Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na. Akkor a következő a feladat. Leveszed a vezérműfedelet, elindítod a motort és hagyod járni. Ha az olajat látod folyni a hengerfejből a vezérműcsapágy felől, akkor jó vagy. Ha nem, akkor valami nem kerek.
Egy videón szemléltetném, igaz, ez 750-esé, de ugyanaz az elv.

http://www.youtube.com/watch?v...

Lehet látni, ahogy a csavarnál szivárog lefelé az olaj. Arra vigyázz, hogy ne fröcsköljön össze. :)
Hagyad a kartelgázat ezek kimondottan szelepszár szimmering hibára utaló jelenségek. A dugulás sem helytálló.
Ebben a hengerfejben is vannak ugyebár szelepvezetők?
A lefeszítésnél ill. felrakásnál ha oldalirányú ütést kap megtud repedniés ezen a repedésen a szívószelepnél be tudja szívni az olajat, mert ott vákum van. A gyertyák megmutatják melyik hengernél van hiba.
A benzined tiszta? Nem került bele olaj.
de lejon simman csak az a kis disz dekni van rajta aztan 2csavar fogja, a ket oldalan ha leveszem a 2fennyes csucsfejet boven hozza lehet ferni a 2oldalahoz
A vezérműfedél nem jön le csak úgy a motortartó levétele nélkül, mi?
tudom, csak nem szivesen indulnek egybol el a legdrasztikusabb modszerel hogy motor ki henger fej le, ha nem szukseges, azert torom az agyam,mert sehogy se paszolnak a tunetek se gyuru kopasra, se szimeringre egy az egybe, amugy ma mutattam szerelonek azt mondta elsore hogy kondenx jon a csovon aztan megmutattam a gyertyat...
hu basszus van ra esely hogy megbasztak azr a rest a henger fej felujitasnal, mer ok szedtek le a kereket mert nagyon ra volt gyogyulva, en ezer tettem egy alatetet a fogaskereket fogo csavar alla ennek lehet koze hozza?KARTEL GAZ ELMARADT INDULNOM KELLET KOLOZSVARA MAR CSAK HETVEGEN TUDOM MEGNEZNI.AZ AKKOR LEHET HOGY V.MI MIAT NEHEZEN MEGY AZ OLAJ ES A SZIMERINGNEL NYOMJA A DUGOHOZ,AZTAN AZERT CSAK ALAPJARATON MERT ALACSONY A NYOMAS, NAGY NYOMASNAL MEG V,HOGY ATNYOMJA AZ OLAJAT A RENDSZEREN ES AZERT NEM MEGY AZ EGES TERBE,SZOLJATOK HA HULYESEGET BESZELEK
üdv
szia ervin sajnos nincs
Lehet, nem tudom, megintcsak látatlanban kellene igazat szólni. :(
hu basszus van ra esely hogy megbasztak azr a rest a henger fej felujitasnal, mer ok szedtek le a kereket mert nagyon ra volt gyogyulva, en ezer tettem egy alatetet a fogaskereket fogo csavar alla ennek lehet koze hozza?KARTEL GAZ ELMARADT INDULNOM KELLET KOLOZSVARA MAR CSAK HETVEGEN TUDOM MEGNEZNI.AZ AKKOR LEHET HOGY V.MI MIAT NEHEZEN MEGY AZ OLAJ ES A SZIMERINGNEL NYOMJA A DUGOHOZ,AZTAN AZERT CSAK ALAPJARATON MERT ALACSONY A NYOMAS, NAGY NYOMASNAL MEG V,HOGY ATNYOMJA AZ OLAJAT A RENDSZEREN ES AZERT NEM MEGY AZ EGES TERBE,SZOLJATOK HA HULYESEGET BESZELEK
Tisztelet Kacko ur.
Olyan kerdesem lenne, hogy nincs-e veletlen egy "Neutral" visszajelzo a kicsi virgacsomhoz. Kiszedtem, mindent elmuveltem vele, de nem akar az istennek sem jol mukodni. Muszaj lesz cserelni.
Elore is koszonet.
Nagyon koszonom a segitsegeket. Vegul is meglett a gond. Nem tudom mennyi a valoszinusege, de megtortent.
Pontosabban:
1 - Zarlatos lett az oldallab igy barmilyen pozicioban is volt a lab -- ugy mutatott, mindha le lenne nyitva.
2 - Tonkre ment a "Semleges"-t mutato szenzor -- ugy mutatott, mintha a motor mindig sebessegbe lenne.
Mint tudjuk a nagy XV-nel ki van kuszobolve az a hibalehetoseg, hogy elindulj leengedett oldallabbal. Ezert a moci egyszeruen nem indult be.
Megegyszer koszonet mindenkinek.
A másik dolog:

"Bocs ha hülyeséget irok...de a felső folyásnál (hengerfejnél) mintha túlnyomás miatt szivárgott volna(állítólag rendesen meg volt húzva a csavar és a réz alátét is passzolt.. ) az olaj meg a kipufogó szelepen távozik, hol máshol tudna .. :\"

Jogos, de csak és kizárólag alapjáraton?
Vezérműfedél... A fedél, ami a vezérmű felső lánckerekét takarja. (ZÖLD)

Olaj túlfolyó: elméletileg itt kellene a hengerfejből távoznia a felesleges olajnak (PIROS)

A kartergáz szabad távozását ellenőrizted?
aha, gyanakodumk ra, csak a tulnyomast az nem magyarazna
Nekem ugyanilyen tüneteket a szelepszár szimmering produkált annak idején a hondámon.
kruger ottlete nem rosz, van ra esely hyor erol van szo, kellene tudham pontosan hogy honnen hova kell el erjen az olaj, es vezermu fedel allat mit ertel.
?teljes hengerfej le?tenleg tul nyomas van ott, a hatso hengerhez keppest, csak az a kerdes ,hogy hol a dugulas
Nem lehetetlen. Csak ehhez minimum a vezérműfedelekig le kell bontani a vasat...
Vázszám és motorszám ismeretében tudok többet mondani. Kaptam már kérdést 2003-as évjáratú XV535-tel kapcsolatban is, ami azért érdekes, mert 2001-ig gyártották. Csak a váz/motorszám hiteles adatforrás.
Köszi a válasz. Azt megtudnád mondani hogy 1991 modell az milyen tankos? Szerintem és ahogy utána olvastam ennek már 13l kellene lenni. 89 ig gyártották a 10 l alsó tankost?
Köszi, megnézem. Az ilyesmi mindig jól jön, bár megvan a bevett forrásom :) - eddig nem volt okom panaszra.
Sziasztok!

lori esete :

Nem vagyok szerelő zseni vagy ilyesmi nem is kell komolyan venni a hozzászólásom, de az nem létezhet hogy az olaj valahol nem kering rendesen a gépezetben ? nem szorul meg neki valahol a hengerfejben hogy nem folyik vissza?

Bocs ha hülyeséget irok...de a felső folyásnál (hengerfejnél) mintha túlnyomás miatt szivárgott volna(állítólag rendesen meg volt húzva a csavar és a réz alátét is passzolt.. ) az olaj meg a kipufogó szelepen távozik, hol máshol tudna .. :\
littlerock!
Autóalkatrész ügyben szerelőmmel egyetértésben pozitív tapasztalatom van a következő bolttal:http://minalko.hu/. Egy telefont talán megér.
Bocs az off-ért
Tisztelettem, nyomtam belle meg 50 km ert meg mindeg kifogastalonul megy, az olaj szivargast elallitottam egy rez gyuru cserevel, aztan menetkozbe fustot nem lattok, motorfeknel sincs egyalltalan semmi, probaltam minden sebbesegbe, menetkozbe fust nincs, koetkezot vettem eszre, menet kozbe semmi baj megallok pl, lambanal es szeppen le megy alapjarattal meg mindeg minden stimel, aztan kb 1-1,5 pers uttan kezd fustolni aztan szeppen lassn no az intenzitasa, ellindulok kilok meg egy kis fustott aztan megent semmi... beke es kosz
Nem azt mondtam, hogy lehetetlen, hanem hogy nehéz. Lori saját maga gyártott le minden szerszámot, a hétvégén cserélte le élete első szelepsz.szimmeringjét egy házilag módosított spanyolszorítóval.
Szerintem ne trükközzünk, nehogy baj legyen, mint a legutóbbi házilagos módszernél volt (generátor oldali blokköntvényből kitört egy darab).
Nem a dugó, hanem a gyűrűk tömítenek.