Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elnézést, muszáj megosztanom mi jött ma szembe velem.
Szerencsére pont a méretem, nem tudtam ott hagyni :)
Pont passzol a Viragohoz
Persze, nagyon szívesen körbemérem a kormányt!
Ezeket amiket írtál?
(terpesztés, magasság, befogó)?

Köszönöm szépen az infokat/tippeket!
Pár hete még láttam bontás alatt egy 250-est amin pont ugyanez a majdnem egyenes kormány van kiemelővel együtt, sajnos nem tettem el... De gondolom lesz még ilyen.

És akkor ha jól értem, bowdenek, kábelek, fékcső hosszok stb mind maradhatnak, ezeken nem kell variálni?
No, kérem...
Főfékhenger:
https://www.ebay.de/itm/353815...

Kormány:
https://nagyvas.hu/motoralkatr...
(sajnos hiába kerestem gyárit, vagy drága, vagy rozsdás volt, de ez kb. azonos méret és nem egy vagyon)

A kiemelő... na, azzal szarban vagyok, mert nem találok a magas fajtából se használtat, se újat, ami passzol.
De ha fémmel foglalkozol, akkor lehet tudsz gyártani magadnak. A fontos, hogy a kormány 22mm-es, a villahíd furata pedig M10 csavarnak van kialakítva - ha veszel, ha csinálsz, ezt jó tudni. Sajnos a legtöbb megfizethető kiemelő M12-es, a szilent a villahídban meg 10-es és azt felfúrni se egyszerű. Jó, mondjuk lehet te azt is megoldanád.
A lamellakoteg koppan a kosarhoz, de mindegyiknek van hangja, tok normalis. Ha behuzod es elcsendesedik, akkor jo vagy.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy kiengedett kuplungnál üresben van egy kis hang.A kosár,vagy a lamelláké-e?Vagy valami egész más?Előre is köszi a választ.
Nem szeretem, hogy nincs szerkesztes funkcio, muszaj vagyok uj passzust kezdeni mindig.

No, a legegyszerubb es legkoltseghatekonyabb a nemet ebayrol venni xv250 lapos kormanyt es Yamaha SR125 fofekhengert (ugyanaz, mint a lapos 250-e, csak tobb van belole es olcsobb). Kiemelot itthon is kapni, de ha akad gyari az ebay-en jo aron, akkor nincs kerdes.

A legfontosabb az, hogy a gyari hasznalt kormany es az SR125 fofekhenger a legegyszerubb musor. Kinai fofekhenger van ebben az arban, de annak a minosegerol nem tudnek szalonkepes formaban nyilatkozni.
Ha mar igy hozta a sors... Megmernel nekem egy-ket dolgot a buckhorn kormanyon?
Kamazom, hogy magasabb, mint az enyem, de nem ordenare honaljszarito. Ha terpesztes/magassag/befogo szempontbol passzolna az oreglanyra, meg is vennem toled.
Helyes az eszrevetel. Ketfele kivitelben keszult. A dragbar kormanyos fofekhengere egyenes, a buckhorn kormanyose dontve van a kormany ive miatt. Minden mas csereszabatos. A dragbaros valtozat kormanya kiemelostol passzol a buckhorn-os kivitel villahidjara.
Kormány kérdés:
Miközben eladó 250-eket nézegettem, többet is láttam majdnem egyenes kormánnyal (kiemelővel), ami nagyonis gyárinak tűnt (lásd képen).
A mostani motoromon a tekervényes (buckhorn?) kivitel van, de a másik valamivel szimpatikusabb.
Valóban gyári mindkét változat, illetve csereszabatosak ezek?
(A fékfolyadék tartály mintha más szögben állna.)
A szivokonyok eseten a fem burkolatu a JOBB oldalra, a fekpedal oldalara megy.
Logikus, ugyanis a balso szivokonyok a krom buci miatt nem latszik, a jobbso viszont igen, mert ott a krom buci (legszurohaz) a porlaszto elejet takarja, a hatulja meg kilog.
Csak esztetikai funkcioja van.
A fekete-sarga + fekete a muanyag csatikban a porlasztofutes, igen. A masik ketto (dupla fekete-sarga es vagy barna vagy voros csikos barna) meg a hoszenzore, ami kapcsolgatna. A homerseklet szenzor a bal oldali krom fedel alatt lakik eredetileg.

Hagyd a banatba, nem Svedorszag ez. A fo kabelkorbacsrol lelogo vezetekeket szigszalagozd fel a tank alatti gyujtocso melle es ne foglalkozz vele.
Megerkezett a karbi, remelem hamarosan ki is tudom cserelni majd.

Ami feltunt, hogy ezen a karbin van 2 vezetek, amit be is tudok kotni. Ez, ha jol olvastam a karburator futes. Ez hogy mukodik? Mi kapcsolja?
Itt mindegy, h melyiket melyikkel dugom ossze?

Van meg 2 vezetek, amiket sargaval bekarikaztam. Ezek mire szolgalnak?

Illetve a levego gumicsovon egyik oldalt van fem boritas. Mikor megvettem a bal oldalt volt, en is oda raktam vissza. Viszont tobb videoban is jobb oldalt lattam a femmel boritott gumicsovet. Melyik oldalra kell helyesen felszerelni?
Volt ismerős egy másik motoros fórumon, ő Albániában vagy Montenegróban füstölt el?
Mindegy, ő lehúzkodott mindent, nem indexelt, nem féklámpázott ha nem volt szükséges, de egy este feltöltött akkuval hazavánszorgott. Amikor olvastam az "élménybeszámolóját", gondolkodtam, hogy de jó, hogy én eddig megúsztam. És ez egy hónappal az én indulásom előtt volt az ország másik végébe.
Az, hogy akkor leesett a csizmatalpam is és a szállásról kijárkálós cipőmben voltam utána, csak hab a tortán.
:-)
Pontosan leírtad a jellegzetes tirisztor zárlat következményeit.
A három fázisból egy "kiesett" amit termelt még, azt a tirisztor testre zárta, és beindult a "láncfolyamat".
Sajnos Neked nem bírta ki a generátorod. Az enyém sem. :(
Velem ugyan ez történt a gép megvásárlásakor. Csak nem volt rajta fesz mérő, így fogalmam sem volt, hogy módszeresen égetem magam alatt a tekercseket. Na meg azt sem tudtam még, milyen rendszer van a gépen. Itt kaptam segítséget.
Csak a meglepetés, hogy a következő indítás már reménytelen.
Kettős érzésem volt, Amikor kezdett megdögleni a töltés, szépen tizedvoltonként esett a feszültség, olyan idegállapotba kerültem, hogy a táj helyett azt a kurva műszert néztem folyamatosan.
Amikor helyreállt minden, az első ezer km-en keresztül is azt bámultam. Amikor rossz volt a villamosság, akkor ippeg hazaértem az ország másik feléből 10,1-10,2 V környékén. És fogyott a nyál, ha meg kellett volna állnom tankolni, már nem indult volna el, betolni meg felmálházva nem tudtam volna.

Szóval motornál a műszaki hiba igen kellemetlen, de még egy defekt is.
Én is erre jutottam, hogy műszerrel, terhelés nélkül mérni okozhat ilyen problémákat. Ezért is gondolom, ha már valaki nekiáll felújítani, csinálja végig. Olyan lehet ez, mint olajat szűrő nélkül cserélni. Segít valamit, de nem az igazi.
>"Igaz, mind a két járgányra tettem akkukapocs feszmérőt.
(De azt is összehasonlítottam a labortáppal beszerelés előtt.) <"

Ez nagyon jó ötlet, valóban az idejében észrevett töltés hiba,
(alultöltés = ott ragadsz valahol, leég a generátor. Túltöltés = kipúposodott tönkrement akksi, izzó kiégés.)
még mentheti a generátort.
Sajnálatos... nem tudom, mi történhetett.....
Talán a tekercselés nem sikerült korrektül bár ez nem igazán valószínű...
A valószínűbb az, hogy mégis hibás volt a fesz.szab.

Mint ahogy írtam is, hogy a "külső" mérés eredménye ha jó fesz.szabot ad, ennek ellenére mégis hibás a működése.

(a mérés pár V-on történik, az üzemben 10-20 A-en viszont már átüt)
"eltelt egy hónap" - sajnos a hibás fesz.szab. miatt eddig húzta az új zománc a tekercs huzalokon. Miután kicserélted a fesz.szabot, megszűnt a tekercsek túlterhelése. És ez a lényeg! 🙂
A cikk teljesen korrekt, pontosan így égeti el a (hibás) fesz.szab. a tekercseket.
Nem a legjobb mérnöki tervezés, de itt nincs gerjesztő tekercs, amit korrekten lehetne szabályozni.
Igen, ez az elmélet, a gyakorlat meg az, hogy amúgy sem tudod javítani, mehet az, hogy cserebere.
Vettem a robogóba ebay-os MOS-FET-et is, annak szabályzása nem olyan precíz mint a magyar, igaz, nem is került annyiba, de működik. A gyáriban egy dióda átütött, zárlat, biztosíték kiment, tolhattam a motort hazáig. Az akku megmaradt szerencsére, kis baszkodás és megy minden a régiben.
Igaz, mind a két járgányra tettem akkukapocs feszmérőt.
(De azt is összehasonlítottam a labortáppal beszerelés előtt.)
Én elég gyakorlatiasan hozom meg a döntéseimet.
Leengedtem az olajat, vagy elszakad a deknitömítés vagy nem, tekercselés, posta mindenhol vagy autóval-benzinnel elvinni, új olaj vagy aki cigánykodik visszatölti a régit... és akinek megfexik megint, megint olajleengedés, imádkozás a tömítésért, megint posta-autó-benzin, megint cigánykodás.
Akkor inkább egy új szabályzó. Abban is lehet gyári hibás, de annak esélyét most hagyjuk is.

Nekem ez anyagárban olyan 60-70 ezrembe fájt, de lehet, kicsivel többe. És szerencse, hogy nem kellett szerelőhöz vinnem a motort, meg ennyire még én is értek hozzá.
Értem, persze.
Nehéz, mert többféle megoldást lehet látni a gyári szabályozókban. Van olyan, ahol diódahíd sincs, egyszerűen a tirisztorok félvezető mivolta végzi az egyenirányítást. Egyik-másikban Zener + 1 tranzisztor a feszültségfigyelő, de olyan is van, ahol egy IC vezérel.

Benne van a pakliban, hogy akad olyan szabályozó, amiben a zárlatos tekercstől valami elköszön, de ez konkrét gyári rajz nélkül csak spekuláció.
Igen. Nekem leegett a tekercs, maradt a fesszabalyzo, bar azt iselkuldtem kimerni. Jott vissza az uj tekercs meg hogy elvileg jo a szabalyzo is. Aztan eltelt egy honap, a tekercsnek megint annyi, ezt masodszorra is megtekertek rendkivul korrekt modon, ekkor vettem bele a MOS-FET szabalyzot. Azzal elment egy idenyt es jo.

Ezzel nem akarok befolyasolni senkit, ezek voltak a tenyek.
Ez a fordítottját írja le. Gyula azt mondja, hogy a tekercsek hibája nem teszi tönkre a szabályozót.
A linkelt leírás azt taglalja, hogy a működési elvből adódóan a szabályozó folyamatosan "égeti" a tekercselést.