Az egesz rendszert leveheted. A kromozott csovekkel egyutt. Annyi, hogy a kipufogo csatornanal, ahol a konyokkel csatlakozik, ott vagy szedd ki a konyokot es dugozd le egy 12mm kornyeki rez vagy alu dugoval (.45-os toltenyhuvely a legmenobb dugo :D ) vagy a csovet eltavolitva a konyokbe furj egy menetet es hajts bele csavart lezaraskepp.
Javit az osszkepen es lesz helyed a buciban.
Úgyvan, igazad van (mint mindig?) De látszik a nyoma a burkolaton. Szerintem a piros-fehér táp kábelé.
Kérdés: nagy szentségtörés lenne, ha ezt a levegőt pumpáló izét kiktatnám, vagy legalább a légszűrőjét? (persze valamit tennék azért oda szűrésnek).
Csak azért kérdezem, mert megérkezett a DC/DC konverter, és kellene neki helyet találnom. Azt gondoltam, hogy oda eldughatnám.
Még nem volt időm a gyújtótekercsekig a kábelezéssel eljutni. Részletekben csinálom. Ugyanis vettem hozzá egy másik kábelkorbácsot az átalakításhoz, és persze elég sok a különbség. Most nem sorolom (annyira nem izgatott fel, mert nagyjából tudtam előre) de pl. pont a gyújtótrafóknál az enyémen közvetlen sarukkal mennek a kábelek a trafókhoz a cserésnél van közte egy-egy csati.
Köszi a figyelmeztetést, ez nekem fel se tűnt ... (?)
Viszont eleve volt szándékom erősíteni (a 0,75-ös) kábelt, mert még a takaró fedélen is láttam a nyomát a túlmelegedett kábeleknek. Az meg, hogy most megtudtam, hogy állandó feszt kapnak, csak megerősített ebben.
A gyujtotrafok 3.5-4 ohmosak kb. 14V-tal es 3.5 ohmmal szamolok, az 4 amperre jon ki. Ehhez sima 1mm2-es vezetek is tok elegseges (minimum 4x annyira van hitelesitve), a gyari is akkora asszem.
Ha akarod, lecserelheted, de arra vigyazz, hogy a ket saru a trafon nem egyforma.
Sziasztok, az előzőekhez lenne egy kérdésem: Lehet, hogy jobb lenne egy kicsit combosabb kábelt tennem a gyújtótekercsekhez?
Ahogy mondom, az előzőekből okosodtam én is egy kicsit, illetve amúgy is úgy láttam, hogy a gyújtótekercseknél eléggé viseltesek a kábelek, és gyanakodtam, hogy túl vannak terhelve. (És még mindig, - és még jó sokáig amúgy is az átkábelezéssel bíbelődök, tehát most lenne lehetőségem (is) ezt megtenni 🙂)
Akor legyen nekik "töltőrelé"! Gondolom, így kérik a boltokan, vagy így keresnek rá a NET-en. 😂 Igaz, hogy egy árva relé sincs a szerencsétlen jószágokban. 😂
És leállsz velük vitatkozni? Nem érdemes... lehúznak a szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal! 🙂
Gondolom, ez valamelyik fórumon történt...
Ez a tulnyomo tobbseg, sajnos. A legutobb a "toltorele" miatt voltam en a kocsog, mert szoltam, hogy olyan nincsen, azt fesszabalyozonak hivjak. Az volt a valasz, hogy koszonjuk Emese, felejuk aztat toltorelenek hivjak, uljek le, egyes.
Nagyon nehezen ismerik el manapsag, ha valami nem az erosseguk, egybol aldozati pozba vagjak magukat, hatha attol a 'hallgatosag tobbi tagja' mellejuk all - es ez sajnos az esetek tobbsegeben mukodik.
Igen, godolom..... amúgy ismerem azt az "embertípust". De basszus! Ha nem ért hozzá, vagy ismeretlen neki az a terület, akkor ne vitatkozzon... De nem is értem az egészet! Ha elmegyek egy szabóhoz, vagy cipészhez, - nyilván azért, mert én nem tudom megcsinálni - akkor miért akarom én jobban tudni, mint Ő?
Én úgy voltam/vagyok vele, megpróbálom elmagyarázni, hogy hol téved, ha nem látja be, ráhagyom.
Fordítva az értelmes, meggyőző érvelést elfogadom, belátom, hogy tévedtem.....
Gondolom, azért az ilyen esetekbben, amit írtál, csak 200 volt a vérnyomásod! :)
A legtobb javithato, a Darlingtonok szoktak elkoszonni. Nem nagyon szoktam elado vagy elviheto megsult vagy hibas peldanyt latni.
Persze, ez egy jo allaspont, hogy ezt jo tudni, de az atlagos motortulajdonos sokszor elkuld a francba, ha jelzed, hogy rosszul tudja, mert "nem mindegy? hat mit okoskodsz bele?"
Vagy leall veled vitazni, mert hiszen az interneten is meg van irva, hogy az CDI.
Az emberi sotetseg egy feneketlen kut sajnos.
Értem....
Szóval, akkor is oda kell figyelni ezekre a dolgokra. Ha valakinek ilyen problémája adódik (átlag user, mint én) érdemes tájékozódni, kérdezősködni, mielőtt elszalad a boltba, vagy rendel egyet. Akár a trafót, akár az elektronikát.
Jó lenne szerezni egy kidobandót, és szétszedni. Ha lehet.
Nem, nem egeszen. Akkor van cici, ha a polgarnak csak trafo kell.
Ha gyujtasvezerlore van szuksege es CDI-t ker a boltban vagy szo nelkul odaadjak a megfelelo potalkatreszt, mert ok se tudjak, mi a palya, vagy kijavitjak a kuncsaftot es szolnak neki, hogy o tulkeppen TCI-t vesz. Persze az esetek tobbsegeben nem faradnak vele, ehhez kerted, ahhoz kapod, nem kell tudnod, mi az, bedugod a regi helyere es szevasz. (mas kerdes, hogy igen kevesse valoszinu, hogy barmilyen boltban tudsz venni ilyesmit, ez rendelos moka)
Akkor van szivas, ha az internet nem megfelelo bugyraibol tajekozodik az ember. Elolvassa az elso 15 google talalatot, amibol 13 CDI-nek hivja a cuccot. Majd miutan kiderul, hogy a gyujtotrafoja kaka, elmegy a boltba es venne egy ujat. Az elado megkerdezi (mert nem koteles tudni):
- 535-os Viragohoz kell? Az CDI-s?
Erre a tulaj bologat nagyokat, mert hisz megirta az internet, aztan hazamegy egy fel ohmos trafoval, ami akar le is egetheti a TCI-jet.
Köszönöm..... egyértelmű leírás...... akkor alapjaiban nem tévedtem sokat. 🙂
Viszont az elszomorít, -ahogy írtad - hogy az user elmegy a boltba, és kér egy gyútást az 535-höz, és kap egy kondenzátoros CDI-t. ☹️ 🙄
És nem érti, hogy miért nem működik, hiszen új, és szedi szét a gépet ezer darabra...... ☹️
Ha nem írod, én nem is hittem volna, hogy van ilyen.....
Az XV-ben TCI van. A trafokat az akksi gerjeszti: a trafoknak ket laba van, az egyiken 12V-ot kap, a masikon testeli a TCI es ezt a testet szakitja meg egy tranzisztorral a gyujtas pillanataban.
A CDI trafoja nem kap allando betapot, csak egy bemenete van, nem ketto, az impedanciaja is joval alacsonyabb. A lendkerekmagnes alatt dedikalt tekercs allitja elo a primer gyujtofeszultseget, azt pedig egy kondenzator tarolja, amig a vezerlo ki nem suti a kondit a trafon keresztul a kello pillanatban.
Nemreg szedted szet a generator feloli oldalt, ott van a bizonyitek: a generatorodban 18db egyforma kis tekercs van, 3 fazis x 6 tekercs, egyetlen funkciojuk az akksi toltese, elvegre minden az akksirol megy.
A CDI-s rendszernel a kondit 1-200V-tal tolti egy, a tobbitol meretben es menetszamban erosen eltero tekercs. A tobbi kis tekercs ott is az akksit tolti, de a nagy tekercs csak a gyujtokondenzatorert felel. No, ilyennel nem talalkozhattal a motorodon.
Hááát akkor most már kételkedem ezekben a NET-es leírásokban....
ECU-nak azután végképp nem! Az egy egészen más egység....
Eddigi ismereteim szerint a TCI egy tranzisztor kapcsolású (tranyó kapcsolja a trafót, az energia a trafóban tárolódik) egység.
A CDI kondenzátor feltöltés/kisütés elvén működik. (feltölti a kondenzátort 4-500V-ra, mad egy tirisztor "rásüti" a trafóra.)
Hüüüüüümmm....... mi az igazság?
Készítettem anno mindkettőt, persze nem szabályozta az előgyújtást.
Erre szoktam azt mondani, hogy "kutyautok kezeben van a szakma :D
Az atlag mandro nem tudja, mi a kulonbseg a CDI es a TCI kozott, ha fekete dobozt lat, az CDI.
Ha X kereskedo el akarja adni a termeket es azt akarja, hogy megtalalja az atlagos ismeretekkel (se) rendelkezo felhasznalo, kenytelen olyan nevvel illetni a termeket, ami alapjan a fogalmatlan tomeg keresi - igaz, sok kereskedo SEM tudja, hogy melyik mi fan terem es nekik is minden gyujtasvezerlo CDI.
Csomo hirdetesben pl. ECU-nak hivjak, pedig aztan koszonoviszonyban sincs azzal.
A CDI mas elven mukodik, a TCI egy megszakito nelkuli, tranzisztorrak kapcsolgatott akkumulator-gyujtas. A CDI ebben a tekintetben sokkal inkabb hasonlit a lendkerekmagneses megoldasra, a legtobb CDI nem feltetlenul igenyel akkumulatort.
Javit az osszkepen es lesz helyed a buciban.