Sziasztok!
A hétvégi motorozásnak meglett az eredménye:elhagytam a rendszámot .Kb. 40 km-es szakaszon eshetett le,1 órán belül le is jártam a területet 3× ,nem lett meg.Valószínüleg valaki megtalálta.
Szerintetek bizhatok a becsületes megtalálóban(ami szerintem MO.-on nem nagyon van),hogy visszaszolgáltatja?
Vagy inkább hétfőn rohanjak az okmányirodába nehogy visszaéljenek vele?
Üdv
Hát igen, meg csővezeték meg nyomásmérő meg fáintos kivitelezés.
Gyakorlatilag nincs szükség az olajnyomás számszerű értékére, elég csak egy határ alattit kijelezni.
Üdv
Csak hogy megtörjem a "csendet".
Van arról valami adat, hogy az xv250 nél menyi lehet az olajnyomás úgy álltalában?
Engem is zavar hogy nem tudok róla semmit a motorozás alatt.
Nyomásmérő beépitéséig még nem jutottam el, de egy nyomáskapcsoló beépitését bevállalnám.
Ugy is van egy üres jelzőlámpa foglalat, azt pont jó lenne olajnyomás hiányt jelezni.
Valami autó olajnyomáskapcsolóját gondoltam beépiteni csak hát azoknál se tudom a bekapcsolási nyomást.
Szerintetek melyiké lenee alkalmas hozzá?
Tudom a kétütemű trabanté kizárva :)
Üdv
Megtettem, igaz csak a negyedét mint amit irtál.
Mivel reggel időm már nem volt, csak letörölgettem az amúgy sem koszos láncot, és befújtam
Igy is csodát tett vele, elmult a nyikorgás, lánchang, elmenetem vala kb 50 km-t és nem hallottam .
Egy picit még ugyan hallani amikor intenziven gyorsitok.
Ha úgy 120 nál ráhúzom a gázt és megpörög a hátsókerék az aszfalton, akkor a gumisivítás alatt hallhatóa lánc hangja is :)
Nem valószínű sajnos. De ha ráérsz... Mondjuk én amondó vagyok, hogy felesleges. Egyelőre mosd át, szereld fel, állíts feszességet és egyenesfutást, majd spray-zd át (forgatod a hátsó kereket és közben fújod - nem kell, hogy tocsogjon benne, de mindenhová jusson). Ha a zaj elviselhető lett, akkor nyertél egy szezont és a láncsere halasztható jövőre. :)
Azért a belógását ellenőrizd. Természetesen ha nem lesz jobb, zajos és nyúlott, akkor azon csak a lánccsere segít. A CZ láncot komolyan mondtam, az a gyárinál (RK) jóval erősebb és egy tizessel olcsóbb.
A nagyvas.hu-n 10.600 Ft ha jól emlékszem. (az RK lánc 20 körül van)
Köszi a helpet.
Az oldalraforditást ismerem de ahoz ugye le kellene szerelni, most lusta vagyok, majd.............:)
Azért próbáltam a zsír sprayt mert hirtelen csak az volt itthon, az is jól bekúszik, legalább is a felirat szerint.
Akkor veszek láncra valót és próba.
Kérdés, kimosam előtte esetleg a láncot vagy mehet igy rá.
A lánc kivülről nem látszik szutykosnak.
"Mi a külömbség a lánckenő spay és a sima zsirs pray között?"
A láncspray teflont, lítiumszármazék-zsírokat és hasonló speciális adalékokat is tartalmaz. Ez nagyon jól "kúszik", behatol a csapokig, ahová még a víznek se könnyű pl. egy O-gyűrűs lánc esetén. Kémialag ellenállóbb, ha meleg a lánc a terheléstől, nem folyósodik el, mint a mezei zsírok.
500 km-enként fújni kell, ahogy már elhangzott. Egy flaska (400ml) akár 10 000km-re is elegendő.
A meleg az oka. Az enyém is zajosabb ha 30-35 fok van. Ha jó olajad van és van benne elég, akkor nincs baj. Mondtam már több ízben, hogy a Virago blokkok elég zajosak, köszönhető annak, hogy a blokk léghűtéses, merev felfüggesztésű teherviselő elem, relatíve lazán illesztettek az alkatrészek és nincs kiegyensúlyozó rendszer a vibrációk ellen. Akit zavar, cserélje le Honda Shadow-ra. :)
Ami a láncot illeti, tényleg a középtájon történő megemelés a hiteles. A lánckerék közepénél történő emelés a fogak állapotát tükrözi híven. Hogy mennyire elhasználódott a lánc, azt egy módon tudja az ember megállapítani: le kell szerelni és oldalvást kell fordítani, azaz a szemek csuklói vízszintesen legyenek (oldalirányban lehessen hajlítgatni). Ha egy méteren nagyobb a belógása a saját súlyától, mint 10-12 centi, akkor csereérett.
A faggyúban/zsírban kifőzést pl. a 60-70 km/h-val közlekedő, 12-15 LE-s, ZÁRT TOKOZÁSÚ LÁNCVÉDŐVEL ELLÁTOTT Pannóniák esetén mondhatnám megoldásnak. A modern motorok, mint a tiéd, Gyuri, nem ilyenek. A láncot nem védi szinte semmi, nincs por és esőbiztos gumitokozás, mint az MZ-n, Jawa-n vagy lemezburkolat, mint a Pannóniákon. Ennek is oka van: a lánchajtás marha nagy biznisz, mert mindent együtt kell(ene) cserélni és jó drágán adják. Az, hogy a dizájn miatt nincs burkolva, csak duma. Láncos motorokon egy-kétévente befigyel egy új szett. Teflonos láncspray-t ajánlok, abból is a fehér Valvoline-t.
A páratartalom is befolyásolja az égést lásd vizbeporlasztási kisérletek a lada fórumon, lehet hogy az az oka?
A hideg levegő sürübb mint a meleg, ergo több bene az oxigén is.
Hirtelen ezek jutnak az eszembe
Peace.Ma itt nalunk Romaniaba eleg hideg volt...ahoz kepest 19-20 fok.es eszrevetem hogy ilyen idoben nem zakatol anyira a gep...es nagyobb fordualtig kitudom huzatni....legalabb is anelkul hogy idegesito hangokat halanak...25 fok felet mar ha kihuzatom rendesen csorompolt kisse....de igy huvosebb idoben nem.mi lehet ennek az oka?Peace
Amit te irtál a láncfeszességnek semmi köze ahoz amit én irok.
Bárhogy is meg van feszitve a lánc, ha kopott, nyúlott is akkor a láckerékre felvekvő szakasz közepénél jól érzékelkető a nyúlás mert messze el lehet emelni a láncszemet a kerékről..
Legalább is régen ezt a módszert tanitották a motoros könyvek.
Ezt láttátok már?