A másik elgondolás - persze roppant pontatlan "sufnitunning" - fülre hagyatkozva...
A pilot csavarok beállítása után, járatom egy kissé megemelt alapjáraton, a szinkron csavarral csökkentem a fordulat számot, (zárom a 2-es pillangóját) addíg amíg már nem csökken a fordulatszám, majd lassan emelem vissza az egyenletes járásig....
Ha már nem éri meg foglalkozni vele, (fúrás, dugó, gyűrüzés, akkor valóban csere.....
Egyelőre így marad, pótolgatom az olajat. Igazából mindegy, mi a baja, mert 2006 óta nem gyártják, alkatrész alig van hozzá. Megy ameddig megy, le fogom cserélni.
Más megoldás nem nagyon van a szinkron beállításra sajnos.
A szinkronnak műszer híján inkább a mechanikus úton állnék neki. Igaz, az is amolyan kb. jó beállítás, de a fülre egyesével állítgatásnál jobb, mert látod.
Vékony fúrószárral vagy konstans, ismert átmérőjű huzallal (0.5-ös cekász pl.), azt amolyan hézagmérőnek használva a pillangószelepek és a szívócsatorna közötti rést egyformára állítod.
Köszönöm a tanácsokat, a szinkronon még elgondolkodom.
A pilot csavar beállításokat megcsinálom.
Az üveggyertyára emlékezem, használtam is anno több-kevesebb sikerrel....🙂 kék, narancssárga volt talán??
"Szinkron lenyege az en tudasom szerint, hogy a pillango éle alatti furatbol egyforma teljesitmenynek megfelelö keverek jöjjön fel a szivocsatornaba alapjarati es reszterheles üzemben… meg meg nem indul a föcsatornaban az aramlas."
Oké, de a manual szerint alapjáraton és 3000-es fordulaton egyaránt ellenőrizni kell. Alapjáraton a fojtószelep helyretoló rugója gyakorol nyomást a pillangószelepeket összekötő rudazatra, részterhelésen (mert 3000 fordulat az kb. 1/8 ford. a gázkaron) pedig a bowden húz a másik irányból. Ha rudazat lógása miatt eltérés van a negatív nyomásban kissé nyitott pillangószelepnél, a két membrán sem fog együtt emelkedni. Legalábbis feltételezem, ez van mögötte.
A keverékszabályozót inkább tükörfordítás miatt hívom annak.
„keverékszabályozón„
Inkabb mennyisegszabalyozònak neveznem. A keverek milyensege az alapjarati benzin es levegö fuvokak meretetöl függ. Egy iteracios allitgatas , hogy mennyi üzemanyag jöjjön föl a pilot furaton es mennyi a pillango ele alatti furatokon alapjarat-resz terhelesen…ettöl fog ugrani a motor jo aranyok eseten. Fulladni, ha sokat van nyitva a pilott es lebegni a magas alapjarat( nehezen esik vissza) ha tulsagosan nyitva a pillango.
Gázelemzőm nekem sincs. Én személyszerint üvegtestű diagnosztikai gyertyát használok, ami öreg karburátoros motorok/autók esetén elég jól működik. Lehet ezzel a cuccal találkozni jófogáson, vaterán, bazárban. Régi ötlet, még a keleti blokkban is ismert volt, mint Colortest üveggyertya.
https://auto.jofogas.hu/budapest/Colortest_Uveggyertya_Ujszeru_megkimelt_alapotban_126699340.htm
Illetve kapható a modern megfelelője, a Gunson-féle Colortune.
https://pumatools.hu/uveggyertya-klt-14-mm-colortune-single-plug-kit-14-mm-gunson-gun-g4074.html
A szinkronhoz házi körülmények közt két "műszerem" van: az egyik egy kínai, két manométeres eszköz, ami ugyan nem professzionális és a dobozból kivéve nem feltétlen pontos, de be lehet állítani. (T elosztóval összekötöm a két órát, szájjal megszívom és a kalibráló csavarokkal egymáshoz állítom a két órát)
Ez a cucc megvehető kb. 8-10 ezerért kínából szettben vagy lehet csak manométert kapni 1500-2500 Ft közti darabáron, csak kell neki valami tartó lemez, cső, illetve 2 db akvarisztikai boltból beszerezhető levegőszabályozó csap. Utóbbi fontos, mert a szívóütem során a vákuum megrántja a mutatót, amit azonnal el is enged és az össze-vissza ugrál, így nem lehet leolvasni. A kis szeleppel állítható csillapítást lehet eszközölni.
„Plusz a szinkront ellenőrizni kell magasabb fordulaton is,“
Szinkron lenyege az en tudasom szerint, hogy a pillango éle alatti furatbol egyforma teljesitmenynek megfelelö keverek jöjjön fel a szivocsatornaba alapjarati es reszterheles üzemben… meg meg nem indul a föcsatornaban az aramlas.
Menéztem mégegyszer.....az 1-es pillangó szelepét nem állítja. Az stabilan nekiszorul a rugó ellenében az alapjárat állító csavarnak,
Akár merre fordul a szinkron csavar, csak a 2-es pillangót állítja.
A szinkroncsavar mindkét oldalhoz kapcsolódik és bár szemre valóban annyit fogsz látni a csavarnál, hogy az egyiket állítja a másikhoz, ami fix, tud meglepetéseket okozni. Én személyszerint nem nyúlnék így hozzá, de a keverékszabályozón valóban állíthatsz a leírtak szerint.
>mert amikor a második hengernél utánahúzol a frek. eltérésnek, azzal egyben az első hengerét is állítod<
Pillanat, akkor megnézem mégegyszer, lehet, valamit félre néztem....
Közelítésnek nem rossz és az alapjárati keveréket valóban be lehet így állítani nagyjából. A szinkron viszont más tészta, mert amikor a második hengernél utánahúzol a frek. eltérésnek, azzal egyben az első hengerét is állítod - de csak a hátsó dolgozik és csak azt méred. Plusz a szinkront ellenőrizni kell magasabb fordulaton is, hogy az összekötő rudazat hibáit is ki lehessen szűrni.
Háááááát......... ha Te nem találod meg a gyíkját annak a motornak, akkor senki!😉🙂
Én talákoztam már olyannal, hogy lepattant a gyűrű alsó széle, (Dacia😂) ami tartja elfordulás ellen, és az okozott gondot.
Más... ez a szinkron dolog. Csak megnézném....
Mivel se vipolán csövem, se deszkám nincs, viszont van frekvencia mérőm, meg egy 4 hengeres ford.szám mérőm.
Az elképzelés a következő:
Bemelegítés > 2-es gyertya ki, > 1-es henger pilotcsavar beállítás a legoptimálisabb/egyenletesebb fordulatra. Alapjárat csavar kissé megemelve, gyertya kábelen megmérve a frekvenciát. (mindegy mit mutat) felírni.
1-es gyertya ki, 2-esen pilotcsavar, legoptimálisabb/egyenletesebb fordulatra.
Frekimérő áttéve a 2-es gyújtó kábelére. Szikron csavarral ugyan arra a frekire (meg fül🙂) beállítani.
Kivett gyertyák letestelve, gyújtó kábelen pár menet.
Hüüüüümmmm...... Blackiex? K.István?
Igen. Inkább füstöljön, minthogy megálljon idő előtt. Még nincs meg az utódja. Ehhez a vacakhoz nincs alkatrész, muszáj valami normálisra lecserélnem, de ha a vetési időszakban szarik be, sikítani fogok.
Eléggé lóg a bele, bár nem tudom mitől. Kinyitottam, mert elég kopogósan jár terhelés alatt és füstöl a kartergáz elvezetőnél. Gondoltam, talán hajtókaros. Áh, semmi játéka nincs, a hajtókar csúszófelületein (mert ugye csapágy, mint olyan, nincs benne) nincs nyoma rágódásnak, kopásnak. Összeraktam, beletettem az előírt 600 ml olajat, ment kb. 3-4 üzemórát.
Ma 30 percet ment, de valahogy nem volt ereje. Leállítottam, gondoltam túl van melegedve. Mivel krumplinak puhítom az ágyást, szügyig be kell engednem a földbe, megfordult a fejemben, hogy ez már lehet sok neki és hagyom pihenni. Fél óra múlva próbáltam indítani és minden rántásnál nehezebb és nehezebb volt átfordítani. A kezem alatt szorult meg, szerencsére nem menet közben.
Hengerfej le, lendkerék fedél le, WD40 a dugattyú köré, fadarabbal és kalapáccsal ütöttem a lendkereket érintőirányból, hogy megmoccanjon. Aztán kézzel kentem a hengerfalra olajat, akkus fúróval megforgattam, amíg könnyen nem járt ismét - szerencsére a hengerfalon nem volt nyoma komoly sérülésnek.
A nívópálca azt mutatta, hogy MIN felett van az olaj, ennek ellenére majdnem 4 decit elnyelt a karter úgy, hogy nem láttam jelét a szint emelkedésének.
Az 1:40-est a megszorulás miatt tetted bele? Hogy bizos ami biztos, legyen kenésa a megszorult dugónak?
Még jó, hogy meg tudtad mozdítani, járatni.....
Annyira biztos nem, mint en. Del korul megszorult a kapalogep. Nem tudom, hova lett az olaj a karterbol (kipofogte a szuszogon, a nyakam ra), megallt.
Kilazitottam a dugattyut, megjarattam, megneztem a szelepeket, majd feltoltottem olajjal. De hogy ne szarja ossze magat, dobtam neki 1:40-es kevereket. Gondolhatod... Eleve fustol, plusz a ketutemu uzemanyag. Szep musor volt.
Innen is csokoltatok mindenkit a Tecumseh-nel, hogy rohadjanak meg.
Köszi..
Holnap ezeket amit modtatok, megcsinálom....
Az olajbetöltéskor tettem egy kicsi olajat a gyertya nyílásokba, és önindítóval megjárattam.
Ma, mikor beindult, olyan fehér füstöt nyomott, beködösítettem a környéket....😂 😂 😂
A 4-km-es próbaút után is még nyomott egy kicsit.
>"A levegot viszont jatszd ki belole, ha lehet "<
A szűrőben bőven van. Van rá valamilyen trükk? Mondjuk karburátor nélkül járatom a pumpát egy edénybe?
A pilot csavarok beállítása után, járatom egy kissé megemelt alapjáraton, a szinkron csavarral csökkentem a fordulat számot, (zárom a 2-es pillangóját) addíg amíg már nem csökken a fordulatszám, majd lassan emelem vissza az egyenletes járásig....
Ha már nem éri meg foglalkozni vele, (fúrás, dugó, gyűrüzés, akkor valóban csere.....