit utána beírsz keresőbe, vagy felcsapsz egy sima csapágy katalógust és meg is van a számuk. Minden csapágy egysoros mélyhornyú golyós, azaz 6xxx, 6x/xx lesz a száma. Elsősorban KOYO/SKF/FAG márkákat vegyél! Úgy emlékszem, hogy a hátsó lánckerék csapágy egyedül ami drága, talán 63/22-es, a többi nagyon általános méret, 1-2000 Ft darabjuk
Hali !
Tegnap a melóhelyem által szervezett kiránduláson, több mint elég komló és árpamaláta levet vettem magamhoz !
Nem vagyok biztos az egyensúlyérzékemben
Motoron meg anélkül......?
Az is lehet hogy a végén veszek egy újat, csak kicsit húzós az ára (27ezerért volt tavaly amikor megérdeklődtem), bontottért meg már nem nagyon szeretnék túl sokat adni (a rossz tapasztalat miatt)
Mondjuk egészen megszoktam az utóbbi egy év alatt hogy csak saccolom a sebességem, így egyre kevésbé zavar. Városban 2500-3000 fordulat között járkálok(5.-ben) ha szabálytisztelő akarok lenni, az még azt hiszem 50-nél vállalható. Országúton meg 6-8ezres fordulat között... de ott a kilométeróra megléte se fogna vissza
Ha elviszik a gépet és megmarad mert lealkudják, akkor a tiéd ingyen, addig külön nem adom el. Egyébként az egy 600-as divi kihajtása (Petyától azzal vettem) de idegesített, hogy csal kb. 5-10%-ot, ezért én is bontóban vettem a 900-hoz valót, ami most fenn van, kb 6000 volt Baján.
Szia Géza!
Ahogy az előző hozzászólásban és a hirdetésben is írtam csak a külföldi túrákat hanyagoljuk, belföldön fogok motorozni (de ez csak évi pár ezer km-t jelent, azt is rövid távokon melóba stb. ilyen 20km-ekért meg az XJ-t eddig is sajnáltam beindítani), ezért gondoltam, hogy kéne valami kisebb, a naked sv meg tetszik, úgyhogy gondoltam kipróbálom, röviden ennyi.
A montenegrói túrán résztvevőknek már említettem, hogy mostanában több külföldi túrára anyagi okok miatt (másra spórolunk...) nem megyünk, azt meg nem akarom, hogy évi 1-2000km-ért csak álljon a garázsban a gép, ezért ha találok neki egy jó gazdát, aki tenné bele a km-eket, akkor eladom és veszek egy kisebbet.
Ez persze relatív, de nem érzem, hogy sokat kérnék érte, úgyhogy ha valakit érdekel keressen nyugodtan! Ha innen kéne valakinek vagy egy ismerősnek, akkor akár benne hagyom a komplett sisakbeszélőt is (házi barkács, de évek óta jól működik ) illetve fórumosnak a hátsó doboz is benne van az árban...
Végül a link: XJ 900 S Diversion eladó
A GS-en eltöltött 65 ezer kilométerből legalább 50-et jellemzően kuplung nélküli felváltásokkal tettem meg (mindennemű probléma nélkül), és a Divin se nagyon használom, igaz ezzel még olyan sokat nem mentem.
6-8ezer között használom a motort ha fürgén utazok, ez inkább olyan 150-170 közötti utazótempót jelenthet, mert általában valahol ezen intervallum közepén szoktam kavirnyászni. Biztos ezért is eszik nekem 6,5 liter körül vegyesben
Még mindig megvan egy komplett karbisor, 1 jó membránnal ha érdekel valakit.
Üdv.
Én is tapasztaltam már az általad leírtakat (bár nálam csak felfelé váltáskor jelentkezett), de egyrészt nagyon ritkán váltok 7000 fölött (talán csak hirtelen előzéseknél), másrészt ez a motor egy-egy gyorsulást leszámítva nem is tartós 8000+ fordulatra való (vagy csak én megyek túl ritkán 180 felett ) hiába ott a teljesítménycsúcsa, ezért ez a fajta váltás gond nem igazán érint szerencsére.
Az olaj viszkozitása is befolyásolhatja valamennyire, de ez mindenkinek saját meggyőződése, nekem valamiért a 10W50 vált be, a kuplungkarnak viszont állíts holtjátékot, ne feszüljön állandóan a bowden.
A Dipshit által leírt kuplung nélküli felváltást próbáltam már, tényleg gyors és fülre zajmentes, de hosszú távon sem a fogaskerekek, sem a kapcsolóvillák sarkai nem fogják tolerálni, ahogy conquistador is írta itt már nem pár 10Nm-ről van csak szó...
Lánc spay-t szereték venni, és van amelyik dobozon rajta van, hogy X gyűrűshöz, a máikon hogy O gyűrűs, a Repsol-on meg semmi nincs.
Számít ez bármit is, figyelembe kell venni vásárláskor, hogy nekem milyen a láncom? DID 520 VX van fent, gondolom akkor X gyűrűs.
Itt helyben van Castrol 2600-ért, meg repsol is 2200-ért, illetve no name 1600-ért. Van valami különbség közöttük, vagy egy kutya lehet mind?
Illetve csakis X gyűrűshöz valót nézzek e, mert akkor a kérdés is eldőlt.
Köszönöm!
Sajnos el kell adnom a motoromat.
XJ900-as gyönyörűség.
Kérlek szóljatok, ha tudtok valakit, aki szívesen vezetné.
Köszönöm szépen.
Széles utat.
Zsolti
Az említett "hiba" nálam is előjött párszor, de kizárólag akkor ha nagy volt a fordulatszám és kuplunggal akartam váltani. Mostanában én már csak induláskor meg egyesből kettesbe váltáskor használok kuplungot felfelé, főleg ha sietni akarok.. azóta nincs is vele ilyen problémám.
A lefelé váltásnál meg valóban nem szereti a motor ha folyamatosan lassulva, visszaváltogatva 8 ezer körül akarom tartani a fordulatot, de ez is csak megszokás és odafigyelés kérdése, mert egy kis gázfröccsel visszaváltva, jól ütemezve a visszaváltás idejét is elkerülhető ez a probléma. Mondjuk az is tény hogy a GS zokszó nélkül vette ilyen estben, trükközés nélkül is a fokozatokat (ott viszont 5-6 között lehetett luftott váltani ha nem volt elég határozott a váltás).
Szóval felfelé kuplung nélkül, lefelé meg nem nagyon kell forszírozni a magas fordulatra visszaváltós történetet... legalábbis nekem ez vált be.
Akinek 900-as Divije van nem tapasztal olyat, hogy erőteljesebb gyorsításokkor, magasabb fordulaton nehezen veszi be a sebességeket? Visszaváltáskor is tapasztalható, úgy tűnik minél magasabb a fordulat, annál nehezebben veszi.
Egyszerű példa: 25km/h vagy afeletti guruláskor üresből kettesbe, ilyenkor meg lehet számolni a fogakat :(
Mindez már a Biti által ajánlott friss olajjal (Repsol 15W-50, előtte Motorex 10W-40 volt benne, azzal is tapasztaltam), kuplungkar holtjáték eltüntetve. Ezek után valamivel jobb lett, de sajnos nem lett tökéletes.
Előre is köszi
Üdv:
np
Yamaha XJ 900 S Diversion
Itt megtalálod!
http://www.wemoto.com/bikes/ya...
Ha rámész a sárga I betűre kiírja a méreteket, amit utána beírsz keresőbe, vagy felcsapsz egy sima csapágy katalógust és meg is van a számuk. Minden csapágy egysoros mélyhornyú golyós, azaz 6xxx, 6x/xx lesz a száma. Elsősorban KOYO/SKF/FAG márkákat vegyél! Úgy emlékszem, hogy a hátsó lánckerék csapágy egyedül ami drága, talán 63/22-es, a többi nagyon általános méret, 1-2000 Ft darabjuk
Valaki nem tudja véletlenül a 95-ös 4BR széria kerékcsapágyainak a méretét/számát? Sokat segítene vele!
Előre is köszi a választ!
Nagyon finom volt a babgulyás és a többi tárcsán sült étel ! Szerencsésen
hazaértünk ! Még egyszer köszi mindent ! A képeket majd küldöm.
Tegnap a melóhelyem által szervezett kiránduláson, több mint elég komló és árpamaláta levet vettem magamhoz !
Nem vagyok biztos az egyensúlyérzékemben
Motoron meg anélkül......?
Az is lehet hogy a végén veszek egy újat, csak kicsit húzós az ára (27ezerért volt tavaly amikor megérdeklődtem), bontottért meg már nem nagyon szeretnék túl sokat adni (a rossz tapasztalat miatt)
Mondjuk egészen megszoktam az utóbbi egy év alatt hogy csak saccolom a sebességem, így egyre kevésbé zavar. Városban 2500-3000 fordulat között járkálok(5.-ben) ha szabálytisztelő akarok lenni, az még azt hiszem 50-nél vállalható. Országúton meg 6-8ezres fordulat között... de ott a kilométeróra megléte se fogna vissza
Ahogy az előző hozzászólásban és a hirdetésben is írtam csak a külföldi túrákat hanyagoljuk, belföldön fogok motorozni (de ez csak évi pár ezer km-t jelent, azt is rövid távokon melóba stb. ilyen 20km-ekért meg az XJ-t eddig is sajnáltam beindítani), ezért gondoltam, hogy kéne valami kisebb, a naked sv meg tetszik, úgyhogy gondoltam kipróbálom, röviden ennyi.
A montenegrói túrán résztvevőknek már említettem, hogy mostanában több külföldi túrára anyagi okok miatt (másra spórolunk...) nem megyünk, azt meg nem akarom, hogy évi 1-2000km-ért csak álljon a garázsban a gép, ezért ha találok neki egy jó gazdát, aki tenné bele a km-eket, akkor eladom és veszek egy kisebbet.
Ez persze relatív, de nem érzem, hogy sokat kérnék érte, úgyhogy ha valakit érdekel keressen nyugodtan! Ha innen kéne valakinek vagy egy ismerősnek, akkor akár benne hagyom a komplett sisakbeszélőt is (házi barkács, de évek óta jól működik ) illetve fórumosnak a hátsó doboz is benne van az árban...
Végül a link: XJ 900 S Diversion eladó