Hát úgy ,hogy látod a csavarok végét mindegyik egyforma hosszan van a furatban és egy csav huzó hegyével ha meg piszkálod érződik,hogyha valamelyik laza.
Meg ha már bele ér valahova akkor hallatszik a hangja.
Aha
Szóval amíg, a mágnes a helyén van addig nem tudom megnézni a csavarokat.
De ha látom a csavarok végét a lukban, akkor miről állapítom meg, hogy valamelyik fel van lazulva?
No nekem még mágnes lehúzóm nincs. De megvannak a fotók és azt hiszem a rajzot is lementettem annak idején.
Le kell venni a deknit és a mágnesen van hat menetes furat, 3-ban van a csavar amivel a szab futó van felfogatva, 3 pedig üres. oda csavarod a lehúzó szerszámot. A csavarok ugye hátulról látszanak vagy is a menetes végüket látod amint a furatba illeszkednek.
Szia
Köszi a figyelmeztetést.
Milyen évjáratú a motorod, és menyi Km van benne?
No és pontosan milyen volt a megelőző ciripelés?
Én az egyes henger környékén, alapjáraton hallok ciripeléseket. Olyan mintha a vezérmű lánc feszítő nem mindig feszítené a láncot.
Most kicsit megijedtem, hogy esetleg az enyémnek is a szabadon futó csavarjai vannak kilazulva, és az adja a hangokat.
Barcs után, elég hosszú túrát tervezünk. Nem lenne túl kellemes, ha valahol Déltirolban robbannánk le.
Hol, és miként lehetne ezeket a csavarokat leellenőrizni?
kellene nekem virago 535 höz öninditó vagy valami javitási lehetőség, mert mindig meg kell mozgatni a vasat, meg a kébeleket,, akkor azésrt elindul nagynehezen.. meg ha van valakinek karburátor tömitése az is jól jönne, ha valaki tud segiteni ez a számom. 06 20 3 494 773 ill. g.gabros@citromail.hu.
Üdv. Bizony nagy szerencse.A régi szabadonfutóból csak a kis fogaskereket lehetne felhasználni. Képzeld a nagy fogaskerék agy digitális tolómérővel lett lemérve,és van benne 0,3-0,5mm kopás. Ijen ovális lett az agy. Újra lesz tekercselve a generátor,lendkerék pedig valószínű új lesz. A csavar fejek olyan gömbölyűek mint a csapágy golyó.Sajnos ez van.
Én már írtam itt réggeben,hogy minden második szezon előtt olajcserekor rá kell nézni a szab. futó rögzítő csavarjaira az ilyen esetek elkerűlésére.
És figyelni az új és szokatlan zajokat a blokk bal oldalán.
Szerencséd van hogy találtunk komplett szab. futót fogaskerékkel eggyütt.
A '86 jó évjárat. Múlt vasárnap egy kicsit felbosszantottak a bunkó autósok a 2A-n. 170 kg. élősúllyal a hátán pillanatok alatt 180-190re katapultált olyan hanghatással kísérve az én öreg motorom,hogy a benzintyúk majdnem elment. Ennyit az unalmas sor4ről.
hogennek
Nálam teljesen hasonló volt a helyzet . A csavarfejek elkoptak de szerencsére nem tettek tönkre semmit . Menetfúróval kicsit igazgattam a furatokon ,új csavarok beragasztva , új görgők . Azóta tökéletes . Ezek szerint nálam sem a kuplung zörgött , mivel megszűnt .
XV750
PRO: - nincs üzemanyagpumpa és alsó tank, nincs hibalehetőség
- kicsit olcsóbb fenntartás
- kevésbé eszi a hátsó gumit
- olcsóbb beszerezni
KONTRA: - kicsit gyengébb és kevésbé nyomatékos
- többet pörög százon (~3900-4000 RPM)
XV1100
PRO: - nagyobb nyomaték
- 3300 RPM @ 100 km/h
KONTRA: - bonyolultabb üzemanyagrendszer, sok elektromos marhasággal
- szekunder levegőrendszer (AIS: felesleges bonyolítás) hibaforrás lehet
- karburátoron is van eletronikus szenzor, újabb hibaforrás
- drágák
- a nagyobb nyomaték hamarabb eszi a gumit
Személyes vélemény:
Ha nekem most kellene egy millával a zsebemben választani, 1100-est vennék és az első dolgom az lenne, hogy ledobálnám róla a sok marhaságot. XV750 tankra cserélném a gyári alsó-felső tank párost, kidobnám a szivattyút és az AIS-t, valamint a gázkarállás-érzékelőjét is. Magyarán visszaalakítanám olyanra, mint a kisebbik, mert a plusz kraftot leszámítva a 750-es hülyebiztosabb.
Ámbár az én igényeimnek tök megfelel a 700-as is (ami a 750-essel szinte megegyezik), hiszen 30-35 kiló csomaggal, plusz 140 kg élőhússal dinamikusan motorozható, s ezt nem egyszer bizonyította, a fülemnek kellemesebb lenne a -500 RPM.
Ez minden.
Hát ha nem is vagyok szimpi,akkor is vevő lennék a te gépedre. tudom h tőled érdemes megvenni. de ahhoz sajna az enyémet kellene eladni. amúgy hányas évjárat a tiéd?
Nem nehézkesebb, súlyra pár kiló a difi, a váz ugyanaz, minden ugyanaz, a blokkon kívül. Aki a 750-est eldobálja, az az 1100-ből csak a plusz kraftot fogja változásképpen megélni.
Szimpatikus embereknek valóban olcsóbban odaadom, ha látom, hogy nem feleslegesen vigyáztam meg annyira. 15-20 évet simán letagadhat a drága.
Ajjaj, te belenyúltál rendesen. Ha neked lennék, blackiex 700as gépét gondolkodás nélkül. Régebben azt mondta 550ért odaadná. Persze nem kell félni a nagyvirgácstól sem. Múlt pénteken a Pecsa előtt egy csaj állatkodott egy 1,1essel, és nem tűnt nehézkesnek az sem. Műszaki dolgokról majd nyilatkoznak a többiek.
Meg ha már bele ér valahova akkor hallatszik a hangja.
Szóval amíg, a mágnes a helyén van addig nem tudom megnézni a csavarokat.
De ha látom a csavarok végét a lukban, akkor miről állapítom meg, hogy valamelyik fel van lazulva?
No nekem még mágnes lehúzóm nincs. De megvannak a fotók és azt hiszem a rajzot is lementettem annak idején.
Vasárnap pedig Gyöngyösön Motoros Börze. Ha valaki a közelben lakik!
Köszi a figyelmeztetést.
Milyen évjáratú a motorod, és menyi Km van benne?
No és pontosan milyen volt a megelőző ciripelés?
Én az egyes henger környékén, alapjáraton hallok ciripeléseket. Olyan mintha a vezérmű lánc feszítő nem mindig feszítené a láncot.
Most kicsit megijedtem, hogy esetleg az enyémnek is a szabadon futó csavarjai vannak kilazulva, és az adja a hangokat.
Barcs után, elég hosszú túrát tervezünk. Nem lenne túl kellemes, ha valahol Déltirolban robbannánk le.
Hol, és miként lehetne ezeket a csavarokat leellenőrizni?
És figyelni az új és szokatlan zajokat a blokk bal oldalán.
Szerencséd van hogy találtunk komplett szab. futót fogaskerékkel eggyütt.
Nálam teljesen hasonló volt a helyzet . A csavarfejek elkoptak de szerencsére nem tettek tönkre semmit . Menetfúróval kicsit igazgattam a furatokon ,új csavarok beragasztva , új görgők . Azóta tökéletes . Ezek szerint nálam sem a kuplung zörgött , mivel megszűnt .
Szaddi: 1986-os.
XV750
PRO: - nincs üzemanyagpumpa és alsó tank, nincs hibalehetőség
- kicsit olcsóbb fenntartás
- kevésbé eszi a hátsó gumit
- olcsóbb beszerezni
KONTRA: - kicsit gyengébb és kevésbé nyomatékos
- többet pörög százon (~3900-4000 RPM)
XV1100
PRO: - nagyobb nyomaték
- 3300 RPM @ 100 km/h
KONTRA: - bonyolultabb üzemanyagrendszer, sok elektromos marhasággal
- szekunder levegőrendszer (AIS: felesleges bonyolítás) hibaforrás lehet
- karburátoron is van eletronikus szenzor, újabb hibaforrás
- drágák
- a nagyobb nyomaték hamarabb eszi a gumit
Személyes vélemény:
Ha nekem most kellene egy millával a zsebemben választani, 1100-est vennék és az első dolgom az lenne, hogy ledobálnám róla a sok marhaságot. XV750 tankra cserélném a gyári alsó-felső tank párost, kidobnám a szivattyút és az AIS-t, valamint a gázkarállás-érzékelőjét is. Magyarán visszaalakítanám olyanra, mint a kisebbik, mert a plusz kraftot leszámítva a 750-es hülyebiztosabb.
Ámbár az én igényeimnek tök megfelel a 700-as is (ami a 750-essel szinte megegyezik), hiszen 30-35 kiló csomaggal, plusz 140 kg élőhússal dinamikusan motorozható, s ezt nem egyszer bizonyította, a fülemnek kellemesebb lenne a -500 RPM.
Ez minden.
Szimpatikus embereknek valóban olcsóbban odaadom, ha látom, hogy nem feleslegesen vigyáztam meg annyira. 15-20 évet simán letagadhat a drága.
Érvek ellenérveket légyszí: xv 750 vagy xv 1100?