Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Én is kicseréltem, és a durrogás megszünt, igaz a membránt takaró fedélen van egy pici luk ,a belső részén keresd ott jobban látszik, az is elvolt tömődve meg az egyik alapjárati segéd fuvóka is , de a durrogás megszünt.
Szia Kalmi!

Igen, mondanod se kellett volna....
Gondolom mondanom se kell, hogy ezek nem a fő membránok, hanem a kis oldalsó air cut szelep membránjai... mielőtt elbeszélünk egymás mellett.
köszönöm!
A membrán rugója a legkevesebb, abból akár a régi is visszarakható.
a kis memránokat a durrogás miatt terveztem cserélni. Bízok a jó szerencsémben.
Szia Kalmi!

Mint mondtam, kívánom, legyen szerencséd vele! Egyébként csak arra utaltam, hogy én is tettem a karbimba cuccokat, szervizen keresztül rendeltem...nem volt olcsó. A rugók menetsűrűsége és huzalvastagsága nem ilyen volt, mint amit Te kaptál és a membrán fül se pont így nézett ki. Az, hogy a dobozára mit írnak, ebben a szakmában ma már sajnos lényegtelen, bármit és bármelyik cég logóját rányomják bármire, amit elakarnak adni...Nem akartam az örömöd elrontani, csak "tamáskodtam"egy kicsit, hogy vajon így örülsz-e majd később is.... A próba úgyis eldönt majd mindent, ismétlem, legyen vele szerencséd!
Tisztelt robin62

Igen. Igazad van, ezt a gittet már alaposan megrágtuk. Jöhet a megszokott szabadonfutó probléma ismételt átbeszélése...
Sziasztok!

Hagyjátok már lógva ezt a hajszárító- hőlégfúvó- melegvíz,stb.témát...lehet írogatni ez ügyben, nem ez zavar, de ne csodálkozzatok, ha kívülállók - akik csak bele olvasnak a fórumba időnként - leminősítik a fórumot és a fórumozókat. Ez az egész sztori jelenleg a "szakmai infantilitás" határát súrolja. Bocs...nem akarok megbántani senkit....
A hajszárításhoz szólnék uraim. Teljesen fölösleges csak azért írtam,hogy aki unatkozik az írogasson. A motort 2-3 hetente be kell indítani és járatni 10-15 percet. Semmi baja nem lesz a hidegindítástól tudni illik bármennyire is lefolyik az olaj de egy vékony filmréteg marad a felületeken ami tökéletesen elég addig mig az olajszivattyú el nem kezdi végezni a dolgát. Ezért kell néha beindítani,hogy az állandó olajfilm réteg meglegyen.
Természetesen az üzem meleg indítás lenne a célszerü ami minimum 70 celzius, de ez nem kivitelezhető, meg akkor sosem kopna el a motor, vagy legalábbis 5x annyit birna mint most.
Gondolj bele, egy hajszárítóval egy ponton melegíted.
Nade mekkora fémfelületet melegítesz és több liter olajat.

Egyszerűen felesleges időtöltés és energiapazarlás így mert egy ponton melegítve vagy akár még ha mozgatod a hajszárítót, nem melegszik át mert leadja a hőt a környeztnek a blokk maga.

Nekem a monsteren van olajhőfokmérő amit kijelez a műszerfalon, legalabb 15km -t kell mennem a motorral hogy valamelyest üzemi hőmérsékletre melegedjen az olaj mert óriási a hűtőközeg, pedig akkor aztán kapja a meleget mndenhonnan.

Ha mondjuk üzembe tudnál állítani 10 hajszárítót hogy egyszere mindenhonnan melegítsd akkor annak volna értelmezhető hatása, de egy hajszárítóval nem fogsz elérni szignifikáns hőmérséklet emelkedést több liter olajban egy jéghideg blokkban ami tele van hűtőbordákkal még a karteren is.
Üdv
Miért ne lehetne pl hajszáritóval (ha az birja a tartós üzemet) előmelegiteni indulás előtt?
Nem kell mindent üzemi melegre, elég a blokk alján lévő olajmenyiséget egy nyári inditási hőfokra mondjuk 20C körülire előmelegiteni.
Azt ha felviszi a szivattyú lesz egy kenőréteg ami véd.
Hölégfúvóval viszont nem ajánlatos, nagyon nagy lehet a kimenő levegő hőfoka, nem biztos hogy jó a blokknak ha helyi feszültségeket keltünk benne.
Elekrtomos lábmelegitőszőnyeg vagy ehhez hasonló ami még szóba jöhet ami nem drasztikusan nagy helyi hőtermelő valami.
Az nyilvánvaló, hogy a meleg olaj jobban szivattyúzható és hamarabb elér a kenendő helyekre melegen.
Én csak annyit próbáltam mondani, hogy hajszárítóval, vagy párolgó melegvízzel a motor alatt szinte semmit nem fogsz elérni ami ezen segítene, mert ezekkel a módszerekkel órákig melegíthetnéd hogy legyen érdemleges hatása.

Itt egy jó cikk a hidegindítás rejtelmeiről:

http://totalcar.hu/magazin/tec...
Tisztelt katana750
Sose bánd, nekem is 20w50-es van jelenleg. Tavaszig ezzel kell beérnie a surlódó részeknek.
Továbbá köszönöm a brainstorm minden hozzászólójának az ötletelést, neveket hadd ne soroljak, senkit nem szeretnék megbántani azzal, hogy véletlenül kifelejtem, de minden ehelyt megjelenő írás értékes, ami a közöst gyarapítja.
Kényelmet vásárolhatok magamnak: kormánymarkolatfűtés, ülésmelegítő párna, fűtőszálas ruházatbélés, de a vas hidegindítása megmaradt alapszinten rásegítés nélkül, ezen töröm a fejem, meg mostmár a Tieteket is.
Ugye pont ez a fórum lényege, hogy bárki előjöhet a maga problémájával, és ha valaki feltalálta már a spanyolviaszt tudja meg mindenki...
Mit értesz az egész más alatt?
@5.50 Már bánom,hogy nem 10w-s olajat vetettem a haverral. Azt biztos nem kell melegíteni. Engem az is zavar a viragon,hogy nincs középsztender. Hidegindításkor jó ha nincs megdőlve a motor gondolom én.
Kalmi. Csak irigykednek. Fasza geped lesz a tobbivel ne torodj. Kerdesed van zaklass nyugodtan.
Örülök, hogy erről a képről te ezt el tudod dönteni, nekem elég, hogy Made in Japan.
Tisztelt viccctor
Képzeld magad elé a blokkot mintha üvegből lenne. Az előző esti leállást követően a kb. 50 fokos motorolaj mindenhonnan leszivárog a legmélyebb pontra. Megül, meg is hűl. Sűrűbbé válik. az összes kenésre váró forgó, sikló rész feljebb tükrös felületű, de majdnem száraz tapintású. Hideg, legfeljebb 4-5 fok. Órák óta mozdulatlan.
A következő hajnalban be kell indítani. A mozgásba lendülő tengelyek, fogaskerekek mind olaj nélkül kénytelenek azt az első néhány tucat fordulatot megtenni, ráadásul gyorsabb tempóban , hiszen a szívató is rajta van.
Na ezt a ki segítséget próbálom megadni a gépnek a forró gőzzel, hogy a néhány fokkal langyosabb olajt könnyebben továbbítsa a szivattyú felé, ami keringeti a sebváltótól a szelepekig.
Tudom, hogy ezzel Te is épp úgy tisztában vagy, mint bármelyikünk, a hideg kopáserózió a motor élethosszának jelentős rövidülésével jár.
közben erre a címedre írtam is: kaczko12@freemail.hu (ha ez él még akkor az előbbi írásom vedd semmisnek!)
küldenél 1 e-mailcímet? lenne pár dolog amit meg kellene beszélnünk!
Kalmi 79: A membrán ,rugóval tényleg messze áll a gyáritól, a fuvóka szett az utángyártott japán. Rendeltem már a Németektöl ilyet, súberekkel eggyütt, egész más lett a motor a felújított karburátoroktól!
Ezen az utolsó momentumon még nem gondolkoztam,de ha tehetném...Lassan már többet foglalkozok a vasammal,mint a párommal.Ezt sokszor meg is mondja,mármint az asszony
Igaz-igaz!Mintha csak magam mondtam volna Alekszej Alekszejevits Panangin.
Skacok
Össze dobáltam egy videóba a Robinzon szigeteki találkozónkat. De sem a videó, sem a zene nem végleges. A Videóba még bekerül a fahídon való átkelés mozgó képes változata. A zene meg azért ez mert csak ez volt a gépemen. De mihelyt sikerül letöltenem az eredetileg elképzelt zenét, akkor azzal újra szerkesztem a vidit.

http://data.hu/get/5845153/201...
Ne hülyéskedjetek már, hogy itt hajszárítózni meg vízmelegítőzni akartok minden hidegindításnál, csak nem minusz 10-20 fokban áll az a motor, arról nem is beszélve, hogy léghűtéses motorról lévén, a blokknak dolga hogy elvigye a meleget, órákig melegíthetnéd kívülről mire annak hasznos hatása volna az olaj egészére....

Ha jól emlékszem a moszkvicshoz volt gyárilag ilyan kis bunsen égő szerü cucc amit a motor alá tehettél télen melegíteni.

Nade a Moszkvics ugy 30 évvel a viragok előtti techinkát, és anyagminősget képvisel és az akkori fostalicska olajokra lett ez kitalálva ami még melegen sem kent nemhogy hidegen, nomeg azért kellett mert enélkül be sem indult a minusz 20-ban.

Jó hogy nem akarjátok ágyba fektetni és betakarni esténként a gépet :))
Csak véletlenűl nagy kárt tehet a blokk körűl lévő műanyag, gumi szerkezetekben.A hajszárító békésebb és veszélytelenebb.