Ha nem kaphato de mindenkeppen kell, az elfogadhato magyarazat, ebben nem vitatkozom. De amugy nekem mindig az volt a velemenyem, hogy nagyon sok esetben az olcso megoldas lett a vegen a legdragabb.
De ez tenyleg csak velemeny.
Hajaj... 2018-ban vettem egy tubussal, még mindig van benne. Ősszesen 4-5 gumit kentem meg vele eddig, de szerintem még egy szettet szűken le tudnék vele kezelni.
Húúúúúúhhh..... most lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett...
a 20:19-es üzenetem freelac-nak címeztem.
Neked: hogy a Bengay kenőcsös opciót választanám. Gyógyszertár? Holnap megveszem, ha ki tudom erőszakolni felfelé azt a gumihengert.
Természetesen - így vagyok becsavarva - 🙂 már most gondolkodom az alternatív megoldásokon. 😉
De, csak illik megemlítenem, hogy van ilyen alternatíva. Ha a gumi alapvetően nincs eltörve, nem szív falsot, akkor csak az elasztomerek fogytak el belőle. Persze a metil-szalicilát sem tart ki húsz évig és valóban a jó megoldás a csere.
Egyes esetekben az adott gumi alkatrész nem is beszerezhető, mert nem készül már, ezért elterjedt fogás ez a kúszó fajdbogyó kivonatával kezelés.
Persze van más megoldás is, ha ilyen jellegű alkatrészt kell pótolni. Lehet kapni szövettel erősített szilikonos turbócsövet mindenféle átmérővel és többféle hajlásszöggel, abból is lehet vágni egy megfelelő darabot - pl. az én porlasztóm egyedi megoldású, így a légszűrőhöz vezető összekötő könyökcsövem is ilyen csőből készült.
Köszi....
Ezt a Bengay kenőcsös opciót választanám.... először a térdeimre, és a derekamra a mai nap után. 🙂 Nemhiába, nem akaródzott nekem a karburátor kiszerelés... ha le is jön a régi csonk, akkor is ki kellett volna szednem, mert az új biztosan nem ment volna fel beszerelve. A régi valamelyest még "gumis" jellegű, az új egy alig rugózó kemény műanyag. Nem volt egyszerű rápattintani. A bemlő nyílásokon lepődtem meg, hogy egy nyers, érdes öntvény. Ha nem is polírozott, de gondoltam legalább simított, megmunkált. Háááát nem!
Hol lehet beszerezni ezt a Bengay kenőcsöt? Holnap megveszem.
Próbáltam felülről a vázba fel/behúzni, de sajna egyelőre az sem sikerült.
Onnan kell, persze. Csak ha meg van merevedve, eleg nehez.
Ket megoldas van:
- megveszed az ujat 10 ezerert / darab
- ujra lagyitod a gumit
Utobbira van par megoldas, en speciel a veteranautos angoloktol tanultam el a trukkot. A dolog lenyege a metil-szalicilat, ami a fajdbogyo olaj fo osszetevoje es puhitja a kokemenyre merevedett sok evtizedes gumi alkatreszeket.
A gumi alkatreszt alaposan el kell mosni mososzeres vizben, majd sutoben, holegfuvoval, hajszaritoval jol fel kell melegiteni. A tiszta es meleg gumialkatreszt meleg fajdbogyo olajos oldatban kell aztatni vagy lassu tuzon melegen tartani 3-6 orat, amit utana hagysz kihulni, elpucolod, bekened konzervalo szilikonzsirral es mehet a helyere.
Itthon a fajdbogyo olaj heroin draga. En Bengay kenocsot hasznalok, aminek a hatoanyaga ugyanaz, metil-szalicilat, ugyanis ertagito hatasu, verboseget okoz, izuleti es izom huzodasos panaszokra is jo. A meleg alkatreszt alaposan kozepesen vastgon bekened vele, zarhato nejlonzacskoba vagy Tupperware jellegu eteltarolo dobozba zarod es meleg helyre teszed. Radiatorra, napos ablakba, pl. Kb. 24 ora eleg szokott lenni.
A meleg kitagitja a gumi porusait, a hatoanyag be tud jutni az anyag szerkezetebe es lagyitja a gumit. Hidegen is mukodik, csak lassabb a folyamat.
Akkor vedd ki, tedd bele forro vizbe, hagyd benne 5 percet minimum es utana tedd vissza. Merev huszoneves gumi, ha nem adja meg magat, lagyitani kell.
Hovel, fajdbogyo olajjal, 95-os benzinnel... Attol fugg, mennyire legyen puha es alaktarto.
Szelephézagok rendben, olajhúzósan 0,1 - 0,15 mm.
Szívócsonkok kicserélve. Sajna ki kellett vennem a karburátort, mert bent, sehogyan sem jött le a régi csonk.
Egyelőre nem tudom vissza húzni a felső gumiharangot a vázból a karburátorra. 😕 🙁
Akkor ha a kromozott csoveket fent akarod hagyni, a buciban vegzodo gumis szakaszokat le tudod vakolni, a tobbit (a szurot, a pumpat es a Reed szelepet) kidobhatod. Akkor az optika megmarad es csak egy pici helyet foglal el a bucibol
Köszi. Igen ez is egy félig-meddig olyan "extra", ami nem igazán nélkülözhetetlen. Először nekem is ugyan az volt a véleményem, mint neked, hogy az csak javítana az összképen, ha leszedném az egészet. De a "kívülállók" közül már annyian megcsodálták, hogy kezdek vele megbarátkozni. 🙂 plusz még .45-ös töltényhüvelyt sem tudok szerezni, bár a szomszéd országban biztos van egy pár marékkal 😥
Nem vagyok eleg ertheto, tudom. Mindjart illusztralok.
A hengerfejen van egy 12-es furat, abba egy 90 fokos adapter (konyok) van preselve. A konyokre egy bilincs rogziti a kromozott csovet.
Ha a bilincset oldod, lejon a cso es latni fogod a furatot, ahol a levego bejut a konyokbe. Az a jarat a kipufogoszelep es a kipufogocso kozt torkollik be es friss levegot szallit, ami hozzakeveredik a forro kipufogogazokhoz. Az extra oxigentol a konyoktol a dob vegeig zajlik tovabb a gazok oxidacioja, ettol a kibocsajtott karosanyag szintje csokken. Mas funkcioja nincs.
A a kromos csovet leveszed es a konyoknel letomited a hengerfejet (akar a konyok furatanak a ledugozasaval, akar a konyok eltavolitasaval, barhogyan) akkor egy hagyomanyos kipufogorendszert kapsz es a plusz alkatreszek eltavolitasaval lehetseges hibaforrasokat, valamint holt sulyt is kiiktatsz.
Holnap veszek, csak ki tudjam valahogy erőszakolni. Föleg az 1-es hengerét.