Peace.Nah vegre megvan az onindito felujitas...nekem nem az ment meg amit gondoltam,meg jo hogy nem probaltam fel hazilag felujitani....megcsinalta a szerelo megy jol...de elvan repedve egy resze..megmutatom....ugy kellet viszaszereljuk me igy magaba nem lehet kapni...ha v.ki tud olyat kellene...mert igy felek vele hogy megent megmegy...nah megmutatom
Soulfly:
Nagyjából látom, mi a gond. Ha tövig betolod és jól betekered szigszalagal kívülről, ott marad. Nem szép, de gyors megoldás.
Okosabb és profibb, ha 3 mm-es kis fúrószárral böksz egy lyukat a kapcsoló üregének kiálló részére (alulról jobb, mert nem látszik), a lyuk alatt kicsi gödröt fúrsz a kapcsoló testébe, majd egy megfelelő csavarral beszorítod a helyére. Menetet is vágnod kellhet ha mezei, sűrűmenetes csavarral dolgozol, ellenben a ritka menetes, műanyagba vagy fába való kiscsavart sztem simán behajthatod az alumínuimba, az megvágja magának. A kivitelezés úgyis a te dolgod, én csak egy ötletet próbálok adni.
V.Gy.: Igen, lehet akár az is. Ezt a kálváriát az előző hozzászólásomban javasolt módon már végigjárta egy barátom. 1. pofacsere, 2. tárcsa szabályozás, 3. úszóágyazás perselyének cseréje.
Üdv
Ez úszó ágyazású, 1 dugatyúja van, a féknyereg tud mozogni a felfogatásán.
A pofacserénél szétszedtem, elég cuppanósan jött le a 2 vezető csapról, tehát gondolom ott nem lehet baj.
Megmértem a tárcsa ütését, kb.1.5 - 2 tizedet üt.
Ezek szerint az lenne a baj?
Ez sokminden lehet, akár a tárcsa is. Sztem célszerű azzal kezdeni, egy jó esztergályos 1-2 ezer Ft-ért felszabályozza. Ha nem szűnt meg, a fék felfogatásánál kell tovább vizsgálódni. Ha a férnyereg úszóágyazású (azaz nem fixen van rögzítve a villához, hanem rugós stifteken tud ki-be mozogni - nem tudom, hogy a tiéd milyen, nézz rá), akkor az ágyazás perselyei is lehetnek kopottak.
Ha a pofa új, akkor azt ki is zárhatod. Én a tárcsára gyanakszom, már csak azért is, mert az úszóágyazás soha nem volt divat a Yamaha choppereken, az enyémen sincs, aminek ugye a kicsinyített változatai az 535-ök.
No akkor 1 konkrét kérédés.
Mi a jó franctól fog rángatva, szakadozva, periodukusan - a nemkivánt rész törlendő- az első fék?
Eleibe nem volt, vagy csak nem vettem észre, aztén egyre erősebb, csak úgy leng az eleje a megálláskor ( mint ha rángatnám a fékkart) a nem egyenletes fékhatás miatt.
Probáltam megtakaritani, tettem be uj pofákat, jónak tünt de pár fékezés után ujra jelentkezik.
Jártam már igy másik mocival is, annál sem tudtam rájönni mi okozza.
Lehet hogy maga a féktárcsa?
És akkor , felszabályzás segit csak?
Hubasszus
Engem is de sokszor figyelmeztettek már rendes autósok, hogy "bassza meg ki van hajtva az oldaltámasz".
Az ETZ-n a hátsó tengelyez van rögzitve akkorát tud dobni a moci hátsó fertályán ha leér kanyarban.....
Ergo aki szenilisedik (én) annak nagyon hasznos az a kapcsoló....)
Amikor a váltó fogaskerekei (amik 1. fokozatban vannak a legnagyobb nyomatéknak kitéve a primer oldalon, azaz a motor felől) hirtelen tehermentesülnek, előfordulhat némi kattanás, de míg nem hallom, nem tudom, mennyire bajos. Addig mondjuk nincs baj, amíg az egyes fokozatot nem dobálja ki. Az is lehet, hogy a kuplungod van kicsit lelazulva és ugyanígy a hirtelen tehermentesítés miatt verődik a tengelyen. Én a helyedben megnézném a kuplungot, nem nagy műtét.
Le kell engedned az olajat, kiszabadítani a kuplungbowdent, levenni a lábtartót, a lábfékkart, végül a kuplung fedelét.
Próbáld meg kézzel jobbra-balra forgatni hirtelen mozdulatokkal, illetbe ki és be. Ha lötyög, akkor meg van a baj és időben orvosolhatod.
(a Clymer PDF szerelési könyv 379 oldalán kezdődik a leírás hozzá)
Kerem szepen, azt vettem eszre, hogy ha hideg motornal, egyesben hirtelen behuzom a kuplungot, akkor eleg hangosan es elesen kattan egyet vagy kettot, ugy tunik, alulrol jon a hang. ez termeszetes, csak most veszem eszre? vagy kezdhet rezegni rajtam a gatya....
koszonom.
modi.
ps. blackiexnek koszon )azt hiszem mondhatom, hogy koszonjuk) a blogot, amit a csopperekrol mukodtet.
biztos,h a"pöcök" van leszakadva... ha kiengedem a kuplungot ki is tolja aztán kinn is marad(így vettem)
holnap lefényképezem és küldöm a képet
...esetleg beragasztani?...
Kivéve persze ha nem csak a kapcsoló "pöcke", hanem az egész kapcsoló lődörög. A kapcsolót valahogy rögzíteded kell. Látatlanban nem tudom, hogy lehetne házilag megoldani, de ha teszel fel néhány képet több szögből is, hogy jól látható legyen a para, kitaláljuk.
Indításgátló biztonsági rendszer része, három helyen van érzékelő (sztender, kupplung és váltó).
Ha a motor sztendere lent van, és sebességbe teszed, letiltja a gyújtást, nehogy kihajtott sztenderrel indulj el és zakózz. Ugyanígy, ha a motor sebességben van és nincs behúzva a kupplung, nem enged indítózni, nehogy leégesd az indítómotort.
Ha a kupplungkar mozgatásakor a kapcsoló ki-be jár a karral együtt, az természetes. Hagyd úgy, ahogy van, nem hülye ötlet. (estem már kihajtott sztender miatt, úgyhogy tudom, mit beszélek)
már lenn van
még 1 kérdés a kuplung karnál be van gyárilag kötve valami érzékelő...kábel
van rajta 1 akadó fül ami benn tartja nekem az a föl hiányzik és ha kiengedem a kuplungot az érzékelőt is kitolja....
mire szolgál az a valami?
Ahogy az előttem szólók jelezték, az 535-ösben ott van a tank alatt. Azért írtam, hogy a nagy Virgácson hol található, hátha valaki nem tudja és hozzád hasonlóan keresgéli pl. a frissen boltolt XV750-én. :)
(egyébként 1984-ig a nagy XV-k szűrője is a tank alatti airboxban van)
Javaslom neked is letölteni és olvasgatni az XV 535-1100 szerelési könyvet. A virago.ro oldalon megtalálod a linkjét.
Ha jól tudom 535-ös. Édesapámé a motor és elvitte műszakira. Aztán a számlán szerepelt a légszűrőcsere és gondolta megnézi a krómszinű dekni alatt. Na ott nem volt, úgyhogy nektek lesz igazatok. Nagyon szépen köszönöm a felvilágítást!
Üdv: Pijotr
U.I.: Ha megtalálta írok! :)
A burkolat alatt csak a bemenet van! A tank alatt van a légszürő! A fekete müanyagban aminek a fedelét 1 csavar fogja! Tehát tank le és alatta a légszűrő!
Sziasztok. A Viragon elvileg a jobb oldali ovális műanyag(króm színű)burkolat alatt kell lennie a légszűrőnek? Előre is köszönöm a választ! Üdv: Pijotr
amúgy én így járok vele mióta megvan... csak nem tetszik,h kilóg...
ha nem megy fúrok (szépen)
Nagyjából látom, mi a gond. Ha tövig betolod és jól betekered szigszalagal kívülről, ott marad. Nem szép, de gyors megoldás.
Okosabb és profibb, ha 3 mm-es kis fúrószárral böksz egy lyukat a kapcsoló üregének kiálló részére (alulról jobb, mert nem látszik), a lyuk alatt kicsi gödröt fúrsz a kapcsoló testébe, majd egy megfelelő csavarral beszorítod a helyére. Menetet is vágnod kellhet ha mezei, sűrűmenetes csavarral dolgozol, ellenben a ritka menetes, műanyagba vagy fába való kiscsavart sztem simán behajthatod az alumínuimba, az megvágja magának. A kivitelezés úgyis a te dolgod, én csak egy ötletet próbálok adni.
V.Gy.: Igen, lehet akár az is. Ezt a kálváriát az előző hozzászólásomban javasolt módon már végigjárta egy barátom. 1. pofacsere, 2. tárcsa szabályozás, 3. úszóágyazás perselyének cseréje.
Ez úszó ágyazású, 1 dugatyúja van, a féknyereg tud mozogni a felfogatásán.
A pofacserénél szétszedtem, elég cuppanósan jött le a 2 vezető csapról, tehát gondolom ott nem lehet baj.
Megmértem a tárcsa ütését, kb.1.5 - 2 tizedet üt.
Ezek szerint az lenne a baj?
végyé
Ha a pofa új, akkor azt ki is zárhatod. Én a tárcsára gyanakszom, már csak azért is, mert az úszóágyazás soha nem volt divat a Yamaha choppereken, az enyémen sincs, aminek ugye a kicsinyített változatai az 535-ök.
Mi a jó franctól fog rángatva, szakadozva, periodukusan - a nemkivánt rész törlendő- az első fék?
Eleibe nem volt, vagy csak nem vettem észre, aztén egyre erősebb, csak úgy leng az eleje a megálláskor ( mint ha rángatnám a fékkart) a nem egyenletes fékhatás miatt.
Probáltam megtakaritani, tettem be uj pofákat, jónak tünt de pár fékezés után ujra jelentkezik.
Jártam már igy másik mocival is, annál sem tudtam rájönni mi okozza.
Lehet hogy maga a féktárcsa?
És akkor , felszabályzás segit csak?
végyé
Engem is de sokszor figyelmeztettek már rendes autósok, hogy "bassza meg ki van hajtva az oldaltámasz".
Az ETZ-n a hátsó tengelyez van rögzitve akkorát tud dobni a moci hátsó fertályán ha leér kanyarban.....
Ergo aki szenilisedik (én) annak nagyon hasznos az a kapcsoló....)
végyé
Le kell engedned az olajat, kiszabadítani a kuplungbowdent, levenni a lábtartót, a lábfékkart, végül a kuplung fedelét.
Próbáld meg kézzel jobbra-balra forgatni hirtelen mozdulatokkal, illetbe ki és be. Ha lötyög, akkor meg van a baj és időben orvosolhatod.
(a Clymer PDF szerelési könyv 379 oldalán kezdődik a leírás hozzá)
koszonom.
modi.
ps. blackiexnek koszon )azt hiszem mondhatom, hogy koszonjuk) a blogot, amit a csopperekrol mukodtet.
holnap lefényképezem és küldöm a képet
...esetleg beragasztani?...
Ha a motor sztendere lent van, és sebességbe teszed, letiltja a gyújtást, nehogy kihajtott sztenderrel indulj el és zakózz. Ugyanígy, ha a motor sebességben van és nincs behúzva a kupplung, nem enged indítózni, nehogy leégesd az indítómotort.
Ha a kupplungkar mozgatásakor a kapcsoló ki-be jár a karral együtt, az természetes. Hagyd úgy, ahogy van, nem hülye ötlet. (estem már kihajtott sztender miatt, úgyhogy tudom, mit beszélek)
még 1 kérdés a kuplung karnál be van gyárilag kötve valami érzékelő...kábel
van rajta 1 akadó fül ami benn tartja nekem az a föl hiányzik és ha kiengedem a kuplungot az érzékelőt is kitolja....
mire szolgál az a valami?
(egyébként 1984-ig a nagy XV-k szűrője is a tank alatti airboxban van)
Javaslom neked is letölteni és olvasgatni az XV 535-1100 szerelési könyvet. A virago.ro oldalon megtalálod a linkjét.
Érdekel valakit egy 14mm-es (normál gyertya méret) Colortune üveggyertya? Haver a Louistól rendelt, de nem jó méretet, úgyhogy vesz másikat.
Üdv: Pijotr
U.I.: Ha megtalálta írok! :)
Attól függ melyik tipus, az xv250 nél abban a dobozban van.
végyé