Szerintem nem. Abból indulok ki, hogy a sajátomra 12,5 litert ír és 2,5 tartalékot. Szűk 13 litert tudok beletankolni, 15-öt nem. De ma kipróbálom, úgyis mennem kell tankolni.
Sziasztok!
Ha minden jól megy, a héten boldog tulajdonosa leszek egy szép kis 535-ösnek (lásd a képen, ha be bírom szúrni )
Hosszas keresés után választottam ezt a típust, és most, hogy átnyálaztam a fórum kb. ötödét, úgy tűnik pont jó lesz nekem :) Persze majd kiderül, ha tényleg elkezdem használni, eddig csak próbakört mentem vele. Van mellette egy CBF600-am is, 65 ccm differencia, de mégis micsoda különbség! Nehezen bírtam elmagyarázni az ismerőseimnek, hogy a mellé a motor mellé minek még egy ilyen is, de szerintem ti megértitek :)
Kellett egy olyan motor, ami a maga módján szerethető, szerelgethető, fényesítgethető, és ami a legfőbb, szép V2-es blokkja van, kardános, és ha 90-el megyek vele, az autósok nem akarnak megölni (a CBF-nél nem tudják agyban feldolgozni, hogyha normális sebességgel megyek ;) ) Tudom nézni a tájat, nem kell a kanyarvadászattal törődnöm. Persze a másikat sem akarom feladni, hiszen hihetetlen jó, a tökéletest közelíti számomra, de nagyon más a stílusa, és nekem ez is hiányzott. A kettő együtt visz közelebb a motorozás teljességéhez. (Aztán gondolom kell majd még valami dirt bike, stb. de az most még nem izgat).
Szóval a lényeg: én is beszállnék a gyertyába (4 db.), ha még aktuális a rendelés! Csak mondjátok meg mikor kell a kinek a pénzt :)
Valami efféle lehet a dologban, igen. De mivel nem én terveztem, ezért lövésem sincs, hány impulzus kell neki, illetve milyen tempónál mennyi impulzust kap, stb.
Volt már egyéként olyan nálam, hogy 8-10 villanás után lekapcsolt, szép hosszú kanyarban.
Üdv
Igaz nem ismerem azt a mocit de azért belevauvaúúúú.
Az indexrelé csak bizonyos számú impulzus azaz megtett út után kapcsol ki.
Ha az elsőre kikapcsolna akkor már 1-2 kerékfordulat után visszavenné az indexet ami nem lenne jó.
Kérdésem Bp és szentendre között szeretnék gyújtógyertyát venni.
Melyek azok a tipusok amit nyugodt szívvel ajánlanátok.
NGK BPR7ES nálam nem vált be 500km után meghalt valószínűleg mert zavarszűrős mind a pipa mind a gyertya. Úgy döntötem a pipa marad a gyertyát meg cserélném. És olyan gyertya kéne ami nem horror árban van és nem is olyan ritka mint a fehér holló .
Chamiponben gondolkodom mint márka ...az gáz ?
Tudom, hogy nem egyszerű. Más megoldást nem nagyon látok igazából, eseteg bontókban nézelődni, hátha talál az ember egy olyan tankot, amit egy-két rögzítőfül módosítással fel lehetne tenni 535-re. Pl. a Shadow 500 tankja hasonló, csak hosszabb és szélesebb, de a gödör ugyanúgy megvan, annak is ott a légszűrőjárata.
Más ötletem nincs a dologra, gyakran meg kell állni. Az az ember seggének se árt. :)
A teleszkópot ki kell venned mindenképpen. A teleszkóp tetejében van egy dugó, amit egy Seeger-gyűrű tart a helyén. A Seeger-t ki kell venni, akkor kijön a dugó. Vigyázz, mert a dugót alulról a teleszkóp rugója nyomja. Ha nem akarod arcon lőni magad a rugóval, akkor kétemberes a meló: a segéded egy csavarhúzóval nyomja lefelé a dugót, amíg te kiveszed a Seeger-gyűrűt.
egyetlen emberre tudnám ezt rábízni, de hiába keresek donor tartályt, horror áron adják, még a gyűröttet is. A projekthez kellene kettő, amit megvágva, az egyik közepét felhasználva pofás darabot lehetne készíteni... Mondjuk sokat gondolkodtam már ezen, de esztétikai előnyén (már ha van) kívül sok értelmét nem látom, mert 250 km-et megy a gép egy szuszra, és én max160-200-után mindig megállok, de inkább 120-130 -nál van a pihenő. Még Zadar mellől is feljöttünk 3 tankolással Pécsre. Tény ott a tengerparton csak 4 liter körül volt a fogyasztás...
na meg nem mindegy hol áll meg az ember fia tankolni :)
Hello blackiex!
Köszönöm kettő kérdéseimre a választ. De én nem fogalmaztam egyértelműen. Az első kérdésem még egyszer pontosabban.
Hogyan lehet az 535 Virago első teleszkópos lengéscsillapítójának olaját teljes szétszerelés nélkül -csk kiszerelve- és az általad leírt szakmai fogás nélkül cserélni? A szimmering nem szivárog, nem akarom cserélni. Bezzeg ha lenne olaj leengedő csavar...Vagy én nem találom?
Újabb tapasztalatok :
Korábban irtam, hogy nagy fordulatnál ill kellő melegítés után a bringa megtáltosodik km 12-18km megtétele után .(hátratol az ülésben)Addig meg végülis szépen megy, de ha 70km/h nél gyorsabban szeretnék menni vagy nagyobb fordulaton használnám a gépet erőtlenné válik és a gyorsulásból fordulatszám esés és ezzel egy időben megtorpan a motor és persze lassulok is. A gázt visszaengedve normáilsan működik ha csak nem pörgetem és nem megyek 70 km/h nél többet.
NGK BPR7ES gyertyával.
Tegnap A moci átesett egy karburátor tisztításon és a hátsó henger karbijában lévő fuvóka dugulást sikerült megszüntetni.
Meglepetés másnap ért... a hátsó henger nem ment.
Oké, hazahoztam gyertyát leellenőriztem és nem adott szikrát(tönkrement) .
Alább képeket is mellékeltem róla (BPR7ES). Beraktam helyére a régit (BPR7EiX) mert az adott szikrát és az első hengerben hagytam a másik BPR7ES-t. Majd mentem vele egy próbakört. Kb 20 km ert mentem vele és szomorúan tapasztaltam, hogy visszatért a motorba az időnkénti csuklás.(kihagyogatott időközönként az a hátsó henger). Az első hengerbe tettem a hátsó gyertyáját (kormos volt) és az első hengerben lévő gyertyát meg a hátsóba (Őzbarna volt ). Majd hagytam ketyegni mi változik... semmi. Lehúztam a hátsó hengerről a gyertyapipát és nem változott a motor járása.
Visszadugtam ... majd az első hengerről húztam le a pipát, erre a motor leállt. Vagyis amit eddig amit normális üzemi hangnak véltem az egyhengeres járás volt. Kivettem mindkét gyertyát , letakarítottam, visszaszereltem , pipákat nem dugtam rá egyikre sem. Indítóztam egy rövidet majd kivettem a gyertyákat az első henger gyertyája nedves volt a hátsóé pedig fele annyira sem.
Ismét összeraktam feltekertem az alapjárati csavart bízva hogy dúsabb lesz az üzemanyag és igy a hátsó henger is több üzemanyagot fog kapni. Próbaként ismét lehúztam az első henger pipáját hogy a hátsó henger hajtsa a motort ..ez sikerült is de csak néhány pöffenés erejéig majd a motor leállt.
Az első kérdésem mi okozhatja ezt ?
Ismerősök és okosok azt mondják karburátor szinkront kéne állítanom.
Mind a pipa(TDT137A) mind a gyertya(BPR7ES) zavarszűrős ez okozhatta a gyertyám halálát ?
Még valami korábban írtátok hogy a főfúvóka aljában amiben a a subertű csúszkál van egy kicsi O gyűrű nah az nekem egy kicsit elvan nyűve , ki van laposodva, szóval cserés bár még jól tömít . Nah azt honnan tudom beszerezni :) )
Pontosan erről beszélek. Az 535-nek a légszűrődoboz miatt nagyobb az ürege középen. A 700-1100 Virago-kon csak egy vázgerinc van ott.
Mindenképpen flex-szelni kellene a tankot és beletoldani. Sajnos ehhez nagyon biztos kezű szaki kell, nem akármilyen hegesztő cuccal.
"2 mm-es fúróval átszúrom a szimmering felső falát 3-4 helyen és a lyukakba facsavart tekerek, majd fogóval egyenletesen kihúzom a rossz szimmeringet. Kis odafigyeléssel nem kockázatos dolog. Arra kell figyelni, hogy a szimmering magasságánál semmiképp ne fúrj mélyebbre és minden rendben lesz. Kis melegítéssel rásegítve (hőlégfúvó vagy hajszárító) könnyebben kiszabadul.
Az új szimmering ajkait jól bekened olajjal és lágyan ráhúzod a teleszkópszárra. Az olajcsere a kiszerelt és kinyitott teleszkóp tetején keresztül hamar elvégezhető."
Az olaj mennyisége a Virago.ro oldalon le van írva, az olaj pedig ízlés kérdése. Megveheti az ember a drága teleszkópolajat, vagy keverhet magának kétféle motorolajból akár, tetszőleges keménységűre hangolva az elejét. Tiszta 10W-40-es motorolaj egy személyes használathoz és könnyű motorhoz (pl 535) ideális, nehezebb motor vagy kétszemélyes használat esetén 20W-50 és 10W-40 felesbe keverve jobb. Tiszta 20W-50-et csak kevesen használnak, attól már sztem túl kemény az eleje.
Hitachi karbin ne keress O-gyűrűt a fúvóka törzsén, mert az csak a Mikuni karbikon van (1988 után). A Hitachi akkor csinál ilyet, ha túl magas a benzinszint az úszóházban. Úszószinted rendben volt? Úgy állítsd be, hogy 1,5 mm-rel a ház pereme alatt legyen a benzin szintje (az alapjárat-állító csavaroknál tartva a gumicsövet)!
A gyújtás zavara okozhatja a fordszámmérő lengését, mivel a gyújtótekercsről kapja a jelet a műszer. A pipa és a kábel elég elvetemült játékos, olyan hibákat okoz, hogy az ember el se hinné. Egyszer TCI dobozt bontottunk miatta, napokig szarul ment a vas, erre viccből pipát cseréltünk és nyoma se volt az egyhengerezésnek. Szétcseszett az ideg...
A gyertya kormozódása sokmindentől lehet, az úszószint az első számú gyanúsított. Ha gyakran vezetsz alacsony fordulaton, akkor az alapjárati keverékszabályozót is célszerű megvizsgálni, ugyanis kb. 1/4 gázig az dominál. Ha ott kap sokat, az is kormolhat.
Egyébiránt milyen pipát tettél rá és milyen gyertyát használsz jelenleg?
Nahát, ezt nem is tudtam, hogy a mi motorjainkban van ilyen.
Tuti nem müxik mert néhányszor kintfelejtem az indexet és nem áll vissza, tudomásom szerint gyári a cucc, megnézem.
Kéne legyen... Egy zöld-fehér vezeték, a relétől megy a kilométeróráig. Amikor a mágnes eléri a reed relét, az rövidre csukja a zöld-fehér szálat a földdel és az index reléje kikapcsol.
Ha gyári index elektronikád van, akkor rajta kell legyen ez a vezeték. Hogy a reed vagy a vezérlő ment-e gallyra, azt úgy tudod csekkolni, hogy bekapcsolod az indexet és letesteled a zöld-fehér madzagot 1 másodpercre. Ha az index kikapcsol, akkor az órában van a baj. Ha nem kapcsol ki, akkor egyértelműen a vezérlőben van a hiba.
Egyébként adott idő után álló helyzetben az enyém is kikapcsol... A rosseb érti, lehet, hogy plusz egy bimetál is van benne, azaz ha a "távolság jeladó" nem műkszik, akkor is kilövi magát.
Nyugodtan vedd meg a Keeway fesszabot, de csak a Supershadow-ét, mert a Keeway-nak van univerzális, stb, azok nem jók bele. Pár hónapja vettem, 4600 pénz volt az ára, tökéletesen műxik.
Eddig aki tutira mondta:
Attila004: 4db
Ebadta60: 4 db
Brumeszkosz: 2 db
Jogo: 2 db
Littlerock: 2 db
+ én: 4 db
Szumma: 18 db.