Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jo, igy vilagos, persze.
Hát igen. Te azért ügyesebben keresel nálam az tény!
Nem rossz, de másik kormányt tettem fel, és a kábel rövid lett. És ahogy az átalakításokról írtam: a gyárit szépen becsomagolom és elteszem szebb napokra (nem szétdarabolom a vezetéket)- mert nehezen pótolható - és felteszek egy másikat. Az sem baj, ha egy újabbat. 😉
Van amúgy új kapcsoló is, csak nem 35 euró plusz posta. Hanem €144 + áfa + 20€ posta. :(
https://www.cmsnl.com/yamaha-x...
Ez mondjuk egész kulturáltnak néz ki és nem egy tehén ára.

https://www.ebay.de/itm/324796...
Na, ha a kapcsoló miatt kérdezed, akkor két dolgot tudok hozzáfűzni:
- sok más modellen van egy a plusz test érintkező, de erről nincs igazából listám
- a felsoroltak esetén a kormány átmérő eltérhet, amiről szintén nincs listám, hogy ki mekkora (sajnos)
Teljesen kuka, hogy cserélni akarod? Nem tudod felújítani, kipucolni, lefesteni?

A másik korábbi felvetéshez: ez pl. HD dob e-bötűvel, most találtam, autosollal 10 perc és mint az új. (nyilván tartóvasat csinálni kell neki)
https://www.ebay.de/itm/224468...
Köszi a választ! Igazándiból a kormánykapcsoló miatt kérdeztem, mert ugye ebbe a kapcsolóban van egy plusz érintkező pár (ami a többiben nincs). És az enyémhez újat már nem nagyon lehet találni. Legalábbis én csak egyet találtam. Brazíliában, kilencszázegynéhány Real-ért ami kb.60 000 Ft, plusz valószínűleg Magyarországra nem is szállítanak. Én meg most (is) kihagyom a Riói Karnevált.
De ezek szerint pl. egy XJ vagy XVZ kormánykapcsolóval kiváltható. Jól gondolom?
41R-71 sok modellre került kb. 1984-től. FJ1100-1200, Vmax, FZ-k, XJ-k, XV-k, XVZ-k. Igen sok olyan modell, amit a 80-as évek közepétől gyártottak.

Ami az E-jeles dobot illeti, a legjobb donor a Harley. Nem nehéz találni olcsón gyári dobot, sokan kapásból leveszik valami más kedvéért. A krómozása minőségi, az E-jel bennük van.
Köszi, várjuk!
Közben egy zöldfülű kérdés: a 41R-71 relés "index önkikapcsolást" (vagy valami hasonlót) melyik motorokon alkalmazzák még?
Tegnap megérkezett a Silvertail rendszer. Szerintem marha szép és nagyon el fog ütni a motor többi részétől. Ez még a 2YL 535, nem krómozottak a blokkfedelek. Mindegy is, a kialakításról és a végleges döntésről szerettem volna írni. Blackwidow drag pipes volt az etalon. De, ugye nincs e-jel én meg leginkább az országban a motorosok által frekventáltan látogatott helyeken kanyargok. A Mátrában gyakran várnak hangnyomásmérővel, eddig még nem állítottak meg. Itt jött be a matek. 85e a drag pipe, de nincs e-jel és a hangot is tompítani kéne, ha Mátrázni akarok, tehát plusz dobokat kell vennem. Nem is láttam e-jeles végdobot, ami plug and play jó lett volna, de minimum 40e-re becsülöm darabját. Tehát 160e-nél járunk és egy többnyire szedett vedett rendszerem van. Hopp, ennyi egy delkevic! Igen, de még mindig nincs e-jel és ez is lehet, hogy hangos. Egyszer volt delkevic dobom az FZR-en, kb. 2 hétig. Db killerrel használva is csak hangosodott, mert kiköpködte a gyapot javát. Inkább felpolíroztam a Leo Vince SBK-t és visszaraktam. Ezért is, meg az 50e felárért cserébe gondtalan krúzolásért rendeltem direktben a Louistól a rendszert. Kialakítás: bevonat szép, hegesztések ízlésesen eldolgozva, ahol ez szükséges. Kapsz hozzá krómozott fém takarókat a leömlőkre. A végdob nem nyitott, egy picike edényfenyék középen elzárja a perforált csövet. Emiatt felmerült bennem, hogy ez is gyapotköpő lesz, mert kényszerűen a hangtompító anyagra terelik ezzel a nyomott gázokat. Nos, a használati írja a hangtompító anyag időszakos pótlásának szükségét. :) Majd idővel, ha már elszáll belőlem az új tárgy szent sérthetetlenségének érzése, akkor elképzelhető, hogy kiveszem a fenekelést. Várom még a tömítéseket az OEM-Partstól, ha ez megvan felkerül majd a rendszer és dobok róla fotót, meg egy hangtesztet is rendes mikrofonnal rögzítve.
Értelek én, és lehet, hogy egy sör mellett még egyszer ezt nyugtázni is fogjuk. Vagyis bocsi - valamelyik Villányi pincében. 😉
Könnyen lesz valaki elitista és fasisztoid, ha Elmo és barátai az építő szándékú kritikát is úgy veszik, hogy valaki most őket betámadta, leszólta, lefitymálta a munkájukat. És akkor az biztos egy begyepesedett vén fasz, aki nem halad a korral, mert én bizony azt cisnálok, amit akarok. Bele se gondolva abba, ami elhangzott, mert az "negatív".

Egy amerikai csávó összehányt egy kaférészert, a neki nem tetsző gyári fényszórót lecserélte egy szögletes LED-es fényvetőre, kvázi munkalámpára. Amikor megjegyezték neki, hogy igazán tekintettel lehetne a többi közlekedőre és kapja le azt a vackot róla, akkor mindenkit elküldött a jó édes anyjába, mert neki joga van azt csinálni, ami neki tetszik. Még az alkotmányt is előhozta, hogy neki elidegeníthetetlen joga van "az élethez, a szabadsághoz és a kiteljesedéshez".

Ha ilyenek közt kinyitja az ember a száját és azt mondja, hogy pl. a látvány kedvéért felerőszakolt 170/80-15-ös gumi egy baromi szar ötlet, mert a felni csak 3.00-s, túl keskeny ehhez. A túl széles futófelület keskeny felnibe erőltetve nagyot görbül, a tömítő perem az abroncson (ami a felni vállára fel kell üljön és illeszkedjen) V alakban fog beülni a deformáció miatt és könnyen leesik onnan egy szerencsétlen helyzetben - úgyhogy szedd le pajtás, maximum 150/90-es gumit szabad csak feltenni.
Ugyanez a helyzet a kínai Fuckstone gumikkal, amik az 1970-es évek mintáját idézik és botrány gagyi minőségűek, csak a fényképezkedő motorosok látnak benne valamit, de az érvek nem érnek el hozzájuk.
Nem is említve az olyat, amikor párezer kilométert futott, patika állapotú, neadjisten egy limitált szériás motort vágnak szét (szó szerint) és csinálnak belőle egy erősen középszerű akármit kvázi azért, hogy a közösségi médiában és a szombat esti parkolós találkán legyen mivel villantani. Abból azért gyakran vita lesz.

Na, ilyenkor jellemzően a sértett önérzet okán olyan jelzők is elsülnek, mint a fent említettek.
"Elitista" és "fasisztoid" is voltál? Ez jó. Akkor én még nem voltam itt, meg nem is vagyok sem képzett, sem tapasztalt fórumozó. Szóval óvatos vagyok, mert egy fórumon könnyen félreérthető az ember, és ez indulatokat is válthat ki.(sztem feleslegesen. pl.: "elitista" meg "fasisztoid" 😀 ). Meg nem is biztos, hogy erről kell, hogy szóljon a fórum. (Vagy szólhat erről is? Látod még ezt sem tudom). De az tény, hogy másként éljük meg, ha egy elcsúfított Virago-t látunk, mint ha mondjuk pl. egy (ecsettel foltosan) bugyirózsaszínre mázolt Suzuki Beverly-t látunk. A múltkor Budán láttam egy XV535-öst. Leláncolva egy lakótelepen esőben, hóban. Felismertem. Amikor kb.2 éve motort akartam venni, rengeteg hirdetést végignéztem, és közte volt ez is. Tip-top állapotban, gondos gazdától. Az elmúlt két évben 20 évet öregedett. Arra gondoltam, hogy mit szólna a régi gazdája, ha látná? Lehet, hogy csak megrántaná a vállát, és azt mondaná, hogy: "Kifizette, innentől azt csinál vele, amit akar". Vagy lehet, hogy sírvafakadna? Nem tudom, de így vagyunk itt sokan. A kérdés az, mit látunk, ha egy Viragóra nézünk? Egy gondos tervezéssel, japán precizitással megalkotott remekművet látunk a motorunkban, vagy egy használati tárgyat, egy "játékszert nagyfiúknak"? Nem a szemünktől függ, hogy mit látunk. Az átalakítás, a kendácsolás, a gagyi cuccok felaggatása. És a másik végén ott vigyorog Elmo a két db. fél tankjával... 🙂. Tudjuk valahol, hogy minden Viragonak előbb-utóbb mi lesz a sorsa. Csak nehéz, hogy ugyan az, mint nekünk, a gazdájuknak. Én személy szerint azt sajnálom, hogy nem lehet már kapni hozzájuk mindent, és nagy részük indokolatlanul drága. Ha lehetne jobban legózni minőségi (és elérhető árú) cuccokkal, akkor sokkal szebb lenne a világ.
Szólj hozzá nyugodtan, legyen minél több nézőpont, abból lehet okulni. Merjél, légyszíves. Akkor is, ha azt gondolod, hogy nem leszel vele népszerű. Én is felvállaltam az egyes helyeken "elitista" és "fasisztoid" jelzőkkel illetett gondolataimat.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat és a segítő szándékot :)
Megnézek néhányat közelebbről, és meglátom melyikre dobban :)
cnv, látod, itt a Virago szent dolog (de ez a jó, mert hol máshol lenne az. Nem igaz? 🙂)
A hozzászólások pont ezt súgják: Halgass a szívedre!
Én ehhez a témához nem merek hozzászólni.
Egy Viragot-t szeretni kell, és kész. És ha úgy érzed, hogy viszont szeret, akkor nem fog érdekelni, hogy hol van rajta a visszapillantó, meg az index, és kicsi a melle vagy nagy, vagy szőke-e vagy barna. Szereted és úgy ahogy van. Ha meg változtatni akarsz rajta, van itt segítség bőven, és készségesen. De tényleg.
De én sem akarlak befolyásolni ... 🙄
De az éppen tárgyalt motor "felszerelése" valóban gagyi hatást kelt.
Neo Cafe racer tulajként a kormányvégtükrökkel kapcsolatban, Virago viszonylatban az alábbi a meglátásom. Az én viragom drag kormányos, egy elég magas kormánybefogóval. 180 cm magas vagyok, de a kormányrúd mell és vállmagasság közé esik. A gyári tükörben látható képbe pont belelóg a vállam és én egyelőre (még :) ) a felül szélesebb fajta vagyok, így biztosan cserélem a kormány alá (nem egy vonalban a rúddal) beforduló fajtára. Egyelőre nincs rajta, de a képzeletemben már jól néz ki. A vitpilenen pl.: az üléspozíció miatt a műszer sem esik a rider látóterébe útközben, azon tényleg balesetveszélyes a kormányvégtükörre nézegetni, de ezen a viragon csak egy kis fordítás a szemgolyón és máris tudom mi történik körülöttem. A 250-es ránézésre alacsonyabb, azon már valszeg nem lenne ilyen kényelmes.
Igen, Harley Sportster vagy Dyna ules volt az eredetileg.
Az ultetes nem feltetlen okoz gondot, egyes esetekben javit a helyzeten (korai 535-osok pl. tul puhak hatul). A Honda Rebelrol szarmazo rugostag szinte egy az egyben atteheto, kicsit feszesebb lesz tole, de ennyi. Persze a hasmagassag es a rugout csokken, kb. ket centivel feljebb kerul a kerek a sarvedoben, de ez meg igy futomu marad ebben a formaban.

Nem volt nehez azonositani, gyakran jonnek szembe ezek az alkatreszek mindenfele hazilagosan atalakitott motorokon. Kevesen hajlandoak egy olcso Viragora draga alkatreszeket tenni.
Lajos,
Elnézést a félreértésért, még nem az én motorom : )
Komolyan kacérkodom a vásárlással, egyelőre ennyi : )
Az ülés tekintetében, a párom maga is motorozik úgyhogy ez annyira nem szempont (no meg friss jogsival egy darabig amúgy sem vihetnék utast).
Nem semmi hogy még a kacatokat is így beazonosítottad!
Le a kalappal!

Amúgy mi a helyzet ezzel az ültetéssel? Ez már közlekedésbiztonságot befolyásoló tétel?

Az ülés viszont kifejezetten nagyon tetszik... A HD itt a harleyt jelenti?
Oké, de hány százalékot képvisel az ilyen jellegű kivitelezés? :)
Bár nagyon nem az én világom és nekem valahol ez a café hasonlóan elinflálódott és divat-kategóriába esik, való igaz, hogy jócskán van olyan, amit nem csak optikára összehánytak. De túlnyomó többségében ennél a stílusnál is azt látom, hogy pl. a kipufogó inkább "mívesnek" látszódjon, mint hogy ki legyen számolva optimális áramlásra, a léghűtéses blokk köré hajlítgatva rozsdamentes csőből, szarni bele, ha nem hűl. Benelli Mojave vagy KZ650 tank rá, valami bontott USD villa... Copy-paste, quick & easy... Eh...
100-ból kettő, ha olyan, hogy. Túl sokan képzelik magukat Greg Hageman-nek.
..ugyan nem Xs650... ( annál sokkal jobb :-D)
http://youtu.be/Iz5Shj4Kr-g
Valahol itt kezdödik az átalakítás müvészete..., bár bevallom nekem nincs "eröm" a sajátomat átalakítani, mert gyárilag is minden porcikája arányás, harmonikus...mindenböl annyi van rajta ami egy motorhoz minimum kell.
"Ami az átalakításokat illeti, leginkább egy ember hisztijét láttad, jelesül az enyémet."
Nem nevezném hisztinek, de manapság mikor mindenki fordítva ül a lovon, nekik lehet hogy annak tünik.
Ha hiszti ha nem, ehhez tapasztalatokn alakuló gondolatsorhoz én is csak csatlakozni tudok, és egyet értek szinte minden egyes betüjével.

2-3 évtizede vagy még annél is korábban, azért tákoltak otthon az emberek, mert se alkatrész, se pénz, se szakavatott mühel nem igen volt. Mára lett olcsó alkatrész, a neten mindenki kitömte magát "tudással" így nyitva az út az "önmegvalósításhoz".

Àltalánosságban:
Nem akarok álszent lenni, én is elkövettem a magam "projektjeit", mert túl sokat jártam müszaki iskolába, és én azok közé sorolom magam, aki a maga hibájából tanul. Költséges ugyan, meg veszélyes is néha, de hamarabb eljutni a kívánt tapasztalatig->tudásig. Mentségemre legyen, hogy soha nem voltam olyan "bátor", hogy a kamrában "kikisértletezett" jármüvemet rásózzam másra. Amit gyerekkoromban átalakítottam, azt eredetire visszaalakítva adtam el, vagy ott bújkál a garázs díszeként, mert magamnak csináltam. Azóta az eredetiség a legmagasabb mérce számomra, nyilván a gyár sem járt el teljes mértékö körültekintéssel a tervezés, gyártás, minöségellenörzés során, és igenis van némi potenciál a jobbitásban, jobb minöségü alkatrészek felhasználásában. Föleg akkor lehetséges, ha a céljármü már koros, és az utódok következetesen lett továbbfejlesztve, és esetenként még visszafelele is kompatibilisek, de nagy csodák it sincsenek. Itt azért nagy hangsúly van a kompatibilitáson!
Igazából nem tartom rossz dolognak, hogyha szeretné valaki magát egy motorkerékpár projektben megvalósitani, mert remek tapasztalatokkal ajándékozza meg az élet iskolája, de ha csak annyiban merül ki, hogy a netem telepakolja az algoritmus által feldobált alkatrészekkel a kosarát, és utána ész nélkül felaggatja az új karácsonyfa díszeket a motorra, akkor ebböl projektböl nem sok lesz ami kamatoztatható. Milyen megmosolyogtató, amikor elakad egy LED-es index cserénél..., és már abban is segítséget kell neki nyújtani.
Nem lenne talán sok esetben semmi baj, ha nem csak önbizalomból lenne sok...A kinaiakkal, kinai alkatrészekkel is ez a probléma. A gégyártó cégeknél, akikkel kapcsolatban áll a cég, olyan tervezök ülnek, akiknek le kell skiccelni, hogy hogyan kell egy tengelyt megcsapágyazni (fix és úszócsapághyazás), nekik minden alapanyag "acél" meg "aluminium", nem ismerik a toleranciák rendszerét, sem megmunkálási technológiákat. Többek között azért is olcsók, mert nincs náluk minöségbiztosítás. Ìgy van az, hogy halamas a szórás az alkatrészek méretében és minöségében is. Pedig sok esetben a selejt árából akár futná is a minöségbiztositásra, de egyszerüen hiányzik a mély kulturája. Ès ezért kockázatos kinai cuccokkal manipulálni, mert még egy szigoru minöségi rendszerek között gyártott jármü, és annak alkatrészei garantálják a hosszú-tartós müködést (régen legalább is így volt), addig ezek a "KNOW-HOW" hiányos tömegcikkekböl csap pont ez hiányzik...
A hátsó telók Rebel 250 gátlók. Tehát már ültetve van, csak aki ültette nem vette a fáradságot, hogy megnézze, hogy is kéne feltenni és nyilvánvalóan nem értett a futóműalkatrészekhez.
Emiatt aggódom kicsit a világító berendezésekkel kapcsolatosan. Látva hogy honnan vannak, pláne. Az ülés, ami Giuliari-nak vagy Granuccinak tűnik, átalakított HD nyereg.