A Honda Shadow 1100 tankja pl. játszik szemre. A kép nincs méretezve, de szemre jó széles a gödör benne.
Ugyanez igaz a 650-es Drag Star tankra. A hossz az, ami kérdéses, ezek elég nagy tartályok, az 535-é sajnos elég rövid is.
Te is meg még sokan. :D
Pont azért kellett, mert valaki máshol kérdezte, hogy rámegy-e a nagyobbiké módosítás nélkül. 1100-esről van méretezett rajzom, csak szemléltetni akartam a különbséget.
Sajnos jó széles a váz, nem sokminden passzolhat.
Háááát.. nekem most rendesen kiérzett... még egy hónap múlva is csepegett.
Arra gondoltam, ha üzembe helyezésre kerül majd a sor, a gyertyanyílásokon betöltök egy kis olajat, és kézzel (vagy önindítóval) egy párszor körbeforgatom, és utána indítom.
Akkor már ide teszem az 400/500/535-ét is.
Ugye itt annyi a difi, hogy a főtengely nyugvói is siklócsapágyak, meg több járat megy keresztbe-kasul a blokkban.
Pl. a pumpa (aminek csak egy rotorja van a nagyokkal ellentétben) a kuplung oldalán van, de a bal oldalról szedi fel az olajat, hisz arra dől sztenderen, ugyebár.
De itt is érvényes, hogy az ablakból eltűnik az olaj, ha hideg. Elvész ebben a sok járatban.
Az olajszint álló motornál releváns, uraim.
Ahogy elindítod, a főtengelyről hajtott pumpa felszivattyúzza az olajat a karterből és tolja mindenfelé váltótól a hengerfejig. Amíg az olaj hideg, nagyon lassan fog visszacsorogni a karterbe, nem fogod látni az ablakban járó motornál, csak ha leállítod és vársz 10 percet.
Üzemmeleg, járó motornál alapjáraton látod csak, hogy az ablak felélig vissza tud csorogni, de ahogy meghúzod a gázt, megint esik a szint.
Ez ilyen, ennek ilyennek kell lennie.
Vegul is ha igy meg lehet oldani es talalsz nyolcas menettel olyan tukrot, ami tetszik... De ez valoban, ez a menet mokolas erthetetlen es barbar dolog volt.
Sajna.... pedig biztosan nagyon hasznos volt....
Amúgy a tükröt nem lehetett roncsolás mentesen szétszedni. Beletették a tükörlapot, és utána öntötték (sajtolták) rá a keretet.
Hogy miért vágták át a baloldali M1.25-ös menetet M1.5-re, fogalmam sincs. Pedig lehet kapni M1.25 > M8 adaptert. Ez házi gyártású, lehet, nem tudtak rá 1.25-öst vágni. (nem volt metsző) 😂 😂
Fele topik be se tolt, a kereso nem mukodik, idonkent hetekre megall az egesz, az oldal biztonsagi tanusitvanya tobb eve lejart. Regisztralni se tudsz mar. Nagyon nagy kar erte.
Gondolom, sok oks dolgot lehetett tanulni tőle.....
Megnéztem azt a fórumot, van még bejegyzés 2021. vége felé. Sajos angol, és hát az én angol tudásom bőven hagy kívánni valót maga után...... Általában Google... 🙂 🙂
Hatarozottan ez az oka. Valaha volt (meg ma is van, csak mar senki nem tartja karban) egy forum, a viragotechforum.com. Az elmult husz evben igen sok ember megfordult ott a tipust kivul-belul ismero szerelotol a versenymotor epitokon at a divatmajom kafereszer epitgeto instagram mokusokig.
Volt egy pali, aki a Yamahanal volt master technician, azaz valami szerelo mester-feleseg. Csomo erdekes dolgot tudtunk meg tole, olyan gyartas kozben elcsellozott dolgokat is, amiket a Yamaha a vasarloi elott sosem vallott be.
Tole tudom, hogy 1961-ben kezdte ezt a Yamaha, azidotajt surusodott a japan nagyvarosok forgalma arra a szintre, hogy az ilyen kisebb koccanasok gyakoriak lettek. Anno a tukor konzolokhoz hasznalatos alu otvozet az osszetetele miatt fokozottan hajlamos volt torni es az eles, hegyes csonkra racsuszo pilota megserulhet. Ezert varialtak a menet iranyan, valamint azt a menetes kiemelkedest, ami a tukrot tartja athelyeztek a kormanycso kulso oldalara, hogy ha megis torik, akkor is kevesbe legyen valoszinu a serules.
A tobbi japan gyarto megelegedett az utobbi lepessel, csak a Yamaha tette meg azt a plusz lepest, ami miatt egyedi a menet iranya.
A Yamaha elgondolasa az volt, hogy ha benezel egy garazsajtot vagy becsuszol ket nagy jarmu koze, esetleg egy balesetben egy utes eri a motort a menetirany felol, a tukor hatrafele egyszeruen lelazuljon, elforogjon a menetben es ne torjon.
Köszi.....
Persze, majd útközen kiderül. A puding próbája..... De keresgélek valami megfelelőt. M8, jobb-jobb menet. Azt a 3.500.-körülit nagyon olcsónak találom. Vagy ahogy mondtad, lecserélem a kupplung konzolt.
A lányomék is hazajöttek...
De így legalább tudsz itt segítgetni.... 😉 🙂
Ugyanez igaz a 650-es Drag Star tankra. A hossz az, ami kérdéses, ezek elég nagy tartályok, az 535-é sajnos elég rövid is.
Pont azért kellett, mert valaki máshol kérdezte, hogy rámegy-e a nagyobbiké módosítás nélkül. 1100-esről van méretezett rajzom, csak szemléltetni akartam a különbséget.
Sajnos jó széles a váz, nem sokminden passzolhat.
(Gondolkoztam egy nagyobbra cserélésén)
Megvan az neked valahol?
Akkor nem kínlódok vele....
Arra gondoltam, ha üzembe helyezésre kerül majd a sor, a gyertyanyílásokon betöltök egy kis olajat, és kézzel (vagy önindítóval) egy párszor körbeforgatom, és utána indítom.
Ugye itt annyi a difi, hogy a főtengely nyugvói is siklócsapágyak, meg több járat megy keresztbe-kasul a blokkban.
Pl. a pumpa (aminek csak egy rotorja van a nagyokkal ellentétben) a kuplung oldalán van, de a bal oldalról szedi fel az olajat, hisz arra dől sztenderen, ugyebár.
De itt is érvényes, hogy az ablakból eltűnik az olaj, ha hideg. Elvész ebben a sok járatban.
Ahogy elindítod, a főtengelyről hajtott pumpa felszivattyúzza az olajat a karterből és tolja mindenfelé váltótól a hengerfejig. Amíg az olaj hideg, nagyon lassan fog visszacsorogni a karterbe, nem fogod látni az ablakban járó motornál, csak ha leállítod és vársz 10 percet.
Üzemmeleg, járó motornál alapjáraton látod csak, hogy az ablak felélig vissza tud csorogni, de ahogy meghúzod a gázt, megint esik a szint.
Ez ilyen, ennek ilyennek kell lennie.
Tegnap beszéltem Viberen Miklóssal, és ezt kérdezte.
Blackiex, szerinted?
Amúgy a tükröt nem lehetett roncsolás mentesen szétszedni. Beletették a tükörlapot, és utána öntötték (sajtolták) rá a keretet.
Hogy miért vágták át a baloldali M1.25-ös menetet M1.5-re, fogalmam sincs. Pedig lehet kapni M1.25 > M8 adaptert. Ez házi gyártású, lehet, nem tudtak rá 1.25-öst vágni. (nem volt metsző) 😂 😂
Megnéztem azt a fórumot, van még bejegyzés 2021. vége felé. Sajos angol, és hát az én angol tudásom bőven hagy kívánni valót maga után...... Általában Google... 🙂 🙂
Volt egy pali, aki a Yamahanal volt master technician, azaz valami szerelo mester-feleseg. Csomo erdekes dolgot tudtunk meg tole, olyan gyartas kozben elcsellozott dolgokat is, amiket a Yamaha a vasarloi elott sosem vallott be.
Tole tudom, hogy 1961-ben kezdte ezt a Yamaha, azidotajt surusodott a japan nagyvarosok forgalma arra a szintre, hogy az ilyen kisebb koccanasok gyakoriak lettek. Anno a tukor konzolokhoz hasznalatos alu otvozet az osszetetele miatt fokozottan hajlamos volt torni es az eles, hegyes csonkra racsuszo pilota megserulhet. Ezert varialtak a menet iranyan, valamint azt a menetes kiemelkedest, ami a tukrot tartja athelyeztek a kormanycso kulso oldalara, hogy ha megis torik, akkor is kevesbe legyen valoszinu a serules.
A tobbi japan gyarto megelegedett az utobbi lepessel, csak a Yamaha tette meg azt a plusz lepest, ami miatt egyedi a menet iranya.
Ez is egy logikus magyarázat. És igaza is van!
Esetleg tudja valaki?
Persze, majd útközen kiderül. A puding próbája..... De keresgélek valami megfelelőt. M8, jobb-jobb menet. Azt a 3.500.-körülit nagyon olcsónak találom. Vagy ahogy mondtad, lecserélem a kupplung konzolt.
A lányomék is hazajöttek...
De így legalább tudsz itt segítgetni.... 😉 🙂