Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyon hülye vagyok az ampervadászathoz,de megpróbálom értelmezni amit Brum írt. Ha nincs lámpa bekapcsolva akkor is van áram átfolyás hiszen mindig van fogyasztás(gyújtás). Az akkuból indításkor elfogyott áramot szintén pótolja a generátor. Ez is fogyasztás nem? Esetleg amikor telítődik az akku, akkor áll amit Brum írt? De a szikra miatt akkor is kell áram.
Nézd meg mégegyszer azt a kapcsrajzot! Nem így van.
Háttámla a vezetőnek is? Ez igen. Ilyet még csak blackiex gépén láttam.
Most találtam: https://fbcdn-sphotos-b-a.akam... :) Örülök, hogy találkoztunk, még ha csak pár pillanat erejéig is! ;) Mi haverokkal, 314km mentünk! :D Tök jól esett motorozni normálisan végre! :)
Ez már nekem bonyolult.
Egyértelmű. Prágába meg mehetünk akárhányan ha gondolod. Akkor mennénk kocsival, nekem jó úgy is. Engem a salakverseny érdekel,a sört utálom(különösen a cseh sört) de amíg a GP tart csinál mindenki amit akar. Aztán este hazajövünk.
Na kérem!
Felesleges áram nincs, áram akkor folyik ha az áramkörben fogyasztó van bekapcsolva. Ergo a lámpát nem kapcsolom be ,tehát nincs fogyasztó nem indul az áram sem a körben. Áram csak bekapcsolt fogyasztó esetén folyik. Következmény: nincs melegedés
A generátor álltal megtermelt többlet feszűltséget kell eldiszipálnia a hűtőbordának ha van fogyasztás akkor valamivel kevesebbet mert némi feszűltség esik a bekapcsolt fogyasztókon ameddig a generátor teljesítménye bírja.
Ha sok a fogyasztó ( karácsonyfa) akkor a generátornem bírja a kívánt fogyasztói terhelést és a számára túláram miatt melegszik, és zárlatos lesz az elöregedett szigetelés miatt.
OK, azért ha meggondolod magad, vagy csak simán szikrázó napsütés lesz szólj. Legalább 5 éve akarok Prágába menni egy sörözésre, valahogy sosem jön össze. (kb 15 éve voltam nagyon király volt)
Gondolom így sokkal olcsóbb lett!
Részemről pihentetném a túrát. Szüleim nemrég értek haza a Tárnok-szőlőhegyi birtokról,és ott már eseget az eső. Az Intruderes havernak meg lejárt a fuvarozói engedélye, és a hétvégén tanfolyamon van 8tól18ig. A jövő hetet írtam,hogy nekem Prága, aztán újra visszatérhetünk a közös gurulásra,remélem nagyobb számban!
Na mi lesz, megyünk holnap?
Mikor és hol tali?
Ma megint lekaptam a karbit, visszaraktam a tűt az alaphelyzetbe.
Most már egész rutinos vagyok: 1 óra a le-szét-össze-vissza játék
Még mindig dús, pedig fél fordulattal vagyok csak kitekerve. Mielőtt megemeltem a tűt 7 fordulaton volt , ez már rejtély nekem, de nem érdekel ha jól megy és nem durrog.
Képzeljétek, megszűnt a Szentendrei keeway- nél a magánszemélyek kiszolgálása.
csak kijelölt kereskedőkön keresztül lehet rendelni alkatrészt.
Valaki fel tudná rakni a keeway fesz szabályzó lábkiosztását? Valamikor már láttam, de nem találom.
Pontosan. :)
Akkor a melegedés nem probléma,hanem velejárója a működésnek. Végre ezt is megtudtam.
Tulképp igen, bár inkább csak kevésbé lenne meleg a szabályzó, ha fel van kapcsolva a villany.
Ezek szerint,ha Brum használna minden lámpát akkor nem fűtene a fesszab. mert nem lenne felesleges áram. Jól értem?
A lámpák azok LED-ek a izzókat meg nem kapcsolom be napközben.
Pont ez a lényeg. Amit nem fogyaszt el a rendszer, azt az energiát elfűti a szabályozó.

Ezekben a motorokban, amikben állandó mágneses gerjesztésű háromfázisú generátor van, ún. söntszabályozót alkalmaznak, ami a felesleges delejt "elfűti".
Pedig neked van fogyasztód bőven. Ennyi lámpánál nem értem miért fűt a fesszabályzód annyira?
Igen. Tuti,hogy a budapesti igénybevétel a legkeményebb és a haverom ott használja a legtöbbet, de óriási előnyei vannak amikor a többiek a Hungária-körúton rostokolnak ő meg megy a dolgára. Botorság lenne nem kihasználni. Úgy látszik ennek ez az ára.
A szabadonfutó és a km-óra állása nem feltétlen függ össze. Ha pesti gyerök vagy és a városban rohangálsz fel s alá, adott esetben sokkal több indítást kap, mint egy olyan motoré, amire hétvégente felülnek és lemennek a Balcsira vagy Mátrázni.

Amúgy persze tök igazad van, az óra visszatekerése már szinte néphagyomány. Csak a sajátomra merem azt mondani, hogy ebben annyi van, amennyi, mert erről tudom, még 4. tulajként is.
Kalmi: mind egyforma. 20A-esek.
A 400-asomban 55 000 volt amikor eladtam. Nem tudok arról, hogy valaha volt-e cserélve...
Az a leggyorsabb rendelés és a legolcsóbb is. Nekem ilyen volt egy évig az 535-ön azért adtam el mert nem volt dizájnos, de jobb volt mint a gyári közel se melegedett annyira. Most gyári van fent de fő mint a babgulyás.