Robág: csak próbakörön derül ki.
Nem tudom, mennyire érzed puhának, de minden nagy XV eleje kissé lágy. Sajnos nem a hazai mosódeszka-jellegű utakra tervezték őket.
A progresszív rugó szvsz nálam is esedékes idén, mert a két tuskó, ami utólag be lett téve az előző gazdi által a rugó fölé (hogy előfeszítsen) két személlyel már nem mindig elég. Egyedül még oké.
Valami kevés emlékem van még erőtanból a vektor ábráról, de a motor maga 230kg én meg 90, és az a 3,5 mm átmérőjű rugó elég gyengének tűnik. Persze ez szubjektív, és gondolom a japó konstruktőrök tudták hogyan kell méretezni.
Attól ne félj ha kézzel könnyűnek hat, nekem is könnyűnek tűnt amikor megnyomkodtam, de ne felejtsd el, hogy nem függőlegesen kerül bele, és 2db van belőle.
Erre sincs mit irnom Blackiex megirta.Talán csak annyit,hogy a 700-nál meg a 750-nél küszöböltek ki minden felesleges elektronikát ami csak fejfájást okoz a tulajnak előbb vagy utóbb.Én is az 535-ért döglöttem amíg rá nem ültem.Szerencsére előző héten ültem egy 750-en,mert különben megvettem volna és már bánnám.Az 1100-as meg nem tud annyival többet,hogy háromszázezerrel többet adjak érte(maximum fogyasztásban) tehát a legjobb döntés ha van rá lóvé a Virgácsban a 750.Én 4 éve hajtom és meg se szisszentek a fő alkotó elemei.Csak a kopó dolgokat kellet cserélni meg olajat.Ja és a magam fajta alkotó embernek mindíg ad lehetőséget újabb kibontakozásra az egyedi kiegészítők terén.Ezt külön imádom benne.
Most cseréltem teleszkóp szár szimmeringet, és olajat is.
Próbálgattam nyomogatni, nagyon könnyen csúszik össze. A rugó hossza gyári 515mm, tehát semmit nem rövidült. Hogy lehetne megtudni mekkora terhelésre mennyit mehet össze?
Sziasztok ! Talán emlékeztek, felhívtam a figyelmeteket vízálló gps tartóra / made in china /, amelyet ezerrel nyomattak a germán e-bayen. Az ára 10 ajró + posta költség. Tanulságul , hogyan kell értelmezni a motoros vízálló gps tartók méretezését. Szóval szerencsésen újítottam a képes motor.hu oldalról 7.000 magyar forintokért egy GIVI S 952 hiper-szuper vízálló gps tartót 3,5 " 8,5 x 12,5 cm , " napellenzős " , külön " eső táska " minden irányba fordítható, biztonsági karabiner, eredeti, bontatlan csomagolásban, talán a hónap végén még kölcsön is ad - szépen csengő olasz márka - bolti ár 14 - 15 ezer . Hol gyártják ? Mindenki meglepődik ! Made in China . Na szóval ehhez képest 3,5 " -ös Navigon 1210 -es gps "elveszik" benne , a másik 5 " Wayteq 950 HD " gps-em majdnem jó kategória, ha fél centivel mindenhol nagyobb lenne ! Ha lehet, vásárlás előtt próba !
Jelentősen nincs is, de a nagyob blokkok 1978-ban lettek kifejlesztve (1999-ig gyártották őket) azzal a nem titkolt céllal, hogy a HD-nak konkurenciát állítsanak az USÁ-ban. Olcsóbban, nagyobb teljesítmény és megbízhatóság, hasonló karakterisztikával.
Ehhez azért szükség volt arra, hogy túlméretezett dolgokat tegyenek bele. Egyik ilyen, hogy a főtengely siklócsapágyazás helyett két hatalmas golyóscsapágyat kapott: ha csehül áll olajjal a bicikli, azt is túléli. A váltóban elég méretes dolgok vannak, a vezérműből se sajnálták az anyagot.
Az 535 már racionálisabban készült, igyekeztek olcsóbbá és a nagyobb darabszám miatt egyszerűbbé tenni a gyártását úgy, hogy műszakilag nem adhatták lejjebb a mércét. Erősen kuriózum volt a megjelenésekor az AC pumpás, alsó tankos, kormányról kapcsolható üzemanyagtank.
Köszi, ha marad még pénzem a karbi felújítás végére, lehet beújítok egy rugószettet. A keresztbordákon, kanyarban elég sz@r az úttartásom(lehet a 20w olaj sem szerencsés)
Egyszer blackiex kérdezte mennyi km-et mentem vele, én büszkén írtam 50000. Aztán kicsit számolgatva elment a jó kedvem. 20 év alatt ez 2500km/év. Más 4-5 év alatt hajt bele ennyit. Bezzeg a Volvo fh12. Van, hogy havi 10000. Nem igazság,hogy mennyit kell melózni azért,hogy anyagi gondjai ne legyenek az embernek meg az ember gyerekének. Inkább nem folytatom mert örüljek,hogy így élhetek. Rengeteg embernek luxus lenne egy 28éves motor.
A 750-es alaphelyzetben 5-5.5 literrel beéri, ha kinyomod a szemét, akkor 6. Közeli tapasztalatom van vele, közepesen hajtva 5 litert eszik. Ez városban tempós, dinamikus közlekedést (nem dragracer stílus, csak dinamikus), városon kívül 100-120 közti utazót jelent két személlyel, táskákkal.
Az 535-ös 4.5-5 litert kér, nagyon hajszolva az is belekóstol a hat literbe. NINCS számottevő különbség.
Igen, 400-tól felfelé mindegyik XV kardános, kivéve az XV920 RJ/RH szériát, amit 1982-1983-ban forgalmaztak, az láncos és ritka, mint a fehér holló.
Nagyon sokat. Nekem még nincs, de volt szerencsém kipróbálni egy ilyen futóművet, szuper.
Amíg az út lágyan egyenetlen, finoman csillapít és hintázik, de ha bedurvul a helyzet és jönnek a kátyúk, a sima rugók felütnek és kocognak a fogaid - a progresszív rugó nagyon nehezen hajszolható a képességei határára, nem üt fel olyan könnyen, sokkal stabilabb vele a vezetés élménye.
Valóban több készült a kicsiből, de az evolúciós lépcső miatt is sokkal több kel el belőle a használtpiacon. A 250-est hiphopp kinövi az ember, a 400-ast elég hamar, az 535 is csak pár szezonig kielégítő. Mondom ezt úgy, hogy átlagban értelmezem: ha az ember motorra ül és rákap az ízére.
Nyilván sokan megállnak egy adott lépcsőfokon, mert nekik esetleg elég a pl. 20 LE, amit egy 250-es nyújt, de aki tényleg nyakába veszi ezt a hobbit keményen és évről évre többet megy, akár társakkal, az bizony lépdel felfelé.
A 400/535 egy köztes lépcsőfok, a 750 pedig kb. mindenre elegendő.
Nem tudom, mennyire érzed puhának, de minden nagy XV eleje kissé lágy. Sajnos nem a hazai mosódeszka-jellegű utakra tervezték őket.
A progresszív rugó szvsz nálam is esedékes idén, mert a két tuskó, ami utólag be lett téve az előző gazdi által a rugó fölé (hogy előfeszítsen) két személlyel már nem mindig elég. Egyedül még oké.