A Virago "célpiaca" manapság főképp az újrakezdők, 45 pluszos úriemberek, gyerekek kirepültek, a huszonöt-harminc éve eladott ETZ hirtelen hiányozni kezd, stb. Sokaknak a rojtos markolathínár, a nagy bőrkufferek, a sas az első sárvédőn meg a tankfestmény a vizuális referencia. Időnként karácsonyfa az ilyen cicomázás végeredménye.
20 perce keresem azokat a képeket (sajnos eddig hiába), amiket anno a Virago-s Facebook csoportban láttam... Tankon motoros télapó airbrush-olva, a motoron 2 bukócső, a gyárival együtt 3!! pár lábtartó a pilótának, 2 szett kiegészítő lámpa, oldalanként 1-2 légkürt, zászlótartó rúd és a hab a tortán: az elülső sárvédőn a szokásos sasfej helyett 15 centis ugró szarvas M21-es Volgáról.
Hajjajj, csupa amerika volt az egész motor. :D Egyébként eddig minden ilyen kiegészítőt megvettek, amit leszedtem. Elég hamar. Kell az embereknek. Van még egy ilyen táskaszettem is, bár ez egy kicsit tetszik, nem döntöttem el, hogy eladom-e.
Uraim! Vennék egy fekete első sárvédőt, mert ami most van az 535-ön, azt átfúrták ennek a hajókorlátnak. Amúgy sem makulátlan, de lyukasan kevésbé tetszik. Jelezzen akinek van eladó! Köszi! Ugyanitt egérkapaszkodó eladó! :)
Ejj, nagyon necc. Az óracsoport 26 cm széles. Igaz, magasabban ülnek a műszerek, mint szemre gondoltam, úgy a függőleges szakasz 2/3-ánál, nem a felénél... Kb. ott kell a 26 centi "hézag", ahol a te kormányod tetejénél elindul az ív.
Ha oda beférnek, akkor megveszem tőled, amint van új kormányod. Kivéve persze ha ráérzel a buckhorn ergonómiájára és már nem akarod lecserélni.
A: 23cm (a felszálló szakasz közepén mérve)
B: kb 16.5cm (nehéz mérni, igyekeztem tartani a viszonyítási pontokat amiket megadtál)
C: 12cm (gyakorlatilag megegyezik a befogás szélességével, mert utána azonnal ível felfelé)
Tyuuu, koszonom az alapos es gyors valaszt! Te igazan nagy szakertoje vagy a Viragonak, hihetetlen mennyisegu informacioval rendelkezel :)
Oszinten szolva nagyon nyomott aron jutottam hozza, kb a piaci ar harmadaert. Tisztaban voltam vele, h lesz mit csinalni rajta, de hogy ekkora szopo roller legyen. Azt gondoltam, h veszek egy karbi felujitot es mar robogok is vele...
Elkezdem csinalni a tanacsaid alapjan, remelem hamosan a vegere erek es nem lesz ujabb foscunami :)
Tyű, baszki... Lassan többet kell írnom, mint Tolsztoj.
"A karbi amit sikerult szereznem eleg elhanyagolt allapotban volt. Par youtube-os video alapjan szetszedtem es kipucoltam, de lehet elviszem meg egy ultrahangos tisztitasra is. Sajnos az alapjarat fuvokakat es az egyik pilot csavart nem sikerult kiszednem. Ez meg egy erdekes tortenet lesz, hogy fogom kiszedni... A benzinszintet ugy allitottam be, hogy az uszo ele parhuzamosan fut az uszohaz elevel. Kivancsisagbol felraktam, hogy mit csinal vele, de nem indult be sajnos."
- Ez annyira nem lep meg, ha az alapjárati fúvóka nem jött ki és a pilot csavar koppig bent van, nem si lehet eléggé kipucolni.
"A siktolattyuk mellett van egy-egy cso amik ossze vannak kotve. Ezeket hova kellene bekotni? Mikor feltoltottem a karbikat benzinnel, akkor itt folyt ki a benzin. Ez gondolom nem normalis. Megakadhatott az uszo vagy nem zar a tuszelep? Ha ennyire befolyik, akkor nem is indul el? A vegen mar az elso hengerbol a kipufogo es leomlo toldasnal is folyt a benzin."
- Az az úszóház szellőzője. Ha a tűszelep túlfolyik, azaz a tű nem zár, avagy a tűszelep fészkén kívül levő o-gyűrű nem tömít rendesen, akkor addig megy a nafta a porlasztóba, amíg a szellőzőn ki nem buggyan. Ezt az állapotot ne erőltesd, ne hagyd sokáig folyni a benzint, mert a szellőző szintje alatt van a főfúvóka lyuka, azaz mire a csövön jön, már a henger felé is csorog valamennyi. Ha úgy hagyod, feltelnek a hengerek, majd a karter is üzemanyaggal és abból baj lesz.
Bekötni sehová nem kell, az csak szellőző, kiáll oldalra és a króm buci mögött a szabadba jut, oda szuszog ki.
" A karburatoron levo csovekkel kell vmit csinalnom? 2 jon ki a membrantol es 2 a siktolattyu mellol es kozositve vannak -ezekbol folyt a benzin."
- a másik kettővel ugyanaz a teendő: csak hagyd őket szellőzni a króm buci mögött, nem mennek sehová. Ami dolog van velük: belül szivacsszűrősök, ami egy 30 éves motoron már foszlik és porlik. A por bemegy a karbiba és eltömi a járatokat. A szűrődobok belét ki kell nyomni egy szeggel és friss szivacsot beletömni vagy réz szűrővel helyettesíteni (1/4 BSP méretű pneumatikai szűrővel) és akkor rövidre lehet venni és eldugni a karbi mögött. Lásd a mellékelt képet.
"2. Gyertyakat csereltem, szerintem a szikra rendben van. Az alloresz testzarlatos, meg nem csereltem ki, ezert a feljovo vezeteket szethuztam. Ezt itt olvastam, h igy lehet inditani ilyen esetben."
- Lehet indítani, csak ugye így nincs töltés. Minden akksiról megy, a gyújtás is, generátor nélkül is üzemel a motor. A feljövő vezetékek kettő kötegre vannak szétszedve: 3 fehér egy fekete csatiban = generátor, illetve a másik egy fehér csatiban egy szürke, egy fekete = gyújtás jeladó. Előbbit széthúzva indul a motor, utóbbit széthúzva nem.
Van itt egy kis csavar amúgy. A te blokkod 1986-os, a vázad meg 10 évvel fiatalabb. A blokkból az 1986-os modell esetén NÉGY jeladó vezeték jött föl, nem kettő (kék,piros,zöld,barna). A korai blokkok két jeladósok, az újak egy jeladósok.
Emiatt a régi blokkok gyújtásvezérlője J4T00872 (https://www.carmo.nl/images/Ya...), az egy jeladós új blokkoké viszont J4T032 (https://www.carmo.nl/images/ca...)
Nos, mivel nem tudhatjuk, hogy a deklit jeladóstól átpakolták-e a beépített blokkra vagy sem, és ha igen, jól csinálták-e (mert a más jeladó miatt más a lendkerék IS) célszerű lenne ellenőrizni a gyújtásvezérlő típusszámát és összevetni a jeladó vezetékeivel.
Ha az stimmel, a lendkereket is meg kéne nézni. Az olajbetöltő nyíláson belesve látnod kellene a generátor forgórész oldalát. A régi blokk lendkerekén EGY fémbetét van a jeladóknak. Az egy jeladós rendszerhez KÉT fém betét tartozik. Mellékeltem képet, lásd lentebb.
Hogy miért lényeges? Mert lehet, hogy van szikra, csak ha össze-vissza vannak kombinálva az alkatrészek, NEM JÓKOR.
Bár ha úgyis kinyitod a generátor miatt, le is olvashatod a lendkerékről, melyik verzió. F3T432 passzol a J4T00872-höz (4 vezetékes), F4T451 meg a J4T032-höz (2 vezetékes)
"A benzincsap csopogott. Azt neztem, hogy a csatlakozon, amire a benzincsovet rakom korbe lehet forgatni. Kivettem es beszurast lattam rajta, de tomitest nem. A benzincsap felujito keszletekben sem lattam ide valo tomitest. Tenyleg nincs itt?"
- A kifolyón kéne legyen, a készletben nincs. Üzemszerűen annak nem kéne kijönnie, emiatt nem is adnak o-gyűrűt a készletben.
De ezek szerint se az o-gyűrű nincs már meg és nem szorul a helyén a csőr. Méretet nem tudok mondani, de olyan o-gyűrű kell oda, ami szorosan tömít és utána be kell epoxy gyantázni a kifolyó könyököt a helyére, mert már kijár, azaz erőltetve volt. A JB Marine Weld epoxy benzinálló, az jó lesz oda. Nem o-gyűrű helyett, hanem amellé pluszban.
"Karbi felujito keszletet hol erdemes venni amiben vannak fuvokak is?"
"Kocsi akkkurol probaltam inditani es tobbszor tapasztaltam, h tekert majd ilyen kattogo hangot adott. Csinalta olyankor is mikor elinditottam a kocsit, tehat a bemeno fesszel elvileg nem lehetett gond. Ez mitol lehet, hogy teker majd kattog es megint teker? Vmi kontakt hiba lehet?"
- feszültségesés, vagy nem kontaktol jól a bikakábel, vagy a motor testkábele nem érintkezik jól, vagy meg van törve.
Na, asszem mindent megválaszoltam. Nagyon csúnyán bevásároltál ezzel a motorral, baszki. Az eladó helyében már nem csak lakcímet, de nemet is változtattam volna.
Koszonom a gyors valaszt es szeretnek ismet tanacsot kerni par dologban:
1. A karbi amit sikerult szereznem eleg elhanyagolt allapotban volt. Par youtube-os video alapjan szetszedtem es kipucoltam, de lehet elviszem meg egy ultrahangos tisztitasra is. Sajnos az alapjarat fuvokakat es az egyik pilot csavart nem sikerult kiszednem. Ez meg egy erdekes tortenet lesz, hogy fogom kiszedni... A benzinszintet ugy allitottam be, hogy az uszo ele parhuzamosan fut az uszohaz elevel. Kivancsisagbol felraktam, hogy mit csinal vele, de nem indult be sajnos.
A siktolattyuk mellett van egy-egy cso amik ossze vannak kotve. Ezeket hova kellene bekotni? Mikor feltoltottem a karbikat benzinnel, akkor itt folyt ki a benzin. Ez gondolom nem normalis. Megakadhatott az uszo vagy nem zar a tuszelep? Ha ennyire befolyik, akkor nem is indul el? A vegen mar az elso hengerbol a kipufogo es leomlo toldasnal is folyt a benzin.
3. Karbi felujito keszletet hol erdemes venni amiben vannak fuvokak is?
2. Gyertyakat csereltem, szerintem a szikra rendben van. Az alloresz testzarlatos, meg nem csereltem ki, ezert a feljovo vezeteket szethuztam. Ezt itt olvastam, h igy lehet inditani ilyen esetben.
3. Ugy neztem, h az AIS/MCV ki van iktatva. Vagyis a kipufogo mellett es a karbi szivo torkanal le van dugozva. A karburatoron levo csovekkel kell vmit csinalnom? 2 jon ki a membrantol es 2 a siktolattyu mellol es kozositve vannak -ezekbol folyt a benzin.
4. A benzincsap csopogott. Azt neztem, hogy a csatlakozon, amire a benzincsovet rakom korbe lehet forgatni. Kivettem es beszurast lattam rajta, de tomitest nem. A benzincsap felujito keszletekben sem lattam ide valo tomitest. Tenyleg nincs itt?
5. Kocsi akkkurol probaltam inditani es tobbszor tapasztaltam, h tekert majd ilyen kattogo hangot adott, csinaltam rola egy rovid videot: http://youtu.be/swBWnAMScQE;feature=youtu.be
Csinalta olyankor is mikor elinditottam a kocsit, tehat a bemeno fesszel elvileg nem lehetett gond. Ez mitol lehet, hogy teker majd kattog es megint teker? Vmi kontakt hiba lehet?
Meg is találtam a firkálmányom...
A befogatásnál az egyenes szakasz szélessége, valamint a kormány magassága érdekel: jó lenne tudnom, passzol-e, illetve elég hosszúak-e a drótok és a fékcső.
A másik dolog a középtájt mérhető "terpesztés", amilyen távolságra vannak a felfelé menő szakaszok egymástól. A 250/535-tel ellentétben dupla műszerem van, meg kéne győződnöm róla, hogy az óráknak nem lesz útban a kormánycső, nem takarják-e ki, stb.
Ha kapsz 5 ezerért makulátlant, akkor megérteném, de amúgy...