cnv > szép a géped, akkor már a nyáron mehet a gurulás! :)
Előre bocsájtom, hogy semmi "oktatási" vagy vitaindító szándék nincs bennem, hiszen rengeteget tanultam én is itt a tapasztalt öreg motorosoktól, de nem tudok elmenni mellette.
A generátor gyengélkedése sohasem tudja (a rendszer működéséből fakadóan) tönkre tenni a fesz.szabályozót!
Ez fordítva igaz, a fesz.szab. teszi tönkre a generátort. Csak röviden:
A generátor nem tud a tervezettnél nagyobb feszültséget/áramerősséget előállítani, csak kevesebbet.
A fesz.szab. tirisztor zárlata, viszont leégeti a fázis tekercseket. (menet zárlat, test zárlat)
Az időben felfedezett fesz.szab hiba, (gyenge töltés, túltöltés) adott esetben megmentheti a generátort.
Akit ez "mélyebben" érdekel:
Érthetőbb így már. Az áthelyezés nem tűnik bonyolultnak, az egységességet mindenesetre megbontja.
Az biztos, ha halódik a generátor, jó eséllyel kínozza a fesszabályzót is. Én így jártam az enyémmel. Kétszeri tekercselés lett meg egy új MOS-FET-es szabályzó. (Itt köszönöm meg még egyszer a Mesternek, hogy a második tekercselést jelképes összegért csinálta meg.)
Az én eszemmel mindenképpen egy újba ruháznék bele, használtba nem lát bele senki, és egy tekercselés idényben egy hónap legalább.
A balso utas-labtarto konzol hatan van a helye. Az a kromos bizbasz a kozepszdennder felett. A hatan van a szabalyozo, kb. 4 cm x 8 cm
Felette vazcso van, alatta kipufogo, max oldalra es hatrafele lehet terjeszkedni. De ahhoz lemezbol csinalni kell egy konzolt, amin elfer a solvart szabalyozo es amit a labtatro vasanak a hatara fel lehet fogatni ugy, hogy semminek ne legyen utban.
Vagy bele kell toldani a vezetekezesbe es elhelyezni tok mashol... Ja, szoval necces.
Nekem ilyen a blokk, ez akkor a gombolyu mar, igaz? Vagyis jonak kell lennie az alloresznek?
Amugy megkerdeztem, rendben vannak az alkatreszek. 30 az alloresz 15 a feszszabalyzo.
Ebay-en nezegettem utangyartottat lattam kb ilyen arban. Nem tudom azok milyenek. A hasznalt gyarival jarok jobban vagy az uj utangyartottal?
Meg a karbinal filozom, h mintha olvastam volna, h kulonbozik a kozdarab a henger es a karbi kozott a Mikuni es Hitachi karbi eseten.
Vagyis azt a kozdarabot is el kell kernem a karbihoz? A gyari 2 karbi bowden megvan meg a motoron. Az egyik huzza a jelenlegi karbinal a gazt, annak a beakasztoja egyezik a ket karburator eseten? Jo lesz az a bowden a Mikunihoz is?
Megnéztem youtube-n, milyen fura, valami fedél alatt lévőt mutogatott a tesó. Valóban nem úgy, mint a "mai" motorokon, hogy a vázra van csavarozva egy fülre.
Kis vezetékezés lenne szükséges pluszban.
Nem tudom, nem ismerem Anonym147 korulmenyeit, szerszamozottsagat, stb. Azt viszont igen, hogy a gyari helyen nem fer el, mert az feleakkora. A dolog lenyege, hogy beavatkozast igenyel.
Igen, papirforma szerint stimmelni fog. Az 1RT-n mar a kerekded generator dekli van elvileg, ami azonos a 4GK-eval.
A fesszabalyzo pedig Vmax-tol FZR-ig azonos, 1984 utan minden 400cc feletti XV-n ugyanaz.
A 4GK002xxx vazszam valoban osztrak/svajci 750-es 1994-bol. A blokk viszont nem.
Az 1RT viszont 1986-os XV750 - es ez kapasbol meg is magyarazza, miert volt rajta Hitachi karburator: porlasztostol tettek at a blokkot.
Igen arra gondoltam, arrol szeretnek alkatreszeket vennni.
Az enyem forgalmi szerint 1997-es es L3E a kodja. Kintrol behozott, nemi kavar van benne, mert alvazszam alapjan ugy emlekszem 1994-esnek mondtak a Yamahaban: 4GK002xxx
Ha a jofogason bontjak a vasat, vedd meg onnan, ami kell.
A fesszabalyzoknak jellemzoen markatol es tipustol fuggoen rossz hiruk van, a Viragoet is szidjak, hogy szar. Viszont ha mukodo fesszabalyzorol beszelunk es jo generatorrol, akkor meg szabad venni, csak a fesszabalyzot es a rogzitesi pontjat felszereles elott patika tisztasagura kell pucolni.
Előre bocsájtom, hogy semmi "oktatási" vagy vitaindító szándék nincs bennem, hiszen rengeteget tanultam én is itt a tapasztalt öreg motorosoktól, de nem tudok elmenni mellette.
A generátor gyengélkedése sohasem tudja (a rendszer működéséből fakadóan) tönkre tenni a fesz.szabályozót!
Ez fordítva igaz, a fesz.szab. teszi tönkre a generátort. Csak röviden:
A generátor nem tud a tervezettnél nagyobb feszültséget/áramerősséget előállítani, csak kevesebbet.
A fesz.szab. tirisztor zárlata, viszont leégeti a fázis tekercseket. (menet zárlat, test zárlat)
Az időben felfedezett fesz.szab hiba, (gyenge töltés, túltöltés) adott esetben megmentheti a generátort.
Akit ez "mélyebben" érdekel:
https://viragotech.blog.hu/
https://www.kriszera.hu/yamaha/