A Bosnyák utak nagyon jók voltak, a Szerbeknél Fruska-Goránál trafiztak, persze, hogy a külföldiekre utaztak csak...
Albánoknál éppen építették azt az utat, így jó eséllyel sokkal rövidebb szakasz lesz csak murvás, mint tavaly. Itt van pár kép róla:
Akkor te jártál arra.Akkor kérdezem és csinálják az utat vagy csak úgy alapból ilyen rossz? Végig lehet menni rajta? A legfontosabb megéri? Amikor te tavaly voltál Montenegróban akkor bosznián keresztül mentetek? Milyenek a bosnyák utak?
Valóban elég szar az út minősége Podgorica felé még az albán oldalon, 2012 augusztusban jártam arra, murvás, gödrös úton döngettek a kamionok is, hatalmas port kavarva, egy pár képet fel is tettem ide a galériámon kívül is, sima hozzászólásban még az ősszel.
De hátha májusig sokat haladnak az építéssel.
A képeim között van egy-két fotó lovceni útról, meg a kotori öbölről, látnivalóból nem lesz hiány
Kösz az észrevételt, utánajárok mi a helyzet a Skodhra tóval. Azt a kis kitérőt amit ajánlottál, majd ott megfontolom helyben, mert azért idő függvénye minden és nem szeretnék csak rohanni egész nap. Tapasztalatom szerint hegyes vidéken a napi 300-350 km elég, mert különben nem látsz semmit.
Én nem szeretnék csatlakozni. Csak adok egy tippet.
Ha a Shkodra tavat úgyis körbe akarjátok motorozni akkor okvetlen tegyetek egy kis kitérőt erre a szakaszra (nem dob rá olyan sok kilométert). Ez az út vezet a Teth Nemzeti Parkba, az Albán Alpok kapujáig visz. Sok szép helyen jártam már, de ezt a völgyben vezető kis utat nem tudom elfelejteni. Azért csak Bogéig ajánlom az utat, mert amikor 2010-ben itt jártam akkor addig volt leaszfaltozva (aztán azóta lehet hogy tovább is jutott az aszfaltból, de erre nem vennék mérget. Mindenesetre a völgyben új aszfalt van)
Egyébként Skhoder és Podgorica között vezető út 2010-ben még katasztrofális állapotú volt (legalábbis ahol én jártam Skhoder-Koplik szakasz) lehet érdemes lenne utánakérdezni olyannál aki mondjuk 2012-ben is járt arra.. gyorsan változnak arrafelé a dolgok
Téged is szeretetel várunk, mint minden rendes motorost.
Indulást Mohácsra terveztem, figyelembe véve, hogy az ország különböző tájairól érkeznek emberek és ez esik nagyából középre. Útlevél szükséges, mert Boszniába kell, és Mostar lesz az utolsó napi szállás. Első nap Mohács ,Eszék ,Szerbián keresztül Zabljak lenne, ami Durmitor nemzeti parkban van. Szállás egy éjszakára valamelyik ottani panzióban. Második nap megnézzük a Tara , és a Piva kanyont ,majd utána a Lovcenj nemzeti park következik, Cetinje, majd Bar városa. Ott lesz két éjszaka a szállás . Harmadik nap a Skodrha tó körbe motorozása lenne Albániával egybe kötve. 4. nap Kotori öböl, Dubrovnik az Óváros megnézése, Mostar. 5. nap Bosznián keresztül haza. Röviden ennyi, minden építő jellegű javaslatot szívesen meghallgatok.
Szia Mafeco! Végülis az indulás időpontja nincs kőbe vésve, én május 18.-ra gondoltam de lehet csúsztatni egy két napot,főleg május hó vége felé. Sokkal később nem akarom, mert akkor beindul a turista áradat.
Sziasztok XJ-sek!
Tervezek egy túrát Montenegróba, egy kis Albániával, Horvátországgal és Boszniával fűszerezve. 5 nap, 1900 km. lenne május végén Pünkösd környékén. Társakat keresek hozzá, ha valakit érdekel jelezze felém, hogy legyen képem a létszámról illetve érdeklődésről. Nem campinges szállást gondoltam, bár a költségek így magasabbak lesznek, de talán kényelmesebb .
Igazából az elején vagyok a tervezésnek de szerintem egy főre 80 -85 ezer forint lesz az út. Páros motorozók esetén a benzin pénzt az utas esetében le kell vonni, ami a nagyából a költségek fele. Érdeklődés esetén teszek fel uti tervet is .
Ma adtam le pár utcára tőlünk egy karosszérialakatoshoz a dobozaim és a konzolt (a gyári rögzítés kerül lecserélésre így kicsit módosítani kell a konzolt is). Ha a mostani munkájával elégedett leszek, és reális összegért elvállalná egy ilyen bukócsőrendszer elkészítését is akkor valószínűleg nem fogok erőlködni...mégiscsak kényelmesebb 600 méterre vinni a motort mint máshová. Petya is relatív messze lakik tőlem, valamint az a budapesti bukócsöves is aki még hirdet itt a képesmotoron.
Ha már bukócső. Én egy ilyesmi szettet szeretnék még lehetőleg a túrázós szezon előtt csináltatni. A dobozt védő elemekkel együtt. Lassan körbe is kérdezek hogy mi pénz lenne egy ilyen police jellegű szett. Félek nem lesz olcsó
Albánoknál éppen építették azt az utat, így jó eséllyel sokkal rövidebb szakasz lesz csak murvás, mint tavaly. Itt van pár kép róla: