oks :D akkor megpróbálom még ma kicserélni.az a baj h itt (barátnőméknél) nincs sok szerszám.a csatlakozóját ha széthúzom,egyesével rá tudom dugni a keeway-re a sarukat?vagy minden vezeték véget át kell alakítani?
Üdv!
Ma reggel elkezdett füstölni,(pár perc járatás után) a fesszabályzóm.leállítottam gyorsan a mocit.
A kérdésem az,h elmerjem-e így vinni a haverszerelőhöz?kb 20km-re(sok minden össze jött már és se időm se tehetségem sőt kedvem sincs szerelgetni már) vagy kössem ki és úgy guruljak le? amúgy megvan már a csere keeway fessz.szab.
Szerelgetni azért lehet. Leugrok, végre átvizsgálom a kis 250-es virgácsot...kiszedem a fesszabályzót meg az akksit, kicsit átnézem milyen gányolások lehetnek még benne. Amúgy ameddig ment ( kb 50 km), addig nagyon meggyőző volt. Igazából volt erőben hiányérzetem az 535 höz képest, de normális tempónál ez csak az előzésnél jelentkezik. Szépen gyorsul, nagyon kellemesen tartható vele a 90-95 km/h-s sebesség, ezzel tényleg kimegy a világból, előzéshez ilyenkor jó lenne némi plusz erő, ami az 535-ben meg van. Persze megy ő 120 fölé is, csak 90-től fölfelé már komótosan gyorsít. Amúgy a blokkja tényleg jó állapotban van egy 22 éves motorhoz képest. A tömítéseket és a csavarokat vizsgálva bontatlan, és gyönyörű hangja van. Nem tudom ki mesélte, de igazat adok neki abban, hogy a villaszög és az utánfutás miatt, az 535 jobban viselkedik kanyarokban. A kis 250 est beteszed kanyarba, és egy pont után "magától elkezd még jobban rádőlni". Ez fura érzés, de ha megszokja az ember, akkor nem gond. Nagyon tetszik az igazi bölcsőváz. Ez optikailag nagyon hiányzik minden más viragoról. A hátsó sárvédő, a szelepdekni takarók... tiszta sportster koppintás. Mini harley.
Mivel úgy volt, hogy ma megyünk motorozni, ezért 1 hete mindig figyelem az időjárásjelentést, elég szépen megjósolták, hogy ma viharos szél lesz. Az is lett. Az eső egyelőre nem jött be, Pesten nem esik, de a szél brutális. Ebben nem lehet motorozni. Van az az erejű szél, ami szerintem kellemetlenebb akár az esőnél is.
Nem kell villanyszámlát fizetni, és a több fogyasztó jobban terheli a generátort ami fogja a motort, tehát nő a fogyasztás mert azt az áramot a benzinből állítja elő a moci.
Amúgy elektronikailag teljesen igazad van.Márt mint a fesszab működését illeti.
DE azt 45/55 W-ot plusz a két hátsó 15W izzót a generátor energiája táplálja ami többlet fogyasztás a benzin oldalon és az meg "heroin" árba van! (köszönöm kedves vezetönk!)
De igen. Még a jövő hét utáni hétvégéje is el van b..... és június elején vizsgázik. Konténeres kocsija van, asszem veszélyes anyagból is vizsgáznia kell. Ilyen a feje.
Az enyémbe is tuti a Km.
Mivel gépkönyvel vettem, és azóta is vezetem. S eladás előtt sem fogom elveszteni. Ugyan is több pozitívumot tartalmaz mint a sok Km.
44 000 Km- nél járok most.
Idén már bele ment 2500.
Oké
Megnézem.
Neked a csupasz motor tetszik, nekem pedig egy szép motor ott kezdődik, hogy szépen fel van öltöztetve. Csillog villog rajta minden és tele van minden féle táskákkal, dobozokkal, és kényelmi dolgokkal.
Máskülönben az sem árt, ha van hová tenni a cuccokat.
Hát nem vagyunk egyformák. De szerintem ez így jó. Túl unalmas lenne a világ, ha mindenkinek ugyan az tetszene.
Hát ez nem semmi.
Sajnálatos ami a motoroddal történt. Remélem az enyémnek nincs ilyen problémája. De ha erősödni fog a ciripelés, akkor inkább idejében szétszedem.
A Motorodat nem javította az előző gazdája?
Általában nem a gyári össze szereléssel szoktak ilyen gondok lenni, hanem az utólagos összerakással.
Nagyon köszönöm az infót.
Megnyugtattál. Akkor nekem nincs ilyen problémám.
Annak idején a fotókat én letöltöttem, és meg is vannak.
Tehát ha kíváncsi rá valaki, bármikor feltudom ide tenni.
Srácok
Ma igazán rosszul sikerült napom lett.
Én ma a előrejelzés dacára elindultam a győrújbaráti eseményre jó korán reggel még szép időben.
Budaörsnél már esegetett, aztán egyre jobban rákezdett, kb. félúton Tatabányánál akkora esőbe mentem bele, ami már nekem is sok.
Visszafordultam, hiszen a kempingezésnek már semmi esélyét nem láttam. a rádió is mondta hogy jön a lehűlés.
Visszaúton folyamatosan zuhogott Budapest határáig. Itt meg Pesten szürreálisan ragyogó napos meleg idő lett. Biztosan érdekes látvány lehettem ronggyá ázva. Ez még nem is a bajok teteje, hanem a visszaúton beázott a gyújtásom, úgyhogy az első hengerem köhögött-köpködödött, közepes fordulaton hol besegített a hátsónak, hol nem, de alapjárat nuku, kipörgetni nem tudtam, úgyhogy a frász volt rajtam, ha az előttem levő autós lassított vagy lámpa pirosra váltott. Gyanítom vagy gyertya, vagy gyújtáskábel, majd holnap megnézem.
Leginkább az bosszant, hogy potyára indultam el, lőttek a márkatársakkal találkozónak, a szabadban éjszakázásnak, és a jó gurulásnak.
Bízom benne, hogy akik ott voltak legalább ma reggelig jól érezték magukat. Thor535, meg mv53.
További jó hétvégét mindenkinek.
Nyilván, de nézd meg a rajzot te is. Csatolom. A laikusok nyelvén írom, szakmabeliektől kis toleranciát kérek. Nem szakbarbár vagyok, csak érthető szeretnék lenni.
A 3 db BT152 jelzésű alkatrész a kulcs. Azokat nyitjuk-zárjuk annak függvényében, mennyi a villamos rendszer feszültsége.
Ha bekapcsolsz egy fogyasztót, a feszültség a terhelés hatására leesik, ugyanígy ha az akku merült, a feszültség szintén alacsonyabb.
A referenciát a képen jobb oldalon látható 13V/500mW jelzésű Zener dióda adja a három fázist kapcsolgató BT152-nek, amik tirisztorok. A Zener diódáról annyit csak, hogy a 13V a jellemző értéke, ha ennél nagyobb feszültséget kap a háromszöge csúcsába, akkor elkezd vezetni.
Ha a feszültség a motor fordulattal arányosan nőni kezd, a Zener dióda 13V felett kicsivel elkezd vezetni és kb. 13.5-14V magasságában elég delej jut át rajta ahhoz, hogy kinyisson a BT152 típ. tirisztor. Ha az kinyitott, akkor a generátorból (a zöld CONNECTOR feliratú 3 vezetékes csatlakozó jelöli) jövő termelt áramot a földre vezeti.
Az áram nem teljesen hülye: arra megy, amerre könnyebb a dolga. Hülye lenne balra menni és átverekedni magát a diódahídon (36MT40), hogy aztán a diódahíd + felén kijusson a fogyasztókhoz és az akksihoz, ahol megintcsak dolgoznia kellene. Inkább az alacsonyabb ellenállás felé megy, át a BT152-n, egyenest a földre. Ez az a bizonyos áram, ami melegít!
Nyilván ellenkező esetben, ha a BT152 nyitva van és a rendszer feszültsége lecsökken (hisz nem kap "utánpótlást" a generátorból), a Zener dióda lezárja a BT152-ket és az áram kénytelen a diódahídon át a fogyasztókhoz és az akksihoz megy.
Belátható tehát, hogy a kevesebb fogyasztó = több elpocsékolt, elfűtött áram.
Ma reggel elkezdett füstölni,(pár perc járatás után) a fesszabályzóm.leállítottam gyorsan a mocit.
A kérdésem az,h elmerjem-e így vinni a haverszerelőhöz?kb 20km-re(sok minden össze jött már és se időm se tehetségem sőt kedvem sincs szerelgetni már) vagy kössem ki és úgy guruljak le? amúgy megvan már a csere keeway fessz.szab.
Amúgy elektronikailag teljesen igazad van.Márt mint a fesszab működését illeti.
DE azt 45/55 W-ot plusz a két hátsó 15W izzót a generátor energiája táplálja ami többlet fogyasztás a benzin oldalon és az meg "heroin" árba van! (köszönöm kedves vezetönk!)
Már le egyeztettem szent Péterrel.
Vagy nem.
Mivel gépkönyvel vettem, és azóta is vezetem. S eladás előtt sem fogom elveszteni. Ugyan is több pozitívumot tartalmaz mint a sok Km.
44 000 Km- nél járok most.
Idén már bele ment 2500.
Bár sokkal többen gondolkoznának így az országban!
Megnézem.
Neked a csupasz motor tetszik, nekem pedig egy szép motor ott kezdődik, hogy szépen fel van öltöztetve. Csillog villog rajta minden és tele van minden féle táskákkal, dobozokkal, és kényelmi dolgokkal.
Máskülönben az sem árt, ha van hová tenni a cuccokat.
Hát nem vagyunk egyformák. De szerintem ez így jó. Túl unalmas lenne a világ, ha mindenkinek ugyan az tetszene.
Sajnálatos ami a motoroddal történt. Remélem az enyémnek nincs ilyen problémája. De ha erősödni fog a ciripelés, akkor inkább idejében szétszedem.
A Motorodat nem javította az előző gazdája?
Általában nem a gyári össze szereléssel szoktak ilyen gondok lenni, hanem az utólagos összerakással.
Megnyugtattál. Akkor nekem nincs ilyen problémám.
Annak idején a fotókat én letöltöttem, és meg is vannak.
Tehát ha kíváncsi rá valaki, bármikor feltudom ide tenni.
A gyújtás és te is meg fogtok száradni. Buli meg lesz még ippeg elég. :)
Ma igazán rosszul sikerült napom lett.
Én ma a előrejelzés dacára elindultam a győrújbaráti eseményre jó korán reggel még szép időben.
Budaörsnél már esegetett, aztán egyre jobban rákezdett, kb. félúton Tatabányánál akkora esőbe mentem bele, ami már nekem is sok.
Visszafordultam, hiszen a kempingezésnek már semmi esélyét nem láttam. a rádió is mondta hogy jön a lehűlés.
Visszaúton folyamatosan zuhogott Budapest határáig. Itt meg Pesten szürreálisan ragyogó napos meleg idő lett. Biztosan érdekes látvány lehettem ronggyá ázva. Ez még nem is a bajok teteje, hanem a visszaúton beázott a gyújtásom, úgyhogy az első hengerem köhögött-köpködödött, közepes fordulaton hol besegített a hátsónak, hol nem, de alapjárat nuku, kipörgetni nem tudtam, úgyhogy a frász volt rajtam, ha az előttem levő autós lassított vagy lámpa pirosra váltott. Gyanítom vagy gyertya, vagy gyújtáskábel, majd holnap megnézem.
Leginkább az bosszant, hogy potyára indultam el, lőttek a márkatársakkal találkozónak, a szabadban éjszakázásnak, és a jó gurulásnak.
Bízom benne, hogy akik ott voltak legalább ma reggelig jól érezték magukat. Thor535, meg mv53.
További jó hétvégét mindenkinek.
A 3 db BT152 jelzésű alkatrész a kulcs. Azokat nyitjuk-zárjuk annak függvényében, mennyi a villamos rendszer feszültsége.
Ha bekapcsolsz egy fogyasztót, a feszültség a terhelés hatására leesik, ugyanígy ha az akku merült, a feszültség szintén alacsonyabb.
A referenciát a képen jobb oldalon látható 13V/500mW jelzésű Zener dióda adja a három fázist kapcsolgató BT152-nek, amik tirisztorok. A Zener diódáról annyit csak, hogy a 13V a jellemző értéke, ha ennél nagyobb feszültséget kap a háromszöge csúcsába, akkor elkezd vezetni.
Ha a feszültség a motor fordulattal arányosan nőni kezd, a Zener dióda 13V felett kicsivel elkezd vezetni és kb. 13.5-14V magasságában elég delej jut át rajta ahhoz, hogy kinyisson a BT152 típ. tirisztor. Ha az kinyitott, akkor a generátorból (a zöld CONNECTOR feliratú 3 vezetékes csatlakozó jelöli) jövő termelt áramot a földre vezeti.
Az áram nem teljesen hülye: arra megy, amerre könnyebb a dolga. Hülye lenne balra menni és átverekedni magát a diódahídon (36MT40), hogy aztán a diódahíd + felén kijusson a fogyasztókhoz és az akksihoz, ahol megintcsak dolgoznia kellene. Inkább az alacsonyabb ellenállás felé megy, át a BT152-n, egyenest a földre. Ez az a bizonyos áram, ami melegít!
Nyilván ellenkező esetben, ha a BT152 nyitva van és a rendszer feszültsége lecsökken (hisz nem kap "utánpótlást" a generátorból), a Zener dióda lezárja a BT152-ket és az áram kénytelen a diódahídon át a fogyasztókhoz és az akksihoz megy.
Belátható tehát, hogy a kevesebb fogyasztó = több elpocsékolt, elfűtött áram.