Szia!
Igen, tettem bele olajcserekor ( Castrol 20W50 )
Nem lett se jobb se rosszabb, de előtte is csendes volt, a kuplung nem csúszik, kb 400 km-t mentem el vele. Ha csendesebb is lett, ennyi idő múlva már nem emléxem milyen volt előtte.
Csak azért raktam bele, hogy még sokáig így maradjon.
Teflonos adalékot én se tennék bele, de ez nem az.
Nemrég vettem ki a motorból egy kis olajat egy üvegbe, meg egy másikba tettem új castrolt egy harmadikba mobil1 0/30-as szintetikus olajat és elmentem a metebondos terjesztő emberhez, hogy vizsgálja meg a gépével a három olajat , persze nem mondtam meg, melyik micsoda és kiderült , hogy a mocimból kivett használt metabondos olaj kb 5x akkora terhelést kibírt mint a másik kettő új olaj .
Ezzel nem akarok senkit rábeszélni, csak ezek az én tapasztalataim.
Ártani szerintem nem árt, hogy használt-e az csak több 10ezer km alatt derül ki.
Sajna még nincs jogsim, ( csütörtökön vizsgázok ) ezért nem tudtam még vele sokat menni.
Sziasztok!
Pár napja vettem 1 xv 535-t.
A tulaj csak 1 kulcsot adott,ezt lehet szerintetek másoltatni?Illetve ami jobban érdekel,hogy magyarázott valami tárcsafék zárról.Ebből megintcsak nem adott.Ezt lehet üzletben szerezni,vagy ezek speciálisan lettek gyártva egy-egy motorhoz?
Üdv
Köszi a leirást, kissé világosodik.
A legnagyobb problémát a számomra az okozta, hogy honnan jön a vákum.
A gond az volt, hogy azt hittem a pill. szelepen belül valahonnan(ezt ugye egyik rajzon sem találtam meg), de hát akkor pont akkor van nagyobb vákum ha zárva van.
Az meg nem jó ha akkor emelkedne fel a suber.
Igy a rajz sokat segitett, legalább is nekem, köszi.
CV karburátor működéséről mondanék pár szót, mert úgy látom, érdekel egy-két embert. Az alábbi képen látható a működése.
A dolog lényege, hogy a hagyományossal ellentétben nem direkt módon, a bowdennel emeljük vagy süllyesztjük a tolattyút és a tűt, hanem a motor a szükségletének megfelelően, a fordulatszám emelkedésével arányos tempóban emeli magának a bevitt levegő/benzin mennyiségét.
A gázkar hirtelen rántásakor a pillangószelep elfordul, a motor szívóereje a pillangószelep mögött is megjelenik, levegőt szívva a karburátor venturi csövéből és a tolattyú feletti térből, amit egy kis vákuumcsatorna köt össze a venturi csővel. Tehát a motor szívni kezdi a levegőt, ugyanakkor emelő nyomatékot fejt ki a membránra, hiszen a membrán felett is megjelenik a légritkulás, a membrán alatti térben pedig a külső légköri nyomás felfelé igyekszik nyomni a memránt a tolattyúval. A fordulatszám növekedésével arányosan nő majd a nyomáskülönbség a légkör és a venturi cső között, ezt a lassú növekedést követi a tolattyú a depresszióval arányos emelkedésével.
A kérdésre pedig, hogy miért kell a tolattyú: a levegő-beznin arány fenntartása végett kell, mint a venturi cső átmérőjét szabályozó elem (enélkül ugyanott lennénk, mint egy mechanikus karbival - ha nem rosszabb helyzetben), a jobb autós karbikban ezt egy második kamrával és egy második pillangószeleppel oldják meg.
Flex vagy fúró + polírkorong + Amodent fogkrém + víz.
Természetesen csinálhatod kézzel is, de örökké fog tartani, mire karcmentes lesz. Prevent vagy jasonló polírpasztát nem ajánlom, az pucér fémre jó, festékkel óvatosan kell bánni - ezért jó az olcsó fogkrém a benne oldott, nagyon finom horzsakőporával.
Annyit kérdeznék még, hogy a gázkar kb. mennyire van elfordítva amikor jelentkezik a dolog? Mert ha kb. a teljes elfordulás feléig, akkor az alapjárati keverékszabályozó csavarral picikét dúsíthatsz a dolgon, akkor megszűnik a köhögés (negyed fordulat elég), persze ha van a karbin olyan. Ha nincs, akkor egy szinkronozás segíthet csak, mert a keverék dússágát gyárilag szabályozzák be és az okozza a bajt, hogy a két henger nem egyformán kap "enni".
(szinkronteszter 20 rongy körül van, de 2000-ből építhető, ha van hozzá kézügyességed és műszaki érzéked, na meg persze ha tudod, hogy hogyan is működik a motorod)
Igen, létezik belőle 4 sebességes. Az újabbak az 5 gangosak asszem.
Amondó vagyok, hogy a 4 sebességes a komolyabb, igaz, nem egy dragster a gyorsulása, de a hosszú váltó miatt felnőttesebb a hanghatás. :)
(járt alattam 4 sebességes és 5 sebességes Suzuki Savage is, ismerem a különbséget - hidd el, nem jártál rosszul, ha fontos a feeling)
Adott országoknak tesznek extra környezetvédelmi berendezéseket a motorokra. Pl. a kaliforniai előírások a legszigorúbbak, ott van a motorokon ún. Evaporation Canister (aktívszenes kartergáz-szűrő és visszavezető). Hogy minden magyarországon árult Virgácson van-e vagy nincs, nem tudom. Sose volt kis-Viragom. Az én héccázasomon nincs semmi.
Jó megfigyelő vagy
A tankot állítolag a jégkárosok ki tudják szedni,a kipufogó pedig már meg van rendelve.Csavarokat pedig szerintem kicserélem.
Mentségemre:4 napja csak az enyim az asszonka
A dadogás ügyében... Kéne tudnunk, hogy milyen üzemkörülmények között történik. Pl: Épp felváltottál és kövér gázt adsz, vagy kigyorsításkor egy darabig húz, aztán adott tempónál/fordulatszámon kezd el rángatni? Kicsit bővebben. :)
Szekunder légrendszer. Hasonló, mint az EGR szelep a kocsikon, a kipufogógáz egy részét engedi vissza az égéshez beszívott friss levegőbe, hogy csökkentse az emissziót. Nem kell vele foglalkozni.
Na igen, megvizitáltam az utcán egy mocit, azon volt.
A lábtató környénén jól kiállt, tényleg nem chopperra való.
A bukócsőprojekt folyamatban van azaz elhatároztam hogy kellene :)
Nézek rozsdamentes csövet és nekilátok barkácsolni.
Most a hátsóizzó kiváltása LED el van folyamatban ha meglesz rakok be képet, hátha valakit érdekel.
Tudom kicsit macerás, de már csináltam. Kromofággal kimarattam a tank belsejét, ( sajnos a külseje is kapott ebből és új festés lett a vége ) utána benzinnel ki öblítettem, majd forró mosószeres vízzel, és pár darab kavics szemmel egyetemben rázogatva kimostam alaposan. A kavics leszedi az esetleges belső rozsdát ami keletkezik. Ezek után alaposan ki szárítottam, majd egy műanyag alapú festéket kapott a tank belső része. ( porszórás előnyben ) A többit már úgyis sejted.
Ha leveszed a benzincsapot a tankról, akkor kellene rajta lennie egy hosszúkás hengeres műanyag szűrőnek. kb 5cm magas, és 1-2 cm vastag. Szedd szét a csapot, és alaposan takarítsd ki a szűrővel együtt. A tankot is mosd ki, és próbáld meg valami anyaggal kiszedni a festéket ami még benne van.
elkezdtem szétbontani...
a második tank alján van a benzincsap az oldalán a benzinszivattyú merre van a szűrő? közvetlen a benzincsapnál az a hosszúkás izé?
igyexem :)