Nem kopott, nem hegyes, semmi kopás nem látszik rajtuk, azt néztem meg először.
Ha meg kopott volna a lánckerék akkor jobban lötyögne rajta a lánc, de mint irtam nem igen lehet elemelni a lánckerékről.
Cseszheted az agészet, ha kopott hegyes a hátsó fogaskerék. Akkor a hézag is nő. Előírt vizsgálat, a láncot közép tájon megemelni. Kb 1-2cm lógása lehet. Ha túl feszes, akkor a kislánckerék csapágyát eszi meg, ha túl laza akkor a hátsólánckereket. A tapasztalat azt mutatja, mint amit mondanak a srácok, hogy 1 fokkal erősebb lánc illik a mocira, mint amennyi lóerős a gép. Akkor tuti nem fog ki nyúlni, ha rendesen spayzed. ( 500km-enként )
Régen az volt az ajánlott hogy a megtisztitott láncot faggyúba kellett "kifőzni".
Lehüléskor beleszivódot a láncszemek közé és jól védett, kent.
Ezeknél a a láncoknál is járható ez az út?
Mi a külömbség a lánckenő spay és a sima zsirs pray között?.
Nem próbáltam, levenni.
Csak a szokásos technikával néztem.
Megemeltem a nagy lánckeréken a láncszemet.
Eddigi tapasztalatom szerint ha nyúlott akkor egész fel lehet emelni, ezt nem lehetett csak picit.
Enyi volt a vizsgálat :)
Egyébként 520-114 számú/típusú lánc való rá. 520 = láncszem mérete, 114 = láncszemek száma. Az 520-120 lánc is jó, csak abból ki kell venni pár szemet, hogy passzoljon. A gyári XV250 lánc 25kN-os, a Keeway 20kN-t bír, a CZ láncból a megfelelő méretű (C520 RD120) 33,5kN szakítószilárdságú. Ára 9 és 11 ezer közt van.
Attól még lehet nyúlott, hogy nehezen jön le. Nem tudom, hogy próbáltad levenni, de ha úgy, hogy a hátsó tengelyt meglazítottad, a kereket előrenyomtad és a hátsó lánckerékről emelted le a láncot, akkor nem mérvadó, hogy mennyire nehéz levenni vagy sem.
Sztem nyúlott a lánc.
Cserénél azt ajánlom, hogy az első lánckereket szereld le, először a hátsóra fűzd rá az új a láncot, majd utána húzd rá a leszerelt első lánckerékre és végső lépésként szereld a helyére a kislánckereket.
A keeway lánc ugyan olcsó, de nem ajánlom. A csehek gyártanak minden méretben jó minőségű O-gyűrűs láncokat, ajánlom a CZ termékeket. Megérik az árukat, strapabíróak (krosszmotorhoz méretezik a terhelést).
Semmit nem tudok róla.
Csak azt amit megnéztem.
Nem lehet nyúlott mert alig lehet elemelnia lánckeréktől.
A láncfeszesség is az ajánlott értéken van.
Kénytelan vagyok mindig vinni valami/valaki benzintyukot , akkor nem hallom a hangot :)
N a jó nekem meg az a bajom hogy zavar a lánchang.
Kentem már zsir spay-el is meg kicsit olajjal is, de csak zajos, nyikorog vagy mit csinál.
A lánc szinte uj, nem kopott nem nyúlott, a láncekerekek is kiválló állapotúak.
És XV250 ről beszélek
Én úgy indítom, hogy szivató, (ilyenkor is) gáz nélkül, ahogy elkapja, gáz.
Ha nem így indítom, akkor nehezebb az indítás, így viszont mindig müxik pöccre. 535-ös a vas, vizsgáld meg a dolgot, hátha érsz vele valamit
Üdv
Hali : augusztus 16 Bruno motogp 800 készülök Talmánkat élőben is megnézni esetleg lenne akit érdekelne? Amúgy nem egy veszélyes ősszeg a belépő 45-60euro és km sem egy világ körüli ut ,tehát elérhető! kinek van kedve itt a számom 20/9280671
Peace.koszi a valaszt en is arra gondoltam,a motorszerelo havarom tett most oda v.mi szurke cuccot azt mondta az is jo ilyen gumis...de ugy latom nem hasznalt mert egy kicsit szivarog meg...nah akkor ha holnap is szivarog akko lekaparom azt es teszek ra olyan pirosat olyan akad is ithol....kosz a segitseget jo motorozast....
Nagyon szar állapotban van? Nem lehet begyógyítani?
A szívócsonk kisebb lyukait, pici repedéseket szépen be lehet tömíteni a már említett hőálló vörös szilikonnal (bele kell masszírozni az elrehült, repedt részekbe, majd kívülről be kell tekerni "öngyógyító" ragasztószalaggal. A kerékpáros boltok árulják, nem tudom a hivatalos nevét, gyantával itatott textilszerű cucc, ami nagyon jól ragad minden felületre és a ragasztás végpontjánál összeheged az alatta levő réteggel. Ilyen még a Loctite "Fix&Repair tape".
Az így javított szívócsonk még sokáig használható, lesz időd bontottat vagy e-bayest venni.
Aztaaaaa
Akkor nálatok "nagymotorosoknál" a karternél is van védő hogy ne érjen oda a boka?
Ilyet én is teszek rá, nálam csak a hátsó hengernél van.
Akkor ezért lehet rajtatok "nájki dorkó", nekem meg csizmát kellene viselnem, na de akkor meg nem működne a bokahőmérő :)
Ma azért jól megsütötet a bokámat, szandálban zokni nélkül és odaért.
Megnéztem az enyémen, mi is az és úgy látom mintha egy vakdugó lenne ott, vagy egy szerelési furat, amit lezártak. Ha nagyon jól zsírtalanítod és találsz valami hőálló ragasztót, szerintem jó lehet.
Ha meg kopott volna a lánckerék akkor jobban lötyögne rajta a lánc, de mint irtam nem igen lehet elemelni a lánckerékről.
végyé