A kezelési útmutatót nem ismerem. Az eredeti pipád tuti zavarszűrős? Ha igen, akkor mázlid van. Sokan és sokfelé rohangáltunk már kihagyó, durrogó motor miatt - és a megoldás ennyire pitiáner volt.
Köszi a gyors választ.
Ezek szerint nekem szerencsém van,mert 68000 km-rel még mindig az eredeti pipákkal és zavarszűrős gyertyával hibátlanul működik.A Clymer valóban BP7ES-t ír,de az eredeti,hozzáadott kézikönyv nem.
A Virago.ro-n kifejtem egy cikkben részletesen. Hadd ne írjak kora reggel kisregényt...
Tömören: a túl sok ballaszt nincs jó hatással a gyújtásra, Virago tulajdonosok és TCI javító szakik sokéves tapasztalata max 5-7 kiloohm szekunder ellenállást ír, ami még egészséges.
A Haynes és a Clymer könyv egyébként BP7ES gyertyát ír és 5 kOhmos pipát, ami megfelel a valóságnak.
Többen bebuktuk azzal, hogy mindkét alkatrész zavarszűrős, egy idő után furcsa tüneteket produkált a motor, a gyertyák folyamatosan kinyiffantak párszáz km alatt, és hasonlók. A fentebb említett TCI felújító szakik által javasolt gyertya + pipa kombinációkkal pedig minden probléma tartósan megszűnt.
Szia blackiex!
Miért jó az,ha a gyertya vagy a gyertyapipa zavarszűrő nélküli?
Csak azért kérdezem,mert gyárilag mindkettő zavarszűrős!Szervízkönyv szerint a gyertyapipa 5kOhm-os a gyertya pedig NGK BPR7ES.
Simán bevezetékezed ls teszi a dolgát! Nem az enyém csak felhívtam a figyelmet ha valakit érdekel! Amíg nem a keewayé volt a vasamon addig ilyet használtam! Kölcsön volt nálam!
Mind a 2 hengerem megy de nem hiba mentesen. Örömömben mentem vagy 60km-ert. Nem akarom elkiabálni mit hogyan csináltam , de a motorba visszatért az a brutális erő amiről beszéltem . Én hülye 145km el repesztettem sötétijcakában juhúúú :)
Ha holnap is ez lesz a tapasztalatom akkor triplán fogok örülni.
Holnapi következő irományomban beszámolok mindenről részletesen ha ugyanolyan lesz a moci mint ma este volt.
A 250-es Viragoba ajánlják a CR6HIX iridium gyertyát, az én gépemben is ez van. A kiváncsiság urrá lett rajtam és megnéztem a gyertyapipát. A 20-as jelzésnél a műszeren (ócsó kütyü) 11.8 kohmot mutatott. Az ellenállásokat ki is cseréltem csavar darabokra.
A motor eddig is jól indult melegen-hidegen, jól pörgött, a műtét után is jól indult, veszi a gázt.
Kiváncsi vagyok, mit veszek észre próbaúton.
Hosszú távon okosabb herélt vagy eleve zavarszűrő mentes pipával használni a zavarszűrős gyertyát. Ha mindkettőben van ellenállás, az egy idő után hasonló tüneteket okoz, mint Krueger motorján tapasztalható.
Én ezt a kálváriát végigjártam anno, másnak ne kelljen...
Na akkor részletezem:
Bosch W7DC (teszkóban is árulják) - nem zavarszűrős
Bosch W7DP (ritka, platinás) - nem zavarszűrős
Autolite AP63 (amit ebay-ről hozatunk) - zavarszűrős
535-höz a 45 fokos vagy az egyenes pipa az ideális, mert mélyen van a gyertya. Olyat a vaterán láttam herélhető kivitelben.
Kimondottan zavarszűrő nélküli gyertya pl. a Bosch W7DP, ami még olcsó is.
Az Autolite, amit rendelnénk, az zavarszűrős, ergo a herélt pipával jó párosítás.
Ezek szerint nekem szerencsém van,mert 68000 km-rel még mindig az eredeti pipákkal és zavarszűrős gyertyával hibátlanul működik.A Clymer valóban BP7ES-t ír,de az eredeti,hozzáadott kézikönyv nem.
Tömören: a túl sok ballaszt nincs jó hatással a gyújtásra, Virago tulajdonosok és TCI javító szakik sokéves tapasztalata max 5-7 kiloohm szekunder ellenállást ír, ami még egészséges.
A Haynes és a Clymer könyv egyébként BP7ES gyertyát ír és 5 kOhmos pipát, ami megfelel a valóságnak.
Többen bebuktuk azzal, hogy mindkét alkatrész zavarszűrős, egy idő után furcsa tüneteket produkált a motor, a gyertyák folyamatosan kinyiffantak párszáz km alatt, és hasonlók. A fentebb említett TCI felújító szakik által javasolt gyertya + pipa kombinációkkal pedig minden probléma tartósan megszűnt.
Miért jó az,ha a gyertya vagy a gyertyapipa zavarszűrő nélküli?
Csak azért kérdezem,mert gyárilag mindkettő zavarszűrős!Szervízkönyv szerint a gyertyapipa 5kOhm-os a gyertya pedig NGK BPR7ES.
KI
Én Bp.-n csináltattam a 750-es hátsó küllőket 2 hónapja. anem olcsó, 1.000.-/db.
Mind a 2 hengerem megy de nem hiba mentesen. Örömömben mentem vagy 60km-ert. Nem akarom elkiabálni mit hogyan csináltam , de a motorba visszatért az a brutális erő amiről beszéltem . Én hülye 145km el repesztettem sötétijcakában juhúúú :)
Ha holnap is ez lesz a tapasztalatom akkor triplán fogok örülni.
Holnapi következő irományomban beszámolok mindenről részletesen ha ugyanolyan lesz a moci mint ma este volt.
Krueger
A motor eddig is jól indult melegen-hidegen, jól pörgött, a műtét után is jól indult, veszi a gázt.
Kiváncsi vagyok, mit veszek észre próbaúton.
Én ezt a kálváriát végigjártam anno, másnak ne kelljen...
NGK-nál a jelzés pl.
BPR6ES
B: kulcsnyílás, P: menet, R: zavarszűrő, 6: hőérték, ES: elektróda típ/forma
Nyilvánvaló, hogy a BP6ES ugyanilyen gyertya, zavarszűrő nélkül.
WR7DC = réz elektródás (C: Copper/Cuprum)
Az R mindkettőnél a zavarszűrőt jelöli
(nem pont neked szól, csak ismeretterjesztek) :)
Bosch W7DC (teszkóban is árulják) - nem zavarszűrős
Bosch W7DP (ritka, platinás) - nem zavarszűrős
Autolite AP63 (amit ebay-ről hozatunk) - zavarszűrős
535-höz a 45 fokos vagy az egyenes pipa az ideális, mert mélyen van a gyertya. Olyat a vaterán láttam herélhető kivitelben.
Ez zavarszürős vagy nem ? Mármint a gyertyák.
Az Autolite, amit rendelnénk, az zavarszűrős, ergo a herélt pipával jó párosítás.