Azt hiszem a mögöttem levö pár aprosággal amit végigcsináltam, megengedhetem magamnak hogy elfogult legyen bizonyos dolgokban. Többek közért azért forumozok, hogy begyüjtött tapasztalatokkal segítsek a helyes mederben tartani a technikai-technológia ismereteket.
Tény sokszor nem válogatok az eszközök között, mi több ha kemény egyenes vagy ami kicsit sokak számára bunkó, akkor nagyobb eséllyel ér célba a infó.
Néhány forumozó már olyan meggyözödéssel tud írni, és észt osztani olyan dolgokról amit még talán soha nem is csinált lehet nem is látott, hogy hihetö a történet, közben sok benne a csúsztatás tévedés, de a laikusnak teljesen hihetö...
Engem is kijavít a szerelőm ha tévesztek. A benzin az tüzelőanyag. A motorolaj,Fékfolyadék, Glykol ha van az üzemanyag. De akinek nem szakmája a(z) motor (autó) szerelés az téveszthet. Kaptál rendesen a motormúzeumos kommentedért! Sokan nagyon alpári módon írnak ha nem egyezik az álláspontjuk egy ismeretlennel.
Èn inkább fékfolyadékról beszélnék. 2 évente illik cserén, méghozzá a teljes tartalmát rendszernek, mert sokan csak lerántják főfékhenger tartályából, meg a csőből, közben a java, a legrosszabb minőségű agyonforralt folyadék meg munkahengerben marad. Meg illik ilyenkor a dugattyúk felületét megtakarítani, hogy vissza tudjon menni, mikor nincs rajt nyomás. Így nem ég meg a felülete a betéteknek, meg a tárcsának. Szóval folyadékcserekor a megtisztított dugattyút vissza kell nyomni , hogy kipréseljük a fékfolyadékot a munkahengerből, és utána friss folyadékkel feltölteni.
Elméletileg ( bár ezt szinte senki nem tartja be) de a gyári fékcsöveket 4 év után le kéne cserélni. Ha fémfékcsövet teszünk utána fel m akkor erre több gond nincsen. Nekem a sr 500-on gyári volt még a cső, mivel hiába cseréltem a folyadékot, egyszerűen előbb koppant le fékkar, mint a motor meg állt volna a kívánt helyen. Csak a fékcső csere tudta megoldani a dolgot, most felénél beljebb nem tudom húzni a kart...és 31 euro volt az ára...
szakértő tekercselővel tekertettem meg az állórészemet ,sokkal erősebb lett és a lakk illetve a hőre keményedő műgyantába mártás régi bevált módszer csak ajánlani tudom mindenkinek!
az én generátoromról ne is beszéljünk az egy katasztrófa súlytotta övezet volt ,az olajat is el kellett dobnom tele volt szeméttel-a durvaszűrőből egy lapátra való szemetet szedtem ki -remélem nem dugult el semmilyen olajfurat mert akkor nagyobb károsodást is okozhat -aki ilyen amatörmódon szereli a motorját az inkább vigye hozzáértő szerelőhöz,-na de ha veszel egy vasat nem láthatsz bele és a régi gazdi csak a saját kapujáig adott garanciát ,ezt benyeltem! -az ebayon én is jó dolgokat látok és nincs tapasztalatom a vásárlásban !
Fékolaj csere is javallott, és attól mert nincs elkopva a betét, még foghat szarul a fék. Eleve kemény, utángyártott szar, vagy felüvegesedett. Jó, puha betétet kell venni. A gyári a legjobb, csak nem olcsó.
Gratula a kislányhoz. Nem lehet elég korán kezdeni a motoros nevelést. A 17éves fiamat 8 éves korától vittem találkozókra imádta a rockzenét velem együtt,de mostanra elmúlt az érdeklődése nagy bánatomra. Bejött a niga rap, meg az autóimádat. Ez van.
Hollandiából hoztam a virgácsot és nem cseréltük ki itthon mert jó volt. A haver sokat megy Pesten talán a városi forgalom csinálta ki. A Lucas közepe vágott,hogy a korom onnan távozzon szabadon. Az előző nem ilyen volt. Egész okosság.
Megtisztelsz, még van rajta javítani való, az ülés bőrözése ezen a héten kész lesz / köszi Robág ! /, ha gondolod , próbáld ki az 1100-est... Ilyen volt, amikor megvettem,
Én is észrevettem az utolsó 300+ os túrán, hogy az addig teljesen jól harapó első fékem teljesen "elengedte magát". Akárhogy szorítottam a fékhatás eléggé gyengusz volt. A betét meg elmenne még vagy sok ezret vagy pár szezont, látszólag alig kopott. Nem tom az előző(amúgy elég hanyag)gazdi milyen betétet rakhatott bele...
Megoldásra ötletek?
Sziasztok! Igaza van Bruminak, én 2001-ben Németországban vásároltam kereskedőtől egy Honda CB 500-ast, a motor fényezésén volt néhány karcolás, mindegyiket kétszer megmutatta, a próbakör majdnem egy óráig tartott, amikor megtudta, hogy magyar vagyok, még mosolyogva engedett 200 eurót az amúgy alacsony árból, mert a rokonait mi engedtük át NDK-ból. Végül segített betenni a Hondát a mikrobuszba - motort télen vásárolunk !- , meghívott egy kávéra, amíg az alkalmazottai rögzítették a gépet a raktérben. Adott néhány névjegyet, és arra kért, ha ismerősöm motort kíván vásárolni, említsem meg a nevét... A motor kifogástalan állapotú volt, másfél év múlva eladtam - kétszeres áron. Szóval így álltak a dolgok a Lajtán túl, amikor még nem irigykedtek Matolcsyra a szédületes gazdasági sikereink miatt ...
(motortalanul read only üzemmódban vagyok)
Tény sokszor nem válogatok az eszközök között, mi több ha kemény egyenes vagy ami kicsit sokak számára bunkó, akkor nagyobb eséllyel ér célba a infó.
Néhány forumozó már olyan meggyözödéssel tud írni, és észt osztani olyan dolgokról amit még talán soha nem is csinált lehet nem is látott, hogy hihetö a történet, közben sok benne a csúsztatás tévedés, de a laikusnak teljesen hihetö...
Elméletileg ( bár ezt szinte senki nem tartja be) de a gyári fékcsöveket 4 év után le kéne cserélni. Ha fémfékcsövet teszünk utána fel m akkor erre több gond nincsen. Nekem a sr 500-on gyári volt még a cső, mivel hiába cseréltem a folyadékot, egyszerűen előbb koppant le fékkar, mint a motor meg állt volna a kívánt helyen. Csak a fékcső csere tudta megoldani a dolgot, most felénél beljebb nem tudom húzni a kart...és 31 euro volt az ára...
Meséld el neki, hogy ez egy elérhető puncimágnes, autóból ahhoz kell vagy 20 millás gép
Egyszer majd elgurulok feléd és ha megmutatod, megcsodálnám az ezeregyesedet. 31-2 km nem a világ...
Megoldásra ötletek?