Peace.Nah ugy nez ki megment a szabadonfuto az oninditoba.inditom es forog de az onindito de a motort nem forgatja,azt mondta a szerelio hogy uj szabadon fut+v.mi tomites ami elszkadhat amikor szetszedik(45+10+20 munkadily)szoval 75 eurot kostalna mit mondok borsos vagy ez enyi...?Peace jo motorozast.jah es 40000 ezer van a 91 es vasba.mit mondtok hamar mult ki?
Esetleg próbálj meg nagyobb oktánszámú benzint tankolni. A lehető legjobban ürítsd le a tankot és próbaképp tolj bele 3-4 liter MOL Evo-t vagy 98-ast. Ha halkul, akkor jobban szereti azt a naftát.
Az enyém is hangos. Az XV ilyen. Ha villanymotor jellegűt szeretnél, a Honda Shadow a neked való. Svájci óramű kutya f*sza ahhoz képest. Imádtam is, csak kinőttem. No meg ugye a szerelem az szerelem... :)
Nekem 535osom van, nem tudom a tied milyen. Teljesen hasonlo gondom volt / van, a zaj vagy kopogas. teljesen hasonloan jelentkezett a tiedhez. kicsereltek a vezermulancot, vadiuj eredetire. kopogas maradt. szelepet allitottunk. kopogas maradt. olajat csereltunk. maradt. karburatort szinkronizaltunk. PICIT halkabb lett, de maradt. sokan megneztek, akiknek reg van viragojuk, azt mondtak, ez ilyen. nem mindegyik ilyen, de ez az. vannak ilyenek. esetleg lehet kuplungkosar is, pici kopas, azt mondtak, de esetleg.... azt mondtak, amig nem erosodik, nincs bajom, jol huz stb. addig ne torodjek vele. ugyhogy most nem torodok. csipicsupi majdnem 400 eurot koltottem ra... vezermulanc, olaj, szerelesek stbstb. es total foloselegesen... hat nekem ez a tapasztalatom. ha megtudsz valamit, oszd meg velem is kerlek. en nem torodok a hanggal tovabb, csak ha baj van.
Köszi a helpet.
Meghallgattattam már "régi öreg yamahás-sal" azt mondja nem hall semm kirivó hangot.
Vagy botfülű, vagy csak én hallok bele minden olyat ami nincs is ott :)
No akkor urak a kérdésem Szeged és Békés között van e valaki xv250 es akivel akivel hangot hasonlithatnék.
Péntek szombat vagy vasárnap kivánom bejárni a fenti utat, esetlega ha valaki épp akkor arra lakna :)
Esetleg a kupplungkosár lehet kicsit lelazulva, de az sztem hangos lenne. Ez viszont sürgős beavatkozást igényel, mert ledarálhatja az alumínium kosár bordáit az ide-oda lötyögés!
Tudok, csak felesleges. Ne bántsd azt, ami működik.
Kopni maga a feszítő gomba (amit kívülről látsz belőle) nem szokott, a rugója bivaly, nem szokott csak úgy eltörni. Kophat a belső feszítő ív, de azt lánccsörgés jelzi, a fordulat növekedésével arányosan zajosodik. De nálad nyilván nem ez a baj. Ha terheletlenül kopog, az előfordulhat. Nem tudom, mennyire, így nem tudom, mennyire káros. Ha van más XV 250 tulaj a közelben, nézzétek össze a két vasat.
A hajtókar terheteltlenül is klaffogna, de a legélesebb hangot terhelésváltáskor hallanád, ha pl. hirtelen gázadást motorfékezéssel követsz.
Ha aggódsz miatta, irány a szervíz. Az biztos, hogy a váltó körül zajol valami, az meg nem kimondottan garázs padlóján szétborítható téma.
Üdv
Addig hallatszik, érződik alapjárat körüli fordulaton, mig el nem kezdem sebességben kiengedni a kuplungot.
A jármű még nem indul meg, de már terheli a
motort.
Gyakorlatilag olyankor ugye összefeszülnek a hajtási egységek és azért halkul el ?
Nem tudom pl. hajtókarcsapágy produkálna-e ilyesmit, itt inkább erősődni kellene, nem?
Valami nem túl erős, nem csilingelő fémes kopogás.
Mint ha olajfürdőben verődne össze 2 fémdarab, na ezt jól megaszontam :)
Pontosan az van .................:)
A vezérműlánc feszitővel kapcsolatos kérdsemre tudsz -e valami érdemlegeset irni?
Ha függ attól, hogy sebességben vagy-e, akkor nem a vezérmű. Az üresben, sztenderen ugyanúgy zajolna, mint menet közben. Ez a kupplung-váltó környékén lesz valami, de ilyet több Virago is csinál, nem hiszem, hogy baja lenne. Már ha ugyanarról a tompa, mély fémes kopogásról beszélünk... Mintha gumikalapáccsal odacsapnál pl. a hengerfejre.
Üdv
Azért zavara kopogás mert nem tudom honann jön.
Csak üzemmeleg motornál van.
Behuzom a kuplungot megmarad,
sebességbe teszem, megmarad.
Elkezdem kiengeni alapjáraton a kuplungot, amint elkezdene hajtani abbamarad.
A vezérműlánc feszitővel milyen gond lehet, kopás, rugótörés?
Érdemes leszedni a hengerről és megnézni?
Az nem nagy munkának tünik.
Az XV blokkok nem a legzajmentesebbek. Ha a szelephézagok rendben vannak és a vezérműlánc feszítője is oké, akkor nincs ok aggodalomra.
Nem disznóólpucoló TSZ-csizmára gondoltam, jó vétel a Louis katalógusban megtalálható Highway No.1 csizmák bármelyike. Nekem is van két pár (1 téli, 1 nyári). Asszem 15 körül vannak most pl. a bazismotor.eu oldalon.
Üdv
Köszi a linket.
Végül is lecseréltem, most Castrol ásványi van benne.
Az alapjátati kopogás nemigen változott, se a vezérműlánc hang, de a sebváltáskori "reccsenés" eltünt.
Most már csak inkább érezni lehet a sebváltást mint hallani.
A kopogásra, lánchangra is megszületet a megoldás, egy sisakcsere.
Haveromét felpróbálva telyesen megszüntek a zavaró zörejek :)
Köszi
Na és a szinetikus, félszintetikus és ásványi?
Ezek között az azonos jelzésűekben van a viszkozitásukban lényeges eltérés ?
Aza mondjuk egy 20w50 szinetikus higabb mint egy ugyan ilyen jelzésű ásványi?
"Akkor egy ujabb kérdés.
Nálam kb 10 km után olyan sütős az olajszűrő fedele, hogy nem állja a bokám, mondjuk 55-60 fokos lehet.
Normális jelenség ez?"
Teljesen. Ez ezzel jár. Csizmát fel és megszűnik a probléma a bokád körül. (chopperhez amúgy se passzol a szandál/nájki dorkó)
Gondolom az is írva vagyon a suppl. serv. manualban, hogy az olajat az éghajlatnak függően kell megválasztani. A svédeknél inkább a 10W30, itthon a 20W50 jó.
A két szám a meleg és a hidegoldali viszkozitást jelzi. Minél kisebb az első, annál kevésbé romlik hideg időben a kenési tulajdonság. Minél nagyobb a második, annál jobban bírja a melegben a terhelést számottevő minőségromlás nélkül.
Ebből az következik, hogy a tökéletes olaj a 0W90 vagy hasonló lenne, de mivel ilyen nem létezik, olyat kell választani, ami megfelel az üzemeltetés körülményeinek. Nálunk tavasszal-nyáron-ősszel a 20W50 a jó. Aki már februárban előszedi és enyhe tél esetén az első hónál teszi csak le a bringát, az vagy cseréli az olajat évente kétszer, vagy olyat vesz, ami bírja hidegben-melegben.
Az én ajánlásom: Repsol Moto Rider 4T 15W50 ásványi.
Akkor egy ujabb kérdés.
Nálam kb 10 km után olyan sütős az olajszűrő fedele, hogy nem állja a bokám, mondjuk 55-60 fokos lehet.
Normális jelenség ez?
Szokatlan az ETZ hez képest mert ugye ott nincs is olaj :)
Peace.Fiuk en ezt az olajat hasznalom.mar tobb itteni viragos ajanlota es en is ezt tettem belle.nagyon jo motorba.de kocsikba is ezt a markat teszik aki strapalja,birja a meleget de nagyon.allitolag az egyiknek megalt az olajpumpaja es ment meg a kocsival vagy 70 km ert es semi baja nem lett.....csak mondom hogy akinek baj van a kuplungal es castrol nem hasznal probalja meg ezt nem veszit semti.Peace
Nekem 535osom van, nem tudom a tied milyen. Teljesen hasonlo gondom volt / van, a zaj vagy kopogas. teljesen hasonloan jelentkezett a tiedhez. kicsereltek a vezermulancot, vadiuj eredetire. kopogas maradt. szelepet allitottunk. kopogas maradt. olajat csereltunk. maradt. karburatort szinkronizaltunk. PICIT halkabb lett, de maradt. sokan megneztek, akiknek reg van viragojuk, azt mondtak, ez ilyen. nem mindegyik ilyen, de ez az. vannak ilyenek. esetleg lehet kuplungkosar is, pici kopas, azt mondtak, de esetleg.... azt mondtak, amig nem erosodik, nincs bajom, jol huz stb. addig ne torodjek vele. ugyhogy most nem torodok. csipicsupi majdnem 400 eurot koltottem ra... vezermulanc, olaj, szerelesek stbstb. es total foloselegesen... hat nekem ez a tapasztalatom. ha megtudsz valamit, oszd meg velem is kerlek. en nem torodok a hanggal tovabb, csak ha baj van.
tisztelettel
modi.
Meghallgattattam már "régi öreg yamahás-sal" azt mondja nem hall semm kirivó hangot.
Vagy botfülű, vagy csak én hallok bele minden olyat ami nincs is ott :)
No akkor urak a kérdésem Szeged és Békés között van e valaki xv250 es akivel akivel hangot hasonlithatnék.
Péntek szombat vagy vasárnap kivánom bejárni a fenti utat, esetlega ha valaki épp akkor arra lakna :)
végyé
Kopni maga a feszítő gomba (amit kívülről látsz belőle) nem szokott, a rugója bivaly, nem szokott csak úgy eltörni. Kophat a belső feszítő ív, de azt lánccsörgés jelzi, a fordulat növekedésével arányosan zajosodik. De nálad nyilván nem ez a baj. Ha terheletlenül kopog, az előfordulhat. Nem tudom, mennyire, így nem tudom, mennyire káros. Ha van más XV 250 tulaj a közelben, nézzétek össze a két vasat.
A hajtókar terheteltlenül is klaffogna, de a legélesebb hangot terhelésváltáskor hallanád, ha pl. hirtelen gázadást motorfékezéssel követsz.
Ha aggódsz miatta, irány a szervíz. Az biztos, hogy a váltó körül zajol valami, az meg nem kimondottan garázs padlóján szétborítható téma.
Addig hallatszik, érződik alapjárat körüli fordulaton, mig el nem kezdem sebességben kiengedni a kuplungot.
A jármű még nem indul meg, de már terheli a
motort.
Gyakorlatilag olyankor ugye összefeszülnek a hajtási egységek és azért halkul el ?
Nem tudom pl. hajtókarcsapágy produkálna-e ilyesmit, itt inkább erősődni kellene, nem?
Valami nem túl erős, nem csilingelő fémes kopogás.
Mint ha olajfürdőben verődne össze 2 fémdarab, na ezt jól megaszontam :)
Pontosan az van .................:)
A vezérműlánc feszitővel kapcsolatos kérdsemre tudsz -e valami érdemlegeset irni?
Köszi
végyé
Azért zavara kopogás mert nem tudom honann jön.
Csak üzemmeleg motornál van.
Behuzom a kuplungot megmarad,
sebességbe teszem, megmarad.
Elkezdem kiengeni alapjáraton a kuplungot, amint elkezdene hajtani abbamarad.
A vezérműlánc feszitővel milyen gond lehet, kopás, rugótörés?
Érdemes leszedni a hengerről és megnézni?
Az nem nagy munkának tünik.
végyé
Nem disznóólpucoló TSZ-csizmára gondoltam, jó vétel a Louis katalógusban megtalálható Highway No.1 csizmák bármelyike. Nekem is van két pár (1 téli, 1 nyári). Asszem 15 körül vannak most pl. a bazismotor.eu oldalon.
Köszi a linket.
Végül is lecseréltem, most Castrol ásványi van benne.
Az alapjátati kopogás nemigen változott, se a vezérműlánc hang, de a sebváltáskori "reccsenés" eltünt.
Most már csak inkább érezni lehet a sebváltást mint hallani.
A kopogásra, lánchangra is megszületet a megoldás, egy sisakcsere.
Haveromét felpróbálva telyesen megszüntek a zavaró zörejek :)
végyé
Dorkóban sose, de akkóó főveszem a disznóólpucoló gumicsimmát, azzal nem fogi sütni?.
Az nagyon menő a chopperhez :)
végyé
http://doktorchopper.blog.hu/2...
ez piszokjó
Na és a szinetikus, félszintetikus és ásványi?
Ezek között az azonos jelzésűekben van a viszkozitásukban lényeges eltérés ?
Aza mondjuk egy 20w50 szinetikus higabb mint egy ugyan ilyen jelzésű ásványi?
végyé
Nálam kb 10 km után olyan sütős az olajszűrő fedele, hogy nem állja a bokám, mondjuk 55-60 fokos lehet.
Normális jelenség ez?"
Teljesen. Ez ezzel jár. Csizmát fel és megszűnik a probléma a bokád körül. (chopperhez amúgy se passzol a szandál/nájki dorkó)
A két szám a meleg és a hidegoldali viszkozitást jelzi. Minél kisebb az első, annál kevésbé romlik hideg időben a kenési tulajdonság. Minél nagyobb a második, annál jobban bírja a melegben a terhelést számottevő minőségromlás nélkül.
Ebből az következik, hogy a tökéletes olaj a 0W90 vagy hasonló lenne, de mivel ilyen nem létezik, olyat kell választani, ami megfelel az üzemeltetés körülményeinek. Nálunk tavasszal-nyáron-ősszel a 20W50 a jó. Aki már februárban előszedi és enyhe tél esetén az első hónál teszi csak le a bringát, az vagy cseréli az olajat évente kétszer, vagy olyat vesz, ami bírja hidegben-melegben.
Az én ajánlásom: Repsol Moto Rider 4T 15W50 ásványi.
Nálam kb 10 km után olyan sütős az olajszűrő fedele, hogy nem állja a bokám, mondjuk 55-60 fokos lehet.
Normális jelenség ez?
Szokatlan az ETZ hez képest mert ugye ott nincs is olaj :)
végyé
Melyik gépkönyv szerint?
A supplemtary service manualban 2 fajta van megadva 20w40 vagy 10w30, a másik fórumon meg amit irtál, melyiknek higyjek? :)
végyé
Motorolaj: 3 l – SAE 20W50, ásványi
Lehet a félszintetikus nem annyira jó.