Eloszor a kormanyt beallitom ugy hogy a tartaly vizszintes legyen. Azutan kitakaritom a tartalyt belulrol tiszta ronggyal. Vigyazva amikor a tartaly ures nem hozzaerni a karhoz. Mikor szep tiszta, feltoltom friss fekfolyadekkal. Ezutan a legtelenitore egy atlatszo csovet teszek majd kinyitom a legtelenitot majd elkezdem a kart pumpalni addig mig a folyadek le nem megy, vigyazva ne legyen teljesen ures. Ujra toltom a tartalyt majd ujra pumpalom. Ugy 1 feknyeregre 2 tartalynyi fekfolyadek megy. Mikor az egyik oldal kesz elzarom a legtelenitot es ugyanigy megcsinalom a masik oldalon is. Kulon kulon. Tehat 2 tarcsa kb 4 kiegyenlitonyi fekfolyadek megy el. A tartaly fedelet es a gumiharangot alaposan eltakaritom. A fekfolyadek felso szintje az ablak felso szintjenel kell lennie ennek hianyaban kb 3/4-ig.
Szia!
Menj fel a METABOND honlapjára, nézd meg a kísérletet Élőben bármelyik nagyobb forgalmazó meg tudja mutatni....Több, mint 10 haverom motorjában alkalmazzuk - közük van Zsoccca is. A motor járása lágyabb lesz, dinamikusabb és csökken a fogyasztása. 3 literhez kb.1/2 flakon kell, a maradék a következő olajcserénél megy bele. A kuplung nem fog megcsúszni, ellenben a motor és a váltó súrlódó fém alkatrészeinek élettartamát megnöveli. Most majd biztos jönnek a kommentek. hogy miért nem teszik az olajba eleve és hivatkoznak a motor és kenóanyag gyártókra...erre csak azt mondom, a METABOND jó néhány munkatársa nemzetközileg is elismert tribológiai szakember, akik sok-sok évet töltöttek pl. a MOL-LUB csapatában. A széria autók is precízek, mégis vannak olyan csoportok ( pl. egyes tuning cégek ), akik még tökéletesebbé tudják tenni az egyébként nagyszerú Merciket, Porshekat vagy ott volt a Lada sztori. Nekem volt a Virágóba is és a Dragba is töltöttem. Engem megnyugtat, hogy pl.hidegindításkor kevésbé kopik a cucc..Lehet rajta vitázni, de a hiteles vélemény minimális alapja nálam az, hogy aki véleményt alkot, az olyan legyen, aki már próbálta....
Láttam már ilyen tesztet én is... A gond az, hogy nem üzemi hőmérsékleten, és esetleg már szennyezett olajjal csinálnak ilyen tesztet, hanem szoba, vagy kültéri hőmérsékleten, nyomás nélkül, korom, savak és stb nélkül...
Ez a metabond dolog számomra az ártani nem használ kategória. Egyedül a váltóba (külön kenésű) illetve véghajtásban alkalmaznám... ott minimális a szennyeződés, és nincs 2-300 fokos pillanatnyi hőterhelése az olajnak.
Jól látom, hogy a Metabond aranyárban van?250 ml 8-10. 000.- Ft?
Ez azért nekem erős egy kicsit, de attól még lehet hasznos...
Azt a golyót azért megnézném. Hogy zajlott a teszt?
Gyárilag azért nem javallott az adalékolás, mert állítólag megbomlasztja az olaj laboratóriumban kikísérletezett egységes mivoltát,tulajdonságait. Persze lehet csak azért mondják,hogy ne,mert nem jó rajtad kívül senkinek, ha sose kopik el a motorod.
Köszi a fékfolyadék csere leírást, nekem is hasznos lesz. Dupla tárcsánál hogyan érdemes csinálni? Egyszerre a két féknyerget (két műanyag csővel) vagy esetleg külön - külön? Mi a technikája?
Igen
Ha akarod Barcsra elviszem azt a csapágy golyót amivel teszteltük.
Bele difúz a fémbe, kitölti a felületi eggyenletlenségeket, és csökkenti a súrlódást. Ezáltal csökkenti a fogyasztást is. És növeli a motor élettartalmát.
Mindjárt jön a hozzá szólás, hogy gyárilag nem írnak ilyet elő, meg, hogy mi van a kuplungal.
Gyárilag nem tudom, hogy miért nem javasolnak ilyesmit. Pedig tuti, hogy nem árt.
Kuplunk: A parafával nem csinál semmit. Tehát a kuplungot nem befolyásolja.
Én az első olaj cserekor bele tettem. Aztán a másodiknál nem. S mivel tavaly a nagy kánikulában keményebb volt a váltóm. Így most újra tettem bele.
Úgy néz ki, hogy 13-án lesz a Zempléni Szezonnyitó. kb. 200 km-nyi motorozás lesz, közben egy ebéd. Szép helyeken gurulnánk, átlépve Slovákiába is.
aki tud, csatlakozhatna. Tudtommal Virago az enyémen kívül még egy lesz.
Üdv. Z
Sajnos szerintem nem ilyen 1szerű. Ha hozzászólsz, ha nem, mindenképpen itt lesz, és beszól mindenkinek. Mindazonáltal pont ő teszi óvodává a topicot, mert mindenki jobb érzésű nála, és ezért nem egyszerű átlépni a hsz-ai felett.
Az a baj, hogy folyamatosan róla beszéltek, és egymást kéritek hogy "ne etessétek", de közben ugyanabban a posztban ti magatok basztatjátok. Minek? Olyan ez a fórum mint egy óvoda!
Eloszor a kormanyt beallitom ugy hogy a tartaly vizszintes legyen. Azutan kitakaritom a tartalyt belulrol tiszta ronggyal. Vigyazva amikor a tartaly ures nem hozzaerni a karhoz. Mikor szep tiszta, feltoltom friss fekfolyadekkal. Ezutan a legtelenitore egy atlatszo csovet teszek majd kinyitom a legtelenitot majd elkezdem a kart pumpalni addig mig a folyadek le nem megy, vigyazva ne legyen teljesen ures. Ujra toltom a tartalyt majd ujra pumpalom. Ugy 1 feknyeregre 2 tartalynyi fekfolyadek megy. Mikor az egyik oldal kesz elzarom a legtelenitot es ugyanigy megcsinalom a masik oldalon is. Kulon kulon. Tehat 2 tarcsa kb 4 kiegyenlitonyi fekfolyadek megy el. A tartaly fedelet es a gumiharangot alaposan eltakaritom. A fekfolyadek felso szintje az ablak felso szintjenel kell lennie ennek hianyaban kb 3/4-ig.