Sziasztok
535 karburátor szívócsonkot keresnék ha valaki tud léci segítsen , az is jó ha megtudom hol kapható ha nem vészesen húzós. Köszike Széles Utat
Koszonom szepen segitseget fiuk....okos otleteitek vannak....itt csak az emberel lesz a gond aki megcsinalja...de hatha....lesz.De az a helyzet hogy mar itt is a kovetkezo problemam, a bal oldali dekninn egy tomitonel ami az olajszoro alat van kb szivrog az olaj.probalok felteni kepet hogy merre is van az....nah az hogy mitol kezdet nem tudom...ma tetunk ra v.mi tomito ragasztot de felek nem fogja meg....azt hogy tudnam orvosolni...peace
Ha abból indulok ki, hogy a Suzuki Savage-en milyen volt, ezt is simán lehet hegeszteni. Szerintem AWI-val simán oké. Ha az XV 1100 szabadonfutójánál is megfelelt, itt se lenne gond. De valóban, a ráf az egyszerűbb és kockázatmentesebb. 2 mm falvastagságú ráf is bőven elfér, mert körülötte van hely, a generátor forgórész hátára van csavarozva. Nem nagy műtét, csak találj embert, aki megcsinálja. :)
Ajaj, hegesztést nem ajánlanám.
Ez gondolom hőkezelt alkatrész, hegesztéstől biztosan rosz irányba változik, vagy kilágyul vagy bekeményedik.
A "ráf" nagyon jó ötlet, ha van hely körülötte.
Pár századdal kissebbet kell esztergálni, felmelegiteni a ráfot hogy kitáguljon és ugy rátenni az "izére" :)
Lehüléskor ráfeszül, keményen megfogja.
Ez azért van, mert nem tudok ilyen alkatrészt. :)
De azt megkérdezhetnéd a szerelődtől, hogy ha vékonyan ráhegesztene valaki a repedésre, vagy a gyűrűre kívülről ráhúznátok egy ráfot (azaz egy vékony külső gyűrűt, ami összetartja), az működhet-e.
Üdv
Az önönditó hibára gondolsz?
Ezek szerint senki sem tud okosabbat mondani mint a szerelő.
Érdekes hogy pattanhatott el az a gyűrűszerű "izé"
Elvileg ha illesztette csavarokkal van felfogatva akkor az össze fogja tartani.
Nem Keeway az a moci titokban, álitólag azokból szoktak kilazulni a csvarok :)
Üdv
OK azt hiszem tiszta.
Tehát a membrán alatti tér is a légszűrő utánról veszi a levegő, igy elvileg ugyan azok a légszűrő dugulási viszonyok hatnak rá mint a membrán feletti térre (tehát ha kevés a levegő akkor az alsó térnek is kevés) ergo a nyomásegyensulyi viszonyok nem változnak .
Peace.Sajnalatal lattom,hogy a gondomra meg senki se reagalt.60 as oldalt kozepen vazoltam....azert akinek van ideje rakukanthat megegyszer...hatha segiteni tud v.ki.Peace jo motorozast
Nincs nekem semmi bajom vele, biztos nem véletlen találták ki.
Csak az ütött szeget a fejmbe hogy bizonyos esetekbe rosszabb is lehet.
Ha mondjuk befoguk a légszürőt (ami ugy se fordul elő) ezzel szimulálva a durva elkoszolódását, akkor a régi mauális tolattyúshoz képest ennek a vákum növekedése miatt nég meg is emelkedik a tolattyúja, megnövelve a beszivott benzin menyiségét.
Végül is ez ami furcsa nekem, de hát a sok jó tulajdonsába miatt biztos hogy több a haszna mint a kára.
Egyébként látom a rációt abban, amit mondasz. Kis 250-eseknél, amik nem szívnak jobban 6-800 mbar-nál, akár még használható is lenne a sima tolattyús karbi. Lásd pl. az ETZ-t. Igaz, ha odaversz neki hirtelen, olyan füstöt csinál maga mögött, hogy csak na. Nagyobb motoroknál ezt ki kell kompenzálni valahogy. Pl. a 350-es Jawa (2 henger, 1 karbi) esetében is két főfúvókát alkalmaztak, illetve egy tűvel szabályozott fúvókát és egy segédfúvókát, amik relatíve kisméretűek voltak (60 + 90) az ETZ-hez képest (140, ha jól tévedek), viszont így hirtelen gázadásnál se kapott sokkal többet a motor, mint okosan gyorsítva. Ennek is vannak hátrányai: nagy sebességnél nyélgázon ontja a benzint a hengerbe, ezért tudnak a 350-es Jawa-k akár 8-9 litert is benyelni, ha úgy vezeti az ember.
Ez a karburátor-jószág nem egyszerű, sok-sok idő és tanulás kell a mély megértésükhöz...
A membránra és ezáltal a dugattyúra ható emelőerőt ugye a légköri nyomás fejti ki, mivel a vákuum a membrán fölött hat. Ez úgy lehet, hogy a gáztolattyú dugattyúja jól tömít, a vákuum a tolattyú alján levő lyukon jut fel a membrán fölé. A vákuum a pillangószelep nyitásával arányosan növekszik a tű környékén, mert a motor szívóereje hátrajut a gáztolattyú alá, így a felső membrántérbe is, ami elől pl. alapjáraton el van zárva. A nyitott pillangószelep miatt fellépő szívóhatás miatt a membrán feletti levegő ritka lesz, a membrán alatti külön légkamrában pedig ugye a légköri nyomás dolgozik, tehát emelkedik a gázdugattyú és a tű. Minél nagyobb a fordulatszám és/vagy a terhelés, annál jobban szív a motor, annál feljebb mászik a membrán és az egész hóbelevanc alatta.
Az általad említett probléma részben valós, részben nem. Ha eltömődik a légszűrő, a membrán alatti térbe is kevesebb nyomás jut, azaz kevésbé emeli fel a gázdugattyút. Ugyanakkor mivel a levegő útja kissé blokkolt, a benzint fogja nagyobb mértékben szipkázni a fúvókákon át, ergo kormolja a gyertyákat, csökken a teljesítmény, stb.
A CV karburátor sem tökéletes, viszont üzemszerű körülmények között sokkal rugalmasabban alkalmazkodik a motor igényeihez. Normál tolattyúnál ugyanígy fennáll a koszos légszűrő problémája, csak még hozzá jön az, hogy egy hirtelen, nagy gázfröccsnél túletetjük a hengert, ami vagy rángat, vagy lefullad, vagy köhög. Rutinos motorosok nyilván nem tesznek ilyet, hanem fokozatosan húz oda neki, de a CV bolondbiztos.
Van egy mondás: ha olyan dolgot alkotsz, amit a hülyék is tudnak kezelni, figyeld meg: csak hülyék fogják használni. Ezért van minden modern motorban CV karbi, sőt, újabban ABS, némelyiken automata váltó, stb.
Üdv
Kicsit elméletieskedünk már.
Ez a CV karbicsek nem igazán tiszta.
Szoval amint kinyilik a pill. szelep, megnő a vákum a karburátor előtti szivócsőben.
Ez emeli meg a membránon át a tolattyút a tűvel.
Tényéeg csak ez az egy vákum nagysága befolyásolja?
Ha pl, elkezd dugulni a légszürő akkor az eddigi pillangószele állásnál egyre nagyobb lesz a vákum, ugyanis a légszürő egyre jobban visszatartja a levegőt.
Tulajdonképpen rosszabb lesz ezzel a helyzet , mintha a gáztolattyút emelgenénk mint régen.
Gondolom ez szemet szúrhatott a tervezőknek is, lehet van benne valami kompenzáció?
Heh
Jó cég ez a keeway magyarország.
Tegnap irtam nekik levelet, ma már itt a rendelt cucc.
Légszürőbetét, légszürő és a másik oldali krómozott fedelek, sztenderkapcsoló és 2 kormánysuly, csavarokkal.
Szálitással együtt sem volt 5 ezer.
Csak ajánlani tudom a 250 eseknek
535 karburátor szívócsonkot keresnék ha valaki tud léci segítsen , az is jó ha megtudom hol kapható ha nem vészesen húzós. Köszike Széles Utat