A fekete füstből egyértelmű. A benzin felgyülemlik és csak akkor ég el, amikor be-bedörren. A gyújtáshibát ki kell zárni (pipa és kábel), utána lehet továbbmenni.
Szedd ki a pipából a zavarszűrőt és tegyél a helyére valami fémet. Ha nem lesz jó tőle, akkor lehet másfelé keresgélni, de amíg ilyen egyszerű okot nem zártál ki, nem lehetsz biztos benne, hogy komoly a baj.
A dolog nem végleges és visszaalakítható, ha ettől tartanál. Egy csavart kell kitekerni a pipában és kész, máris hozzáférni mindenhez.
Gyertyák megvéve beépítve bosch w7dc. 1700 ft ot fizettem értük.
Mintha picit jobban járna a motor de lehet csak beképzelem magamnak. A pipa maradt a régi. 5 perces melegítés finom gázkar húzogatás után kivettem a hátsó henger gyertyáját ami hiába vadonat új, koromfekete mint a sötét éjszaka. Ha jobban odahuzom neki fekete füst döl a kipufogóból és még fordulaton durrog gázelvételnél nem.
Csak tudnám mi az anyja kínja lehet hogy egyik nap a beállítás után csodásan jár álom vele motorozni olyan egyenletesen jár. Másnap meg mint egy beteg öszvér. És nem lett cseszegetve. :\
NGK LB05F, az elég hasonló. Ami jó még, az az NGK XD05F fazon.
Azért cseréltem, mert még az 1986-os TDT-137-es pipa volt rajta, a fél elektródát megette már az ív, amit a kormos zavarszűrő tovább "javított". Úgy voltam vele, hogy 23 év szolgálati idő után nyugodtan megpihenhet a gyári pipa.
Nekem nem volt gondom. Ez ugyan egy szutyok kisváros, de az első autósboltban 5 féle pipát dugtak az orrom alá, igaz, a legkisebb is 3.3 kOhmos volt, de ezért tartunk itthon jóféle csavarokat, amikből kiváló zavarszűrő-helyettesítő készülhet. :)
Beugrottam 3 helyre is ezek közül egyik a Láng Áruház volt a másik a Birner. A Birnern volt az egyetlen ahol volt pipa külön de nem igazan stimmelt (NGK) hosszabb volt csúnyán kiállt volna és a kábelbe belemenő csavaris kicsit vékonyabb volt úgyhogy nem vettem meg, ráadásul 5kOhm -os zavarszűrős volt ez is.
Gondolkodok én is a pipacserén.
Amikor kiheréltem belőle a zavarszűrőt, látszott hogy azert már elég viseletes, a rugó két végén lévő kis korongok már elmállottak, és temérdek zöld színű oxidáció is jelen volt.
Hát szeretném amennyire lehet a motort az eredeti állapotában megőrizni. Igy herélni nem szeretnék. Inkább gyertyát cserélhetek alatta. Gyertyapipát hol szerezhetnék be ? Ez is ilyen letekerős fajta ?
Az sajnos előfordulhat, hogy nyomás alatt (azaz a hengerben) a gyertya nem tud szikrázni. A legtöbb zavarszűrő-hiba így jelentkezik. A Bosch W7DC-ben nincs ilyen zavarszűrő, szerintem rendben lesz a motor. Én a helyedben pipát is cserélnék, biztos ami biztos, de legalábbis kiherélném a zavarszűrőt belőle.
A tegnapi örömöm tegnap estéig tartott. Ismét rossz a motor és nem birizgáltam nem babráltam nem állítottam el semmit . Olyan szépen egyenletesen járt , most meg ahogy van kedve.
A hátsó henger megint ki-ki hagy, melegedés hatására sem változik a helyzet. Gyertyát kivéve ismét halomnyi korom van rajta. Néztem szikrát ad a gyertya. Amennyire örültem annyira is van rossz kedvem ez miatt , már-már azon agyaltam hogy felgyújtom ezt a hisztis p**át.
Igy kissé lenyugodva ma délután eszembe jutott hogy, mikor járt a moci és a hátsó henger gyertyapipájához értem vagy épp megfogtam akkor megrázott. persze nem vészesen,de azért éreztemnem így az elsőnél szerintem megérdemel egy felülvizsgálatot. A melohelyemtől 2 utcára van egy bosch kereskedés, elvileg délután 13:00 ra meg is lesznek az új gyertyák (Bosch W7DC). Ha lesz eredmény írni fogok. Ill. ha van hozzászólás mit nézzek meg a pipán vagy a csatlakozásán szívesen venném.
Végre egy szakmabeli ! Tehát a dolog lényege az amit most leírtál és én is ezt írtam a hozzászólásomban hogy konkrétan a gyújtótekercs ritkán hibásodik meg.
Más: kaptam egy jó kis videoszerkesztő programot. Lehet vele hangot, effektet, meg a jó ég tudja mi mindent szerkeszteni. Hétvégén a próba videóimat megpróbálom ezzel összerakni.
Az addig oké, villanyász vagyok, tisztában vagyok vele. De az egységsugarú virágótulaj megméri, és 1,5-2 kiloohm eltérést mutat (kínai műszer, esetleg gyenge elem a multiméterben, hőmérséklet, stb) fogja és lecseréli. Ezért írtam, hogy szemléltessem, lehet eltérés. Az egyetlen dolog, amiből tudni lehet, hogy jó-e, az az, hogy működik-e rendesen. Ha a szigetelése hibás, akkor esélyes, hogy melegen ki-kihagy a gyújtás vagy egy henger kompletten kiszáll a melóból, ha szakadt, akkor vagy egyáltalán nem megy egy henger, esetleg "csak ha kedve van". Szerencsére a gyújtótrafó ritkán döglik meg normál üzem mellett, eddig akárhány gyújtáshibával találkoztam, mind pipa vagy gyertya okozta, 1-2 esetben kellett a TCI dobozt szétszedni és újraforrasztani, a trafóhalál pedig kimondottan fehér holló.
A trafó áttételén kívül még sokminden számít, pl. a vasmag anyaga és mérete/alakja...
Nincs ebben semmi különös. ugyanis
Azegyik évjárat 8500ohm/2,7ohm=3148
a másik évjárat 13200ohm/4,2ohm=3142
Tehát a trafó áttétele szinte kottára azonos
Ha kiszámolod a tiédet az áttétel kb 3542 és ha hozzáveszed a mérési pontatlanságot, hőmérsékletkoeficienst, stb akkor ugyan ezt az értéket kapod.
A W7DC zavarszűrő nélküli, ha kiveszi a pipából is akkor nem lesz semmi ellenállás.
Nekem a WR7DC van s az a zavarszűrős én ki is vettem a zavarszűrőt.